Temat interpretacji
1)Obowiązek wystawienia faktur korygujących w związku ze zwiększeniem cen, prawo do zwiększenia kwoty podatku naliczonego wynikającego z ostatecznego rozliczenia dostaw oraz okres za jaki będzie przysługiwało prawo do zwiększenia kwoty podatku naliczonego.
2)Obowiązek wystawienia faktur korygujących w związku ze zmniejszeniem cen, obowiązek zmniejszenia kwoty podatku naliczonego wynikającego z ostatecznego rozliczenia dostaw oraz okresu za jaki Wnioskodawca będzie miał obowiązek zmniejszenia kwoty podatku naliczonego.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz.770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Zrzeszenia przedstawione we wniosku z dnia 30 lipca 2012 r. (data wpływu 6 sierpnia 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:
- obowiązku wystawienia faktur korygujących w związku ze zwiększeniem cen z tytułu dostaw dokonanych przez rolników ryczałtowych, prawa do zwiększenia kwoty podatku naliczonego o kwotę zryczałtowanego zwrotu podatku wynikającego z ostatecznego rozliczenia dostaw oraz okresu za jaki będzie przysługiwało prawo do zwiększenia kwoty podatku naliczonego o kwotę zryczałtowanego zwrotu podatku jest prawidłowe,
- obowiązku wystawienia faktur korygujących w związku ze zmniejszeniem cen z tytułu dostaw dokonanych przez rolników ryczałtowych, obowiązku zmniejszenia kwoty podatku naliczonego o kwotę zryczałtowanego zwrotu podatku wynikającego z ostatecznego rozliczenia dostaw oraz okresu za jaki Wnioskodawca będzie miał obowiązek zmniejszenia kwoty podatku naliczonego o kwotę zryczałtowanego zwrotu podatku jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 6 sierpnia 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie, obowiązku wystawienia faktur korygujących w związku ze zmniejszeniem (zwiększeniem) cen z tytułu dostaw dokonanych przez rolników ryczałtowych, prawa do zwiększenia kwoty podatku naliczonego o kwotę zryczałtowanego zwrotu podatku wynikającego z ostatecznego rozliczenia dostaw oraz obowiązku zmniejszenia kwoty podatku naliczonego o kwotę zryczałtowanego zwrotu podatku wynikającego z ostatecznego rozliczenia dostaw, a ponadto okresu za jaki będzie przysługiwało prawo do zwiększenia kwoty podatku naliczonego o kwotę zryczałtowanego zwrotu podatku oraz okresu za jaki Wnioskodawca będzie miał obowiązek zmniejszenia kwoty podatku naliczonego o kwotę zryczałtowanego zwrotu podatku.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Zrzeszenie (dalej: Zrzeszenie lub Wnioskodawca) posiada osobowość prawną, którą uzyskało w oparciu o ustawę o społeczno-zawodowych organizacjach rolników oraz ustawę o grupach producentów rolnych. Zrzeszenie uzyskało wpis do rejestru grup producentów rolnych prowadzony przez Urząd Marszałkowski. Cele i zadania określa Statut, a jednym z głównych środków ich realizacji jest prowadzenie działalności handlowej w zakresie zagospodarowywania produkcji rolnej swoich członków.
Zrzeszenie skupuje wyprodukowane w gospodarstwach swoich członków owoce i sprzedaje je, po uprzednim umyciu, przesortowaniu i zapakowaniu, na podstawie zawartych umów do różnych odbiorców (w większości do sieci handlowych).
Zrzeszenie organizuje zatem skup i sprzedaż owoców wyprodukowanych w gospodarstwach swych członków.
Zrzeszenie jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym.
Owoce są nabywane od członków Zrzeszenia, którzy są zarejestrowanymi podatnikami VAT czynnymi lub rolnikami ryczałtowymi, o których mowa w art. 2 pkt 19 ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (dalej: ustawa o VAT).
Dla udokumentowania dostaw produktów rolnych, w pierwszym przypadku; rolnicy zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni wystawiają faktury VAT na rzecz Zrzeszenia, w drugim, w oparciu o art. 116 ust. 1 ustawy VAT, to Wnioskodawca wystawia faktury VAT RR.
Zarówno podatek naliczony wynikający z faktur VAT wystawianych przez rolników, jak i zryczałtowany zwrot podatku zawarty w cenie nabycia produktów rolnych wynikający z wystawianych przez Wnioskodawcę faktur VAT RR, jako bezpośrednio związany ze sprzedażą opodatkowaną pomniejsza kwotę podatku należnego u Wnioskodawcy. Dodać należy, że w zakresie rozliczeń z rolnikami ryczałtowymi, że płatność za nabywane produkty na rachunek bankowy rolników ryczałtowych w terminach wynikających z zawartych umów z tymi rolnikami. Terminy zapłaty dla rolników ryczałtowych decydują o dacie pomniejszenia kwoty podatku należnego Wnioskodawcy zgodne z warunkiem określonym w art. 116 ust. 6 pkt 2 i 3 ustawy VAT.
Nabywane przez Zrzeszenie produkty rolne od rolników są następnie zbywane, głównie sieciom handlowym, w ramach czynności opodatkowanych podatkiem od towarów usług.
Wniosek dotyczy drugiego przypadku, tj. dostaw produktów rolnych pochodzących od rolników ryczałtowych.
Zgodnie z ustalonymi przez Zarząd Zrzeszenia na przyszły sezon skupowy zasadami i polityką zakupu produktów rolnych od zrzeszonych rolników, w chwili nabywania produktów rolnych cena po jakiej będą nabywane produkty rolne będzie uzależniona od aktualnej ceny sprzedaży towarów przez Zrzeszenie ustalonej z odbiorcami (głównie sieci handlowe). Z założenia nie będą to jednak ostateczne ceny nabycia.
Po zakończeniu sezonu, Wnioskodawca dokonana ostatecznego rozliczenia wszystkich dokonanych przez rolników ryczałtowych dostaw ze szczególnym uwzględnieniem asortymentu, cen nabycia, strat, ewentualnych reklamacji itp. oraz dostaw dokonanych przez Zrzeszenie na rzecz swoich odbiorców ze szczególnym uwzględnieniem uzyskanych cen, ewentualnych upustów i reklamacji itp. Na tej podstawie ustalone zostaną ostateczne ceny nabycia produktów rolnych od rolników - członków Zrzeszenia. Konieczne będzie zatem dokonanie korekty cen wartości dostaw i w konsekwencji wysokości zryczałtowanego zwrotu podatku z tytułu nabywania niektórych środków produkcji dla rolnictwa opodatkowanych tym podatkiem, o którym mowa w art. 115 ust. 1 ustawy VAT. Korekty będą dokonywane zarówno in plus (zwiększenie wartości dostaw i dopłata dokonywana na rachunek rolnika ryczałtowego), jak in minus (zmniejszenie wartości dostaw i zwrot na rachunek Zrzeszenia).
Wniosek zatem obejmuje dwa stany faktyczne: zmniejszenie ceny zakupu produktów rolnych i ich zwiększenie.
W związku z powyższym zadano następujące pytania.
Czy w opisanym zdarzeniu przyszłym Zrzeszenie będzie miało obowiązek wystawienia faktur korygujących VAT RR w związku ze zmniejszeniem, bądź zwiększeniem cen obejmujących także zryczałtowany zwrot podatku z tytułu dostaw dokonanych przez rolników ryczałtowych...
Zdaniem Wnioskodawcy, Ad. 1 stosownie do art. 116 ust. 1 ustawy VAT podatnik zarejestrowany jako podatnik VAT czynny nabywający produkty rolne od rolnika ryczałtowego wystawia w dwóch egzemplarzach fakturę dokumentującą nabycie tych produktów. Oryginał faktury jest przekazywany dostawcy.
Jak stanowi ust. 2 tego przepisu - faktura dokumentująca nabycie produktów rolnych powinna być oznaczona jako Faktura VAT RR i zawierać co najmniej:
- imię i nazwisko lub nazwę albo nazwę skróconą dostawcy i nabywcy oraz ich adresy;
- numer identyfikacji podatkowej lub numer PESEL dostawcy i nabywcy;
- numer dowodu osobistego dostawcy lub innego dokumentu stwierdzającego jego tożsamość, datę wydania tego dokumentu i nazwę organu, który wydał dokument, jeżeli rolnik ryczałtowy dokonujący dostawy produktów rolnych jest osobą fizyczną;
- datę dokonania nabycia oraz datę wystawienia i numer kolejny faktury;
- nazwy nabytych produktów rolnych;
- jednostkę miary i ilość nabytych produktów rolnych oraz oznaczenie (opis) klasy lub jakości tych produktów;
- cenę jednostkową nabytego produktu rolnego bez kwoty zryczałtowanego zwrotu podatku;
- wartość nabytych produktów rolnych bez kwoty zryczałtowanego zwrotu podatku;
- stawkę zryczałtowanego zwrotu podatku;
- kwotę zryczałtowanego zwrotu podatku od wartości nabytych produktów rolnych;
- wartość nabytych produktów rolnych wraz z kwotą zryczałtowanego zwrotu podatku;
- kwotę należności ogółem wraz z kwotą zryczałtowanego zwrotu podatku, wyrażoną cyfrowo i słownie;
- czytelne podpisy osób uprawnionych do wystawienia i otrzymania faktury lub podpisy oraz imiona i nazwiska tych osób.
Z przepisów tych wynika, że faktura VAT RR winna zawierać m.in. rzeczywistą (ostateczną): cenę jednostkową, wartość nabywanych produktów rolnych bez kwoty zryczałtowanego zwrotu podatku, wartość nabytych produktów rolnych wraz z kwotą zryczałtowanego zwrotu podatku.
W ustawie o VAT, jak również w przepisach wykonawczych nie uregulowano w odrębny sposób zasad korygowania faktur VAT RR. Brak takich regulacji nie oznacza jednak, że korekta faktur VAT RR jest niemożliwa. W ocenie Wnioskodawcy, sprzedawca ma nie tylko prawo, ale również obowiązek dokonania korekty w przypadku popełnionych pomyłek, zwrotów towaru, zmiany ceny itp., a wynika to z podstawowego obowiązku rzetelnego prowadzenia dokumentacji, odzwierciedlającej rzeczywiste (ostateczne) kwoty wypłacone za dostawę produktów rolnych. Zakaz sporządzania faktur korygujących w stosunku do faktur VAT RR oznaczałby nierówne traktowanie podatników. Celem wystawiania faktur korygujących jest przede wszystkim usuwanie nieprawidłowości, które wystąpiły w fakturach pierwotnych, jak również uaktualnianie dokumentów w związku ze zmianą cen towarów bądź ich zwrotem. Brak jest przesłanek w ustawie VAT, które wskazywałyby na to, iż obrót prowadzony z rolnikami ryczałtowymi powinien być pozbawiony takiej możliwości. Mimo wyjątkowego charakteru faktur VAT RR, podstawę do ich korekty stanowią - wobec braku przepisów szczególnych -przepisy ogólne obowiązujące przy korygowaniu faktur VAT. Skoro zatem korekta faktur VAT RR nie jest uregulowana w sposób szczególny, to należy stosować ogólne zasady wystawiania faktur korygujących.
Stosownie do § 13 i § 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 roku w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (dalej: rozporządzenie w sprawie faktur) fakturę korygującą wystawia sprzedawca, czyli podmiot, który sporządził fakturę pierwotną. Można z tego wyciągnąć wniosek, że w przypadku gdy fakturę VAT RR wystawia nabywca, to tylko on jest też uprawniony do wystawienia faktury korygującej VAT RR.
W związku z tym podatnik dokonujący zakupu produktów rolnych powinien wystawić fakturę korygującą VAT RR, przekazać ją rolnikowi ryczałtowemu, a jej odbiór powinien być przez niego potwierdzony. Wystawiona faktura korygująca VAT RR powinna zawierać oznaczenie Korekta lub Faktura korygująca, analogicznie jak faktura VAT.
Podsumowując stanowisko Wnioskodawcy w opisanym zdarzeniu przyszłym Zrzeszenie będzie miało obowiązek wystawienia faktur korygujących VAT RR w związku ze zmniejszeniem, bądź zwiększeniem cen obejmujących także zryczałtowany zwrot podatku z tytułu dostaw dokonanych przez rolników ryczałtowych.
Ad. 2
Stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy VAT w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124. Jak wynika z ust. 2 pkt 3 tego przepisu kwotę podatku naliczonego stanowi także zryczałtowany zwrot podatku, o którym mowa w art. 116 ust. 6.
W ocenie Wnioskodawcy z przepisów tych wynika jednoznacznie, że zryczałtowany zwrot podatku, o którym mowa w art. 116 ust 6, który jest zawarty w cenie za dostarczone produkty rolne przez rolnika ryczałtowego stanowi podatek naliczony, o który Wnioskodawca może pomniejszyć kwotę podatku należnego. Nie ulega bowiem wątpliwości, że w sytuacji gdy występuje bezpośredni związek pomiędzy kwotą podatku naliczonego, a podatkiem od sprzedaży Zrzeszenie ma prawo pomniejszyć kwotę podatku naliczonego, o ile są spełnione warunki formalne i faktyczne określone w przepisach Rozdziału 2 Działu XII ustawy VAT, również w zakresie kwoty zwiększenia zryczałtowanego zwrotu podatku rolnikom ryczałtowym po dokonaniu dostawy i wystawieniu faktury VAT RR.
Tym samym Wnioskodawca stoi na stanowisku, iż w przypadku zwiększenia ceny z tytułu dostaw dokonanych przez rolnika ryczałtowego będzie mu przysługiwało prawo do odliczenia kwoty podatku naliczonego o kwotę zwiększenia kwoty zryczałtowanego zwrotu podatku naliczonego zawartego w powiększonej cenie za produkty rolne dostarczone przez rolnika ryczałtowego.
Ad. 3
Przepisy Działu XII Rozdziału 2 (art. 115-118) ustawy VAT określają zasady nabycia przez podatnika podatku od towarów i usług produktów rolnych od rolnika ryczałtowego i potrącania podatku naliczonego.
Stosownie do art. 116 ust. 6 cyt. ustawy, zryczałtowany zwrot podatku zwiększa u nabywcy produktów rolnych kwotę podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust, 2, w rozliczeniu za okres rozliczeniowy, w którym dokonano zapłaty, pod warunkiem że:
- nabycie produktów rolnych jest związane z dostawą opodatkowaną;
- zapłata należności za produkty rolne, obejmująca również kwotę zryczałtowanego zwrotu podatku, nastąpiła na rachunek bankowy rolnika ryczałtowego nie później niż 14. dnia, licząc od dnia zakupu, z wyjątkiem przypadku, gdy rolnik zawarł umowę z podmiotem nabywającym produkty rolne określającą dłuższy termin płatności;
- w dokumencie stwierdzającym dokonanie zapłaty za produkty rolne zostaną podane numer i data wystawienia faktury potwierdzającej nabycie tych produktów rolnych albo na fakturze potwierdzającej zakup produktów rolnych podano dane indentyfikacyjne dokumentu stwierdzającego dokonanie zapłaty.
Zgodnie z powołanym wyżej przepisem nabywca produktów rolnych przy spełnieniu warunków podanych w art. 116 ust. 6 cyt. ustawy, ma prawo do zwiększenia podatku naliczonego o zryczałtowany zwrot podatku w rozliczeniu za miesiąc, w którym dokonano zapłaty.
Z brzmienia przywołanego przepisu wynika, że skorzystanie z prawa do zwiększenia podatku naliczonego o zryczałtowany zwrot podatku zostało ograniczone w czasie. Ustawodawca jako jedyny termin ustanowił miesiąc, w którym dokonano zapłaty należności za produkty rolne. Za datę dokonania zapłaty uważa się datę wydania dyspozycji bankowej przekazania środków finansowych na rachunek bankowy rolnika ryczałtowego, jeżeli dyspozycja ta została zrealizowana.
Zatem rozliczenie podatku VAT z faktury VAT RR, w porównaniu do zwykłych faktur VAT, jest odmienne oraz obwarowane dodatkowymi warunkami, które należy również uwzględnić przy rozliczaniu faktur korygujących VAT RR. W wyniku korekty faktury następuje albo zwiększenie albo zmniejszenie podatku należnego i naliczonego. W przypadku faktur VAT RR korekty oddziaływać będą wyłącznie na zmniejszenie lub zwiększenie podatku naliczonego u nabywcy towaru.
Z okoliczności przedstawionych we wniosku wynika, iż Zrzeszenie nabywa od rolników produkty rolne, przy czym dostawcami, w znacznej części, są rolnicy ryczałtowi. W związku z faktem, że ostateczna cena po jakiej Zrzeszenie dokonuje nabycia produktów rolnych będzie znana dopiero po zakończeniu sezonu skupu i po dokonaniu dostaw do odbiorców (sieci handlowych), cena zakupu tych produktów może zostać zwiększona lub zmniejszona. W takich sytuacjach Wnioskodawca, zgodnie ze stanowiskiem przedstawionym do pytania 1 wystawi faktury korygujące VAT RR i dokona rozliczenia różnicy zryczałtowanego zwrotu VAT po uzyskaniu potwierdzenia otrzymania faktury korygującej VAT RR przez rolnika ryczałtowego.
Mając na uwadze powołane przepisy Wnioskodawca stoi na stanowisku, że w sytuacji gdy zachodzi konieczność wystawienia faktury korygującej do faktury VAT RR i zwiększenia ceny obejmującej także zryczałtowany zwrot podatku naliczonego, prawo do zwiększenia podatku naliczonego o zwiększoną kwotę zryczałtowanego zwrotu podatku, wynikającą z faktury VAT RR po korekcie przypada w rozliczeniu za miesiąc, w którym Zrzeszenie zapłaci rolnikowi ryczałtowemu dodatkową kwotę należności za produkty rolne, stanowiącą różnicę pomiędzy wartością faktury VAT RR po korekcie, a wartością zapłaconą rolnikowi ryczałtowemu na podstawie pierwotnej faktury VAT RR, z zachowaniem wymogów określonych w art. 116 ust. 6 cyt. ustawy.
Ad. 4
Stosownie do art. 86 ust 10a ustawy VAT w przypadku gdy nabywca towaru lub usługi otrzymał korektę faktury, o której mowa w art. 29 ust 4a lub 4c, jest on obowiązany do zmniejszenia kwoty podatku naliczonego w rozliczeniu za okres, w którym tę korektę faktury otrzymał. Jeżeli podatnik nie obniżył kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego określonego w fakturze, której korekta dotyczy, a prawo do takiego obniżenia mu przysługuje, zmniejszenie kwoty podatku naliczonego uwzględnia się w rozliczeniu za okres, w którym podatnik dokonuje tego obniżenia.
Powyższe uregulowanie dotyczy jednak sytuacji, gdy to sprzedawca wystawia fakturę na udokumentowanie sprzedaży, a następnie w związku ze zmniejszeniem podstawy opodatkowania wystawia korektę faktury, którą doręcza nabywcy. W ustawie brak jest jednak bezpośredniego uregulowania dotyczącego sytuacji, gdy to nabywca towarów od rolnika ryczałtowego jest zmuszony do wystawienia faktury korygującej VAT RR. Z uwagi jednak na to, że zryczałtowany zwrot podatku naliczonego jest, zgodnie z art. 86 ust. 2 pkt 3 ustawy VAT, podatkiem naliczonym niedopuszczaną byłaby sytuacja, gdy pomimo tego, że rolnik ryczałtowy nie otrzymałby ostatecznie kwoty wyszczególnionej na fakturze VAT RR w całości (nastąpi rozliczenie zwrotu części należności za dostawę produktów rolnych) nabywca utrzymałby prawo do odliczenia podatku naliczonego w pełnej wysokości.
W ocenie Wnioskodawcy w przypadku gdy zachodzi konieczność wystawienia faktury korygującej do faktury VAT RR i zmniejszenia podatku naliczonego, należy uznać, że kwota zmniejszająca zryczałtowany zwrot podatku, która stanowi różnicę pomiędzy kwotą zryczałtowanego zwrotu podatku określoną w pierwotnej fakturze VAT RR, a kwotą określoną w fakturze korygującej do faktury VAT RR, powinna pomniejszać wartość podatku naliczonego.
Ad. 5
Mając na uwadze fakt, że w ocenie Wnioskodawcy istnieje obowiązek zmniejszenia kwoty podatku naliczonego podlegającego odliczeniu, w sytuacji gdy ulega zmniejszeniu cena za dostawę, obejmująca również kwotę zryczałtowanego zwrotu podatku naliczonego na rzecz rolnika ryczałtowego, zmniejszenie to winno mieć miejsce w rozliczeniu za okres, w którym wystawiona została faktura korygująca do faktury VAT RR.
Stanowisko Wnioskodawcy w zakresie wszystkich problemów przedstawionych we wniosku znajduje swoje potwierdzenie w interpretacjach Ministra Finansów, w tym w interpretacji indywidualnej z dnia 8 października 2010 roku, znak: IPPP2-443-547/10-3/AK oraz z dnia 28 maja 2010 roku, znak: IPPP2/443-176/10-4/RR - obie wydane przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.
Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.
Wniosek ORD-IN
Treść w pliku PDF 434 kB
Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi