POSTANOWIENIE - Interpretacja - PP/443-22/05

ShutterStock
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 15.04.2005, sygn. PP/443-22/05, Urząd Skarbowy Kraków-Podgórze

Temat interpretacji

Pytanie podatnika

POSTANOWIENIE


Naczelnik Urzędu Skarbowego Kraków-Podgórze działając na podstawie art. 14a § 1 oraz § 4 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8 poz. 60, tekst jednolity), po rozpatrzeniu wniosku z dnia 26.01.2005 r. w sprawie udzielenia interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w zakresie podatku od towarów i usług stwierdza, iż przedstawione we wniosku w pytaniu nr 4 - stanowisko dotyczące prowadzenia oddzielnej ewidencji zakupów towarów i usług od innych podatników dla bezpośredniej korzyści turystów. jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


W swoim piśmie firma zadaje pytanie, czy dla celów rozliczania usług turystycznych i ustalenia marży może prowadzić oddzielną ewidencję kwot wydatkowanych na nabycie od innych podatników - towarów i usług dla bezpośredniej korzyści turysty.
Spółka uważa, że musi prowadzić oddzielną ewidencję zakupów ze względu na szczególną procedurę rozliczania usług turystyki.
Z art. 119 ust. 3 pkt 4 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) wynika, że:
Opodatkowanie marżą stosuje się bez względu na to kto nabywa usługę turystyki wówczas, gdy podatnik spełnia określone w ust. 3 wymogi. Jednym z nich jest obowiązek prowadzenia ewidencji, z której wynikaj ą kwoty wydatkowane na nabycie towarów i usług od innych podatników dla bezpośredniej korzyści turysty oraz posiadanie dokumentów, z których wynikają te kwoty.
Art. 119 ust. 4 stanowi, iż:
"Podatnikom, o których mowa w ust. 3, nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwoty podatku naliczonego od towarów i usług nabytych dla bezpośredniej korzyści turysty".

Z przytoczonych wyżej przepisów wynika wymóg prowadzenia ewidencji zawierającej kwoty wydatkowane na nabycie towarów i usług od innych podatników dla bezpośredniej korzyści turysty - przy rozliczaniu usług turystyki marżą.
Powyższa interpretacja:
- dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia tego zdarzenia, traci swóją moc z chwilą zmiany przepisów jej dotyczących;
- nie jest wiążąca dla podatnika/płatnika/inkasenta/następcy prawnego podatnika/osoby trzeciej odpowiedzialnej za zaległości podatkowe, wiąże natomiast właściwe dla wnioskodawcy organy podatkowe i organy kontroli skarbowej.

Urząd Skarbowy Kraków-Podgórze