Planowana sprzedaż zorganizowanej części przedsiębiorstwa, o której mowa w art. 2 pkt 27e ustawy, obejmująca środki trwałe, będzie wyłączona spod dz... - Interpretacja - IPTPP2/443-283/13-4/PR

ShutterStock
Interpretacja indywidualna z dnia 18.06.2013, sygn. IPTPP2/443-283/13-4/PR, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi

Temat interpretacji

Planowana sprzedaż zorganizowanej części przedsiębiorstwa, o której mowa w art. 2 pkt 27e ustawy, obejmująca środki trwałe, będzie wyłączona spod działania ustawy o podatku od towarów i usług, zgodnie z art. 6 pkt 1 ustawy.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawczyni przedstawione we wniosku z dnia 8 kwietnia 2013 r. (data wpływu 10 kwietnia 2013 r.), uzupełnionym pismem z dnia 24 maja 2013 r. (data wpływu 29 maja 2013 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa oraz przeniesienia własności środków trwałych wchodzących w skład tej zorganizowanej części przedsiębiorstwa jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 10 kwietnia 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa oraz przeniesienia własności środków trwałych wchodzących w skład tej zorganizowanej części przedsiębiorstwa. Przedmiotowy wniosek został uzupełniony pismem z dnia 24 maja 2013 r. poprzez doprecyzowanie zdarzenia przyszłego.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe (ostatecznie sformułowane w piśmie z dnia 24 maja 2013 r.).

Wnioskodawczyni jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, w myśl przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011 r., Nr 177, poz. 1054 ze zm.).

Wnioskodawczyni prowadzi działalność gospodarczą. W ramach prowadzonej przez nią działalności da się wyodrębnić pewne działy. Jednym z nich jest dostarczanie usług internetowych abonentom. W skład wskazanego działu wchodzą środki trwałe (urządzenia niezbędne do prowadzenia ww. działalności, np. routery, serwery, anteny, okablowanie, maszty, nadajniki), prawa z umów dzierżawy (dzierżawa dotyczy masztów przekazujących sygnał teleinformatyczny), najmu, prawa z umów o dostarczanie głównego łącza internetowego, a także zobowiązania wynikające z faktu prowadzenia opisanej powyżej działalności.

Wskazane powyżej składniki są w działalności Wnioskodawczyni przeznaczone tylko i wyłącznie do dostawy internetu abonentom (osobom, z którymi Wnioskodawczyni ma podpisaną umowę na dostawę łącza internetowego). Ponadto Wnioskodawczyni zatrudnia szereg osób, których obowiązki skoncentrowane są wyłącznie w zakresie dostawy internetu. Ponadto dla wskazanego działu prowadzona jest odrębna dokumentacja rachunkowa w odrębnym systemie. Tym samym z całą stanowczością można stwierdzić, iż działalność związana z dostawą internetu jest u Wnioskodawczyni zorganizowaną częścią przedsiębiorstwa, która może zostać od niej oderwana w każdej chwili i stanowić oddzielny, niezależny, samodzielny i samoistny byt prawny.

Zorganizowana część przedsiębiorstwa Wnioskodawczyni spełnia warunki określone w art. 2 pkt 27e ustawy o podatku od towarów i usług, tj. posiada cechy organizacyjnego i finansowego wyodrębnienia w przedsiębiorstwie Wnioskodawczyni zespołu składników materialnych i niematerialnych (w tym praw i zobowiązań), przeznaczonych do realizacji określonych zadań gospodarczych, który mógłby stanowić niezależne, samodzielne przedsiębiorstwo realizujące zadania części. Wyodrębniona część przedsiębiorstwa Wnioskodawczyni posiada swoje miejsce w strukturze przedsiębiorstwa Zainteresowanej. Stanowi odrębny, niezależny od innych, dział posiadający własnych pracowników, pomieszczenia. Jednocześnie jest również wyodrębniony finansowo poprzez odrębną ewidencję zdarzeń gospodarczych, pozwalające na bezproblemowe przyporządkowanie kosztów oraz przychodów do zorganizowanej części przedsiębiorstwa Wnioskodawczyni. Jak już wskazano powyżej, zorganizowana część przedsiębiorstwa jest również wyodrębniona funkcjonalnie, albowiem służy do realizacji jednego określonego celu gospodarczego, tj. prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie dostarczania dostępu do internetu abonentom drogą radiową.

W najbliższej przyszłości Wnioskodawczyni zamierza dokonać zbycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa. Zbycie zorganizowanej części przedsiębiorstwa obejmowało będzie wszelkie prawa i obowiązki z nią związane, w tym prawa z umów dzierżawy, najmu, umów na dostawę głównego łącza internetowego, prawa z umów z abonentami oraz przeniesienie własności środków trwałych przedsiębiorstwa (wydzielonych do tejże zorganizowanej części) oraz innych środków materialnych (nieuznanych za środki trwałe).

W związku z powyższym zadano następujące pytania.

W jaki sposób powinna zostać opodatkowana podatkiem od towarów i usług sprzedaż zorganizowanej części przedsiębiorstwa w świetle przepisu art. 6 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. 2011 r., Nr 177, poz. 1054, j. t. z późn. zm.)...

  • Jak powinna zostać opodatkowana podatkiem od towarów i usług sprzedaż w ramach transakcji zbycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa przeniesienie własności do środków trwałych przedsiębiorstwa, od których został uprzednio odliczony podatek od towarów i usług...

  • Zdaniem Wnioskodawczyni:

    Ad. 1

    Przepis art. 6 pkt 1 ustawy z dnia z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. 2011 r., Nr 177, poz. 1054, j. t. z późn. zm.) (zwana dalej ustawą podatkową), wyłącza zastosowanie ustawy podatkowej od tego typu transakcji. Oznacza to tyle, iż sprzedaż przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Kwestią istotną w przedmiotowej sprawie jest ustalenie, czy fragment przedsiębiorstwa, który zamierza zbyć Wnioskodawczyni, jest zorganizowaną częścią przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów podatkowych. Przepis art. 2 pkt 27e ustawy podatkowej definiuje zorganizowaną część przedsiębiorstwa jako ,,organizacyjnie i finansowo wyodrębniony w istniejącym przedsiębiorstwie zespół składników materialnych i niematerialnych, w tym zobowiązania, przeznaczonych do realizacji określonych zadań gospodarczych, który zarazem mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące te zadania.

    W świetle zacytowanego przepisu z całą stanowczością można stwierdzić, iż transakcja, którą zamierza przeprowadzić Wnioskodawczyni będzie mieściła się w pojęciu sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa. Albowiem zespół składników, które zamierza zbyć Wnioskodawczyni posiada wszystkie niezbędne cechy. Działalność dostawy internetu prowadzona w wyspecjalizowanym do tego dziale. Posiada ona własnych pracowników, przypisanych tylko i wyłącznie do obsługi abonentów (w każdym zakresie). Materiały, urządzenia niezbędne do prowadzenia wskazanej działalności są odizolowane od pozostałych urządzeń Wnioskodawczyni. Zainteresowana posiada odrębny magazyn, w którym przechowywane są urządzenia niezbędne do dostawy internetu. Wskazany magazyn posiada odrębne od innych systemy ewidencjonowania materiałów. Sporządzane są dla niego odrębne remanenty. Warto zauważyć, iż również sposób rozliczania finansowego prowadzonej działalności, jest odrębny od pozostałej działalności. Prowadzony w odrębnym systemie.

    Mając powyższe na uwadze, uznać należy, iż wobec zamiaru sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa przez Wnioskodawczynię, planowana transakcja nie będzie opodatkowana podatkiem od towarów i usług, zgodnie z przepisem art. 6 pkt 1 ustawy podatkowej.

    Ad. 2

    Sprzedaż przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części następuje w drodze jednej czynności prawnej, obejmującej wszelkie jego elementy. Przedsiębiorstwo lub jego zorganizowana część stanowią zespół składników materialnych i niematerialnych powiązanych ze sobą w taki sposób, iż ich ekonomiczne, gospodarcze przeznaczenie wymusza łączne, niepodzielne (w granicach przeznaczenia) ich traktowanie. Nie będzie zatem stanowiło sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa zbycie go w drodze kilku niezależnych od siebie transakcji, lub nawet ich łączne zbycie, niejako całości, ale jako poszczególnych elementów. Nie będzie stanowiło zatem sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa zbycie go z podziałem na elementy materialne i niematerialne. Albowiem tylko w wypadkach, gdy oba wskazane powyżej rodzaje składników majątkowych będą zbywane łącznie, transakcja będzie nosiła znamiona sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa. Podobnie należy rozpatrywać zbycie środków trwałych w ramach sprzedaży zorganizowanej części przedsiębiorstwa. Wyłączanie do odrębnej transakcji sprzedaży środków trwałych jest niewłaściwe ze względu na okoliczność, iż sprzedaż zorganizowanej części przedsiębiorstwa obejmuje wszystkie elementy tej części, a nie tylko wybrane. Tym samym również w zakresie przenoszenia własności elementów składowych części zorganizowanej przedsiębiorstwa, będących środkami trwałymi, podatnik nie jest obciążony obowiązkiem uiszczenia podatku od towarów i usług.

    W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

    Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem VAT podlegają między innymi odpłatna dostawa towarów oraz odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

    Jak stanowi art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel ().

    Towarami natomiast, w myśl art. 2 pkt 6 ustawy, są rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postaci energii.

    Stosownie do art. 6 pkt 1 ustawy, przepisów ustawy nie stosuje się do transakcji zbycia przedsiębiorstwa lub zorganizowanej części przedsiębiorstwa.

    Pojęcie transakcji zbycia, należy rozumieć w sposób zbliżony do terminu dostawy towarów w rozumieniu art. 7 ust. 1 ustawy, zbycie obejmuje wszelkie czynności, w ramach których następuje przeniesienie prawa do rozporządzania przedmiotem jak właściciel, np. sprzedaż, darowizna, przeniesienie własności w formie wkładu niepieniężnego, czyli aportu.

    Ze względu na szczególny charakter przepisu art. 6 pkt 1 ustawy, winien on być interpretowany ściśle, co oznacza, że ma on zastosowanie wyłącznie w przypadku zbycia (a zatem wszelkich czynności, w ramach których następuje przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel) przedsiębiorstwa (w rozumieniu Kodeksu cywilnego) lub zorganizowanej jego części, zdefiniowanej w art. 2 pkt 27e ustawy.

    Zgodnie z art. 2 pkt 27e ustawy, przez zorganizowaną część przedsiębiorstwa rozumie się organizacyjnie i finansowo wyodrębniony w istniejącym przedsiębiorstwie zespół składników materialnych i niematerialnych, w tym zobowiązania, przeznaczonych do realizacji określonych zadań gospodarczych, który zarazem mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące te zadania.

    Podstawowym wymogiem jest więc to, aby zorganizowana część przedsiębiorstwa stanowiła zespół składników materialnych i niematerialnych (w tym zobowiązań). Kolejnym warunkiem jest wydzielenie tego zespołu w istniejącym przedsiębiorstwie. Wydzielenie to ma zachodzić na trzech płaszczyznach: organizacyjnej, finansowej i funkcjonalnej (przeznaczenie do realizacji określonych zadań gospodarczych).

    Wyodrębnienie organizacyjne oznacza, że zorganizowana część przedsiębiorstwa ma swoje miejsce w strukturze organizacyjnej podatnika jako dział, wydział, oddział itp. Przy czym w doktrynie zwraca się uwagę, że organizacyjne wyodrębnienie powinno być dokonane na bazie statutu, regulaminu lub innego aktu o podobnym charakterze.

    Wyodrębnienie finansowe nie oznacza samodzielności finansowej, ale sytuację, w której poprzez odpowiednią ewidencję zdarzeń gospodarczych możliwe jest przyporządkowanie przychodów i kosztów oraz należności i zobowiązań do zorganizowanej części przedsiębiorstwa.

    Ponadto wymagane jest, aby zorganizowana część przedsiębiorstwa mogła stanowić potencjalne, niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące zadania gospodarcze, których realizacji służy w istniejącym przedsiębiorstwie.

    Powyższe oznacza, że przez zorganizowaną część przedsiębiorstwa można rozumieć wyłącznie tę część przedsiębiorstwa, która jest przede wszystkim wyodrębniona organizacyjnie, ale także posiada wewnętrzną samodzielność finansową.

    Zatem, aby w rozumieniu przepisów podatkowych, określony zespół składników majątkowych mógł zostać uznany za zorganizowaną część przedsiębiorstwa, nie jest wystarczające jakiekolwiek zorganizowanie masy majątkowej, ale musi się ona odznaczać pełną odrębnością niezbędną do samodzielnego funkcjonowania w obrocie gospodarczym.

    Zorganizowaną część przedsiębiorstwa tworzą więc składniki, będące we wzajemnych relacjach takich, by można było mówić o nich jako o zespole, a nie o zbiorze przypadkowych elementów, których jedyną cechą wspólną jest własność jednego podmiotu gospodarczego.

    Oznacza to, że zorganizowana część przedsiębiorstwa nie jest sumą poszczególnych składników, przy pomocy których będzie można prowadzić odrębny zakład, lecz zorganizowanym zespołem tych składników, przy czym punktem odniesienia jest tutaj rola, jaką składniki majątkowe odgrywają w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa (na ile stanowią w nim wyodrębnioną organizacyjnie i funkcjonalnie całość).

    Reasumując, na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług mamy więc do czynienia ze zorganizowaną częścią przedsiębiorstwa, jeżeli spełnione są wszystkie następujące przesłanki:

    1. istnieje zespół składników materialnych i niematerialnych, w tym zobowiązań,
    2. zespół ten jest organizacyjnie i finansowo wyodrębniony w istniejącym przedsiębiorstwie,
    3. składniki te przeznaczone są do realizacji określonych zadań gospodarczych,
    4. zespół tych składników mógłby stanowić niezależne przedsiębiorstwo samodzielnie realizujące ww. zadania gospodarcze.

    Zaznaczenia wymaga, iż definicja zorganizowanej części przedsiębiorstwa zawarta w przepisie art. 2 pkt 27e ustawy, nie jest definicją samoistną, lecz należy rozpatrywać ją m. in. w kontekście uregulowań art. 6 pkt 1 ustawy, który wyłącza z opodatkowania podatkiem od towarów i usług zbycie składników majątkowych i niemajątkowych uprzednio wyodrębnionych organizacyjnie i finansowo w istniejącym przedsiębiorstwie, przeznaczonych do realizacji określonych zadań gospodarczych, nie dotyczy zaś zbycia poszczególnych składników majątkowych przedsiębiorstwa.

    Z przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego wynika, iż Wnioskodawczyni jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Wnioskodawczyni prowadzi działalność gospodarczą. W ramach prowadzonej przez nią działalności da się wyodrębnić pewne działy. Jednym z nich jest dostarczanie usług internetowych abonentom. W skład wskazanego działu wchodzą środki trwałe (urządzenia niezbędne do prowadzenia ww. działalności, np. routery, serwery, anteny, okablowanie, maszty, nadajniki), prawa z umów dzierżawy (dzierżawa dotyczy masztów przekazujących sygnał teleinformatyczny), najmu, prawa z umów o dostarczanie głównego łącza internetowego, a także zobowiązania wynikające z faktu prowadzenia opisanej powyżej działalności. Wskazane powyżej składniki są w działalności Wnioskodawczyni przeznaczone tylko i wyłącznie do dostawy internatu abonentom (osobom, z którymi Wnioskodawczyni ma podpisaną umowę na dostawę łącza internetowego). Ponadto Wnioskodawczyni zatrudnia szereg osób, których obowiązki skoncentrowane są wyłącznie w zakresie dostawy internetu. Ponadto dla wskazanego działu prowadzona jest odrębna dokumentacja rachunkowa w odrębnym systemie. Zorganizowana część przedsiębiorstwa Wnioskodawczyni spełnia warunki określone w art. 2 pkt 27e ustawy o podatku od towarów i usług, tj. posiada cechy organizacyjnego i finansowego wyodrębnienia w przedsiębiorstwie Wnioskodawczyni zespołu składników materialnych i niematerialnych (w tym praw i zobowiązań), przeznaczonych do realizacji określonych zadań gospodarczych, który mógłby stanowić niezależne, samodzielne przedsiębiorstwo realizujące zadania. Wyodrębniona część przedsiębiorstwa Wnioskodawczyni posiada swoje miejsce w strukturze przedsiębiorstwa Zainteresowanej. Stanowi odrębny, niezależny od innych dział, posiadający własnych pracowników, pomieszczenia. Jednocześnie jest również wyodrębniony finansowo poprzez odrębną ewidencję zdarzeń gospodarczych, pozwalające na bezproblemowe przyporządkowanie kosztów oraz przychodów do zorganizowanej części przedsiębiorstwa Wnioskodawczyni. Jak już wskazano powyżej, zorganizowana część przedsiębiorstwa jest również wyodrębniona funkcjonalnie, albowiem służy do realizacji jednego określonego celu gospodarczego, tj. prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie dostarczania dostępu do internetu abonentom drogą radiową. Zbycie zorganizowanej części przedsiębiorstwa obejmowało będzie wszelkie prawa i obowiązki z nią związane, w tym prawa z umów dzierżawy, najmu, umów na dostawę głównego łącza internetowego, prawa z umów z abonentami oraz przeniesienie własności środków trwałych przedsiębiorstwa (wydzielonych do tejże zorganizowanej części) oraz innych środków materialnych (nieuznanych za środki trwałe).

    W świetle powołanych wyżej regulacji prawnych oraz opisu zdarzenia przyszłego należy stwierdzić, że wydzielony w ramach prowadzonej przez Wnioskodawczynię działalności gospodarczej dział, będący przedmiotem planowanej sprzedaży, jest - jak wynika z opisu sprawy - zespołem składników materialnych i niematerialnych przeznaczonych do prowadzenia działalności gospodarczej, wyodrębnionym organizacyjnie, finansowo i funkcjonalnie i spełnia definicję zorganizowanej części przedsiębiorstwa w rozumieniu art. 2 pkt 27e ustawy.

    Reasumując, planowana sprzedaż zorganizowanej części przedsiębiorstwa, o której mowa w art. 2 pkt 27e ustawy, obejmująca środki trwałe, będzie wyłączona spod działania ustawy o podatku od towarów i usług, zgodnie z art. 6 pkt 1 ustawy. W konsekwencji sprzedaż zorganizowanej części przedsiębiorstwa, w tym środków trwałych wchodzących w skład tej zorganizowanej części przedsiębiorstwa nie będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

    Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawczynię i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

    Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanej. Inne kwestie przedstawione w opisie sprawy, które nie zostały objęte pytaniem - nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 oraz art. 14f § 2 Ordynacji podatkowej - rozpatrzone.

    Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawczynię w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

    Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2012 r., poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

    Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

    Wniosek ORD-IN

    Treść w pliku PDF 487 kB

    Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi