Temat interpretacji
POSTANOWIENIE
Na podstawie art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) w odpowiedzi na wniosek z dnia 16.08.2006r. (data wpływu do tut. organu podatkowego 22.08.2006r., uzupełniony w dniu 24.10.2006r.) w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego w kwestii dotyczącej wysokości stawki podatku od towarów i usług dla wpłat sponsorskich otrzymywanych przez Stowarzyszenie w zamian za określone świadczenia ekwiwalentne, Naczelnik Urzędu Skarbowego Warszawa - Ursynów postanawia:
uznać stanowisko zawarte we wniosku za prawidłowe.
UZASADNIENIE
Ze stanu faktycznego przedstawionego we wniosku wynika, iż Stowarzyszenie nie prowadzi działalności gospodarczej. Celem Stowarzyszenia jest popularyzacja gier planszowych, karcianych i innych gier towarzyskich traktowanych jako rozrywka.
Uzyskane fundusze przeznaczane są na realizację celów statutowych.
Stowarzyszenie organizuje imprezy, które są w głównej mierze finansowane przez sponsorów. W zamian za wpłaty sponsorskie Stowarzyszenie zobowiązuje się do określonych świadczeń ekwiwalentnych, np. umieszczania logo sponsora na plakatach, afiszach, biletach i w programach organizowanych imprez, umieszczania materiałów reklamowych sponsora oraz przekazywania sponsorowi bezpłatnych zaproszeń na organizowane imprezy itp.
Wnioskodawca zwrócił się do tut. organu podatkowego z pytaniem dotyczącym ustalenia wysokości stawki podatku od towarów i usług dla wpłat sponsorskich. W ocenie Stowarzyszenia wpłaty sponsorskie ( działalność reklamowa) są sklasyfikowane wg PKWiU 74.40.2 i podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w wysokości 22% niezależnie od rodzaju świadczenia ekwiwalentnego.
Stosownie do zapisu w art. 5 ust. 1 pkt 1 w/w ustawy o podatku od towarów i usług, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.
Ze stanu faktycznego wynika, że Stowarzyszenie otrzymuje wpłaty od sponsorów w zamian za np. umieszczenie logo wpłacającego podczas organizowanej imprezy. W związku z powyższym Stowarzyszenie wykonuje usługę reklamową. Świadczenie usług reklamowych zgodnie z art. 41 ust.1 w/w ustawy jest opodatkowane podatkiem od towarów i usług w wysokości 22%.
Jednocześnie Naczelnik tut. Urzędu informuje, iż w przedmiotowej sprawie ocena stanu faktycznego została dokonana na podstawie przedstawionego przez Stronę PKWiU. Klasyfikowanie towarów i usług do grupowań statystycznych nie leży we właściwości rzeczowej organów podatkowych. Obowiązek prawidłowego zaklasyfikowania towaru lub usługi do grupowania PKWiU spoczywa na podatniku. W przypadku trudności z zakwalifikowaniem danej usługi lub towaru do właściwego grupowania klasyfikacji statystycznej, podatnik może wystąpić do Urzędu Statystycznego w Łodzi (Ośrodek Interpretacji Standardów Klasyfikacyjnych) z wnioskiem o wyjaśnienie.
W związku z powyższym postanowiono jak w sentencji.