Temat interpretacji
Prawo do odliczenia podatku w związku z realizacją projektu.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 24 kwietnia 2018 r. (data wpływu 30 kwietnia 2018 r.) uzupełnionym pismem z dnia 8 czerwca 2018 r. (data wpływu 12 czerwca 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 30 kwietnia 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu. Wniosek uzupełniono w dniu 12 czerwca 2018 r. o doprecyzowanie opisu sprawy.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
W dniu 15 grudnia 2017 roku została podpisana umowa o dofinansowanie projektu pt. (), Regionalny Program Operacyjny Województwa na lata 2014-2020, Oś priorytetowa (), Działanie 2.1 () (dalej: Projekt).
Projekt realizowany jest przez następujące podmioty:
- Biblioteka (dalej: Lider Projektu).
- Opera (dalej: Partner Projektu).
- Instytucja (dalej: Partner Projektu). Podmiot otrzymał interpretację indywidualną w przedmiotowej sprawie potwierdzającą, iż Instytucji nie będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku VAT należnego o kwotę podatku VAT naliczonego.
- Instytut (dalej: Partner Projektu).
Celem Projektu jest digitalizacja i udostępnienie zasobów kultury województwa w drodze ustanowienia kompleksowego systemu digitalizacji i prezentacji zbiorów, złożonego z:
- trzech specjalizowanych pracowni digitalizacyjnych,
- dwóch systemów długoterminowej archiwizacji,
- dwóch systemów prezentacji sieciowej, jednego lokalnego systemu prezentacyjnego,
- agregatora regionalnego serwisu dostępowego, indeksującego i prezentującego dane z już istniejących, wytypowanych serwisów oraz
- lokalnych stanowisk dostępowych dla użytkowników, umiejscowionych w czytelniach instytucji.
Poza wytworzeniem cyfrowego zasobu, prezentującego praktycznie wszystkie rodzaje obiektów kultury, Projekt przyniesie rozwiązanie techniczno-organizacyjne, umożliwiające poprojektowe, ciągłe tworzenie i udostępnianie zasobów cyfrowych instytucji kultury, edukacji i nauki województwa.
Projekt składa się z następujących zadań (przy zadaniach realizowanych przez podmiot będący stroną postępowania Bibliotekę dodano adnotację B:
- Adaptacja pomieszczeń pracowni i serwerowni w budynku. (B:)
- Zakup sprzętu i oprogramowania do digitalizacji, archiwizacji i udostępniania zbiorów bibliotecznych. (B)
- Modernizacja Biblioteki Cyfrowej. (B:)
- Wykonanie i wdrożenie regionalnego agregatora informacyjnego. (B:)
- Digitalizacja i udostępnienia zbiorów bibliotecznych. (B:)
- Nadzór inwestorski (prace budowlane i elektryczne). (B:)
- Zakup sprzętu na potrzeby digitalizacji zasobów filmowych.
- Utworzenie portalu w celu upublicznienia zdigitalizowanych zasobów filmowych.
- Adaptacja pomieszczeń na potrzeby prowadzenia procesu digitalizacji.
- Nadzór inwestorski oraz usługi eksperckie.
- Zatrudnienie personelu na potrzeby procesu digitalizacji.
- Dostarczenie sprzętu do Mobilnego Centrum Digitalizacji.
- Uruchomienie i wdrożenie Mobilnego Centrum Digitalizacji, praca zespołu.
- Adaptacja pomieszczeń biblioteki budynku.
- Zakup sprzętu i oprogramowania do archiwizacji i udostępniania zbiorów bibliotecznych.
- Zakup oprogramowania lokalnej biblioteki cyfrowej.
- Digitalizacja zbiorów opracowanie i udostępnienie dokumentów w bibliotekach cyfrowych.
- Nadzór inwestorski (prace budowlane i instalacyjne).
- Inżynier kontraktu (usługa zewnętrzna). (B)
- Promocja. (B)
Poniżej przedstawiono opis działalności Biblioteki:
1. LIDER BIBLIOTEKA
Biblioteka jest wojewódzką biblioteką publiczną o statusie naukowym. Biblioteka została utworzona na mocy uchwały Sejmiku Województwa w sprawie połączenia Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej i Biblioteki w jedną instytucję kultury.
Biblioteka działa w szczególności na podstawie:
- Ustawy z dnia 25 października 1991 roku o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (tekst jednolity: Dz. U. z 2012 r., poz. 406), zwanej dalej ustawą o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.
- Ustawy z dnia 27 czerwca 1997 roku o bibliotekach (Dz. U. Nr 85, poz. 539 z późn. zm.).
- Ustawy z dnia 7 listopada 1996 roku o obowiązkowych egzemplarzach bibliotecznych (Dz. U. Nr 152, poz. 722) oraz rozporządzenie Ministra Kultury i Sztuki z dnia 6 marca 1997 roku w sprawie wykazu bibliotek uprawnionych do otrzymywania egzemplarzy obowiązkowych poszczególnych rodzajów publikacji oraz zasad i trybu ich przekazywania (Dz. U. Nr 29, poz. 161 z późn. zm.).
- Ustawy z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. Nr 162, poz. 1568 z późn. zm.).
- Rozporządzenia Ministra Kultury i Sztuki z dnia 24 listopada 1998 roku w sprawie ustalenia wykazu bibliotek, których zasoby tworzą narodowy zasób biblioteczny, określenia organizacji tego zasobu oraz zasad i zakresu jego szczegółowej ochrony (Dz. U. Nr 146, poz. 955 z późn. zm.).
- Ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie województwa (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1590 z późn. zm.).
- Statutu Biblioteki
Zakres działania Biblioteki:
- Biblioteka jest biblioteką publiczną. Jej zbiory stanowią dobro narodowe i służą zachowaniu dziedzictwa narodowego, współtworząc narodowy zasób biblioteczny.
- Biblioteka organizuje biblioteczną, bibliograficzną i naukowo-badawczą działalność na rzecz narodowej kultury, nauki, edukacji oraz dla zaspokojenia potrzeb informacyjnych społeczności województwa, a w szczególności: gromadzi, opracowuje, chroni oraz przechowuje swoje zbiory zgodnie z obowiązującymi przepisami; udostępnia zbiory na miejscu i w drodze wypożyczeń osobom indywidualnym oraz instytucjom w kraju i za granicą w celu zapewnienia swobodnego dostępu do wiedzy i informacji (tryb udostępniania zbiorów regulują oddzielne przepisy, porozumienia i regulaminy); prowadzi działalność bibliograficzną, dokumentacyjną, wydawniczą, edukacyjną, popularyzatorską i instrukcyjno-metodyczną.
- Zbiory Biblioteki są wzbogacane i uzupełniane w oparciu o przepisy o egzemplarzu obowiązkowym oraz drogą zakupu, darowizn lub wymiany materiałów bibliotecznych.
- Biblioteka kompletuje zbiór () materiałów bibliotecznych.
- Biblioteka gromadzi materiały dotyczące Unii Europejskiej.
- W zakresie popularyzacji książki Biblioteka realizuje swoje zadanie szczególnie przez promocję książki i czytelnictwa, organizowanie imprez kulturalnych, współpracę i pomoc dla organizacji pozarządowych działających na rzecz książki i czytelnictwa.
W ramach projektu wykonane zostaną następujące inwestycje i działania o charakterze technicznym:
- Modernizacja i doposażenie pracowni digitalizacji w nowe stanowiska pracy.
- Zakup sprzętu i oprogramowania do digitalizacji, archiwizacji i udostępniania zbiorów bibliotecznych.
- Modernizacja oprogramowania Biblioteki Cyfrowej
- Wykonanie i wdrożenie regionalnego agregatora informacyjnego.
- Digitalizacja i udostępnienie zbiorów bibliotecznych.
Planowane w projekcie działania uwzględniają rozliczne aspekty digitalizacji kulturowego dziedzictwa:
- Digitalizacja zbiorów oraz konwersja zbiorów istniejących do nowych formatów i metod prezentacji, fotografia 3D oraz rejestracja historii mówionej.
- Przygotowanie i poszerzenie zaplecza digitalizacji (pracownia i jej wyposażenie).
- Modernizacja oprogramowania i interfejsu Biblioteki Cyfrowej, prezentującej 260 tys. publikacji 62 regionalnych instytucji.
- Modernizacja zaplecza sprzętowego długoterminowego zachowania i prezentacji zbiorów.
- Utworzenie serwisu agregującego istniejące zasoby informacyjne w regionie.
Biblioteka jest zarejestrowana jako czynny podatnik podatku VAT. Ponadto oprócz działalności statutowej, o której mowa powyżej, Biblioteka prowadzi również działalność zarobkową, polegającą w szczególności na świadczeniu usług informacyjnych, reprograficznych, konserwatorskich oraz wynajmu sal i powierzchni reklamowych. Jednakże realizacja Projektu nie będzie związana z tą działalnością. Ponadto zgodnie z założeniami Projektu żaden z jego elementów nie będzie wykorzystywany w sposób zarobkowy. Realizacja Projektu nie będzie generowała żadnego przychodu.
W uzupełnieniu wniosku Wnioskodawca wskazał, że:
- W części projektu realizowanej przez Bibliotekę faktury za dostawy i usługi wystawiane będą wyłącznie na Bibliotekę.
- Nabywane usługi i towary w związku z realizacją projektu są związane z wydatkami inwestycyjnymi, które nie będą służyły do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.
Czy w związku z planowaną realizacją Projektu Bibliotece będzie przysługiwało prawo do odliczenia VAT naliczonego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług stanowiących koszty Projektu?
Zdaniem Wnioskodawcy, podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT. W myśl tej regulacji, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z zastrzeżeniami wskazanymi w przepisie, które nie mają zastosowania w sprawie. W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy o VAT, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikającego z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.
Zgodnie z treścią art. 15 ust. 1 ustawy o VAT podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
W myśl art. 15 ust. 2 ww. ustawy działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Stosownie do cytowanych wyżej przepisów prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.
W odniesieniu do przedmiotowej sprawy podkreślić należy, że nabywane usługi i towary w związku z realizacją Projektu są związane z wydatkami inwestycyjnymi, które nie będą służyły do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
Realizacja Projektu nie wiąże się z osiąganiem jakichkolwiek przychodów. Zasoby kultury, zdigitalizowane w ramach Projektu, zostaną udostępnione w sposób bezpłatny i otwarty za pośrednictwem Internetu. Powstała infrastruktura nie będzie wykorzystywana w sposób odpłatny.
Mając na uwadze powołane powyżej regulacje, należy stwierdzić, że rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Tymczasem w omawianej sytuacji warunek uprawniający do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie będzie spełniony, ponieważ realizacja Projektu nie będzie generowała żadnego zysku. W konsekwencji, zdaniem Wnioskodawcy, Bibliotece nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług w związku z realizacją Projektu.
Projekt nie przyniesie bezpośrednich przychodów podmiotom zaangażowanym w realizację projektu. Jego celem jest zwiększenie dostępności zasobów kultury oraz wzrost liczby osób korzystających z zasobów kultury udostępnianych on-line w województwie. Zostanie on zrealizowany poprzez utworzenie systemu pozyskiwania, digitalizacji, opracowania, długoterminowego zachowania i udostępniania cyfrowych zbiorów dziedzictwa, a także poprzez utworzenie serwisu jednego punktu dostępu do nich. W Projekcie zostaną zdigitalizowane
i udostępnione zbiory (w tym wiele nieznanych i unikatowych) 3 samorządowych instytucji kultury, a jedna z instytucji utworzy mobilną pracownię digitalizacji dla pozyskania zbiorów rozproszonych w regionie.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.
Zgodnie z przepisem art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r., poz. 1221, z późn. zm), zwanej dalej ustawą, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Pod pojęciem działalności gospodarczej, na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy rozumie się wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.
Ponadto podkreślić należy, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
W świetle art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.
Z treści cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje czynny zarejestrowany podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.
Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.
Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca jest Liderem Projektu pt. () realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020.
Celem Projektu jest digitalizacja i udostępnienie zasobów kultury województwa w drodze ustanowienia kompleksowego systemu digitalizacji i prezentacji zbiorów.
Projekt w części realizowanej przez Wnioskodawcę składa się z następujących zadań:
- Adaptacja pomieszczeń pracowni i serwerowni w budynku.
- Zakup sprzętu i oprogramowania do digitalizacji, archiwizacji i udostępniania zbiorów bibliotecznych.
- Modernizacja Biblioteki Cyfrowej.
- Wykonanie i wdrożenie regionalnego agregatora informacyjnego.
- Digitalizacja i udostępnienia zbiorów bibliotecznych.
- Nadzór inwestorski (prace budowlane i elektryczne).
- Inżynier kontraktu (usługa zewnętrzna).
- Promocja.
Wnioskodawca (Biblioteka) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT. Oprócz działalności statutowej, Biblioteka prowadzi również działalność zarobkową, polegającą w szczególności na świadczeniu usług informacyjnych, reprograficznych, konserwatorskich oraz wynajmu sal i powierzchni reklamowych. Jednakże realizacja Projektu nie będzie związana z tą działalnością. Projekt nie będzie wykorzystywany w sposób zarobkowy ani też związany z działalnością zarobkową Wnioskodawcy, nie będzie generował przychodu. W części projektu realizowanej przez Bibliotekę faktury za dostawy i usługi wystawiane będą wyłącznie na Bibliotekę. Nabywane usługi i towary w związku z realizacją projektu stanowią wydatki inwestycyjne, które nie będą służyły do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług stanowiących koszty Projektu.
Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ustawy, uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.
W omawianej sprawie warunki
uprawniające do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku
naliczonego nie będą spełnione, gdyż pomimo tego, że Wnioskodawca jest
zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku VAT, ponoszone wydatki w
ramach realizacji Projektu nie będą służyły do wykonywania czynności
opodatkowanych podatkiem od towarów
i usług. Realizacja Projektu
nie będzie generowała żadnego przychodu. Powstała infrastruktura nie
będzie wykorzystywana w sposób odpłatny.
W konsekwencji, Wnioskodawca nie będzie miał prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych na realizację projektu pn. (), z uwagi na niespełnienie przesłanek warunkujących to prawo wskazanych w art. 86 ust. 1 ustawy.
Zatem stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.
Zaznacza się, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, wydana interpretacja traci swą aktualność.
Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:
- z zastosowaniem art. 119a;
- w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).
Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.
Stanowisko
prawidłowe
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej