Temat interpretacji
Monety sprzedawane przez Wnioskodawcę stanowią przedmioty kolekcjonerskie, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT, wymienione w art. 120 ust. 1 pkt 2 lit. b) ustawy o VAT i mogą korzystać z opodatkowania na zasadzie procedury marży na podstawie art. 120 ust. 4 ustawy o VAT.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 14 lutego 2018 r. (data wpływu 23 lutego 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania Monet za przedmioty kolekcjonerskie oraz prawa do zastosowania procedury marży dla dostawy tych Monet - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 23 lutego 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania Monet za przedmioty kolekcjonerskie oraz prawa do zastosowania procedury marży dla dostawy tych Monet.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Sp. z o.o. (dalej: Spółka) jest dystrybutorem monet i medali w Polsce. Spółka oferuje zarówno kolekcje, jak i pojedyncze złote monety, srebrne monety, złote medale oraz srebrne medale okolicznościowa. Spółka nabywa wskazane powyżej przedmioty w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, w celu ich dalszej odsprzedaży.
Aktualnie, wśród oferty Spółki znajdują się m.in. następujące monety:
- Dolar prezydencki John Kennedy uszlachetniony złotem
Moneta pochodzi z 2015 r. i została wyprodukowana przez Mennicę Stanów Zjednoczonych z mosiądzu manganowego. Po jej wyprodukowaniu została uszlachetniona 24-karatowym złotem przez inny podmiot. Tylko 10.000 sztuk takiej monety zostało uszlachetnionych.
Moneta ma cechy pieniądza obiegowego, jednakże po jej wyprodukowaniu została uszlachetniona złotem, co niewątpliwe nadaje jej charakteru kolekcjonerskiego.
Jak wynika z dostępnych informacji (np.: http://www.numizmatyka24.pl/l-dolar-2015-john-f-kennedy-d-prezydent-p-2033.html?cPath=71_77_69&osCsid=q7dg68glun3drmnq62vet6jdt4) moneta jest częścią kolekcji Prezydenci USA.
W oparciu o informacje dostępne na specjalistycznych portalach internetowych można wskazać, że wartość rynkowa monety (nieuszlachetnionej złotem) znacznie przekracza jej wartość nominalną (np. na stronie http://www.numizmatyka24.pl/1-dolar-2015-john-f-kennedy-d-prezydent-p-2033.html?cPath=71_77_69&osCsid=q7dg68glun3drmnq62vet6jdt4 wartość monety została ustalona w wysokości 11 zł za sztukę, a na stronie https://www.supermonety.p1/pl/p/USA-l-John-F.-Kennedy-2015-nr-35/4537 wskazano, że wartość monety wynosi 8,99 zł - w obu przypadkach stan na sporządzenie wniosku o wydanie interpretacji).
Można zatem zasadnie domniemywać, że wartość monety uszlachetnionej złotem znacznie przewyższa wartość monety przed jej uszlachetnieniem.
- Srebrna ćwierćdolarówka Park Narodowy Yellowstone w edycji z hologramem
Moneta została wyprodukowana przez Mennicę Stanów Zjednoczonych ze srebra próby 900/1000. Moneta pochodzi z 2010 r., a hologram został naniesiony przez dostawcę Spółki (nie przez Mennicę Stanów Zjednoczonych). Dostępnych jest jedynie 10 000 kompletnych kolekcji srebrnych ćwierćdolarówek z hologramem. Jest to bardzo niska limitacja, zważywszy na popularność, jaką cieszą się amerykańskie numizmaty.
Jak wynika z dostępnych informacji (np. http://www.numizmatyka24.pl/usa-25-centow-parki-c-71_77_106.html), moneta jest częścią serii America the Beautiful Quarters, czyli Piękno Ameryki (Srebrne ćwierćdolarówki z USA z hologramem).
W oparciu o informacje dostępne na specjalistycznych portalach internetowych można wskazać, że wartość rynkowa monety znacznie przekracza jej wartość nominalną (np. na stronie http://www.usacoinbook.com/coins/5229/quartes/america-the-beautiful/2010S/vellowstone /silver-proof/ minimalna wartość monety została ustalona na kwotę USD 8,50 - stan na sporządzenie wniosku o wydanie interpretacji).
Spółka ma możliwość dokonywania zakupów obydwu Monet w sposób wskazany w art. 120 ust. 10 pkt 5 Ustawy VAT, czyli od podatników od wartości dodanej, przy czym dostawa Monet byłaby opodatkowana VAT na zasadach odpowiadających procedurze VAT marża (Spółka otrzymałaby dokumenty jednoznacznie potwierdzające nabycie monet na tych zasadach).
Aktualnie Spółka rozważa, czy w przypadku przyszłych dostaw Monet może być stosowana procedura VAT marża.
W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania.
Czy monety mogą być uznane za przedmioty kolekcjonerskie w rozumieniu art. 120 ust. 1 pkt 2 lit. b) ustawy VAT?
Zdaniem Wnioskodawcy:
Ad 1
Monety stanowią przedmioty kolekcjonerskie w rozumieniu art. 120 ust. 1 pkt 2 lit. b Ustawy VAT.
Ad 2
W przypadku dostawy monet, podstawą opodatkowania może być marża zgodnie z art. 120 ust. 4 Ustawy VAT.
Własne stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej zdarzenia przyszłego
Ad 1
Zgodnie z art. 120 ust. 1 pkt 2 lit. b Ustawy VAT, przez przedmioty kolekcjonerskie rozumie się m.in. kolekcje oraz przedmioty kolekcjonerskie o wartości numizmatycznej (CN 9705 00 00) oraz przedmioty kolekcjonerskie o których mowa w at. 43 ust. 1 pkt 7 Ustawy VAT, czyli monety ze złota, srebra lub innego metalu oraz banknoty, które nie są zwykle używane jako prawny środek płatniczy lub które mają wartość numizmatyczną.
Zatem w analizowanym zdarzeniu przyszłym należy ustalić, czy Moneta nie jest zwykle używana jako prawny środek płatniczy lub czy ma wartość numizmatyczną (CN 9705 00 00).
Monety jako środek płatniczy
W związku z faktem, że przepisy Ustawy VAT nie wskazują, jakie warunki powinny być spełnione aby uznać, że dana moneta nie jest zwykle używana, należy odwołać się do słownikowego rozumienia tego zwrotu.
Zgodnie z definicją słownikową, zwykle oznacza najczęściej, przeważnie, zaś jako synonimy tego słowa wskazane są normalnie, z reguły, z zasady, zazwyczaj, przeważnie, na ogół (http://sip.pwn.pl/szukaj/zwykle.html).
Należy zatem przyjąć, że srebrna moneta będąca środkiem płatniczym może być uznana za przedmiot kolekcjonerski, w sytuacji w której przeważnie, na ogół, w normalnych sytuacjach nie jest używana jako środek płatniczy (np.: interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 27 stycznia 2011 r., sygn. IPPP2/443-902/10-2/KG lub interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 5 listopada 2010 r. sygn. 1TPP2/443-854/10/AW).
W komentarzu do Ustawy VAT podkreślono, że Przedmiotami kolekcjonerskimi będą nie tylko monety i banknoty niebędące aktualnymi środkami płatniczymi. Za przedmioty kolekcjonerskie mogą być uznane także takie monety i waluty, które w danym momencie są środkami płatniczymi, lecz nie są zwykle używane w tym celu. Będzie to przede wszystkim dotyczyło walut innych (zwłaszcza egzotycznych) państw, a także różnego rodzaju monet okazowych, odmiennych od tych będących przede wszystkim w obiegu. Ich wartość kolekcjonerska - jako przedmiotu, a nie środka płatniczego - jest zazwyczaj znacznie wyższa od ich wartości nominalnej (A. Bartosiewicz, VAT. Komentarz do art. 120, wyd. X, WK 2016).
W ocenie Spółki uzasadnione jest twierdzenie, że monetą, która jest środkiem płatniczym, ale nie jest zwykle używana jako środek płatniczy będzie taka moneta, która posiada cechy pieniądza obiegowego, jednakże z uwagi na zaistnienie określonych zdarzeń (np. fakt, iż wartość użytego do jej wyrobu kruszcu znacznie przekracza jej wartość nominalną lub jej uszlachetnienie złotem) zazwyczaj nie występuje ona w roli środka płatniczego (jej wartość kolekcjonerska jest wyższa od wartości nominalnej).
Analogiczne stanowisko prezentowane jest przez organy podatkowe, np. w interpretacji z dnia 10 lutego 2015 r., sygn. 421194/1 Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie potwierdził, że skoro monety będące przedmiotem wniosku są monetami, które posiadają cechy pieniądza obiegowego jednakże zazwyczaj nie występują one w roli środka płatniczego, to należy uznać, że monety te dla celów stosowania procedury marży są uznawane za przedmioty kolekcjonerskie, o których mowa w art. 120 ust. 1 pkt 2 lit. b ustawy. Wynika to z odniesienia się ustawodawcy w tym przepisie do art. 43 ust. 2 pkt 7 ustawy.
W świetle informacji przedstawionych w opisie zdarzenia przyszłego, monety będą mogły być uznane za monety, które nie są zwykle używane do celów płatniczych z uwagi na następujące okoliczności:
monety mogą posiadać cechy pieniądza obiegowego,
z uwagi na skład srebrnej ćwierćdolarówki Park Narodowy Yellowstone w edycji z hologramem (90% srebra), naniesienie na nią hologramu oraz niską liczbę limitacji, zasadniczo nie jest ona używana jako środek płatniczy,
z uwagi na uszlachetnienie złotem dolara prezydenckiego John Kennedy oraz niską liczbę limitacji, zasadniczo nie jest on używany jako środek płatniczy,
cena rynkowa obu monet znacznie przewyższa ich wartość nominalną (w przypadku dolara prezydenckiego John Kennedy będzie to wartość 11 zł, przy czym wartość ta nie uwzględnia uszlachetnienia (które w znaczny sposób tę wartość podwyższa), zaś w przypadku srebrnej ćwierćdolarówki Park Narodowy Yellowstone będzie to wartość USD 8,50.
Z uwagi na występowania powyższych cech, Spółka stoi na stanowisku, że monety będą stanowiły przedmioty kolekcjonerskie w rozumieniu art. 120 ust. 1 pkt 2 lit. b Ustawy VAT.
Ad 2
Zgodnie z art. 120 ust. 4 Ustawy VAT, w przypadku podatnika dokonującego dostawy m.in. przedmiotów kolekcjonerskich nabytych uprzednio przez niego w ramach prowadzonej działalności, w celu odprzedaży, podstawą opodatkowania VAT jest marża stanowiąca różnicę między kwotą sprzedaży a kwotą nabycia, pomniejszona o kwotę podatku.
W związku z faktem, że:
monety są przedmiotami kolekcjonerskimi w rozumieniu art. 120 ust. 1 pkt 2 lit. b Ustawy VAT (co zostało wykazane w uzasadnieniu do pyt nr 1 niniejszego wniosku),
Spółka ma możliwość dokonywania zakupów obydwu Monet w sposób wskazany w art. 120 ust. 10 pkt 5 Ustawy VAT, czyli od podatników od wartości dodanej, przy czym dostawa Monet byłaby opodatkowana VAT na zasadach odpowiadających procedurze VAT marża (Spółka otrzymałaby dokumenty jednoznacznie potwierdzające nabycie monet na tych zasadach).
Spółka stoi na stanowisku, że w przypadku dostawy monet, podstawą opodatkowania może być marża zgodnie z art. 120 ust. 4 Ustawy VAT.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.
Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r. poz. 1221, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju ().
Przez sprzedaż rozumie się odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów (art. 2 pkt 22 ustawy o VAT).
W myśl art. 2 pkt 6 ustawy o VAT, towarami są rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.
Stosownie do art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel ().
Zgodnie z ogólną zasadą zawartą w art. 29a ust. 1 ustawy o VAT, podstawą opodatkowania, z zastrzeżeniem ust. 2-5, art. 30a-30c, art. 32, art. 119 oraz art. 120 ust. 4 i 5, jest wszystko, co stanowi zapłatę, którą dokonujący dostawy towarów lub usługodawca otrzymał lub ma otrzymać z tytułu sprzedaży od nabywcy, usługobiorcy lub osoby trzeciej, włącznie z otrzymanymi dotacjami, subwencjami i innymi dopłatami o podobnym charakterze mającymi bezpośredni wpływ na cenę towarów dostarczanych lub usług świadczonych przez podatnika.
Jednakże w stosunku do dostawy przedmiotów kolekcjonerskich ustawa o VAT zawiera szczególne procedury w zakresie obliczania podstawy opodatkowania.
I tak, zgodnie z art. 120 ust. 4 ustawy o VAT, w przypadku podatnika dokonującego dostawy towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich lub antyków nabytych uprzednio przez tego podatnika w ramach prowadzonej działalności, w celu odprzedaży, podstawą opodatkowania podatkiem jest marża stanowiąca różnicę między kwotą sprzedaży a kwotą nabycia, pomniejszona o kwotę podatku.
Jeżeli rodzaj poszczególnych przedmiotów kolekcjonerskich lub specyfika ich dostaw czyni skomplikowanym lub niemożliwym określenie marży zgodnie z ust. 4, podatnik może, za zgodą naczelnika urzędu skarbowego, obliczać marżę jako różnicę pomiędzy łączną wartością dostaw a łączną wartością nabyć określonego rodzaju przedmiotów kolekcjonerskich w okresie rozliczeniowym (art. 120 ust. 5 ustawy o VAT).
Definicję towarów, w stosunku do których mają zastosowanie szczególne procedury VAT marża zawiera art. 120 ust. 1 ustawy o VAT.
I tak, zgodnie z art. 120 ust. 1 pkt 2 lit. b) ustawy o VAT, przez przedmioty kolekcjonerskie rozumie się kolekcje oraz przedmioty kolekcjonerskie o wartości zoologicznej, botanicznej, mineralogicznej, anatomicznej, historycznej, archeologicznej, paleontologicznej, etnograficznej lub numizmatycznej (CN 9705 00 00), a także przedmioty kolekcjonerskie, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 7.
W art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT wskazano, że zwalnia się od podatku transakcje, łącznie z pośrednictwem, dotyczące walut, banknotów i monet używanych jako prawny środek płatniczy, z wyłączeniem banknotów i monet będących przedmiotami kolekcjonerskimi, za które uważa się monety ze złota, srebra lub innego metalu oraz banknoty, które nie są zwykle używane jako prawny środek płatniczy lub które mają wartość numizmatyczną.
Stosownie do tego przepisu, transakcje dotyczące monet ze złota, srebra lub innego metalu oraz banknotów są wyłączone ze zwolnienia w dwóch przypadkach:
- gdy monety te nie są zwykle używane jako prawny środek płatniczy lub
- gdy monety mają wartość numizmatyczną.
Należy zauważyć, że ustawodawca posługuje się pojęciami, nie są zwykle używane jako środek płatniczy oraz wartość numizmatyczna.
W związku z tym, że w ustawie brak jest definicji słowa zwykle oraz numizmatyczny należy posłużyć się definicjami tych określeń zawartymi w Słowniku języka polskiego. Zgodnie ze Słownikiem języka polskiego PWN znajdującym się na stronie internetowej www.sjp.pwn.pl zwykle oznacza najczęściej, przeważnie, zaś numizmat to dawna moneta lub medal mające wartość zabytkową.
Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że Spółka jest dystrybutorem monet i medali w Polsce. Wśród oferty Spółki znajdują się dolar prezydencki John Kennedy uszlachetniony złotem, która to moneta pochodzi z 2015 r. i została wyprodukowana przez Mennicę Stanów Zjednoczonych z mosiądzu manganowego. Po jej wyprodukowaniu została uszlachetniona 24-karatowym złotem przez inny podmiot. Tylko 10000 sztuk takiej monety zostało uszlachetnionych. Moneta ma cechy pieniądza obiegowego, jednakże po jej wyprodukowaniu została uszlachetniona złotem, co niewątpliwe nadaje jej charakteru kolekcjonerskiego. Moneta jest częścią kolekcji Prezydenci USA. W oparciu o informacje dostępne na specjalistycznych portalach internetowych można wskazać, że wartość rynkowa monety (nieuszlachetnionej złotem) znacznie przekracza jej wartość nominalną wskazano, że wartość monety wynosi 8,99 zł. Drugą monetą będzie srebrna ćwierćdolarówka Park Narodowy Yellowstone w edycji z hologramem. Moneta została wyprodukowana przez Mennicę Stanów Zjednoczonych ze srebra próby 900/1000. Moneta pochodzi z 2010 r., a hologram został naniesiony przez dostawcę Spółki (nie przez Mennicę Stanów Zjednoczonych). Dostępnych jest jedynie 10000 kompletnych kolekcji srebrnych ćwierćdolarówek z hologramem. Jest to bardzo niska limitacja, zważywszy na popularność, jaką cieszą się amerykańskie numizmaty. Moneta jest częścią serii America the Beautiful Quarters, czyli Piękno Ameryki (Srebrne ćwierćdolarówki z USA z hologramem). Minimalna wartość monety została ustalona na kwotę USD 8,50.
Należy stwierdzić, że Monety opisane we wniosku stanowią przedmiot kolekcjonerski w rozumieniu art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT, gdyż pomimo tego, że posiadają one cechy pieniądza obiegowego, to jednak, ze względu na wartość kruszcu znacznie przekraczającą wartość nominalną (90% srebra w ćwierćdolarówce Park Narodowy Yellowstone z hologramem) lub uszlachetnienie złotem (dolar prezydencki John Kennedy) - zazwyczaj nie występują one w roli środka płatniczego.
Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą też tego, czy w przypadku dostawy Monet podstawą opodatkowania może być marża zgodnie z art. 120 ust. 4 ustawy VAT.
Z przepisu tego wynika, że procedurę marży można stosować m.in. do przedmiotów kolekcjonerskich, przez które, zgodnie z cyt. art. 120 ust. 1 pkt 2 lit. b, rozumie się kolekcje oraz przedmioty kolekcjonerskie o wartości zoologicznej, botanicznej, mineralogicznej, anatomicznej, historycznej, archeologicznej, paleontologicznej, etnograficznej lub numizmatycznej (CN 9705 00 00), a także przedmioty kolekcjonerskie, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 7.
Dokonana wcześniej analiza art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT prowadzi do wniosku, że przez podmioty kolekcjonerskie, o których mowa w art. 120 ust. 1 pkt 2 lit. b) należy rozumieć monety ze złota, srebra lub innego metalu oraz banknoty, które nie są zwykle używane jako prawny środek płatniczy lub które mają wartość numizmatyczną.
Skoro Monety (tj. ćwierćdolarówka Park Narodowy Yellowstone i dolar prezydencki John Kennedy) będące przedmiotem wniosku są monetami, które posiadają cechy pieniądza obiegowego jednakże zazwyczaj nie występują one w roli środka płatniczego, to należy uznać, że Monety te dla celów stosowania procedury marży są uznawane za przedmioty kolekcjonerskie, o których mowa w art. 120 ust. 1 pkt 2 lit. b ustawy o VAT. Wynika to z odniesienia się ustawodawcy w tym przepisie do art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT.
Należy zauważyć, że zastosowanie procedury szczególnej w zakresie obliczania podstawy opodatkowania przy sprzedaży przedmiotów kolekcjonerskich spełniających definicję zawartą w art. 120 ust. 1 pkt 2 lit. b) ustawy o VAT, uzależnione jest od statusu dostawcy tego towaru oraz procedury, w jakiej dokonano jego dostawy.
Stosownie do art. 120 ust. 10 pkt 5 ustawy o VAT, przepisy ust. 4 i 5 dotyczą dostawy towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich lub antyków, które podatnik nabył od podatników podatku od wartości dodanej, jeżeli dostawa tych towarów była opodatkowana podatkiem od wartości dodanej na zasadach odpowiadających regulacjom zawartym w ust. 4 i 5, a nabywca posiada dokumenty jednoznacznie potwierdzające nabycie towarów na tych zasadach.
W myśl art. 120 ust. 11 pkt 1 ustawy o VAT, przepisy ust. 4 i 5 mogą mieć również zastosowanie do dostawy dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich lub antyków uprzednio importowanych przez podatnika, o którym mowa w ust. 4 i 5.
Przepis ust. 11 stosuje się w przypadku, gdy podatnik zawiadomił na piśmie naczelnika urzędu skarbowego o przyjętym sposobie opodatkowania zgodnie z ust. 4 i 5 przed dokonaniem dostawy. Zawiadomienie jest ważne przez okres 2 lat, licząc od końca miesiąca, w którym podatnik zawiadomił naczelnika urzędu skarbowego. Po tym okresie, jeżeli podatnik chce stosować procedurę polegającą na opodatkowaniu marży, musi ponownie złożyć to zawiadomienie (art. 120 ust. 13 ustawy o VAT).
Wnioskodawca we wniosku wskazał, że ma możliwość dokonywania zakupów Monety w sposób wskazany w art. 120 ust. 10 pkt 5 Ustawy VAT, czyli od podatników od wartości dodanej, przy czym dostawa Monet byłaby opodatkowana na zasadach odpowiadających procedurze VAT marża. Spółka otrzymałaby dokumenty jednoznacznie potwierdzające nabycie monet na tych zasadach.
Zatem, w przedstawionych we wniosku okolicznościach spełniony będzie warunek wymieniony w art. 120 ust. 10 pkt 5 ustawy o VAT. Wnioskodawca nabędzie Monety od podatników podatku od wartości dodanej, którzy dokonają dostawy Monet na zasadach odpowiadających regulacjom zawartym w ust. 4 i 5 oraz Wnioskodawca będzie posiadał dokumenty, które jednoznacznie potwierdzają nabycie Monet na tych właśnie zasadach.
W konsekwencji, należy stwierdzić, że w przedstawionych we wniosku okolicznościach, Monety sprzedawane przez Wnioskodawcę stanowią przedmioty kolekcjonerskie, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 7 ustawy o VAT, wymienione w art. 120 ust. 1 pkt 2 lit. b) ustawy o VAT i mogą korzystać z opodatkowania na zasadzie procedury marży na podstawie art. 120 ust. 4 ustawy o VAT (po spełnieniu przez Wnioskodawcę warunku posiadania dokumentów potwierdzających nabycie tych Monet na zasadach odpowiadających regulacjom zawartym w art. 120 ust. 4 i 5 ustawy o VAT).
Tym samym, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.
Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:
- z zastosowaniem art. 119a;
- w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).
Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.
Stanowisko
prawidłowe
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej