Temat interpretacji
w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją zadania
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 16 listopada 2017 r. (data wpływu) uzupełnionym pismami z dnia 9 stycznia 2018 r. (data wpływu) oraz z dnia 17 stycznia 2018 r. (data wpływu) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu .. polegającego na modernizacji i cyfryzacji zasobów geodezyjnych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 16 listopada 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu .. polegającego na modernizacji i cyfryzacji zasobów geodezyjnych.
Wniosek uzupełniono pismami z dnia 9 stycznia 2018 r. (data wpływu) w zakresie wskazania adresu siedziby Wnioskodawcy oraz numeru REGON oraz z dnia 17 stycznia 2018 r. o doprecyzowanie opisu sprawy.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe. (ostatecznie doprecyzowane w uzupełnieniu wniosku)
Zdarzenie przyszłe dotyczy realizacji przedsięwzięcia pn. ..... w ramach projektu partnerskiego. Wnioskodawca Powiat .... jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.
Powiat .... uczestniczy w ww. projekcie pn. ....., Działanie 1.2 polegającym na cyfryzacji zasobów geodezyjnych i kartograficznych poszczególnych powiatów województwa .... oraz hardwerowo-softwerową rozbudowę istniejących systemów dla potrzeb e-usług. W tym zakresie przewiduje się:
- wykonanie cyfrowej ortofotomapy dla obszaru powiatów uczestniczących w projekcie,
- wykonanie modernizacji ewidencji gruntów i budynków wytypowanych obrębów ewidencyjnych polegającej na zastąpieniu danych prowadzonych w formie analogowej do postaci numerycznej (część kartograficzna operatu ewidencyjnego) oraz na doprowadzeniu zawartych w tej ewidencji danych do zgodności z obowiązującymi przepisami i obowiązującym modelem pojęciowym (część opisowa operatu ewidencyjnego),
- utworzenie baz danych geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu dla wytypowanych obrębów ewidencyjnych,
- utworzenie baz danych obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500 - 1:5000,
- skanowanie dokumentów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
- zakup sprzętu i oprogramowania oraz rozbudowę istniejących systemów do realizacji e-usług,
- wdrożenie e-usług zaplanowanych do realizacji w ramach projektu na lata 2014 - 2020. Wniosek jest w trakcie weryfikacji.
Powiat .... realizuje przedmiotowe zadanie, mieszczące się w katalogu zadań własnych powiatu na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 9 ustawy z dnia 5 czerwca 1999 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2016 r. poz. 814). Realizacja zadania przewidziana jest na lata 2016-2019. Faktury za realizację tego projektu wystawiane będą na Powiat ..... Nabyte towary i usługi związane z realizacją projektu będą służyły czynnościom niepodlegającym opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Po zakończeniu realizacji projektu podatnik za świadczone usługi będzie naliczał opłaty, są to jednak opłaty publicznoprawne, naliczane zgodnie z ustawą z dnia 17 maja 1989 Dz. U. 2016 poz. 1629 Prawo geodezyjne i kartograficzne, a zatem Powiat nie ma prawa do odliczenia podatku VAT.
W uzupełnieniu z dn. 17-01-2018 r. Wnioskodawca wskazał:
- Obowiązki Powiatu . jako
Partnera w Projekcie:
- na etapie przygotowania
Projektu:
- upoważnienie Lidera Projektu do reprezentowania Partnera wobec osób trzecich w działaniach związanych z realizacją Projektu, w tym do zawarcia w jego imieniu i na jego rzecz umowy o dofinansowanie Projektu z Instytucją Pośredniczącą,
- przygotowanie dokumentów niezbędnych do złożenia wniosku o dofinansowanie Projektu,
- ponoszenie wydatków związanych z przygotowaniem Projektu w sposób umożliwiający zakwalifikowanie ich jako wydatki kwalifikowalne w ramach RPO W. po podpisaniu umowy o dofinansowanie,
- udostępnienie Liderowi oraz podmiotom działającym w imieniu lub na rzecz IZ RPO W.. wszelkich informacji i dokumentów związanych ze stanem przygotowania zadania,
- udostępnienie Liderowi oraz podmiotom działającym w imieniu lub na rzecz Lidera wszelkich informacji i dokumentów wymaganych do opracowania studium wykonalności Projektu.
- Na etapie
realizacji Projektu:
- realizacja Projektu zgodnie z umową o dofinansowanie Projektu wraz z załącznikami,
- zabezpieczenie odpowiednich środków w budżecie na czas realizacji projektu w wysokości umożliwiającej realizację zadań określonych w § 3 ust. 5,
- udostępnianie Liderowi oraz podmiotom działającym w imieniu lub na rzecz IZ RPO W..wszelkich informacji i dokumentów związanych z realizacją zadania,
- monitorowanie przebiegu realizacji Projektu i niezwłoczne informowanie Lidera o zmianach i zaistniałych nieprawidłowościach,
- przekazywanie wszelkich informacji dla Lidera w celu wypełniania obowiązków sprawozdawczych wynikających z Umowy o dofinansowanie i jej załączników,
- utworzenie wyodrębnionego rachunku bankowego dotyczącego realizacji Projektu,
- prowadzenie wyodrębnionej ewidencji księgowej dotyczącej realizacji Projektu,
- posiadanie procedur ustalających zasady ewidencji księgowej operacji gospodarczych dotyczących realizacji Projektu,
- umożliwienie kontroli na miejscu w zakresie prawidłowości realizacji Projektu dokonywanej przez Lidera, IZ RPO W.. oraz inne podmioty uprawnione do jej przeprowadzania na podstawie odrębnych przepisów,
- przechowywanie dokumentacji związanej z realizacją Projektu do dnia w terminie wyznaczonym w Umowie o dofinansowanie Projektu i zgodnie z przepisami krajowymi dotyczącymi archiwizacji dokumentacji,
- składanie dokumentów do wniosku o płatność Liderowi w terminach przyjętych w harmonogramie określonym po podpisaniu umowy o dofinansowanie,
- monitorowanie wykonania wskaźników realizacji celów Projektu - wskaźników produktów, przy czym Partner informuje Lidera o wykonaniu wskaźników w zakresie zadań przekazanych im do realizacji ostatniego dnia każdego etapu wynikającego z harmonogramu rzeczowo-finansowego,
- informowanie społeczeństwa o finansowaniu realizacji Projektu przez Unię Europejską oraz zamieszczanie we wszystkich dokumentach informacji o udziale Unii Europejskiej we współfinansowaniu Projektu zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
- Na etapie
porealizacyjnym:
- sporządzanie raportów zgodnie z wymogami określonymi przez IZ RPO W..,
- monitorowanie wykonania wskaźników rezultatów w okresie trwałości Projektu i przekazywanie coroczne na wezwanie IZ RPO W.. poziomu ich osiągnięcia,
- przekazanie wykonanego zakresu prac do użytkowania,
- przekazanie informacji o ewentualnych nieprawidłowościach w wykonaniu prac geodezyjnych,
- zwrot dofinansowania, zgodnie z poleceniem zwrotu i w terminie wyznaczonym przez Lidera, w przypadku gdy w okresie 5 lat od dnia zakończenia finansowego realizacji Projekt ulegnie zasadniczej modyfikacji, w rozumieniu rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1303/2013.
- Obowiązki Powiatu jako Lidera w
Projekcie:
- na etapie przygotowania
Projektu:
- opracowanie dokumentacji niezbędnej do złożenia wniosku o dofinansowanie Projektu,
- ponoszenie wydatków związanych z przygotowaniem Projektu w sposób umożliwiający zakwalifikowanie ich jako wydatki kwalifikowalne w ramach RPO W.. po podpisaniu umowy o dofinansowanie,
- monitoring prac nad przygotowaniem przez Partnerów dokumentacji wymaganej do złożenia wniosku o dofinansowanie Projektu,
- wyłonienie wykonawcy studium wykonalności Projektu,
- utworzenie Biura Projektu.
- na etapie
realizacji Projektu:
- zabezpieczenie odpowiednich środków w budżecie na czas realizacji projektu w wysokości umożliwiającej realizację zadań określonych w § 3 ust. 5,
- przygotowanie i złożenie wniosku o dofinansowanie Projektu z niezbędnymi załącznikami,
- podpisanie umowy o dofinansowanie Projektu,
- realizacja Projektu zgodnie z umową o dofinansowanie Projektu wraz z załącznikami,
- opracowanie wzorów dokumentów na potrzeby realizacji Projektu,
- monitorowanie przebiegu realizacji Projektu (sprawozdania, harmonogramy, wizyty monitorujące),
- składanie wniosków o płatność wraz z kompletem wymaganych dokumentów, zgodnie ze szczegółowym harmonogramem, który zostanie określony po podpisaniu umowy o dofinansowanie Projektu,
- monitorowanie wykonania wskaźników Projektu,
- utworzenie wyodrębnionego rachunku bankowego dotyczącego realizacji Projektu,
- promocja Projektu,
- umożliwienie kontroli na miejscu w zakresie prawidłowości realizacji Projektu dokonywanej przez IZ RPO W. oraz inne podmioty uprawnione do jej przeprowadzania na podstawie odrębnych przepisów,
- przechowywanie dokumentacji związanej z realizacją Projektu w terminie wyznaczonym w Umowie o dofinansowanie Projektu i zgodnie z przepisami krajowymi dotyczącymi archiwizacji dokumentacji,
- rozliczenie końcowe Projektu,
- przedstawianie Partnerom wszelkich informacji i wyjaśnień związanych z realizacją Projektu w uzgodnionym terminie,
- informowanie społeczeństwa o finansowaniu realizacji Projektu przez Unię Europejską oraz zamieszczanie we wszystkich dokumentach informacji o udziale Unii Europejskiej we współfinansowaniu Projektu zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
- na etapie porealizacyjnym
Projektu:
- sporządzanie raportów zgodnie z wymogami określonymi przez IZ RPO W.,
- przeprowadzenie odbioru prac po upływie okresu rękojmi i gwarancji.
- Powiat . będzie właścicielem efektów Projektu po jego zakończeniu.
- Mienie powstałe w wyniku realizowanego Projektu nie będzie przekazywane innemu podmiotowi.
- W odpowiedzi na pytanie Jeżeli odpowiedź na pytanie nr 4 jest twierdząca to należy wskazać, w jaki sposób zostanie udokumentowane przekazanie mienia na rzecz innego podmiotu i czy na tę okoliczność zostanie wystawiona faktura? Wnioskodawca wskazał: Nie dotyczy w związku z negatywną odpowiedzią na pytanie nr 4.
- Tak, Partner będzie przekazywał na rzecz Lidera Projektu środki w postaci dotacji celowej na koszty wspólne realizacji Projektu, tj. koszty działalności biura, wynagrodzeń pracowników biura, obsługi prawnej, ekspertyz i stworzenia studium wykonalności.
- Podstawą przekazania i rozliczenia środków dotacyjnych jest Porozumienie Partnerskie.
- Powiat . nie otrzyma od Lidera żadnych usług i towarów w zamian za przekazane środki.
- Środki na dofinansowanie Projektu wpłyną na wyodrębniony rachunek bankowy Powiatu .. Będą przekazywane przez Instytucję Zarządzającą RPO W.., którą jest Zarząd Województwa .. w formie zaliczki lub refundacji wydatków kwalifikowalnych poniesionych na realizację Projektu przez Powiat ..
- Środki na dofinansowanie dotyczące wydatków kwalifikowalnych poniesionych przez Powiat . nie będą przekazywane przez Instytucję Zarządzającą na rachunek bankowy Lidera.
W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.
Czy istnieje prawna możliwość odliczenia podatku VAT od wydatków poniesionych w ramach realizacji zadania polegającego na modernizacji i cyfryzacji zasobów geodezyjnych?
Zdaniem Wnioskodawcy, Powiat .... nie ma prawnych możliwości do odliczenia podatku VAT zawartego w wartości całkowitej planowanego przedsięwzięcia, ponieważ rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ustawy o podatku od towarów i usług uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonania czynności opodatkowanych. W przedmiotowej sprawie Powiat ..... warunku tego nie spełni, ponieważ realizacja planowanego zadania nie będzie związana z wykonywaniem czynności opodatkowanych. Zatem Powiat .... nie będzie miał prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. ......
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.
Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r., poz. 1221, z późn. zm.) zwanej dalej ustawą, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.
Z art. 87 ust. 1 ustawy wynika, że w przypadku, gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.
W świetle art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.
Stosownie do cytowanych wyżej przepisów prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.
Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.
Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Pod pojęciem działalności gospodarczej, na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy rozumie się wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Należy zauważyć, że w myśl art. 15 ust. 6 ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.
Powyższy zapis jest odzwierciedleniem art. 13 obowiązującej od dnia 1 stycznia 2007 r. Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. Urz. UE.L. Nr 347 z 11.12.2006 s. 1, z późn. zm.), zgodnie z którym krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego nie są uważane za podatników w związku z działalnością, którą podejmują lub transakcjami, których dokonują jako organy władzy publicznej, nawet jeśli pobierają należności, opłaty, składki lub płatności w związku z takimi działaniami lub transakcjami.
Jednakże, w świetle unormowań prawa wspólnotowego w przypadku, gdy organy władzy publicznej bądź urzędy obsługujące te organy podejmują takie działania lub dokonują takich transakcji, są uważane za podatników w odniesieniu do tych działań, lub transakcji, gdyby wykluczenie ich z kategorii podatników prowadziło do znaczących zakłóceń konkurencji.
Stosownie do przepisu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2017 r., poz. 1868), powiat wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Natomiast zgodnie z art. 4 ust. 1 ustawy o samorządzie powiatowym, powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym w zakresie m.in. geodezji, kartografii i katastru (art. 4 ust. 1 pkt 9 ww. ustawy).
Z powołanych wyżej przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Będą to zatem wszystkie realizowane przez te jednostki (urzędy) czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy itd., umów prawa cywilnego (nazwanych i nienazwanych).
Mając na uwadze powołane powyżej przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy należy stwierdzić, że rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. W omawianej sprawie warunek uprawniający do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie będzie spełniony, ponieważ jak wynika z okoliczności sprawy nabywane towary i usługi związane z realizacją projektu będą wykorzystywane do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. W związku z powyższym, Wnioskodawca nie będzie miał prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki ponoszone z tytułu realizacji zadania. W związku z powyższym, Wnioskodawcy z tego tytułu nie będzie przysługiwało prawo do zwrotu różnicy podatku, o której mowa w art. 87 ust. 1 ustawy.
Reasumując, Wnioskodawca nie będzie miał prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. .. polegającego na modernizacji i cyfryzacji zasobów geodezyjnych, ponieważ efekty zadania nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione w opisie sprawy, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej rozpatrzone.
Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, wydana interpretacja traci swą aktualność.
Jednocześnie należy podkreślić, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku opisu sprawy co oznacza, że w przypadku gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.
Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:
- z zastosowaniem art. 119a;
- w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego .., w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).
Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.
Stanowisko
prawidłowe
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej