Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją operacji polegającej na organizacji zawodów sportowych. - Interpretacja - ITPP2/4512-116/15/AJ

ShutterStock
Interpretacja indywidualna z dnia 06.02.2015, sygn. ITPP2/4512-116/15/AJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy

Temat interpretacji

Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją operacji polegającej na organizacji zawodów sportowych.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112 poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko - przedstawione we wniosku z dnia 5 lutego 2015 r. (data wpływu) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją operacji polegającej na organizacji zawodów sportowych jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 lutego 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją operacji polegającej na organizacji zawodów sportowych.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Klub ubiega się o dofinansowanie z krajowych środków publicznych i środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 w ramach osi 4 Leader. Chociaż posiada nr NIP, nie jest płatnikiem podatku od towarów i usług oraz nie figuruje w ewidencji płatników VAT. Realizując powyższy projekt nie może odzyskać w żaden sposób uiszczonego podatku zgodnie z załącznikiem nr 4 poz. 10 do ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535, z późn. zm.). Dofinasowanie polega na zwrocie kosztów organizacji zawodów sportowych, tzn. wynagrodzenia sędziów zawodów sportowych, zakupu sprzętu sportowego oraz nagród, kosztu przewozu uczestników. Klub nie prowadzi działalności gospodarczej. Zajmuje się jedynie działalnością statutową. Wszystkie zakupione rzeczy nie będą służyły do wykonywania czynności opodatkowanych. Klub nie jest zarejestrowany jako czynny płatnik podatku od towarów i usług.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy Klub realizujący projekt LGD w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 Działanie 4.3.1. Wdrażanie Lokalnych Strategii Rozwoju dla Małych projektów niebędący podatnikiem podatku od towarów i usług ma możliwość odliczenia podatku naliczonego w ramach dokonanych zakupów towarów i usług związanych z realizacją w ramach osi 4 Leader działanie Małe Projekty...

Zdaniem Wnioskodawcy, powołującego w polu 61 wniosku ORD-IN art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r., Nr 177, poz. 1054), realizując operację LGD w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 Działanie 4.3.1. Wdrażanie Lokalnych Strategii Rozwoju dla Małych projektów nie będąc podatnikiem podatku od towarów i usług nie ma możliwości odliczenia podatku naliczonego w ramach dokonanych zakupów towarów i usług związanych z realizacją w ramach osi 4 Leader działanie Małe Projekty.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.

Podkreślić należy, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku stanu faktycznego, co oznacza, że w przypadku gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, bądź skarbowej zostanie określony odmienny stan faktyczny, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu zaistnienia zdarzenia.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację - w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. z 2012 r., poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, 87-100 Toruń, ul. Św. Jakuba 20.

Wniosek ORD-IN (PDF)

Treść w pliku PDF 895 kB

Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy