Temat interpretacji
Prawidłowość rozliczenia transakcji nabycia produktów rolnych
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 18 czerwca 2013 r. (data wpływu 20 czerwca 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości rozliczenia transakcji nabycia produktów rolnych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 20 czerwca 2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości rozliczenia transakcji nabycia produktów rolnych.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Spółka (Wnioskodawca) jako podatnik VAT czynny dokonuje zakupów produktów rolnych od rolników ryczałtowych. Zgodnie z art. 116 ustawy o podatku od towarów i usług, Wnioskodawca wystawia w dwóch egzemplarzach fakturę dokumentującą nabycie tych produktów. Faktura zawiera wszystkie elementy zawarte w art. 116 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług. Dodatkowo zgodnie z art. 116 ust. 3, faktura zawiera oświadczenie dostawcy produktów rolnych w brzmieniu Oświadczam, że jestem rolnikiem ryczałtowym zwolnionym od podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku od towarów i usług. Oświadczenie to jest podpisane przez rolnika ryczałtowego. Spółka dokonuje odliczenia podatku naliczonego z faktury RR w rozliczeniu za okres, w którym dokonano zapłaty.
W niektórych przypadkach, np. kontrolach organów skarbowych okazuje się po czasie, że rolnik składający oświadczenie, że jest rolnikiem ryczałtowym, składał fałszywe oświadczenia. Rolnik taki powinien być podatnikiem VAT czynnym i dokonywać sprzedaży na rzecz Wnioskodawcy produktów rolnych jako podatnik VAT i wystawiać faktury sprzedaży z właściwą stawką podatku. W takich przypadkach rolnik - kontrahent Wnioskodawcy zawiadamia Wnioskodawcę, że nie jest już rolnikiem ryczałtowym i przedstawia faktury sprzedaży na rzecz Spółki wystawione w okresie bieżącym z właściwą datą sprzedaży. Spółka w takim wypadku zmuszona jest wystawić faktury korygujące do faktur RR i zmniejszając wartość zakupu z tych faktur do 0. Jednocześnie w momencie otrzymania faktur od rolnika będącego już podatnikiem VAT, Wnioskodawca dokonuje obniżenia podatku należnego o kwoty podatku naliczonego wynikające z otrzymanych faktur.
Obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, jak i korekty zryczałtowanego zwrotu podatku z tytułu wystawionych korekt faktur RR, Spółka dokonuje w miesiącu bieżącym otrzymania faktur VAT od rolnika oraz wystawienia faktur korygujących dla rolnika ryczałtowego.
W związku z powyższym zadano następujące pytanie:
Czy opisany sposób zmniejszenia zryczałtowanego zwrotu podatku z tytułu nabywania produktów rolnych w miesiącu wystawienia faktur korygujących RR będącym jednocześnie miesiącem otrzymania od rolnika faktur sprzedaży jest prawidłowy i Spółka właściwie dokonuje w deklaracji VAT-7 zmniejszenia kwot podatku naliczonego z tego tytułu...
Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 116 ust. 3 ustawy, faktura zawiera oświadczenie dostawcy produktów rolnych w brzmieniu Oświadczam, że jestem rolnikiem ryczałtowym zwolnionym od podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku od towarów i usług.
Zgodnie z art. 116 ust. 6 ustawy, zryczałtowany zwrot podatku zwiększa u nabywcy produktów rolnych kwotę podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2 pkt 3.
Spełniając warunek wymagany w art. 116 ust. 6 ustawy o VAT, Wnioskodawca jest uprawniony do zwiększenia kwoty podatku naliczonego o zryczałtowany zwrot podatku niezależnie od tego czy oświadczenie dostawcy produktów rolnych o którym mowa w art. 116 ust. 3 ustawy jest zgodne z prawdą czy też nie. Późniejsze wykazanie przez organy kontrolne czy samego rolnika, że nie spełniał wymogów z niewiedzy czy też innych przyczyn nie powoduje negatywnych skutków dla wystawcy faktury VAT RR, w szczególności nie wpływa na możliwość skorzystania z uprawnienia, o którym mowa w art. 116 ust 6.
Zryczałtowany zwrot podatku zwiększa u nabywcy produktów rolnych kwotę podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, w rozliczeniu za okres rozliczeniowy, w którym dokonano zapłaty, pod warunkiem, że:
- nabycie produktów rolnych jest związane z dostawą opodatkowaną,
- zapłata należności za produkty rolne, obejmująca również kwotę zryczałtowanego zwrotu podatku, nastąpiła na rachunek bankowy rolnika ryczałtowego nie później niż 14. dnia, licząc od dnia zakupu, z wyjątkiem przypadku, gdy rolnik zawarł umowę z podmiotem nabywającym produkty rolne określającą dłuższy termin płatności,
- w dokumencie stwierdzającym dokonanie zapłaty należności za produkty rolne zostaną podane numer i data wystawienia faktury potwierdzającej nabycie tych produktów albo na fakturze potwierdzającej zakup produktów rolnych podano dane identyfikacyjne dokumentu stwierdzającego dokonanie zapłaty.
W art. 116 ust. 6 ustawy o VAT określono zatem szereg warunków, których spełnienie uprawnia nabywcę produktów rolnych (będącego czynnym podatnikiem VAT), do zwiększenia kwoty podatku naliczonego o zryczałtowany zwrot podatku, wypłaconego rolnikowi ryczałtowemu z tytułu dokonanej transakcji. Jednym z tych warunków jest dokonanie zapłaty na rachunek bankowy rolnika nie później niż 14. dnia, licząc od dnia zakupu. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy strony transakcji zawarły umowę określającą dłuższy termin płatności.
Przepisy ustawy o VAT nie regulują odrębnie zasad korygowania faktur VAT RR wystawianych przez czynnych podatników VAT, będących nabywcami produktów rolnych od rolników ryczałtowych, w związku z tym zastosowanie muszą mieć zasady ogólne wystawiania faktur korygujących.
Na podstawie przepisu § 14 ust. 1 rozporządzenia z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie wystawiania faktur, faktury korygujące wystawia się również, gdy po wystawieniu faktury podwyższono cenę lub stwierdzono pomyłkę w cenie, stawce, kwocie podatku lub w jakiejkolwiek innej pozycji faktury.
Faktury korygujące mogą służyć do poprawiania wszystkich elementów faktury pierwotnej, czyli nie tylko danych liczbowych, ale również elementów identyfikujących strony transakcji, daty zawarcia transakcji, numeru dokumentu itd. Fakturę VAT RR wystawia nabywca, a nie sprzedawca, zatem to on powinien być uprawniony do wystawienia faktury korygującej.
Fakturę korygującą VAT RR wystawia czynny podatnik VAT, który dokonał zakupu produktów rolnych i przekazuje ją rolnikowi ryczałtowemu, a jej odbiór powinien być przez tego rolnika potwierdzony. Wystawiona faktura korygująca VAT RR powinna zawierać oznaczenie KOREKTA lub FAKTURA KORYGUJĄCA.
Ponieważ w przypadku faktur VAT RR nabywca towaru jest wystawcą faktury, więc za datę otrzymania faktury należy przyjąć dzień jej wystawienia. Faktura korygująca musi być podpisana przez rolnika ryczałtowego. Podwyższenie zryczałtowanego zwrotu podatku u nabywcy (wystawcy faktury korygującej VAT RR) na podstawie art. 116 ust. 6 ustawy - powinno być uwzględnione w rozliczeniu podatku VAT za okres rozliczeniowy, w którym kwota wynikająca z korekty została przekazana na konto rolnika, tj. nie później niż 14. dnia od dnia wystawienia faktury korygującej, z wyjątkiem przypadku zawarcia umowy z podmiotem nabywającym produkty rolne na dłuższy termin płatności.
Natomiast jeżeli w wyniku korekty następuje obniżenie kwoty należności, a w konsekwencji obniżenie zryczałtowanego zwrotu podatku - korekta powinna zostać ujęta w ewidencji i deklaracji za okres rozliczeniowy, w którym faktura korygująca została wystawiona.
W zakresie zasadności i konsekwencji fałszywych oświadczeń składanych przez rolników ryczałtowych swoje stanowisko zawarł w wyroku NSA sygn. akt FSK 368/09: Wskazać należy przede wszystkim, że nie jest kwestionowane to, że dostawca cebuli w przedmiotowej sprawie nie był rolnikiem ryczałtowym, nie spełniał bowiem warunków określonych w art. 2 ust. 19 u.p.t.u. Nie ulega również wątpliwości, że spełnione zostały wszystkie warunki formalne, które zgodnie z art. 116 ust. 2-6 u.p.t.u. umożliwiają skorzystanie przez nabywcę produktów rolnych z uprawnienia zwiększenia podatku naliczonego o zryczałtowany zwrot podatku, w tym wystawiona przez nabywcę faktura VAT RR zawierała - zgodnie z art. 116 ust. 3 u.p.t.u. - oświadczenie dostawcy produktów rolnych o tym, że jest on rolnikiem ryczałtowym zwolnionym od podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 3 u.p.t.u. W ocenie Naczelnego Sądu Administracyjnego należy podzielić stanowisko Sądu I instancji, że uzyskanie takiego oświadczenia wiązało podatnika, zobowiązując go do wystawienia faktury VAT RR ze wszystkimi tego konsekwencjami - w tym zawarciem w zapłacie należności za produkty rolne również kwoty zryczałtowanego zwrotu podatku. Zauważyć przy tym należy, że jedyną formą, w jakiej podatnik potwierdza status swojego kontrahenta jako rolnika ryczałtowego jest składane zgodnie z art. 116 ust. 3 u.p.t.u. oświadczenia, a ustawodawca nie dał nabywcy produktów rolnych prawnych możliwości sprawdzenia, czy oświadczenie to jest prawdziwe.
Reasumując, właściwym okresem do korekty podatku naliczonego wynikającego z korekty faktury VAT-RR będzie okres, w którym wystawiono fakturę korygującą VAT RR.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.
Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Art. 86 ust. 1 ustawy stanowi, iż w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku odkreślonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług, z uwzględnieniem rabatów określonych w art. 29 ust. 4.
Na podstawie art. 86 ust. 2 pkt 3 ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi zryczałtowany zwrot podatku, o którym mowa w art. 116 ust. 6.
W myśl art. 2 pkt 19 ustawy, rolnikiem ryczałtowym jest rolnik dokonujący dostawy produktów rolnych pochodzących z własnej działalności rolniczej lub świadczący usługi rolnicze, korzystający ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 3, z wyjątkiem rolnika obowiązanego na podstawie odrębnych przepisów do prowadzenia ksiąg rachunkowych.
Rolnikowi ryczałtowemu dokonującemu dostawy produktów rolnych dla podatnika podatku, który rozlicza ten podatek, przysługuje zryczałtowany zwrot podatku z tytułu nabywania niektórych środków produkcji dla rolnictwa opodatkowanych tym podatkiem. Kwota zryczałtowanego zwrotu podatku jest wypłacana rolnikowi ryczałtowemu przez nabywcę produktów rolnych (art. 115 ust. 1 ustawy).
Zgodnie z art. 116 ust. 1 ustawy, podatnik zarejestrowany jako podatnik VAT czynny nabywający produkty rolne od rolnika ryczałtowego wystawia w dwóch egzemplarzach fakturę dokumentującą nabycie tych produktów. Oryginał faktury jest przekazywany dostawcy.
Faktura dokumentująca nabycie produktów rolnych powinna być oznaczona jako Faktura VAT RR i zawierać co najmniej elementy wymienione w ust. 2 tego artykułu, w tym kwotę zryczałtowanego zwrotu podatku od wartości nabytych produktów rolnych (art. 116 ust. 2 pkt 10 ustawy).
W myśl art. 116 ust. 3 ustawy, faktura VAT RR powinna również zawierać oświadczenie dostawcy produktów rolnych w brzmieniu: Oświadczam, że jestem rolnikiem ryczałtowym zwolnionym od podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku od towarów i usług.
Zgodnie z art. 116 ust. 5 ustawy, w przypadku rezygnacji ze zwolnienia od podatku określonego w art. 43 ust. 1 pkt 3 składający oświadczenie, o którym mowa w ust. 4, informuje o tym niezwłocznie nabywcę.
Stosownie do art. 116 ust. 6 ustawy, zryczałtowany zwrot podatku zwiększa u nabywcy produktów rolnych kwotę podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, w rozliczeniu za okres rozliczeniowy, w którym dokonano zapłaty, pod warunkiem że:
- nabycie produktów rolnych jest związane z dostawą opodatkowaną;
- zapłata należności za produkty rolne, obejmująca również kwotę zryczałtowanego zwrotu podatku, nastąpiła na rachunek bankowy rolnika ryczałtowego nie później niż 14. dnia, licząc od dnia zakupu, z wyjątkiem przypadku, gdy rolnik zawarł umowę z podmiotem nabywającym produkty rolne określającą dłuższy termin płatności;
- w dokumencie stwierdzającym dokonanie zapłaty należności za produkty rolne zostaną podane numer i data wystawienia faktury potwierdzającej nabycie tych produktów albo na fakturze potwierdzającej zakup produktów rolnych podano dane indentyfikacyjne dokumentu stwierdzającego dokonanie zapłaty.
Za datę dokonania zapłaty uważa się datę wydania dyspozycji bankowej przekazania środków finansowych na rachunek bankowy rolnika ryczałtowego, jeżeli dyspozycja ta została zrealizowana (art. 116 ust. 7 ustawy).
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 68, poz. 360, z późn. zm.), zwanego dalej rozporządzeniem, w § 4 § 26 określa zasady wystawiania i przechowywania faktur, faktur zaliczkowych i korygujących oraz not korygujących.
Ustawa o podatku od towarów i usług nie zawiera przesłanek wskazujących na to, iż obrót towarowy prowadzony przez podatnika podatku VAT z rolnikami ryczałtowymi powinien być pozbawiony możliwości korygowania faktur VAT RR. Brak przepisów szczególnych, które regulowałyby kwestię korekty faktury VAT RR, nie oznacza, że nie ma podstaw do jej skorygowania. Mimo wyjątkowego charakteru tych faktur, podstawę do ich korekty stanowią wobec braku przepisów szczególnych przepisy ogólne obowiązujące przy korygowaniu faktur VAT, które zawarte zostały w § 13 i § 14 ww. rozporządzenia.
W myśl § 13 ust. 1 rozporządzenia, w przypadku gdy po wystawieniu faktury udzielono rabatów określonych w art. 29 ust. 4 ustawy, podatnik udzielający rabatu wystawia fakturę korygującą. Natomiast zgodnie z jego § 14 ust. 1, fakturę korygującą wystawia się również, gdy podwyższono cenę po wystawieniu faktury lub w razie stwierdzenia pomyłki w cenie, stawce lub kwocie podatku bądź w jakiejkolwiek innej pozycji faktury. Elementy, jakie powinna zawierać faktura korygująca w obu wymienionych powyżej przypadkach, zostały wymienione odpowiednio w § 13 ust. 2 i § 14 ust. 2 tego rozporządzenia.
Wystawioną zgodnie z ww. przepisami fakturę korygującą należy przekazać rolnikowi ryczałtowemu, który powinien potwierdzić odbiór. Wykazany w fakturze VAT RR podatek to kwota zryczałtowanego zwrotu podatku, która jest jednocześnie podatkiem naliczonym u wystawcy faktury. Korekta faktur VAT RR wpływa wyłącznie na zmianę podatku naliczonego u nabywcy towaru. Wystawca faktury VAT RR jest jednocześnie nabywcą towaru, tak więc za datę otrzymania faktury korygującej przyjmuje się datę jej wystawienia.
Z okoliczności przedstawionych w złożonym wniosku wynika, że Spółka (Wnioskodawca) jako podatnik VAT czynny dokonuje zakupów produktów rolnych od rolników ryczałtowych. Zgodnie z art. 116 ustawy o podatku od towarów i usług, Wnioskodawca wystawia w dwóch egzemplarzach fakturę dokumentującą nabycie tych produktów. Faktura zawiera wszystkie elementy zawarte w art. 116 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług. Dodatkowo zgodnie z art. 116 ust. 3, faktura zawiera oświadczenie dostawcy produktów rolnych w brzmieniu Oświadczam, że jestem rolnikiem ryczałtowym zwolnionym od podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku od towarów i usług. Oświadczenie to jest podpisane przez rolnika ryczałtowego. Spółka dokonuje odliczenia podatku naliczonego z faktury RR w rozliczeniu za okres, w którym dokonano zapłaty.
W niektórych przypadkach, np. kontrolach organów skarbowych okazuje się po czasie, że rolnik składający oświadczenie, że jest rolnikiem ryczałtowym, składał fałszywe oświadczenia. Rolnik taki powinien być podatnikiem VAT czynnym i dokonywać sprzedaży na rzecz Wnioskodawcy produktów rolnych jako podatnik VAT i wystawiać faktury sprzedaży z właściwą stawką podatku. W takich przypadkach rolnik - kontrahent Wnioskodawcy zawiadamia Wnioskodawcę, że nie jest już rolnikiem ryczałtowym i przedstawia faktury sprzedaży na rzecz Spółki wystawione w okresie bieżącym z właściwą datą sprzedaży. Spółka w takim wypadku zmuszona jest wystawić faktury korygujące do faktur RR i zmniejszając wartość zakupu z tych faktur do 0. Jednocześnie w momencie otrzymania faktur od rolnika będącego już podatnikiem VAT, Wnioskodawca dokonuje obniżenia podatku należnego o kwoty podatku naliczonego wynikające z otrzymanych faktur.
Jak wynika z przywołanych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług cechą szczególną dokumentowania transakcji zawieranych z rolnikiem ryczałtowym jest to, że fakturę z tytułu sprzedaży produktów rolnych przez rolnika ryczałtowego wystawia nie rolnik (sprzedawca), lecz nabywca będący podatkiem podatku od towarów i usług. Jeżeli zatem podatnik zarejestrowany jako podatnik VAT czynny nabywa produkty rolne od rolnika ryczałtowego, to zgodnie z art. 116 ustawy o podatku od towarów i usług, zobowiązany jest do zastosowania się do wskazanego w tym przepisie sposobu postępowania.
Wypłacony zwrot podatku stanowi dla Spółki, jako nabywcy produktów rolnych kwotę podatku naliczonego podlegającą odliczeniu w rozliczeniu za okres rozliczeniowy, w którym dokonano zapłaty, o ile spełnione zostały warunki określone w art. 116 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług. A zatem, gdy nabycie produktów rolnych przez Spółkę związane jest z dostawą opodatkowaną, w określonym terminie nastąpiła zapłata należności na rachunek bankowy podmiotu będącego rolnikiem ryczałtowym w chwili realizacji dostawy, a w dokumencie stwierdzającym dokonanie zapłaty należności za produkty rolne wskazano dane faktury potwierdzającej nabycie, Spółce przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę stanowiącą zryczałtowany zwrot podatku. Wskazać należy w tym miejscu, że istota przyjętego mechanizmu zwrotu podatku na rzecz rolnika ryczałtowego wyraża się w znajdujących swoje źródło w zasadzie neutralności podatku od towarów i usług gwarancjach realizacji uprawnienia nabywcy produktów do odzyskania zwrotu naliczonego rolnikowi ryczałtowemu podatku, nie zaś w utrudnianiu, czy też uniemożliwianiu wykonywania tego uprawnienia.
Fakt, iż w momencie zapłaty należności na rzecz podmiotu, który złożył oświadczenie o posiadanym statusie rolnika ryczałtowego, podmiot ten w rzeczywistości nie jest rolnikiem ryczałtowym w rozumieniu art. 2 pkt 19 ustawy, nie może powodować utraty przysługującego uprawnienia tylko z tego względu, iż dostawca produktów rolnych zmienił swój status podatkowy i nie powiadomił nabywcy produktów rolnych o tym fakcie.
W sytuacji, gdy Wnioskodawca zostanie poinformowany o zmianie statusu podatkowego rolnika, tj. o fakcie jego rejestracji jako podatnika VAT czynnego, zobowiązany jest dokonać korekty wystawionej uprzednio na jego rzecz faktury VAT RR na podstawie przepisów § 14 rozporządzenia. W wyniku dokonanej korekty nastąpi obniżenie kwoty należności, a w konsekwencji obniżenie kwoty zryczałtowanego zwrotu podatku VAT, a zatem korekta ta powinna zostać ujęta przez Spółkę w ewidencji i deklaracji podatkowej za okres rozliczeniowy, w którym faktura korygująca została wystawiona.
W przypadku, gdy Wnioskodawca otrzyma fakturę VAT wystawioną przez zarejestrowanego czynnego podatnika podatku VAT - zbywcę produktów rolnych - uprawniony będzie do odliczenia kwoty podatku w niej zawartej na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy o VAT. Prawo to Spółka będzie mogła zrealizować w terminie określonym w cyt. przepisach art. 86 ust. 10, 11 ww. ustawy.
Mając na uwadze powyższe, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.
Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2012 r., poz. 270, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.
Wniosek ORD-IN (PDF)
Treść w pliku PDF 551 kB
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie