Temat interpretacji
opodatkowanie usług związanych z emisją, dematerializacją oraz dopuszczeniem i wprowadzeniem do obrotu Instrumentów Finansowych
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 2 sierpnia 2011r. (data wpływu 4 sierpnia 2011r.) uzupełnionym pismem z dnia 4 listopada 2011r (data wpływu 7 listopada 2011r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania usług związanych z emisją, dematerializacją oraz dopuszczeniem i wprowadzeniem do obrotu Instrumentów Finansowych - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 4 sierpnia 2011r. wpłynął do tut. organu ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie opodatkowania usług związanych z emisją, dematerializacją oraz dopuszczeniem i wprowadzeniem do obrotu Instrumentów Finansowych. Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 7 listopada 2011r. będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 4 listopada 2011r. znaj IBPP3/443-871/11/PK.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca (firma inwestycyjna) w ramach prowadzonej działalności maklerskiej objętej zezwoleniem na jej prowadzenie wydanym przez Komisję Papierów Wartościowych i Giełd (obecnie Komisję Nadzoru Finansowego (KNF)) oferuje swoim klientom m.in. wykonywanie szeregu usług związanych z przeprowadzeniem emisji akcji, obligacji zamiennych i warrantów subskrypcyjnych (Instrumenty Finansowe).
W ramach tej działalności Wnioskodawca w maju 2010r. zawarł ze spółką X z siedzibą w Y. umowę o świadczenie usług finansowych, której przedmiotem była kompleksowa realizacja czynności mających na celu przeprowadzenie emisji Instrumentów Finansowych związanych z nabyciem przez spółkę X z siedzibą w Y. udziałów w 3 spółkach. Usługi te prowadzić miały, w szczególności do dematerializacji Instrumentów Finansowych oraz dopuszczenia i wprowadzenia ich do obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych, (GPW) w tym na rynku obligacji Catalyst.
W ramach tych usług Wnioskodawca zobowiązany był do prowadzenia ewidencji podmiotów uprawnionych z obligacji (na podstawie art. 5a ustawy o obligacjach), przyjęcia akcji wydanych w formie dokumentu do depozytu prowadzonego na terytorium RP przez firmę inwestycyjną pełnienia przez Wnioskodawcę jako uprawnionego uczestnika Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych S.A. (KDPW) funkcji sponsora emisji lub agenta emisji w stosunku do dematerializowanych Instrumentów Finansowych, przeprowadzenia wszelkich niezbędnych czynności przed organami rynku kapitałowego tj. KNF, KDPW i GPW w celu przeprowadzenia dematerializacji Instrumentów Finansowych, dopuszczenia i wprowadzenia ich do obrotu na GPW, przygotowywania odpowiednich dokumentów informacyjnych na potrzeby dopuszczenia Instrumentów Finansowych do obrotu na rynku regulowanym.
Podkreślenia wymaga fakt, że z uwagi na charakter emisji Instrumentów Finansowych zrealizowanej poza trybem oferty publicznej i brak konieczności przygotowania odpowiednich dokumentów informacyjncych oraz prowadzenia procedury przed KNF usługa w tym zakresie nie została aktywowana. Podobnie w związku z trybem emisji akcji tj. warunkowym podwyższeniem kapitału zakładowego poprzez emisję akcji z wyłączeniem prawa poboru dotychczasowych akcjonariuszy w celu realizacji uprawnień posiadaczy warrantów subskrypcyjncyh bez wydawania akcji w formie dokumentów usługa depozytu prowadzonego na terytorium RP przez firmę inwestycyjną nie została aktywowana.
Wnioskodawca wskazuje na kompleksowość realizowanej usługi oraz brak wydzielenia części wynagrodzenia Wnioskodawcy za poszczególne usługi w ramach umowy. Dodatkowo realizacja części czynności przez Wnioskodawcę związana była z jego kwalifikowanym statusem firmy inwestycyjnej prowadzącej działalność maklerską i uprawnionego uczestnika KDPW.
W wyniku realizacji umowy Wnioskodawca wystawiał comiesięczne faktury do końca kwietnia 2011r. opiewające na ustalone wynagrodzenie powiększając je każdorazowo o podatek VAT w obowiązującej w dacie faktury stawce podstawowej. W ocenie Wnioskodawcy realizowane na podstawie umowy usługi zaliczyć należy do grupowania PKWiU 66.12.1. Usługi maklerskie związane z rynkiem papierów wartościowych i towarowych giełd (wg Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008r. (Dz. U. Nr 207, poz. 1293 z późn. zm.). Natomiast zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997r. (Dz. U. Nr 42, poz. 264 ze zm.) usługa ta była sklasyfikowana pod symbolem PKWiU 67.12.10-00.10. Usługi maklerski na rynkach papierów wartościowych.
Usługa świadczona przez Wnioskodawcę nie jest usługą przechowywania i zarządzania tymi Instrumentami Finansowymi lub usługą pośrednictwa w tym zakresie.
W związku z powyższym zadano następujące pytanie:
Czy opisana w poz. 68 kompleksowa usługa dotycząca emisji, dematerializacji oraz dopuszczenia i wprowadzania do obrotu Instrumentów Finansowych świadczona na terytorium Polski na rzecz podatnika VAT stanowi usługę zwolnioną z opodatkowania podatkiem od towarów i usług na mocy: art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2010r. oraz art. 43 ust. 1 pkt 41 ustawy o VAT w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2011r. oraz że w konsekwencji takiego ustalenia Wnioskodawca zobowiązany jest obecnie do odpowiedniego skorygowania faktur wystawionych swojemu klientowi - spółce X z siedzibą w Y...
Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2010 r., zwalnia się podatku VAT usługi wymienione w załączniku nr 4 do ustawy. W pozycji 3 załącznika nr 4 do ustawy o VAT wskazane zostały usługi sklasyfikowane pod symbolem PKWiU Sekcja J ex (65-67) usługi pośrednictwa finansowego z wyłączeniem m. in. usług doradztwa finansowego (PKWiU ex 67.13.10-00.20), usług zarządzania akcjami, udziałami w spółkach lub związkach, obligacjami i innymi rodzajami papierów wartościowych, z wyjątkiem wymienionych w art. 43 ust. 1 pkt 12 ustawy, usług przechowywania akcji, udziałów w spółkach lub związkach, obligacji i innych rodzajów papierów wartościowych, z wyjątkiem wymienionych w art. 43 ust. 1 pkt 12 ustawy. Z uwagi na fakt, że usługa będąca przedmiotem niniejszego wniosku nie została wyłączona z grupowania PKWiU Sekcja J ex (65-67) usług zwolnionych z podatku VAT na mocy art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT, Wnioskodawca jest zdania, że świadczenie przedmiotowej usługi jest zwolnione z podatku VAT.
Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 41 ustawy o VAT w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2011 r. zwalnia się od podatku VAT usługi, których przedmiotem są instrumenty finansowe, o których mowa w ustawie z dnia 29 lipca 2005r. o obrocie instrumentami finansowymi (Dz. U. z 2010r., nr 211, poz. 1384), z wyłączeniem przechowywania tych instrumentów i zarządzania nimi, oraz usługi pośrednictwa w tym zakresie. Wnioskodawca świadczył kompleksową usługę finansową, której przedmiotem była realizacja czynności mających na celu przeprowadzenie emisji Instrumentów Finansowych związanej z nabyciem przez klienta udziałów w 3 spółkach, w szczególności prowadzących do dematerializacji Instrumentów Finansowych oraz dopuszczenia i wprowadzenia ich do obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych, (GPW) w tym na rynku obligacji Catalyst zgodnie z przepisami ustawy z 29 lipca 2005 roku o obrocie instrumentami finansowym. Przedmiotem wszystkich czynności są akcje, obligacje i warranty subskrypcyjne, tj. instrumenty finansowe zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 w związku z art. 3 pkt 1 lit. a wskazanej ustawy. Ponadto usługa świadczona przez Wnioskodawcę nie jest usługą przechowywania i zarządzania tymi Instrumentami Finansowymi lub usługą pośrednictwa w tym zakresie. Ze względu, że usługa będąca przedmiotem niniejszego wniosku spełnia warunki określone w art. 43 ust. 1 pkt 41 ustawy o VAT i nie jest wyłączona ze zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 14-16 ustawy o VAT Wnioskodawca jest zdania, że świadczenie przedmiotowej usługi jest zwolnione z podatku VAT oraz w konsekwencji takiego ustalenia, że Wnioskodawca zobowiązany jest obecnie do odpowiedniego skorygowania faktur wystawionych swojemu klientowi.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.
Ad. 1
W niniejszym punkcie zostaną powołane przepisy ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2011r. Nr 177, poz. 1054), zwanej ustawą o VAT w brzmieniu obowiązującym do dnia 31 grudnia 2010r.
Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT opodatkowaniu podatkiem VAT podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.
Z treści art. 8 ustawy o VAT wynika, iż przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 ustawy.
W myśl zaś art. 8 ust. 3 ustawy o VAT, usługi wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, z wyjątkiem usług elektronicznych i usług turystyki, o których mowa w art. 119 ustawy.
Zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22% z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Jednakże na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 1 w związku z poz. 3 załącznika nr 4 do ustawy o podatku od towarów i usług zwolnione są od podatku usługi pośrednictwa finansowego (PKWiU ex 65-67), ze wskazanymi enumeratywnie w tym załączniku wyłączeniami podlegającymi opodatkowaniu:
- działalność lombardów, z wyjątkiem usług świadczonych przez banki,
- usługi polegające na oddaniu w odpłatne użytkowanie rzeczy ruchomej,
- usługi doradztwa finansowego (PKWiU ex 67.13.10-00.20),
- usługi doradztwa ubezpieczeniowego oraz wyceny dla towarzystw ubezpieczeniowych (PKWiU ex 67.20.10-00.20-00.30), z wyjątkiem świadczonych przez zakład ubezpieczeń w rozumieniu przepisów o działalności ubezpieczeniowej oraz świadczonych w tym zakresie przez podmioty działające w imieniu i na rzecz zakładu ubezpieczeń,
- usługi ściągania długów oraz faktoringu,
- usługi zarządzania akcjami, udziałami w spółkach lub związkach, obligacjami i innymi rodzajami papierów wartościowych, z wyjątkiem wymienionych w art. 43 ust. 1 pkt 12 ustawy,
- usługi przechowywania akcji, udziałów w spółkach lub związkach, obligacji i innych rodzajów papierów wartościowych, z wyjątkiem wymienionych w art. 43 ust. 1 pkt 12 ustawy,
- transakcje dotyczące dokumentów ustanawiających tytuł własności,
- transakcje dotyczące praw w odniesieniu do nieruchomości.
Z treści wniosku wynika, iż Spółka w ramach działalności maklerskiej oferuje klientom wykonanie ogółu prac związanych ze zdematerializowaniem papierów wartościowych (akcji i obligacji). Spółka kwalifikuje powyższą usługę w grupowaniu PKWiU 67.12.10-00.10 Usługi maklerskie na rynkach papierów wartościowych zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997r. (Dz. U. Nr 42, poz. 264 ze zm.).
Należy zauważyć, iż usługi pośrednictwa finansowego o wskazanym symbolu nie zostały wymienione w wyłączeniach ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem od towarów i usług w załączniku nr 4 poz. 3 ustawy.
Zatem w świetle przywołanych przepisów oraz przedstawionej przez podatnika klasyfikacji usługa związana z emisją, z dematerializowaniem papierów wartościowych oraz z dopuszczeniem i wprowadzeniem do obrotu sklasyfikowana w grupowaniu PKWiU 67.12.10-00.10, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT w brzmieniu obowiązującym do 31 grudnia 2010r. podlegała zwolnieniu z opodatkowania podatkiem od towarów i usług.
Nadmienia się, iż tut. Organ nie jest uprawniony do klasyfikowania usług lub towarów do odpowiednich symboli PKWiU. W świetle zasad metodycznych Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług - Komunikat Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1, poz. 11) - zaliczenie danego towaru lub usługi do odpowiedniego grupowania tej klasyfikacji należy do obowiązków zainteresowanego podmiotu (producenta, importera, usługodawcy).
Ad. 2.
W odniesieniu do stanu prawnego obowiązującego od dnia 1 stycznia 2011r. stwierdza się co następuje:
Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.
Stosownie do treści art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:
- przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;
- zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;
- świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.
Co do zasady stawka podatku, na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy o VAT wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Zgodnie z treścią art. 146a pkt 1 ustawy o VAT w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013r. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.
Jednakże w myśl art. 43 ust. 1 pkt 41 ustawy o VAT zwalnia się od podatku usługi, których przedmiotem są instrumenty finansowe, o których mowa w ustawie z dnia 29 lipca 2005r. o obrocie instrumentami finansowymi (Dz. U. z 2010 r. Nr 211, poz. 1384 ze zm.), z wyłączeniem przechowywania tych instrumentów i zarządzania nimi, oraz usługi pośrednictwa w tym zakresie.
Stosownie do art. 43 ust. 13 ustawy o VAT, zwolnienie od podatku stosuje się również do świadczenia usługi stanowiącej element usługi wymienionej w ust. 1 pkt 7 i 37-41, który sam stanowi odrębną całość i jest właściwy oraz niezbędny do świadczenia usługi zwolnionej zgodnie z ust. 1 pkt 7 i 37-41.
Przy czym, z w myśl art. art. 43 ust. 14 ustawy o VAT, przepisu ust. 13 nie stosuje się do świadczenia usług stanowiących element usług pośrednictwa, o których mowa w ust. 1 pkt 7 i 37-41.
Ponadto, jak wynika z przepisu art. 43 ust. 15 ustawy o VAT, zwolnienia, o których mowa w ust. 1 pkt 7, 12 i 37-41 oraz w ust. 13, nie mają zastosowania do:
- czynności ściągania długów, w tym factoringu;
- usług doradztwa;
- usług w zakresie leasingu.
Należy również wskazać, iż na podstawie art. 43 ust. 16 ustawy o VAT, zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 41, nie ma zastosowania do usług dotyczących praw i udziałów odzwierciedlających:
- tytuł prawny do towarów;
- tytuł własności nieruchomości;
- prawa rzeczowe dające ich posiadaczowi prawo do korzystania z nieruchomości;
- udziały i inne tytuły prawne dające ich posiadaczowi prawne lub faktyczne prawo własności lub posiadania nieruchomości lub jej części;
- prawa majątkowe, których instrumentami są towary, mierniki i limity wielkości produkcji oraz uprawnienia do emisji zanieczyszczeń, i które mogą być zrealizowane poprzez dostawę towarów lub świadczenie usług innych niż zwolnione z podatku.
Z okoliczności sprawy wynika, iż Wnioskodawca w ramach świadczonej usługi zobowiązany był do prowadzenia ewidencji podmiotów uprawnionych z obligacji (na podstawie art. 5a ustawy o obligacjach), przyjęcia akcji wydanych w formie dokumentu do depozytu prowadzonego na terytorium RP przez firmę inwestycyjną pełnienia przez Wnioskodawcę jako uprawnionego uczestnika Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych S.A. (KDPW) funkcji sponsora emisji lub agenta emisji w stosunku do dematerializowanych Instrumentów Finansowych, przeprowadzenia wszelkich niezbędnych czynności przed organami rynku kapitałowego tj. KNF, KDPW i GPW w celu przeprowadzenia dematerializacji Instrumentów Finansowych, dopuszczenia i wprowadzenia ich do obrotu na GPW, przygotowywania odpowiednich dokumentów informacyjnych na potrzeby dopuszczenia Instrumentów Finansowych do obrotu na rynku regulowanym. Z uwagi na charakter emisji Instrumentów Finansowych zrealizowanej poza trybem oferty publicznej i brak konieczności przygotowania odpowiednich dokumentów informacyjncych oraz prowadzenia procedury przed KNF usługa w tym zakresie nie została aktywowana. Podobnie w związku z trybem emisji akcji tj. warunkowym podwyższeniem kapitału zakładowego poprzez emisję akcji z wyłączeniem prawa poboru dotychczasowych akcjonariuszy w celu realizacji uprawnień posiadaczy warrantów subskrypcyjncyh bez wydawania akcji w formie dokumentów usługa depozytu prowadzonego na terytorium RP przez firmę inwestycyjną nie została aktywowana.
Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o obrocie instrumentami finansowymi (Dz. U. z 2010 r. Nr 211, poz. 1384 ze zm.), zwanej dalej ustawą, instrumentami finansowymi w rozumieniu ustawy są papiery wartościowe.
Z przepisu art. 3 pkt 1 lit. a ustawy wynika, iż ilekroć w ustawie jest mowa o papierach wartościowych rozumie się przez to akcje, prawa poboru w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych (Dz. U. Nr 94, poz. 1037, z późn. zm.), prawa do akcji, warranty subskrypcyjne, kwity depozytowe, obligacje, listy zastawne, certyfikaty inwestycyjne i inne zbywalne papiery wartościowe, w tym inkorporujące prawa majątkowe odpowiadające prawom wynikającym z akcji lub z zaciągnięcia długu, wyemitowane na podstawie właściwych przepisów prawa polskiego lub obcego.
Stosownie do art. 5 ust. 1 ustawy papiery wartościowe będące przedmiotem oferty publicznej lub dopuszczone do obrotu na rynku regulowanym lub wprowadzone do alternatywnego systemu obrotu lub emitowane przez Skarb Państwa lub Narodowy Bank Polski - nie mają formy dokumentu od chwili ich zarejestrowania na podstawie umowy, której przedmiotem jest rejestracja tych papierów wartościowych w depozycie papierów wartościowych (dematerializacja).
Uwzględniając wyżej wskazane przepisy, wskazać należy, iż akcje lub obligacje są instrumentami finansowymi, o których mowa w ustawie o obrocie instrumentami finansowymi. Z opisu sprawy wynika ponadto, iż świadczona przez Wnioskodawcę usługa nie jest usługą przechowywania i zarządzania tymi instrumentami finansowymi. Ponadto wszystkie czynności podejmowane w ramach usługi związanej ze zdematerializowaniem papierów wartościowych (akcji lub obligacji) będą realizowane kompleksowo, w ramach jednej umowy zawieranej z klientem.
W konsekwencji w ocenie tut. Organu podatkowego wskazaną usługę związaną z emisją papierów wartościowych zaliczyć należy do usług pośrednictwa finansowego, których przedmiotem są instrumenty finansowe, o których mowa w ustawie o obrocie instrumentami finansowymi, z wyłączeniem przechowywania tych instrumentów i zarządzania nimi.
Z uwagi na fakt, iż wszystkie czynności realizowane są kompleksowo w ramach jednej umowy, uregulowania, o których mowa w art. 43 ust. 13-14 ustawy o VAT nie znajdą w niniejszej sprawie zastosowania. Przepisy te bowiem dotyczą czynności polegających na świadczeniu odrębnych usług stanowiących element usług, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 41 ustawy o VAT. Przedmiotowe usługi nie zostały również wymienione w katalogu wyłączeń ze zwolnienia wymienionych w art. 43 ust. 15-16 ustawy o VAT.
Konkludując świadczona przez Spółkę usługa związana z emisją, dematerializacją oraz dopuszczeniem i wprowadzeniem do obrotu Instrumentów Finansowych spełnia przesłanki wynikające z art. 43 ust. 1 pkt 41 ustawy o VAT w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2011r. i korzysta ze zwolnienia od podatku od towarów i usług.
W konsekwencji Wnioskodawca winien skorygować uprzednio wystawione faktury dla swego kontrahenta zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług z dnia 28 marca 2011r. (Dz.U. Nr 68, poz. 360).
Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.
Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, ul. Rakowicka 10, 31-511 Kraków po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.
Wniosek ORD-IN
Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach