Temat interpretacji
1. Czy spółka jawna będzie miała prawo dokonać obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z czynnościami nabycia towarów w postaci nieruchomości na skutek wniesienia tych nieruchomości jako wkładów niepieniężnych przez wnioskodawczynię i czy będzie mogła wystąpić na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy VAT o zwrot różnicy pomiędzy kwotą podatku naliczonego i kwotą podatku należnego, jeśli czynności te będą podlegały opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, w tym na skutek rezygnacji ze zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 10 ustawy VAT?2. Czy istniejące powiązania osobowe pomiędzy Wnioskodawczynią a spółką jawną, polegające na tym, że wspólnicy (osoby fizyczne) Wnioskodawczyni są równocześnie również wspólnikami spółki jawnej mają wpływ na prawo skorzystania przez spółkę jawną z art. 87 ust. 1 ustawy VAT?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 10.02.2012 r. (data wpływu 14.02.2012 r.), uzupełnionym pismem z dnia 17.07.2012r. (data wpływu 20.07.2012r ) na wezwanie z dnia 5.07.2012r. nr IPPP2/443-174/12-6/IG skutecznie doręczonym 10.07.2012r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia nieruchomości i prawa do zwrotu różnicy pomiędzy kwotą podatku naliczonego i kwotą podatku należnego przez nowo utworzoną spółkę jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 14.02.2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia nieruchomości i prawa do zwrotu różnicy pomiędzy kwotą podatku naliczonego i kwotą podatku należnego przez nowo utworzoną spółkę.
W dniu 14 maja 2012r. Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów wydał postanowienie Nr IPPP2/443-174/12-3/IG o odmowie wszczęcia postępowania w ww. zakresie, na które Strona złożyła zażalenie w dniu 31.05.2012r. (data wpływu 4.06.2012r.). W wyniku rozpatrzenia zażalenia tut. Organ podatkowy pismem z dnia 5.07.2012r. Nr IPPP2/443-174/12-5/IG wydał postanowienie o uchyleniu w całości postanowienia z dnia 14.05.2012r. W związku z tym tut. Organ podatkowy pismem z dnia 5.07.2012r. Nr IPPP2/443-174/12-6/IG wezwał Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku o braki formalne. Wnioskodawca otrzymał wezwanie w dniu 10.07.2012r. i uzupełnił braki formalne w piśmie z dnia 17.07.2012r. (data nadania), które wpłynęło w dniu 20.07.2012r.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawczyni posiada majątek w postaci środków trwałych, w tym między innymi w postaci:
- Nieruchomości stanowiącej lokal niemieszkalny nr 65 położony w W. przy ul. K. wraz z wszelkimi związanymi z nim prawami,
- Nieruchomości stanowiącej lokal mieszkalny nr 69 położony w W. przy ul. K. wraz z wszelkimi związanymi z nim prawami,
- Nieruchomości stanowiącej lokal mieszkalny nr 56 położony w W. przy ul. K. wraz z wszelkimi związanymi z nim prawami,
- Dwa udziały we współwłasności lokalu niemieszkalnego stanowiącego wielostanowiskowy garaż oznaczony nr 97 w budynku położonym w W. przy ul. K. wraz z wszelkimi związanymi z nim prawami, (zwanymi dalej łącznie nieruchomościami).
Budynek w którym znajdują się wszystkie lokale wyszczególnione we wniosku, został wybudowany w roku 2008. W dniu 27 listopada 2008 roku została wydana decyzja udzielająca pozwolenia na użytkowanie budynku. Wnioskodawczyni nabyła lokale w następujących terminach:
- Lokal nr 65 w dniu 17 marca 2009 roku,
- Lokal nr 69 w dniu 19 lutego 2010 roku,
- Lokal nr 56 w dniu 13 grudnia 2010 roku,
- Pierwszy udział w lokalu nr 97 - w dniu 21 maja 2009 roku,
- Drugi udział w lokalu nr 97 - w dniu 19 lutego 2010 roku.
Wnioskodawczyni nie poniosła w odniesieniu do żadnego z lokali wydatków na ulepszenia, które byłyby równe co najmniej 30% wartości początkowej danego Lokalu.
Na dzień składania wniosku wartość księgowa wyżej wskazanych lokali jest następująca:
- Lokal nr 65 3.040.567,02 złotych,
- Lokal nr 69 - 781.508,69 złotych,
- Lokal nr 56 817.390,93 złotych,
- Pierwszy udział w lokalu nr 97 28.400,00 złotych,
- Drugi udział w lokalu nr 97 28.400,00 złotych.
Nieruchomości zostały nabyte przez Wnioskodawczynię na podstawie umów sprzedaży.
W związku z nabyciem nieruchomości, Wnioskodawczyni dokonała w każdym przypadku obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Nieruchomości są wykorzystywane na cele związane z działalnością gospodarczą Wnioskodawczyni w zakresie architektury i działalności z tym związanej.
Nieruchomości są wykorzystywane przez Wnioskodawczynię wyłącznie do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Wnioskodawczyni jest podatnikiem podatku od towarów i usług.
Planowane jest utworzenie nowej spółki jawnej (dalej: spółka jawna). Wspólnikami Spółki jawnej będą między innymi osoby fizyczne - wspólnicy Wnioskodawczyni oraz Wnioskodawczyni. Spółka jawna będzie prowadziła działalność gospodarczą i będzie zarejestrowanym i czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.
Wnioskodawczyni jako wkład niepieniężny wniesie do spółki jawnej nieruchomości.
Wartości nieruchomości jako wkładów niepieniężnych zostaną określone na podstawie operatów szacunkowych sporządzonych dla potrzeb dokonania czynności wniesienia tych wkładów. Nieruchomości po ich wniesieniu będą wykorzystywane przez spółkę jawną wyłącznie do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
Czynność wniesienia nieruchomości do spółki jawnej w stosunku do niektórych Nieruchomości będzie podlegała zwolnieniu na mocy art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (dalej: ustawa VAT). Jednakże planowane jest skorzystanie z możliwości przewidzianej w art. 43 ust. 10 ustawy VAT i rezygnacja ze zwolnienia, przy spełnieniu warunków przewidzianych w art. 43 ust. 11 Ustawy VAT.
Pismem z dnia 17.07.2012r. (data wpływu 20.07.2012r.) Strona wyjaśniła, że planowana do utworzenia spółka jawna będzie zapewne działała pod firmą: H. Spółka Jawna. Siedzibą spółki będzie W. pod adresem: ul. K. lok. W.
Przyszli wspólnicy spółki jawnej, Wnioskodawca oraz trzy osoby fizyczne, ustalili już pomiędzy sobą wszelkie kwestie związana z zasadami działania spółki. W szczególności ustalono, że Wnioskodawca jako wkład wniesie Nieruchomości (zdefiniowane we wniosku), zaś pozostali wspólnicy wniosą wkłady pieniężne. Istnieje zatem pomiędzy przyszłymi wspólnikami ustne porozumienie co do przyszłych postanowień umowy spółki.
W związku z powyższym zadano następujące pytania
Czy spółka jawna będzie miała prawo dokonać obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z czynnościami nabycia towarów w postaci nieruchomości na skutek wniesienia tych nieruchomości jako wkładów niepieniężnych przez wnioskodawczynię i czy będzie mogła wystąpić na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy VAT o zwrot różnicy pomiędzy kwotą podatku naliczonego i kwotą podatku należnego, jeśli czynności te będą podlegały opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, w tym na skutek rezygnacji ze zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 10 ustawy VAT...
Zdaniem Wnioskodawcy, okoliczność skorzystania z możliwości przewidzianej w art. 43 ust.10 ustawy VAT i opodatkowanie czynności wniesienia nieruchomości jako wkładu niepieniężnego nie wpływa na prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego oraz na prawo do wystąpienia na podstawie art. 87 ust.1 Ustawy VAT o zwrot różnicy pomiędzy kwotą podatku naliczonego i kwotą podatku należnego. Uprawnienia te nie zostaną również ograniczone w sytuacji istniejących powiązań osobowych pomiędzy Wnioskodawczynią i spółką jawną, polegających na tym, że wspólnicy (osoby fizyczne) Wnioskodawczyni są równocześnie również wspólnikami spółki jawnej.
Ustawa VAT przewiduje możliwość zwolnienia od podatku czynności opodatkowanej.
Między innymi art. 43 ust. 1 punkt 10 ustawy VAT stanowi, iż zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części, z wyjątkiem gdy:
- dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim,
- pomiędzy pierwszym zasiedleniem, a dostawą budynku, budowli lub ich części upłynął okres krótszy niż 2 lata.
Odnosząc powyższe do przedstawionego zdarzenia przyszłego, zważyć należy, że czynności wniesienia nieruchomości jako wkładów niepieniężnych do spółki jawnej, w stosunku do niektórych nieruchomości (w zależności od daty dokonania czynności), będą mogły skorzystać ze zwolnienia przewidzianego w art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy VAT. Jednakże zgodnie z art. 43 ust. 10 ustawy VAT podatnik może zrezygnować ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy VAT i wybrać opodatkowanie dostawy budynków, budowli lub ich części, pod warunkiem, że spełnione zostaną przesłanki z art. 43 ust. 10 i ust. 11 ustawy VAT.
W przypadku zatem spełnienia powołanych wyżej warunków, czynność wniesienia wkładu niepieniężnego będzie podlegała opodatkowaniu na zasadach ogólnych.
Mając to na uwadze, należy wskazać, że spółka jawna będzie miała prawo do skorzystania z art. 86 ust. 1 ustawy VAT, gdyż, jak wynika z przedstawionego zdarzenia przyszłego, będzie czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług,
Będzie prowadziła działalność gospodarczą i wykorzystywała nieruchomości do czynności opodatkowanych. Należy podkreślić, iż prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, jest podstawowym i fundamentalnym prawem podatnika, wynikającym z samej konstrukcji podatku od towarów i usług jako podatku od wartości dodanej.
Zgodnie z art. 86 ust. 2 punkt 1 litera a) ustawy VAT kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług. W niniejszym przypadku zatem kwotę podatku naliczonego będzie stanowiła suma kwot podatku określonych na fakturach wystawionych przez Wnioskodawczynię w kwotach naliczonych od wartości poszczególnych nieruchomości oszacowanym na podstawie sporządzonych w tym celu operatów szacunkowych. Jeśli zatem w danym okresie rozliczeniowym kwota podatku naliczonego w związku z dokonaniem czynności objętych niniejszym wnioskiem będzie wyższa od kwoty podatku należnego, to spółka jawna będzie miała prawo do zwrotu różnicy na rachunek bankowy na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy VAT. Stosownie do art. 87 ust. 2 Ustawy VAT, zwrot ten powinien być dokonany w terminie 60 dni bądź w terminie 25 dni - w przypadku określonym w art. 87 ust. 6 ustawy VAT. Jak stwierdził Europejski Trybunał Sprawiedliwości w sprawie C-78/00 (orzeczenie z dnia 25 października 2001 roku, Commission of the European Communities v. Italian Republic): zwrot nadwyżki VAT jest fundamentalnym czynnikiem zapewniającym zachowanie zasady neutralności wspólnego systemu VAT. Warunki (zwrotu nadwyżki podatku) nie mogą podważać tej zasady poprzez zmuszenie podatnika do ponoszenia całości lub częściowego ciężaru podatku.
Zdaniem Wnioskodawczyni, istniejące powiązania osobowe pomiędzy spółką jawną i Wnioskodawczynią nie będą wpływały na możliwość odliczenia podatku od towarów i usług oraz na prawo do wystąpienia o zwrot nadwyżki podatku. Powoływane art. 86 i 87 ustawy VAT nie przewidują bowiem aby uprawnienia te były uzależnione od jakichkolwiek innych przesłanek niż w nich wskazane, w szczególności od przesłanki braku powiązań osobowych.
Mając na względzie powyższe, stanowisko Wnioskodawczyni należy uznać za prawidłowe.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej opisanego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.
Zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (tj. Dz. U. z 2011r. nr 177, poz. 1054 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części, z wyjątkiem gdy:
- dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim,
- pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku, budowli lub ich części upłynął okres krótszy niż 2 lata;
Art. 43 ust. 10 i 11 stanowią, że podatnik może zrezygnować ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10, i wybrać opodatkowanie dostawy budynków, budowli lub ich części, pod warunkiem że dokonujący dostawy i nabywca budynku, budowli lub ich części:
- są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni;
- złożą, przed dniem dokonania dostawy tych obiektów właściwemu dla ich nabywcy naczelnikowi urzędu skarbowego, zgodne oświadczenie, że wybierają opodatkowanie dostawy budynku, budowli lub ich części.
Oświadczenie, o którym mowa w ust. 10 pkt 2, musi również zawierać:
- imiona i nazwiska lub nazwę, adresy oraz numery identyfikacji podatkowej dokonującego dostawy oraz nabywcy;
- planowaną datę zawarcia umowy dostawy budynku, budowli lub ich części;
- adres budynku, budowli lub ich części.
Zgodnie z art. 86 ust. 1 i 2 pkt 1a ustawy - w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
Kwotę podatku naliczonego stanowi:
suma kwot podatku określonych w fakturach otrzymanych przez podatnika:
z tytułu nabycia towarów i usług.
Art. 87 ust. 1 stanowi, że w przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.
Wyłączenia stosowania obniżenia podatku zawiera art. 88 ustawy.
Z przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego wynika, że planowane jest utworzenie nowej spółki jawnej (dalej: spółka jawna). Wspólnikami Spółki jawnej będą między innymi osoby fizyczne - wspólnicy wnioskodawczyni oraz Wnioskodawczyni. Spółka jawna będzie prowadziła działalność gospodarczą i będzie zarejestrowanym i czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.
Planowana do utworzenia spółka jawna będzie zapewne działała pod firmą: H. Spółka Jawna. Siedzibą spółki będzie W. pod adresem: ul. K. lok. 65. W.
Przyszli wspólnicy spółki jawnej, Wnioskodawca oraz trzy osoby fizyczne, ustalili już pomiędzy sobą wszelkie kwestie związana z zasadami działania spółki. W szczególności ustalono, że Wnioskodawca jako wkład wniesie Nieruchomości (zdefiniowane we wniosku), zaś pozostali wspólnicy wniosą wkłady pieniężne. Istnieje zatem pomiędzy przyszłymi wspólnikami ustne porozumienie co do przyszłych postanowień umowy spółki.
Wartości nieruchomości jako wkładów niepieniężnych zostaną określone na podstawie operatów szacunkowych sporządzonych dla potrzeb dokonania czynności wniesienia tych wkładów. Nieruchomości po ich wniesieniu będą wykorzystywane przez spółkę jawną wyłącznie do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
Czynność wniesienia nieruchomości do spółki jawnej w stosunku do niektórych Nieruchomości będzie podlegała zwolnieniu na mocy art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (dalej: ustawa VAT). Jednakże planowane jest skorzystanie z możliwości przewidzianej w art. 43 ust. 10 ustawy VAT i rezygnacja ze zwolnienia, przy spełnieniu warunków przewidzianych w art. 43 ust. 11 Ustawy VAT.
Z opisu sytuacji wynika, że Wnioskodawca planuje utworzenie nowej spółki pod nazwą H. Spółka Jawna, do której zostaną wniesione tytułem wkładów niepieniężnych, nieruchomości Wnioskodawcy.
W tym kontekście, spółka (Wnioskodawca) jest uważana za osobę planującą utworzenie innej spółki, a w konsekwencji spółka jest podmiotem bezpośrednio zainteresowanym w myśl przepisów Ordynacji podatkowej art. 14n § 1 pkt 1.
W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel ().
Pojęcie dostawa towarów w ujęciu art. 7 ust. 1 ustawy, obejmuje wszelkie czynności, w ramach których następuje przeniesienie prawa do rozporządzania towarem jak właściciel, np.: sprzedaż, zamianę, darowiznę, przeniesienie własności w formie wkładu niepieniężnego, czyli aportu.
Aport to wkład na utworzenie lub powiększenie majątku spółki, który daje prawo do udziału w jej zyskach. Przedmiotem aportu mogą być pieniądze (aporty pieniężne), rzeczy lub prawa (aporty rzeczowe) oraz umiejętności, kompetencje techniczne czy zawodowe.
W definicji dostawy towarów sformułowanej na potrzeby ustawy o podatku od towarów i usług niewątpliwie mieści się wniesienie wkładu niepieniężnego w postaci towarów do innego podmiotu (spółki), bowiem w takim przypadku dochodzi do przeniesienia prawa do rozporządzania towarem jak właściciel. Wkład rzeczowy wniesiony do spółki staje się od tego momentu majątkiem tej spółki. Następuje przeniesienie na spółkę praw do rozporządzania przedmiotem wkładu.
Ponadto, wniesienie wkładu niepieniężnego spełnia przedmiot odpłatności, istnieje bowiem bezpośredni związek pomiędzy dostawą towarów (wniesieniem wkładu) a otrzymanym z tego tytułu wynagrodzeniem, które przybiera postać udziału w spółce, tj. wszystkich praw wynikających z uczestnictwa w tej spółce (w tym prawo do udziału w zysku spółki). Wynagrodzenie to ma charakter wzajemny i ekwiwalentny, co oznacza, że z tytułu wniesienia wkładu, dla wnoszącego wynika bezpośrednia i jasno zindywidualizowana korzyść.
Zatem, wniesienie wkładu do spółki jawnej w formie aportu jest odpłatną dostawą towarów, zważywszy na fakt, że mamy w tym przypadku do czynienia z przeniesieniem prawa do rozporządzania towarem jak właściciel. Wnoszenie wkładów niepieniężnych do spółek prawa handlowego lub cywilnego podlega opodatkowaniu na ogólnych zasadach, określonych w przepisach o podatku od towarów i usług, w zależności od przedmiotu aportu.
Biorąc pod uwagę opisane zdarzenie przyszłe i obowiązujące z tym zakresie przepisy należy podkreślić, że warunkiem odliczenia jest aby podatnik podatku od towarów i usług wykorzystywał wniesione aportem nieruchomości do wykonywania czynności opodatkowanych. W opisanej sytuacji warunki odliczenia będą spełnione. Planowana Spółka będzie zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług. Nieruchomości będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. W przypadku zatem wyboru opodatkowania na podstawie art. 43 ust. 10 ustawy, utworzonej Spółce będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku na zasadach wynikających z art. 86 ustawy, natomiast gdy w okresie rozliczeniowym kwota podatku naliczonego będzie wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik będzie miał prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy.
W związku z tym stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za prawidłowe.
Odnosząc się do kwestii, czy powiązania osobowe pomiędzy Wnioskodawczynią a spółką jawną, polegające na tym, że wspólnicy (osoby fizyczne) Wnioskodawczyni są równocześnie również wspólnikami spółki jawnej, mają wpływ na prawo skorzystania przez spółkę jawną z art. 87 ust. 1 ustawy VAT, należy zauważyć, że wyłączenia stosowania obniżenia podatku (a tym samym również ewentualnego zwrotu) zawarte w art. 88 ustawy nie zawierają sytuacji, w której stosuje się wyłączenie stosowania odliczenia podatku, z uwagi gdy pomiędzy stronami transakcji istnieją powiązania osobowe polegające na tym, że wspólnicy (osoby fizyczne) wnoszącego aport są równocześnie również wspólnikami otrzymującego aport.
W związku z tym w opisanym zdarzeniu przyszłym obniżenie kwoty podatku i ewentualny zwrot podatku odbędzie się na zasadach ogólnych opisanych w w/cyt. przepisach.
Biorąc pod uwagę powyższe stanowisko Wnioskodawcy, iż w opisanej sytuacji powiązania osobowe istniejące pomiędzy nowo powstającą spółką jawną i Wnioskodawczynią nie będą wpływały na możliwość odliczenia podatku od towarów i usług oraz na prawo do wystąpienia o zwrot nadwyżki podatku, należy uznać za prawidłowe.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi tj. Dz. U. z 2012r. poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.
Wniosek ORD-IN
Treść w pliku PDF 791 kB
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie