Temat interpretacji
zwolnienie usług szkoleniowych
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony przedstawione we wniosku z dnia 2 listopada 2011 r. (data wpływu 7 listopada 2011 r.) uzupełnionym w dniu 27 grudnia 2011r. (data wpływu 30 grudnia 2011 r.) na wezwanie z dnia 16 grudnia 2011 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia usług szkoleniowych jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 7 listopada 2011 r. został złożony ww. wniosek uzupełniony w dniu 27 grudnia 2011r. (data wpływu 30 grudnia 2011 r.) na wezwanie z dnia 16 grudnia 2011 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia usług szkoleniowych.
W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.
Przedmiotem podstawowej działalności Stowarzyszenia jest:
- wspieranie społecznej edukacyjnej aktywności środowisk lokalnych,
- wspieranie działań organizacji, instytucji lokalnych i obywateli działających w obszarze samorządności, kultury, edukacji, przedsiębiorczości,
- wspieranie działań w zakresie komunikacji społecznej w środowisku lokalnym,
- animowanie i stymulowanie lokalnego rozwoju w oparciu o aktywność obywatelską,
- inspirowanie i wspieranie innowacyjnych form funkcjonowania lokalnych instytucji publicznych i pozarządowych,
- tworzenie płaszczyzny do międzynarodowej, ogólnopolskiej i regionalnej współpracy lokalnych liderów oraz instytucji publicznych i pozarządowych,
- wspieranie idei integracji europejskiej.
Wyżej wymienione cele realizowane są w szczególności poprzez:
- organizowanie i przeprowadzanie szkoleń podnoszących kwalifikacje lokalnych liderów oraz pracowników organizacji pozarządowych i instytucji publicznych (zgodnie z obowiązującymi przepisami PKD: kształcenie ustawiczne dorosłych i pozostałe formy kształcenia, organizowanie szkoleń i kursów specjalistycznych).
- organizowanie i udział w spotkaniach, konferencjach i seminariach o zasięgu krajowym i międzynarodowym.
Stowarzyszenie nie jest jednostką objętą systemem oświaty w rozumieniu ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U z 2004r. Nr 256, poz.2572 ze zm.).
Organizowane szkolenia służą kształceniu zawodowemu.
Stowarzyszenie C jest wpisane do rejestru instytucji szkoleniowych.
Stowarzyszenie jest podmiotem, który nie posiada akredytacji w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r.Nr 256, poz. 2572 ze zm.)
Zagadnienie nr 1
W 2009r. Wnioskodawca podpisał umowę o edukacji zespołów gminnych w ramach Programu Rozwoju Bibliotek.
Program Rozwoju Bibliotek w Polsce wspierany jest przez G... - przedsięwzięcie prowadzone w ramach Światowego Programu Rozwoju Fundacji xxx, której partnerem i grantobiorcą w Polsce jest xyz. Realizatorem Programu jest yyy, która na ten cel otrzymała grant od xyz.
Umowa jest zawarta pomiędzy Fundacją... a Stowarzyszeniem C Wykonawca na czas od 17.08.2009r. do 31.12.2012r. Przedmiotem umowy jest realizacja edukacji polegającej na zrealizowaniu:
- szkoleń dla trenerów prowadzących warsztaty na temat planowania pracy biblioteki oraz szkoleń specjalistycznych;
- warsztatów na temat planowania pracy biblioteki dla zespołów gminnych składających się z pracowników biblioteki i urzędnika odpowiedzialnego za kulturę;
- trzydniowe szkolenia specjalistyczne dotyczące usług świadczonych przez biblioteki;
- udzielanie zespołom gminnym przez trenerów w trakcie kursów szkoleniowych odpowiedzi drogą elektroniczną na pytania uczestników.
System szkoleniowy zaprojektowany w ramach Programu Rozwoju Bibliotek koncentruje się na podnoszeniu kompetencji bibliotekarzy i zadbaniu, aby nowe umiejętności wykorzystywali z pożytkiem dla lokalnej społeczności. Dowiadują się w jaki sposób zaplanować działania swojej biblioteki, aby były ciekawe dla mieszkańców i odpowiadały na ich potrzeby; jak promować działalność swoich placówek; w jaki sposób pozyskiwać partnerów do współpracy. Nabytą wiedzę i nowe umiejętności będą wykorzystywać w swojej pracy zawodowej.
Szkolenia finansowane są z dotacji udzielonej przez xyz, która pochodzi ze środków bezzwrotnej pomocy przyznanej na podstawie jednostronnej deklaracji. Dotację tą otrzymała Yyy, która jest koordynatorem. Stowarzyszenie C, jest jednym z realizatorów programu, na który została udzielona dotacja.
Beneficjentem ostatecznym są polskie biblioteki, pracownicy bibliotek urzędnicy odpowiedzialni za kulturę. W pierwszej części w 2009-2010r. przeszkolono 2040 pracowników /bibliotekarzy z 610 bibliotek.
W drugiej części w 2011-2012r. zaplanowano przeszkolić 1280 pracowników/bibliotekarzy z 512 bibliotek.
Celem tych szkoleń jest podniesienie wiedzy, kompetencji bibliotekarzy i zadbanie, aby nowe umiejętności wykorzystywali z pożytkiem dla lokalnej społeczności. Zdobywają wiedzę w jaki sposób zaplanować działania swojej biblioteki, aby stały się centrami aktywności lokalnej; jak promować działalność swoich placówek; w jaki sposób pozyskiwać partnerów do współpracy.
W uzupełnieniu do wniosku Wnioskodawca zaznaczył, iż szkolenia przeprowadzane przez Stowarzyszenie C w ramach Programu Rozwoju Bibliotek nie są prowadzone w formach i na zasadach przewidzianych w odrębnych przepisach.
Szkolenia są realizowane w ramach umowy podpisanej z Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, która otrzymała dotację na realizację w/w programu od xyz. Yyyjest koordynatorem programu. Stowarzyszenie C jest jednym z realizatorów programu. Stowarzyszenie za wykonaną usługę/szkolenie wystawia fakturę VAT. Obrotem dla Stowarzyszenia jest kwota należna z tytułu sprzedaży pomniejszona o kwotę podatku należnego.
Szkolenia finansowane są ze środków niepublicznych (xyz).
W związku z powyższym zadano następujące pytanie.
Czy wykonywane przez Stowarzyszenie szkolenia w ramach Programu Rozwoju Bibliotek będą korzystały ze zwolnienia podatku VAT...
Zdaniem Wnioskodawcy, prowadzone szkolenia w ramach Programu Rozwoju Bibliotek będą korzystały ze zwolnienia podatku VAT.
Szkolenia związane są ściśle z określoną branżą i mają na celu uaktualnienie jak również uzyskanie nowej wiedzy, którą uczestnicy wykorzystają do celów zawodowych. Są finansowane z dotacji udzielonej przez xyz jako środki bezzwrotnej pomocy przyznanej na podstawie jednostronnej deklaracji.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za nieprawidłowe.
Zgodnie z dyspozycją art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tekst jednolity, Dz. U. z 2011r. Nr 177 poz. 1054), opodatkowaniu podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.
Przez świadczenie usług w myśl art. 8 ust. 1 powołanej ustawy rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 ().
Stawka podatku, zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy, wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.
Jednakże zgodnie z art. 146a pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.
Należy zaznaczyć, iż zarówno w treści ustawy, jak i przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi, bądź zwolnienie od podatku.
Z dniem 1 stycznia 2011 r. weszła w życie ustawa z dnia 29 października 2010 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług ( Dz. U. Nr 226 poz. 1476 ). Przepisy nowelizacji uchylają załącznik nr 4 do ustawy, zawierający wykaz usług zwolnionych od podatku, który w pozycji 7 wymieniał jako zwolnione usługi w zakresie edukacji (ex 80) i przenoszą uregulowania dotyczące tej tematyki do treści ustawy.
Zasadnicze znaczenie ma w tym przypadku dodanie do art. 43 ustawy punktów 26-29, regulujących zwolnienia od podatku działalności edukacyjnej. Ponadto, przy określaniu zakresu zwolnień, które dotychczas były ujęte w załączniku nr 4 do ustawy, odstąpiono od ich identyfikacji przy pomocy klasyfikacji statystycznych określając ich zakres z wykorzystaniem treści zapisów prawa unijnego i krajowego oraz orzecznictwa sądów. Zasadniczym powodem odejścia od stosowania klasyfikacji statystycznych przy określaniu zakresu zwolnień od podatku było zapewnienie pełniejszej implementacji przepisów unijnych, w szczególności dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej.
Stosownie do art. 43 ust. 1 pkt 26 ustawy o podatku od towarów i usług zwalnia się od podatku usługi świadczone przez:
- jednostki objęte systemem oświaty w rozumieniu przepisów o systemie oświaty, w zakresie kształcenia i wychowania,
- uczelnie, jednostki naukowe Polskiej Akademii Nauk oraz jednostki badawczo-rozwojowe, w zakresie kształcenia na poziomie wyższym
- oraz dostawę towarów i świadczenie usług ściśle z tymi usługami związane.
Równocześnie na podstawie uregulowań zawartych w pkt 29 niniejszego artykułu zwalnia się od podatku usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, inne niż wymienione w pkt 26:
- prowadzone w formach i na zasadach przewidzianych w odrębnych przepisach, lub
- świadczone przez podmioty, które uzyskały akredytację w rozumieniu przepisów o systemie oświaty wyłącznie w zakresie usług objętych akredytacją, lub
- finansowane w całości ze środków publicznych
- oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane.
Ponadto zgodnie z treścią § 13 ust. 1 pkt 20 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73 poz. 392 ze zm.), zwalnia się od podatku usługi w zakresie kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego, finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych, oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane.
Jednocześnie należy wyjaśnić, iż środkami publicznymi, w myśl art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 ze zm.) są:
- dochody publiczne;
- środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegające zwrotowi środki z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA);
- środki pochodzące ze źródeł zagranicznych niepodlegające zwrotowi, inne niż wymienione w pkt 2;
- przychody budżetu państwa i budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz innych jednostek sektora finansów publicznych pochodzące:
- ze sprzedaży papierów wartościowych,
- z prywatyzacji majątku Skarbu Państwa oraz majątku jednostek samorządu terytorialnego,
- ze spłat pożyczek i kredytów udzielonych ze środków publicznych,
- z otrzymanych pożyczek i kredytów,
- z innych operacji finansowych;
- przychody jednostek sektora finansów publicznych pochodzące z prowadzonej przez nie działalności oraz pochodzące z innych źródeł.
W tym miejscu wskazać należy, iż w dniu 1 lipca 2006 r. weszły w życie przepisy rozporządzenia Rady (WE) nr 1777/2005 z dnia 17 października 2005 r. ustanawiającego środki wykonawcze do dyrektywy 77/388/EWG w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. U. L Nr 288 str. 1). Rozporządzenie Rady nr 1777/2005 wiąże wszystkie państwa członkowskie i jest stosowane bezpośrednio. Oznacza to, iż przepisy tego rozporządzenia z dniem 1 lipca 2006 r. stają się częścią porządku prawnego, obowiązującego na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, bez konieczności ich implementacji w drodze ustawy.
Przepis art. 14 ww. rozporządzenia nr 1777/2005 wyjaśnia co należy rozumieć przez usługi kształcenia zawodowego i przekwalifikowania. W myśl tego przepisu usługi w zakresie kształcenia zawodowego i przekwalifikowania zapewniane na warunkach określonych w art. 13 część A ust. 1 lit. i) dyrektywy 77/388/EWG (analogiczne zwolnienie zawiera art. 132 ust. 1 lit. i) obowiązującej od dnia 1 stycznia 2007 r. Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej - Dz. U. L Nr 347, str. 1 ze zm.), obejmują nauczanie pozostające w bezpośrednim związku z branżą lub zawodem, tak samo jak nauczanie mające na celu uzyskanie lub uaktualnienie wiedzy do celów zawodowych. Czas trwania kursu w zakresie kształcenia zawodowego bądź przekwalifikowania nie ma znaczenia do tego celu.
W tym miejscu należy zaznaczyć, że od 1 lipca 2011r. weszły przepisy rozporządzenia wykonawczego Rady (UE) nr 282/2011r. dnia 15 marca 2011 r. ustanawiające środki wykonawcze do dyrektywy 2006/112/WE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz.U.UE L z dnia 23 marca 2011 r.) według których, usługi w zakresie kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania świadczone na warunkach określonych w art. 132 ust. 1 lit. i) dyrektywy 2006/112/WE obejmują nauczanie pozostające w bezpośrednim związku z branżą lub zawodem, jak również nauczanie mające na celu uzyskanie lub uaktualnienie wiedzy do celów zawodowych. Czas trwania kursu w zakresie kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania nie ma w tym przypadku znaczenia.
Powołane przepisy przewidują zwolnienie dla usług kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego prowadzonych w formach i na zasadach przewidzianych w odrębnych przepisach lub świadczone przez podmioty, które uzyskały akredytację w rozumieniu przepisów o systemie oświaty wyłącznie w zakresie usług objętych akredytacją lub finansowane w całości ze środków publicznych. Co więcej przepisy przewidują zwolnienie dla usług kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych, oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane. Dla zastosowania przedmiotowych zwolnień istotne jest uznanie danej usługi za usługę kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania, a następnie spełnienie dodatkowych warunków wynikających z niniejszego przepisu, tj. prowadzenie danego szkolenia w formie i na zasadach przewidzianych w odrębnych przepisach lub uzyskanie akredytacji na dany rodzaj szkolenia lub finansowanie danego szkolenia w całości ze środków publicznych lub też finansowanie danego szkolenia w co najmniej 70% ze środków publicznych.
Z opisu stanu faktycznego wynika, iż przedmiotem podstawowej działalności Stowarzyszenia C jest:
- wspieranie społecznej edukacyjnej aktywności środowisk lokalnych,
- wspieranie działań organizacji, instytucji lokalnych i obywateli działających w obszarze samorządności, kultury, edukacji, przedsiębiorczości,
- wspieranie działań w zakresie komunikacji społecznej w środowisku lokalnym,
- animowanie i stymulowania lokalnego rozwoju w oparciu o aktywność obywatelską,
- inspirowanie i wspieranie innowacyjnych form funkcjonowania lokalnych instytucji publicznych i pozarządowych,
- tworzenie płaszczyzny do międzynarodowej, ogólnopolskiej i regionalnej współpracy lokalnych liderów oraz instytucji publicznych i pozarządowych,
- wspieranie idei integracji europejskiej.
Wyżej wymienione cele realizowane są w szczególności poprzez:
- organizowanie i przeprowadzanie szkoleń podnoszących kwalifikacje lokalnych liderów oraz pracowników organizacji pozarządowych i instytucji publicznych (zgodnie z obowiązującymi przepisami PKD: kształcenie ustawiczne dorosłych i pozostałe formy kształcenia, organizowanie szkoleń i kursów specjalistycznych).
- organizowanie i udział w spotkaniach, konferencjach i seminariach o zasięgu krajowym i międzynarodowym.
Stowarzyszenie nie jest jednostką objętą systemem oświaty w rozumieniu ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U z 2004r. Nr 256, poz.2572 ze zm.).
Organizowane szkolenia służą kształceniu zawodowemu.
Stowarzyszenie C jest wpisane do rejestru instytucji szkoleniowych.
Stowarzyszenie jest podmiotem, który nie posiada akredytacji w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572 ze zm.)
W 2009r. Wnioskodawca podpisał umowę o edukacji zespołów gminnych w ramach Programu Rozwoju Bibliotek.
Program Rozwoju Bibliotek w Polsce wspierany jest przez G... - przedsięwzięcie prowadzone w ramach Światowego Programu Rozwoju Fundacji ..., której partnerem i grantobiorcą w Polsce jest xyz. Realizatorem Programu jest yyy, która na ten cel otrzymała grant od xyz.
Umowa jest zawarta pomiędzy Fundacją .. a Stowarzyszeniem Wykonawca na czas od 17.08.2009r. do 31.12.2012r. Przedmiotem umowy jest realizacja edukacji polegającej na zrealizowaniu:
- szkoleń dla trenerów prowadzących warsztaty na temat planowania pracy biblioteki oraz szkoleń specjalistycznych:
- warsztatów na temat planowania pracy biblioteki dla zespołów gminnych składających się z pracowników biblioteki i urzędnika odpowiedzialnego za kulturę;
- trzydniowe szkolenia specjalistyczne dotyczące usług świadczonych przez biblioteki;
- udzielanie zespołom gminnym przez trenerów w trakcie kursów szkoleniowych odpowiedzi drogą elektroniczną na pytania uczestników.
System szkoleniowy zaprojektowany w ramach Programu Rozwoju Bibliotek koncentruje się na podnoszeniu kompetencji bibliotekarzy i zadbaniu, aby nowe umiejętności wykorzystywali z pożytkiem dla lokalnej społeczności. Dowiadują się w jaki sposób zaplanować działania swojej biblioteki, aby były ciekawe dla mieszkańców i odpowiadały na ich potrzeby; jak promować działalność swoich placówek; w jaki sposób pozyskiwać partnerów do współpracy. Nabytą wiedzę i nowe umiejętności będą wykorzystywać w swojej pracy zawodowej.
Szkolenia finansowane są z dotacji udzielonej przez xyz, która pochodzi ze środków bezzwrotnej pomocy przyznanej na podstawie jednostronnej deklaracji. Dotację tą otrzymała Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, która jest koordynatorem. Stowarzyszenie C jest jednym z realizatorów programu, na który została udzielona dotacja.
Beneficjentem ostatecznym są polskie biblioteki, pracownicy bibliotek urzędnicy odpowiedzialni za kulturę. W pierwszej części w 2009-2010r. przeszkolono 2040 pracowników /bibliotekarzy z 610 bibliotek.
W drugiej części w 2011-2012r. zaplanowano przeszkolić 1280 pracowników/bibliotekarzy z 512 bibliotek.
Celem tych szkoleń jest podniesienie wiedzy, kompetencji bibliotekarzy i zadbanie, aby nowe umiejętności wykorzystywali z pożytkiem dla lokalnej społeczności. Zdobywają wiedzę w jaki sposób zaplanować działania swojej biblioteki, aby stały się centrami aktywności lokalnej; jak promować działalność swoich placówek; w jaki sposób pozyskiwać partnerów do współpracy.
Wnioskodawca zaznaczył, iż szkolenia przeprowadzane przez Stowarzyszenie w ramach Programu Rozwoju Bibliotek nie są prowadzone w formach i na zasadach przewidzianych w odrębnych przepisach.
Szkolenia są realizowane w ramach umowy podpisanej z yyy, która otrzymała dotację na realizację w/w programu od xyz. Yyy jest koordynatorem programu. Stowarzyszenie C jest jednym z realizatorów programu. Stowarzyszenie za wykonaną usługę/szkolenie wystawia fakturę VAT. Obrotem dla Stowarzyszenia jest kwota należna z tytułu sprzedaży pomniejszona o kwotę podatku należnego.
Szkolenia finansowane są ze środków niepublicznych (xyz).
Wnioskodawca wskazał, iż nie jest jednostką objętą systemem oświaty, w związku z czym wykonywane przez niego usługi nie korzystają ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26 ustawy.
Analizując przedstawione okoliczności sprawy w kontekście powołanych przepisów prawa należy wskazać, że opisane przez Wnioskodawcę szkolenia dla trenerów prowadzących warsztaty na temat planowania pracy biblioteki spełniają definicję usług kształcenia lub przekwalifikowania zawodowego, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 29 ustawy o podatku od towarów i usług. Celem tych szkoleń jest podniesienie wiedzy i kompetencji bibliotekarzy. Uczestnicy szkoleń zdobywają wiedzę w jaki sposób zaplanować działania swojej biblioteki, jak promować działalność swoich placówek oraz w jaki sposób pozyskiwać partnerów do współpracy.
Świadczone przez Zainteresowanego usługi kształcenia nie będą korzystać ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. a i b ustawy, gdyż nie będą prowadzone w formach i na zasadach przewidzianych w odrębnych przepisach, a także Zainteresowany nie posiada akredytacji w rozumieniu przepisów o systemie oświaty w zakresie świadczonych usług
Spełnienie warunku wynikającego z przepisu art. 43 ust.1 pkt 29 lit. c, tj. finansowanie szkolenia w całości ze środków publicznych nie zostało spełnione, gdyż xyz, założona w USA, finansuje swoją działalność z przychodów funduszu wieczystego, którego źródłem są środki zzz. Za zgodą kongresu USA i w porozumieniu z Rządem RP, są przekazywane środki finansowe dla Fundacji. Fundacja ta następnie pozyskuje do współpracy organizacje pozarządowe, które posiadając odpowiednie doświadczenie i kwalifikacje, mogą spełniać rolę realizatorów programów Fundacji. Organizacje te zarządzają przedsięwzięciami xyz według zasad i procedur określonych przez Fundację.
Z ww. informacji wynika, iż dotacja, o której mowa we wniosku nie wypełnia dyspozycji art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o podatku od towarów i usług, gdyż szkolenia nie są finansowane w całości ze środków publicznych.
Usługi szkoleniowe wykonywane przez Wnioskodawcę, z racji tego, że finansowane są ze środków pochodzących od xyz, czyli jak sam wskazał Wnioskodawca nie są środkami publicznymi nie będą korzystać ze zwolnienia od podatku od towarów i usług określonego w art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o podatku od towarów i usług.
Zatem stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za nieprawidłowe.
Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.
Wniosek ORD-IN
Treść w pliku PDF 361 kB
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie