Temat interpretacji
Stanowisko Wnioskodawcy dotyczące opodatkowania stawką 23% sprzedaży całej nieruchomości należy uznać za nieprawidłowe.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy przedstawione we wniosku z dnia 21 września 2011 r. (data wpływu 29 września 2011 r.), uzupełnionym pismem z dnia 22 grudnia 2011 r. (data wpływu 27 grudnia 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży nieruchomości jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 29 września 2011 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania sprzedaży nieruchomości.
Pismem z dnia 22 grudnia 2011 r. wniosek został uzupełniony o doprecyzowanie zdarzenia przyszłego.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina zamierza zbyć w formie przetargu nieograniczonego nieruchomość składającą się z działek oznaczonych nr 1/12, 1/15, 1/13, 1/16, 1/18, 1/23, 1/14, 1/11 o łącznej powierzchni 37,9866 ha.
Działka nr 1/14 o powierzchni 11,9688 ha wchodząca w skład nieruchomości jest w części zabudowana budynkami i budowlami .
Teren przeznaczony do sprzedaży objęty jest obowiązującym Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego Obszaru Składowania i Przerobu Odpadów oraz w części Miejscowym Planem Zagospodarowania Terenu Górniczego.
Działki nr 1/14, 1/15, 1/13, 1/18, 1/23 zgodnie z powyższym planem znajdują się: w części na terenach oznaczonych symbolami 2/II O, 4/I O i 1/II O stanowiącymi tereny składowania i przerobu odpadów, także budowy obiektów i urządzeń związanych z przerobem odpadów, a w części na terenach oznaczonych jako 4/I ZL, 3/I ZL i 2/II ZL tereny do zalesienia lasy o funkcji izolacyjnej bez prawa do zabudowy z ograniczeniem penetracji rekreacyjnej i zbieractwa runa leśnego. Działka nr 1/16 położona jest w całości na terenach przeznaczonych do składowania i przerobu odpadów, natomiast nr 1/12 i nr 1/11 w całości na terenach do zalesienia lasy o funkcji izolacyjnej bez prawa do zabudowy z ograniczeniem penetracji rekreacyjnej i zbieractwa runa leśnego.
W piśmie z dnia 22 grudnia 2011 r. Wnioskodawca wskazał, że jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.
Działki nr 1/12, 1/15, 1/13, 1/16, 1/18, 1/23, 1/11 są działkami niezabudowanymi. Na działce nr 1/16 mogą być lokalizowane obiekty i instalacje związane z odzyskiem i unieszkodliwianiem odpadów poprzez m.in. sortowanie, demontaż odpadów wielkogabarytowych, produkcję paliw alternatywnych, suchą fermentację frakcji organicznych, kompostowanie odpadów zielonych, sortowanie i kruszenie odpadów budowlanych, termiczne przekształcenie odpadów medycznych i weterynaryjnych, recyklingu metali i związków metali, recyklingu i przetwórstwa odpadów opakowaniowych z papieru, szkła, tworzyw sztucznych oraz z aluminium, regeneracji kwasów i zasad, powtórnej rafinacji oleju i przetwórstwa mas plastycznych.
Na działce nr 1/14 znajdują się następujące budynki i budowle:
- wysypisko odpadów komunalnych do składowania odpadów innych niż niebezpieczne (PKOB 2420),
- płyta kompostowa z betonu o grubości 20 cm na podsypce z tłucznia kamiennego i piasku z hydroizolacją folią PEHD (PKOB 2420),
- budynek administracyjno socjalny kontenerowy o powierzchni użytkowej 47,50 m2 (PKOB 1220),
- wiata na prasę z hydroizolacją (PKOB 1220),
- wiata na tworzywa sztuczne (PKOB 1220),
- wiata na boksy technologiczne (PKOB 1220),
- wiata garażowa (PKOB 1220),
- wiata nad płytą kompostową (PKOB 1220),
- ogrodzenie o wysokości 2,1 m z siatki ogrodzeniowej na słupkach stalowych (PKOB 2420),
- droga dojazdowa z płyt drogowych (PKOB 2112),
- drogi i place wewnętrzne, technologiczne, chodniki, linia oświetleniowa i słupy oświetleniowe (PKOB 2112),
- zbiornik na wody opadowe o pojemności 50 m3 z hydroizolacją folią (PKOB 2420),
- zewnętrzna sieć wodno kanalizacyjna (PKOB 2222),
- rów opaskowy, wykop i umocnienie 346 m (PKOB 2420),
- brodzik dezynfekcyjny żelbetonowy z hydroizolacją (PKOB 2420),
- sieć piezometryczna (PKOB 2420),
- kabel zasilający pomieszczenia sortowni (PKOB 2224),
- waga o nośności 40 ton z zestawem komputerowym (PKOB 2420),
- wiata przejazdowa (PKOB 1220).
W stosunku do drogi dojazdowej z płyt drogowych znajdującej się na działce nr 1/14 przedmiotowa dostawa nie będzie dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia w rozumieniu art. 2 pkt 14 ustawy o podatku od towarów i usług. Między pierwszym zasiedleniem a dostawą upłynął okres krótszy niż 2 lata. Wnioskodawcy przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Wnioskodawca nie ponosił wydatków na ulepszenie tej nieruchomości.
W stosunku do pozostałych budynków, budowli znajdujących się na działce nr 1/14 przedmiotowa dostawa również nie będzie dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia w rozumieniu art. 2 pkt 14 ustawy o podatku od towarów i usług. Między pierwszym zasiedleniem a dostawą upłynął okres dłuższy niż 2 lata. Wnioskodawcy nie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. Wnioskodawca nie ponosił wydatków na ich ulepszenie.
W związku z powyższym zadano następujące pytania.
Czy Gmina, która jest podatnikiem VAT dokonując sprzedaży nieruchomości składającej się z działek oznaczonych nr 1/12, 1/15, 1/13, 1/16, 1/18, 1/23, 1/14, 1/11 o łącznej powierzchni 37,9866 ha powinna doliczyć do ceny ustalonej w przetargu podatek VAT w wysokości 23%:
- do całej nieruchomości będącej przedmiotem sprzedaży,
- tylko do gruntu zabudowanego budynkami i budowlami Międzygminnego Składowiska Odpadów (działka nr 1/14),
- także do terenów przeznaczonych w planach zagospodarowania przestrzennego do składowania i przerobu odpadów (część działek nr 1/15, 1/13, 1/18 i 1/23 oraz działki nr 1/16),
- także do terenów przeznaczonych w planach zagospodarowania przestrzennego do zalesienia (część działek nr 1/15, 1/13, 1/18 i 1/23 oraz działek nr 1/11 i 1/12)...
Zdaniem Wnioskodawcy, sprzedaż powyższej nieruchomości podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w wysokości 23% dla całej nieruchomości tj. 37,9866 ha.
Tereny przeznaczone w planach zagospodarowania przestrzennego do składowania odpadów, budowy obiektów i urządzeń z tym związanych nie są zwolnione od podatku VAT.
Utworzenie strefy ochronnej poprzez zalesienie lasami o funkcji izolacyjnej obszaru składowania i przerobu odpadów jest bezpośrednio związane z prowadzoną obecnie i w przyszłości działalnością gospodarczą na tym terenie.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.
Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 ze zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.
Z art. 7 ust. 1 ustawy wynika, że dostawą towarów jest przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.
Przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii (art. 2 ust. 6 ustawy).
Zgodnie z art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku od towarów i usług wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.
Na mocy art. 146a pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.
Od zasady opodatkowania dostawy gruntu według stawki podstawowej przewidziano jednak pewne wyjątki. Zakres i zasady zwolnienia od podatku od towarów i usług dostawy towarów lub świadczeniu usług zostały określone, między innymi w art. 43 ust. 1 ustawy.
W myśl przepisu art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy, zwalnia się od podatku dostawę terenów niezabudowanych innych niż tereny budowlane oraz przeznaczone pod zabudowę.
Wyżej wymieniony art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy przewiduje zwolnienie od podatku dostawy terenów niezabudowanych innych niż tereny budowlane oraz przeznaczone pod zabudowę. Z przytoczonego wyżej przepisu jednoznacznie wynika, że kluczowym elementem pozwalającym stwierdzić, czy dostawa nieruchomości niezabudowanych może skorzystać ze zwolnienia od podatku VAT jest określenie przeznaczenia gruntu. Powołany przepis wskazuje jednoznacznie, że zwolnienie od podatku obejmuje zbycie nieruchomości niezabudowanych (gruntów) wyłącznie w sytuacji, gdy nie są one przeznaczone pod zabudowę.
Należy zauważyć, że ustawa o podatku od towarów i usług w art. 43 ust. 1 pkt 9, posługuje się kryterium przeznaczenia terenu. Jednakże na gruncie przepisów podatkowych brak jest definicji gruntu przeznaczonego pod zabudowę.
Celem określenia czy dany grunt jest przeznaczony pod zabudowę należy się odwołać do przepisów zawartych w ustawie z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717 ze zm.), regulującej zasady kształtowania polityki przestrzennej przez jednostki samorządu terytorialnego i organy administracji rządowej.
Dla prawidłowego określenia przeznaczenia terenów istotne znaczenie odgrywa miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, o którym mowa w art. 4 ww. ustawy. Stosownie do art. 4 ust. 1 i ust. 2 tej ustawy, ustalenie przeznaczenia terenu, rozmieszczenie inwestycji celu publicznego oraz określenie sposobów zagospodarowania i warunków zabudowy terenu następuje w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego. W przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego określenie sposobów zagospodarowania i warunków zabudowy terenu następuje w drodze decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu.
Stosownie do art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy, zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części, z wyjątkiem gdy:
- dostawa jest dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia lub przed nim,
- pomiędzy pierwszym zasiedleniem a dostawą budynku, budowli lub ich części upłynął okres krótszy niż 2 lata.
Zgodnie z art. 2 pkt 14 ustawy, przez pierwsze zasiedlenie rozumie się oddanie do użytkowania, w wykonaniu czynności podlegających opodatkowaniu, pierwszemu nabywcy lub użytkownikowi budynków, budowli lub ich części, po ich:
- wybudowaniu lub
- ulepszeniu, jeżeli wydatki poniesione na ulepszenie, w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym, stanowiły co najmniej 30% wartości początkowej.
Opierając się na powyższej definicji należy przyjąć, iż z punktu widzenia pierwszego zasiedlenia, pierwszym nabywcą lub użytkownikiem budynku, budowli lub ich części będzie podmiot, który stanie się takim nabywcą lub użytkownikiem w następstwie czynności podlegającej opodatkowaniu.
Ponadto stosownie do art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy, zwalnia się od podatku dostawę budynków, budowli lub ich części nieobjętą zwolnieniem, o którym mowa w pkt 10, pod warunkiem że:
- w stosunku do tych obiektów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego,
- dokonujący ich dostawy nie ponosił wydatków na ich ulepszenie, w stosunku do których miał prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, a jeżeli ponosił takie wydatki, to były one niższe niż 30% wartości początkowej tych obiektów.
Przy czym należy wskazać, iż zgodnie z art. 43 ust. 7a ustawy, warunku, o którym mowa w ust. 1 pkt 10a lit. b, nie stosuje się, jeżeli budynki, budowle lub ich części w stanie ulepszonym były wykorzystywane przez podatnika do czynności opodatkowanych przez co najmniej 5 lat.
Ponadto stosownie do art. 29 ust. 5 ustawy, w przypadku dostawy budynków lub budowli trwale z gruntem związanych albo części takich budynków lub budowli z podstawy opodatkowania nie wyodrębnia się wartości gruntu.
Oznacza to, że do dostawy gruntu stosuje się analogiczną stawkę podatku jak przy dostawie budynków, budowli lub ich części trwale związanych z gruntem.
Z przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Gmina będąca czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT, zamierza zbyć w formie przetargu nieograniczonego nieruchomość składającą się z działek oznaczonych nr 1/12, 1/15, 1/13, 1/16, 1/18, 1/23, 1/14, 1/11 o łącznej powierzchni 37,9866 ha. Teren przeznaczony do sprzedaży objęty jest obowiązującym Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego Obszaru Składowania i Przerobu Odpadów oraz w części Miejscowym Planem Zagospodarowania Terenu Górniczego .
Działki 1/12, 1/15, 1/13, 1/16, 1/18, 1/23, 1/11 są działkami niezabudowanymi. Działka nr 1/14 jest w części zbudowana budynkami i budowlami. Na działce znajdują się następujące budynki i budowle: wysypisko odpadów komunalnych do składowania odpadów innych niż niebezpieczne, płyta kompostowa z betonu o grubości 20 cm na podsypce z tłucznia kamiennego i piasku z hydroizolacją folią PEHD, budynek administracyjno socjalny kontenerowy o powierzchni użytkowej 47, 50 m2, wiata na prasę z hydroizolacją, wiata na tworzywa sztuczne, wiata na boksy technologiczne, wiata garażowa, wiata nad płytą kompostową, ogrodzenie o wysokości 2,1 m z siatki ogrodzeniowej na słupkach stalowych, droga dojazdowa z płyt drogowych, drogi i place wewnętrzne, technologiczne, chodniki, linia oświetleniowa i słupy oświetleniowe, zbiornik na wody opadowe o pojemności 50 m3 z hydroizolacją folią, zewnętrzna sieć wodno kanalizacyjna, rów opaskowy, wykop i umocnienie 346 m, brodzik dezynfekcyjny żelbetonowy z hydroizolacją, sieć piezometryczna, kabel zasilający pomieszczenia sortowni, waga o nośności 40 ton z zestawem komputerowym oraz wiata przejazdowa.
Działki nr 1/14, 1/15, 1/13, 1/18, 1/23 znajdują się: w części na terenach stanowiących tereny składowania i przerobu odpadów, także budowy obiektów i urządzeń związanych z przerobem odpadów, a w części na terenach do zalesiania lasy o funkcji izolacyjnej bez prawa do zabudowy z ograniczeniem penetracji rekreacyjnej i zbieractwa runa leśnego.
Działka nr 1/16 położona jest w całości na terenach przeznaczonych do składowania i przerobu odpadów. Mogą być na niej lokalizowane obiekty i instalacje związane z odzyskiem i unieszkodliwianiem odpadów poprzez m.in. sortowanie, demontaż odpadów wielkogabarytowych, produkcję paliw alternatywnych, suchą fermentację frakcji organicznych, kompostowanie odpadów zielonych, sortowanie i kruszenie odpadów budowlanych, termiczne przekształcenie odpadów medycznych i weterynaryjnych, recyklingu metali i związków metali, recyklingu i przetwórstwa odpadów opakowaniowych z papieru, szkła, tworzyw sztucznych oraz z aluminium, regeneracji kwasów i zasad, powtórnej rafinacji oleju i przetwórstwa mas plastycznych. Natomiast działki nr 1/12 i 1/11 położone są w całości na terenach do zalesienia lasy o funkcji izolacyjnej bez prawa do zabudowy z ograniczeniem penetracji rekreacyjnej i zbieractwa runa leśnego.
Biorąc pod uwagę powyższy opis sprawy oraz powołane przepisy stwierdzić należy, że skoro według miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego:
- działki nr 1/15, 1/13, 1/18, 1/23 znajdują się w części na terenach stanowiących tereny składowania i przerobu odpadów, także budowy obiektów i urządzeń związanych z przerobem odpadów, to ich dostawa w tej części na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy nie będzie mogła korzystać ze zwolnienia i winna być opodatkowana stawką 23%. Natomiast w stosunku do dostawy tych działek znajdujących się w części na terenach przeznaczonych do zalesienia - lasy o funkcji izolacyjnej bez prawa do zabudowy z ograniczeniem penetracji rekreacyjnej i zbieractwa runa leśnego, zastosowanie znajdzie zwolnienie w oparciu o art. 43 ust.1 pkt 9 ustawy.
- działka nr 1/16 położona jest w całości na terenach przeznaczonych do składowania i przerobu odpadów i mogą być na niej lokalizowane obiekty i instalacje związane z odzyskiem i unieszkodliwianiem odpadów poprzez m.in. sortowanie, demontaż odpadów wielkogabarytowych, produkcję paliw alternatywnych, suchą fermentację frakcji organicznych, kompostowanie odpadów zielonych, sortowanie i kruszenie odpadów budowlanych, termiczne przekształcenie odpadów medycznych i weterynaryjnych, recyklingu metali i związków metali, recyklingu i przetwórstwa odpadów opakowaniowych z papieru, szkła, tworzyw sztucznych oraz z aluminium, regeneracji kwasów i zasad, powtórnej rafinacji oleju i przetwórstwa mas plastycznych, to planowanej dostawie tej działki nie przysługuje zwolnienie na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy. Dostawa tej działki winna być opodatkowana stawką 23%.
- działki nr 1/12, 1/11 w całości znajdują się na terenach do zalesienia lasy o funkcji izolacyjnej bez prawa do zabudowy z ograniczeniem penetracji rekreacyjnej i zbieractwa runa leśnego, to sprzedaży tych działek będzie przysługiwało zwolnienie na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy.
Odnosząc się natomiast do działki nr 1/14, na której w części znajdują się budynki i budowle oraz w części jest ona niezabudowana i w planie zagospodarowania przestrzennego znajduje się częściowo na terenach stanowiących tereny składowania i przerobu odpadów, także budowy obiektów i urządzeń związanych z przerobem odpadów, a częściowo na terenach do zalesiania lasy o funkcji izolacyjnej bez prawa do zabudowy z ograniczeniem penetracji rekreacyjnej i zbieractwa runa leśnego, to stwierdzić należy co następuje:
- skoro planowana dostawa przez Wnioskodawcę drogi dojazdowej z płyt drogowych nie będzie dokonywana w ramach pierwszego zasiedlenia a między pierwszym zasiedleniem a dostawą upłynął okres krótszy niż 2 lata, to dostawa tej budowli nie będzie podlegać zwolnieniu na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 ustawy. Dostawie tej nie będzie przysługiwać także zwolnienie z art. 43 ust. 1 pkt 10a ustawy, gdyż w stosunku do ww. budowli przysługiwało Wnioskodawcy prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony. Dostawa zatem tej budowli wraz z gruntem podlegać będzie opodatkowaniu stawką 23% .
- jeżeli planowana dostawa pozostałych budynków i budowli jak wskazał Wnioskodawca - nie odbędzie się w ramach pierwszego zasiedlenia a okres między pierwszym zasiedleniem a dostawą był dłuższy niż 2 lata, to w stosunku do tej dostawy budynków i budowli wraz z gruntem, na którym są posadowione, znajdzie zastosowanie zwolnienie na podstawie art. 43 ust 1 pkt 10 w związku z art. 29 ust. 5 ustawy.
- skoro planowana dostawa dotyczy części działki niezabudowanej znajduje się w planie zagospodarowania przestrzennego na terenach stanowiących tereny składowania i przerobu odpadów, także budowy obiektów i urządzeń związanych z przerobem odpadów, to nie będzie mogła korzystać ze zwolnienia wynikającego z art. 43 ust. 1 pkt 9 i winna być opodatkowana stawką 23%.
- w stosunku do planowanej dostawy dotyczącej części działki niezabudowanej znajdującej się w planie zagospodarowania przestrzennego na terenach do zalesiania lasy o funkcji izolacyjnej bez prawa do zabudowy z ograniczeniem penetracji rekreacyjnej i zbieractwa runa leśnego, zastosowanie znajdzie zwolnienie z opodatkowania stosownie do art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy.
Wobec powyższego, oceniając stanowisko Wnioskodawcy dotyczące opodatkowania stawką 23% sprzedaży całej nieruchomości należy uznać za nieprawidłowe.
Końcowo należy wskazać, iż analiza załączników dołączonych do wniosku o wydanie interpretacji w indywidualnej sprawie nie mieści się w ramach określonych w art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), zgodnie z którym minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). Zatem tut. Organ w związku z § 2 i § 5a ww. rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest uprawniony do oceny załączników dołączonych do wniosku, a niniejszą interpretację wydano jedynie w oparciu o opis zdarzenia przyszłego w nim w nim przedstawiony.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach, ul. Prosta 10, 25-366 Kielce, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.
Wniosek ORD-IN
Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi