Temat interpretacji
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 30 stycznia 2018 r. (data wpływu 16 lutego 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 16 lutego 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Gmina jako jednostka samorządu terytorialnego realizuje zadania własne wynikające z ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 446 z późn. zm.; dalej: USG), służące zaspokojeniu zbiorowych potrzeb wspólnoty. Stosownie do dyspozycji art. 2 ust. 1 USG, gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.
Do zakresu działania gminy w oparciu o art. 6 ust 1 USG należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.
Zgodnie z art. 7 ust. 1 do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty, w tym w szczególności w zakresie pomocy społecznej oraz wspierania rodziny. Stosownie do treści art. 9 ust. 1 ww. ustawy w celu wykonywania zadań gmina może tworzyć jednostki organizacyjne, a także zawierać umowy z innymi podmiotami.
Gmina posiada osobowość prawną i jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Oprócz zadań własnych gmina wykonuje czynności, które wypełniają definicję działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o VAT i są ujmowane w odpowiednich rejestrach, a podatek należny wykazywany jest w deklaracji VAT-7. W konsekwencji wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 29 września 2015 r. w sprawie C-276/14 Gmina Wrocław przeciwko Ministrowi Finansów, zgodnie z którym artykuł 9 ust 1 dyrektywy Rady 2006/112/WE z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej należy interpretować w ten sposób, że podmioty prawa publicznego, takie jak gminne jednostki budżetowe będące przedmiotem postępowania głównego, nie mogą być uznane za podatników podatku od wartości dodanej, ponieważ nie spełniają kryterium samodzielności przewidzianego w tym przepisie, oraz na podstawie przepisów ustawy z dnia 5 września 2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2016 r., poz. 1454) od 1 stycznia 2017 r. Gmina podjęła rozliczanie w zakresie podatku od towarów i usług ze wszystkimi swoimi jednostkami organizacyjnymi.
Zadania Gminy w zakresie wspierania rodziny (w odniesieniu do opieki nad dziećmi do lat trzech) są wykonywane między innymi przez Klub Dziecięcy.
Zgodnie z art. 8 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi do lat 3 (Dz. U. z 2017 r., poz. 60 z późn. zm.) gminy są podmiotami uprawnionymi do tworzenia żłobków i klubów dziecięcych w formie gminnych jednostek budżetowych, których prowadzenie należy do zadań własnych gminy.
W ramach przedmiotowego projektu Gmina planuje otworzyć nową placówkę Klubu Dziecięcego, która będzie wchodzić w skład zespołu Klubów Dziecięcych. Będzie to jednostka budżetowa działająca na zasadach, które są tożsame z działalnością Żłobka Miejskiego: kierownik Klubu Dziecięcego będzie mieć pieczę nad dwoma placówkami, a jego bezpośrednim zwierzchnikiem będzie Naczelnik Wydziału Polityki Społecznej Urzędu Miejskiego. Rodzice dzieci przebywających pod opieka Klubu Dziecięcego są zobowiązani do ponoszenia opłat stałych za pobyt dziecka oraz za wyżywienie tzw. wsadu do kotła, przy czym należne kwoty są określone w Uchwale Rady Miejskiej. Zgodnie z prezentowanym przez Ministra Finansów stanowiskiem odpłatności pobierane w przedszkolach, żłobkach, domach dziecka czy klubach dziecięcych są opłatami podlegającymi opodatkowaniu VAT, przy czym korzystającymi ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 24 lit. b ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r., poz. 1221 z późn. zm.; dalej: ustawy o VAT).
Zadania Gminy w zakresie pomocy społecznej realizowane są poprzez jednostkę budżetową Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej (MOPS). Gmina planuje utworzyć nową formę wsparcia społecznego Centrum Wolontariatu, które będzie koordynowane przez MOPS. Podstawą prawną działalności Centrum Wolontariatu jest Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1817) oraz Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1769).
Dla celów realizacji zadań w zakresie wspierania rodziny oraz opieki społecznej Gmina planuje przebudować pomieszczenia w obiektach istniejących na terenie miasta i dostosować je do pełnienia funkcji społecznych. W tym celu Gmina wystąpiła z wnioskiem o przyznanie dofinansowania ze środków unijnych na realizację projektu pn.: Rewitalizacja Centrum Miasta na cele społeczne. Przedmiotem projektu jest przebudowa budynków oraz części wspólnych obiektów.
Budynek wymaga robót w zakresie: modernizacji instalacji (wody użytkowej, kanalizacji sanitarnej, c.o., wentylacji mechanicznej i klimatyzacji), stworzenia toalet, powiększenia otworów drzwiowych i okiennych, wykonania nadproży stalowych, nowych przewodów wentylacyjnych, wzmocnienia i impregnacji konstrukcji więźby dachowej, naprawy poszycia dachowego, remontu posadzek na parterze, stworzenia nowych posadzek na I, II piętrze i na poddaszu, wykonania ścianek działowych, tynków wewnętrznych, położenia płytek ceramicznych, montażu sufitów podwieszanych, malowania oraz innych prac wykończeniowych.
Drugi budynek jest wyposażony w instalacje wodno-kanalizacyjną, elektryczną i jest ogrzewany za pomocą pieców kaflowych. Budynek jest w dobrym stanie technicznym. Wymagane jest przeprowadzenie prac budowlanych w celu zmiany charakteru użytkowego pomieszczeń na potrzeby utworzenia planowanego Klubu Dziecięcego oraz dostosowanie pomieszczeń do wymogów przestrzennych, wykończeniowych i sanitarnych stawianych pomieszczeniom przeznaczonym na pobyt czasowy dzieci. Wymagana jest wymiana instalacji: elektrycznej, wodno-kanalizacyjnej, c.o., wentylacji grawitacyjnej, a także pokrycia: ścian, sufitów i posadzek oraz zainstalowania wentylacji mechanicznej, wymiana drzwi wejściowych oraz wewnętrznych, częściowa wymiana okien.
Budynki wymagają wykonania instalacji centralnego ogrzewania, obejmującej rozprowadzenie rurociągów wraz z ciepłomierzami, remontu instalacji elektrycznej i wodociągowo-kanalizacyjnej. Remontu wymagają części wspólne kamienic: klatki schodowe i place wewnątrz budynków.
Planowane do realizacji działania projektowe skierowane będą do całej społeczności lokalnej zamieszkującej rewitalizowany podobszar Centrum, ze szczególnym uwzględnieniem osób, rodzin lub środowisk zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym.
W pomieszczeniach obiektu realizowane będą zasadnicze działania projektu finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach poddziałania 9.1.1 RPOW 2014-2020, skierowane do lokalnej społeczności w postaci Programu wzmacniania potencjału społecznego i zawodowego lokalnej społeczności. W tym celu utworzone zostanie Centrum wolontariatu włączające mieszkańców i lokalne organizacje w działania obywatelskie i wolontariackie. W sali szkoleniowej realizowane będą działania wzmacniające kompetencje społeczne i prozatrudnieniowe. Odnowiona przestrzeń pozwoli na realizowanie działań o charakterze środowiskowym, udostępnienie mieszkańcom przestrzeni kreatywnego myślenia, wzmacniających potencjał lokalnej społeczności do samoorganizowania się np. spotkania konsultacyjne, spotkania seniorów, spotkania młodzieży. Uzupełnieniem powyższych usług będzie organizacja wydarzeń o charakterze kulturalnym.
W ramach poddziałania 9.1.1 EFS, w budynkach, realizowane będzie również zadanie wspierające inicjatywy lokalne, polegające na odnowieniu części wspólnej budynków (klatki schodowe, place wewnątrz budynków) w celu pobudzenia mieszkańców do działań integrujących i stworzeniu im przestrzeni, o której ostatecznym kształcie i wystroju będą sami decydować. W częściach wspólnych prowadzone będą działania integrujące społeczność lokalną (akcje ozdabianie klatek dziełami powstałymi w ramach zajęć Programu Aktywności Lokalnej itp.). Wszystkie powyższe działania stanowić będą część kompleksowej rewitalizacji obszaru Centrum w ramach projektu Aktywne Centrum ZADANIE 3 Działania lokalne podstawa wzmacniania potencjału lokalnej Społeczności.
W obiekcie powstanie Klub Dziecięcy, który zapewni miejsce opieki dla dzieci do lat 3 oraz umożliwi wsparcie podjęcia i kontynuacji aktywności zawodowej ich rodzicom/opiekunom. Realizowany tu będzie program dla dzieci w wieku do 3 lat w ramach nowo utworzonego oddziału istniejącego już na terenie miasta Klubu Dziecięcego.
Nie przewiduje się odpłatnego wynajmu powstałej infrastruktury w żadnej z wymienionych w stanie faktycznym lokalizacji. Powstała infrastruktura nie będzie służyć do wykonywania czynności opodatkowanych.
Utrzymanie infrastruktury w obiektach w trakcie realizacji działań miękkich finansowane będzie w części ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz środków własnych miasta, natomiast koszty utrzymania infrastruktury w okresie trwałości projektu finansowane będą z budżetu miasta.
Beneficjentem środków finansowych oraz wykonawcą projektu jest Gmina. Za eksploatację powstałej infrastruktury odpowiedzialny będzie Miejski Zakład Zasobów Lokalowych (MZZL). Podmiot ten posiada przedmiotowe nieruchomości w swoim majątku zarządza nimi i administruje na podstawie przekazania dokonanego zgodnie z Uchwalą Rady Miejskiej w sprawie utworzenia zakładu budżetowego jakim jest Miejski Zakład Zasobów Lokalowych. Realizacja projektu rozpoczęła się w maju 2016 r. Faktury za usługi budowlane wystawiane w okresie do 31 grudnia 2016 r. wskazują jako nabywcę Miejski Zakład Zasobów Lokalowych, natomiast od 1 stycznia 2017 r. po podjęciu wspólnego rozliczania VAT przez Gminę i jej jednostki organizacyjne wszystkie faktury wystawiane są na Gminę.
Przekazanie przedmiotowych nieruchomości zgodnie z zapisami ww. uchwały zostało dokonane z przeznaczeniem na działalność statutową MZZL, które to działania wpisują się w zadania własne Gminy niepozostające w przypadku tych konkretnych nieruchomości w związku z prowadzoną przez Gminę w innych obszarach działalnością gospodarczą.
W związku z tak przedstawionym zdarzeniem przyszłym, Gmina powzięła wątpliwość w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z poniesionymi przez siebie wydatkami inwestycyjnymi związanymi z realizacją projektu.
W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.
Czy Gminie przysługuje prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z poniesionymi przez nią wydatkami inwestycyjnymi związanymi z realizacją projektu pn.: Rewitalizacja Centrum Miasta na cele społeczne w trakcie, jak i po zakończeniu realizacji projektu?
Zdaniem Wnioskodawcy, działalność gospodarcza została określona w art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1221 z późn. zm.), zgodnie z definicją legalną działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również wówczas gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonania czynności w sposób częstotliwy. Działalność gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Gmina jako wspólnota samorządowa wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność (art. 2 w związku z art. 1 USG).
W myśl art. 7 ust. 1 pkt 6 i 6a USG do zadań własnych gminy zalicza się sprawy pomocy społecznej oraz wspierania.
Art. 9 ust. USG stanowi, iż w celu wykonywania zadań gmina może tworzyć jednostki organizacyjne, a także zawierać umowy z innymi podmiotami, w tym z organizacjami pozarządowymi.
Zgodnie ze stanem faktycznym Gmina realizuje nałożone na nią zadania statutowe związane z działalnością opiekuńczą i socjalną za pośrednictwem MOPS oraz nowo powstającego Klubu Dziecięcego. Projekt Rewitalizacja Centrum Miasta na cele społeczne stanowi wypełnienie zadań własnych Gminy.
W związku z powyższym rezultat osiągnięty poprzez realizację projektu nie będzie stanowił czynności opodatkowanej, ponieważ Gmina przekazując infrastrukturę na podstawie aktu prawa miejscowego, realizuje ciążący na niej obowiązek wynikający z ustawy o samorządzie gminnym.
Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT. W myśl tego przepisu, w zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
Z powyższych regulacji prawnych wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).
Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi lub w sytuacji, gdy podmiot nie działa w charakterze podatnika VAT.
Stosownie do art. 15 ust. 6 ustawy o VAT, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.
Oznacza to, że organ jest uznany za podatnika VAT w dwóch przypadkach, tj. gdy wykonuje czynności inne niż te, które mieszczą się w ramach jego zadań oraz, gdy wykonuje czynności mieszczące się w ramach jego zadań, ale czyni to na podstawie umów cywilnoprawnych (czyli czynności sprzedaży, zamiany nieruchomości i ruchomości, wynajmu, dzierżawy itd., umów prawa cywilnego nazwanych i nienazwanych.
Treść powołanego art. 15 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług jest odzwierciedleniem art. 13 Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. Urz. UE L Nr 347 s. 1, z późn. zm.), zgodnie z którym krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego nie są uważane za podatników w związku z działalnością, którą podejmują lub transakcjami, których dokonują jako organy władzy publicznej, nawet jeśli pobierają należności, opłaty, składki lub płatności w związku z takimi działaniami lub transakcjami. Jednakże w przypadku, gdy podejmują one takie działania lub dokonują takich transakcji, są uważane za podatników w odniesieniu do tych działań lub transakcji, gdyby wykluczenie ich z kategorii podatników prowadziło do znaczących zakłóceń konkurencji.
Gmina wykonując we własnym imieniu i na własny rachunek czynności spełniające definicję działalności gospodarczej, określonej w art. 15 ust. 2 ustawy o VAT, działa w charakterze podatnika podatku od towarów i usług.
Należy nadmienić, że pojęcie podatnika obejmuje swym zakresem podmioty, które dokonują czynności podlegające opodatkowaniu. Ustawodawca określił wskazane pojęcie na tyle szeroko, by w każdym przypadku profesjonalnej aktywności zawodowej, dokonywania czynności opodatkowanych podmiot mógł zostać uznany za podatnika w zakresie tych czynności.
W świetle wskazanych unormowań Gmina wykonując za pośrednictwem swoich jednostek organizacyjnych Klubu Dziecięcego oraz MOPS czynności opisane w stanie faktycznym, na gruncie podatku od towarów i usług, występuje w dwoistym charakterze: podmiotu niebędącego podatnikiem, gdy realizuje zadania nałożone na nią odrębnymi przepisami prawa w zakresie opieki społecznej i wsparcia rodziny, oraz podatnika podatku od towarów i usług, gdy wykonuje czynności na postawie umów cywilnoprawnych z zakresu opieki nad dziećmi do lat 3. Z tym, że w tym ostatnim przypadku czynności te korzystają ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 24 lit. b.
W omawianej sprawie warunki uprawniające do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie będą zatem spełnione, ponieważ jak wynika z przedstawionego stanu faktycznego Gmina realizując opisane we wniosku zadanie nie będzie działała w charakterze podatnika VAT, lub będzie świadczyła usługi podlegające opodatkowaniu VAT, ale korzystające ze zwolnienia na mocy art. 43 ust. 1 pkt 24 lit. b ustawy o VAT. Gmina nie planuje wykorzystywać efektów zrealizowanego projektu do czynności opodatkowanych podatkiem VAT.
W konsekwencji, mając na uwadze opis sprawy oraz powołane przepisy prawa stwierdzić należy, że Gminie nie przysługuje prawo do odzyskania podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją projektu Rewitalizacja Centrum Miasta na cele społeczne zarówno w trakcie, jak i po zakończeniu realizacji projektu. Powyższe wynika z faktu, że w analizowanym przypadku nie są i nie będą spełnione wskazane w art. 86 ust. 1 ustawy przesłanki warunkujące prawo do odliczenia podatku naliczonego.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.
Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.
Zwrócić należy uwagę, że wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa rozpatrzone.
Zaznacza się, że na podstawie art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny/zdarzenie przyszłe sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.
Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:
- z zastosowaniem art. 119a;
- w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).
Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.
Stanowisko
prawidłowe
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej