Temat interpretacji
Stawka podatku dla przebudowy budynku.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 oraz art. 14s § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 11 kwietnia 2017 r. (data wpływu 19 kwietnia 2017 r.), uzupełnionym pismem z dnia 8 czerwca 2017 r. (data wpływu 9 czerwca 2017 r.) oraz pismem z dnia 8 czerwca 2017 r. (data wpływu 13 czerwca 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla przebudowy budynku jest nieprawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 19 kwietnia 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla przebudowy budynku.
Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 8 czerwca 2017 r. (data wpływu 9 czerwca 2017 r.) oraz pismem z dnia 8 czerwca 2017 r. (data wpływu 13 czerwca 2017 r.) o doprecyzowanie opisu sprawy oraz wskazanie adresu elektronicznego ePUAP.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe (ostatecznie przedstawione w uzupełnieniach wniosku).
Gmina , będąca czynnym płatnikiem VAT, będzie realizowała zadanie związane z przebudową i zmianą sposobu użytkowania budynku użyteczności publicznej, tj. szkoły podstawowej, na budynek mieszkaniowy, wielorodzinny, który stanowić będzie mieszkania socjalne w prawej części budynku oraz w lewej części z dwóch świetlic przeznaczonych do realizacji usług związanych z aktywizacją osób zagrożonych wykluczeniem społecznym. Jedna świetlica (usytuowana na parterze) będzie przeznaczona dla dzieci i młodzieży, druga natomiast będzie służyła do pracy z osobami dorosłymi. Całość obsługiwana będzie dwoma oddzielnymi wejściami.
Inwestycję będzie prowadziła Gmina i na nią będą wystawiane faktury dotyczące zadania.
W chwili obecnej budynek, którego dotyczy inwestycja jest sklasyfikowany jako budynki oświaty, nauki i kultury oraz budynki kultury fizycznej (KŚT 107).
Inwestor posiada pozwolenie na wykonanie robót budowlanych z którego wynika, że po zakończaniu inwestycji (bez konieczności uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego) budynek można użytkować jako budynek mieszkalny.
Roboty budowlane i instalacyjne związane z przebudową i zmianą sposobu użytkowania budynku szkoły na budynek mieszkalny wielorodzinny socjalny będą realizowane w ramach przebudowy obiektu budowlanego zaliczonego do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym.
Gmina posiada Decyzję Starosty , Wydziału Budownictwa i Gospodarki Przestrzennej:
DECYZJA NR z dnia 01.07.2014 r. zatwierdzającą projekt budowlany i stanowiącą pozwolenie na wykonanie robót budowlanych na przebudowę i zmianę sposobu użytkowania budynku szkoły na budynek mieszkalny wielorodzinny socjalny. Zgodnie z wydaną decyzją przebudowa polegać będzie na:
wykuciu otworów okiennych i drzwiowych,
zamurowaniu otworów okiennych i drzwiowych,
wyburzeniu ścian działowych,
wymurowaniu nowych ścian działowych,
montażu instalacji wewnętrznych wodno-kanalizacyjnych, wentylacji grawitacyjnej, elektrycznej i c.o.
Zgodnie z projektem przebudowa polega na zmianach w istniejącym układzie pomieszczeń i ich powierzchni użytkowej na:
PIWNICA:
Obejmuje pomieszczenie kotłowni, pomieszczenie gospodarcze, pomieszczenie porządkowe, korytarz, klatkę schodową i skład opału, co stanowi 50,98 m2 powierzchni użytkowej.
PARTER:
CZĘŚCI WSPÓLNE: wiatrołap oraz komunikacja.
Parter lokal nr 1, obejmujący: łazienkę oraz kuchnia/pokój.
Parter lokal nr 2, obejmujący: łazienkę, kuchnia/pokój, pokój i korytarz.
Parter lokal nr 3, obejmujący: łazienkę, kuchnia/pokój, pokój i korytarz.
Parter lokal nr 4, obejmujący: łazienkę, kuchnia/pokój, pokój, pokój i korytarz.
Parter lokal nr 5, obejmujący: łazienkę, kuchnia/pokój, pokój, pokój i korytarz.
Parter lokal nr 6, obejmujący: łazienkę, kuchnia/pokój, pokój i korytarz.
ŚWIETLICA: obejmuje: świetlicę, wc i klatkę schodową.
PIĘTRO:
CZĘŚCI WSPÓLNE: komunikacja.
PIĘTRO lokal nr 7, obejmujący: łazienkę, kuchnia/pokój.
PIĘTRO lokal nr 8, obejmujący: łazienkę, kuchnia/pokój, pokój, korytarz.
PIĘTRO lokal nr 9, obejmujący: łazienkę, kuchnia/pokój, pokój, korytarz.
PIĘTRO lokal nr 10, obejmujący: łazienkę, kuchnia/pokój, pokój, pokój, korytarz.
PIĘTRO lokal nr 11, obejmujący: łazienkę, kuchnia/pokój, pokój, pokój, korytarz.
PIĘTRO lokal nr 12, obejmujący: łazienkę, kuchnia/pokój, pokój, korytarz.
ŚWIETLICA: obejmuje: świetlicę, wc i klatkę schodową.
Powierzchnia użytkowa lokali socjalnych stanowi 77,46 % powierzchni
Powierzchnia użytkowa części świetlicy stanowi 22,54% powierzchni.
Gmina w kwietniu 2017 r ogłosi przetarg nieograniczony z rozliczeniem ryczałtowym na realizację opisanej powyżej inwestycji. Zamawiający chce zastosować poprawną stawkę Vat na realizację niniejszego zamówienia publicznego dlatego zwraca się do izby skarbowej z zapytaniem.
Użyte w opisie zdarzenie przyszłego w poz. 82 wniosku ORD-IN, w pytaniu w poz. 81 wniosku ORD-IN oraz w stanowisku Wnioskodawcy w poz. 82 określenie Inwestor oznacza Wnioskodawcę tj. Gminę .
W odpowiedzi na pytanie: Jaki będzie symbol PKOB, nazwa grupowania oraz wyszczególnienie wynikające z rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB) (Dz. U. Nr 112, poz. 1316, z późn. zm.) dla budynku po dokonaniu jego przebudowy? Należy wskazać z jakiej dokumentacji będzie wynikała właściwa klasyfikacja ww. budynku., Wnioskodawca wskazał, że zgodnie z Decyzją Starosty nr wydaną w dniu 01.07.2014 r. Budynek zakwalifikowano do kategorii obiektu budowlanego XIII tj. pozostałe budynki mieszkalne. Klasyfikacja ta wynika z załącznika do ustawy Prawo budowlane. Budynek zostanie sklasyfikowany w dziale PKOB 11 Budynki mieszkalne, PKOB 1122 budynki o trzech i więcej mieszkaniach.
Po zakończeniu inwestycji budynek zostanie wpisany do ewidencji środków trwałych Urzędu Miejskiego w , pod symbolem KŚT 110 Budynki mieszkalne powiązanie z PKOB 1122.
W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.
Czy Inwestor może zastosować procentowy podział kosztów w obliczeniu kwot opodatkowanych stosując 8% VAT w stosunku do części dotyczącej lokali mieszkalnych oraz 23 % VAT w części dotyczącej świetlic?
Zdaniem Wnioskodawcy, winny zostać zastosowane dwie stawki VAT.
Inwestycja dotyczy w części przebudowy budynku z przeznaczeniem świetlice oraz w części na mieszkania socjalne. Ponieważ rozliczenie z Wykonawcą będzie rozliczeniem ryczałtowym, Wnioskodawca nie będzie miał możliwości wydzielić kosztów robót budowlanych dotyczących poszczególnych części inwestycji. Dlatego Wnioskodawca uznaje za słuszny procentowy podział kosztów oparty na stosunku wartości zamówienia do % wartości przebudowanej powierzchni użytkowej.
Zdaniem Wnioskodawcy część dotycząca świetlic winna zostać opodatkowana 23% stawką VAT.
Zgodnie z art. 41 ust. 12-12b ustawy z dnia 11.03.2014 o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2016 r. poz. 710) w części inwestycji dotyczącej przebudowy szkoły na lokale mieszkalne powinna zostać zastosowana stawka 8% VAT.
W chwili obecnej budynek jest sklasyfikowany jako budynki oświaty, nauki i kultury oraz budynki kultury fizycznej (KŚT107). Jednak o przeznaczeniu budynku, którego dotyczą prace budowlane przesądza przy zmianie sposobu użytkowania pozwolenie na budowę. Inwestor posiada pozwolenie na wykonanie robót budowlanych z którego wynika, że po zakończaniu inwestycji (bez konieczności uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego) budynek można użytkować jako budynek mieszkalny.
W ramach inwestycji dotyczącej części mieszkalnej powstanie 12 mieszkań socjalnych, których powierzchnia użytkowa (poszczególnych lokali) nie przekracza 150 m2.
Zgodnie z Ustawą o samorządzie gminnym z dnia 8 marca 1990 r. (Dz. U. z 2016 r. poz. 446 z późn. zm.) art. 7.1 wspieranie gminnego budownictwa mieszkaniowego należy do zadań własnych gminy.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest nieprawidłowe.
Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r., poz. 1221), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.
W myśl przepisu art. 5a ustawy towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów i usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.
Przez dostawę towarów, w myśl art. 7 ust. 1 ustawy, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel ().
W myśl art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 ().
Według art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.
Stosownie do treści art. 146a pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2018 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.
Od tej reguły ustawodawca ustanowił pewne wyjątki, tzn. przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi, bądź zwolnienie od podatku.
W myśl art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.
Zgodnie z art. 146a pkt 2 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2018 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.
Stawkę podatku, o której mowa w art. 41 ust. 12 ustawy, stosuje się w myśl ust. 12 wskazanego artykułu do dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczanych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym.
W myśl art. art. 41 ust. 12a ustawy, przez budownictwo objęte społecznym programem mieszkaniowym rozumie się obiekty budownictwa mieszkaniowego lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokale mieszkalne w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiekty sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych, z zastrzeżeniem ust. 12b.
Na podstawie art. 2 pkt 12 ustawy, obiekty budownictwa mieszkaniowego to budynki mieszkalne stałego zamieszkania sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 11.
Zgodnie z art. 41 ust. 12b ustawy, do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym określonego w ust. 12a nie zalicza się:
- budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 300 m2;
- lokali mieszkalnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 150 m2.
W myśl ust. 12c powołanego artykułu, w przypadku budownictwa mieszkaniowego o powierzchni przekraczającej limity określone w ust. 12b stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się tylko do części podstawy opodatkowania odpowiadającej udziałowi powierzchni użytkowej kwalifikującej do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym w całkowitej powierzchni użytkowej.
Jak wynika z ww. art. 2 pkt 12, ustawa, poprzez podanie klasyfikacji, odwołuje się do Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych, która stanowi usystematyzowany wykaz obiektów budowlanych. Zatem, dla celów podatku od towarów i usług stosuje się przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB) (Dz. U. Nr 112, poz. 1316, z późn. zm.), stanowiącego usystematyzowany wykaz obiektów budowlanych.
Zgodnie z przepisami ww. rozporządzenia, budynki to zadaszone obiekty budowlane wraz z wbudowanymi instalacjami i urządzeniami technicznymi, wykorzystywane dla potrzeb stałych.
Natomiast budynki mieszkalne to obiekty budowlane, których co najmniej połowa całkowitej powierzchni użytkowej jest wykorzystywana do celów mieszkalnych. W przypadku, gdy mniej niż połowa całkowitej powierzchni użytkowej wykorzystywana jest na cele mieszkalne, budynek taki klasyfikowany jest jako niemieszkalny, zgodnie z jego przeznaczeniem.
Wg podziału obiektów budowlanych na sekcje i działy w PKOB w dziale 11 mieszczą się budynki mieszkalne, natomiast w dziale 12 budynki niemieszkalne.
Dział 11 PKOB obejmuje trzy grupy:
- Budynki mieszkalne jednorodzinne 111,
- Budynki o dwóch mieszkaniach i wielomieszkaniowe 112,
- Budynki zbiorowego zamieszkania 113.
Przepisy ustawy o podatku od towarów i usług nie definiują pojęć budowa, remont modernizacja, termomodernizacja oraz przebudowa, dlatego też w tym zakresie należy odwołać się do przepisów prawa budowlanego.
Z uregulowań zawartych w art. 3 pkt 1a i pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r., poz. 290, z późn. zm.), wynika, że pod pojęciem obiektu budowlanego rozumie się budynek wraz z instalacjami i urządzeniami technicznymi. Budynkiem zaś jest taki obiekt budowlany, który jest trwale związany z gruntem, wydzielony z przestrzeni za pomocą przegród budowlanych oraz posiada fundamenty i dach.
W myśl art. 3 ww. ustawy Prawo budowlane, ilekroć w ustawie jest mowa o:
- budowie należy przez to rozumieć wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego (pkt 6),
- robotach budowlanych należy przez to rozumieć budowę, a także prace polegające na przebudowie, montażu, remoncie lub rozbiórce obiektu budowlanego (pkt 7).
Odwołując się natomiast do słownikowego zakresu pojęcia roboty budowlane należy wskazać, że zgodnie z definicją zawartą w Uniwersalnym słowniku języka polskiego Wydawnictwo Naukowe PWN, określenie robota oznacza zespół czynności podejmowanych w celu wykonania, wyprodukowania, wytworzenia, dokonania czegoś, praca, działanie, działalność, robienie czegoś.
Analiza powołanych wyżej przepisów prowadzi do wniosku, iż warunkiem zastosowania 8% stawki, na podstawie art. 41 ust. 12 ustawy o podatku od towarów i usług, jest spełnienie dwóch przesłanek. Po pierwsze zakres wykonywanych czynności musi dotyczyć budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy budynków lub ich części. Po drugie, budynki lub ich części, których dotyczą ww. czynności, muszą być zaliczane do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym. Niespełnienie chociażby jednej z ww. przesłanek powoduje, że transakcja nie może korzystać z preferencyjnej, 8% stawki podatku.
Natomiast w przypadku budownictwa nieobjętego społecznym programem mieszkaniowym (budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 300 m2 oraz lokali mieszkalnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 150 m2), preferencyjną stawkę VAT w wysokości 8% stosuje się tylko do części podstawy opodatkowania odpowiadającej udziałowi powierzchni użytkowej kwalifikującej te obiekty do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym w całkowitej powierzchni użytkowej.
W tym miejscu należy wskazać, że jeżeli w wyniku przebudowy obiekt budowlany zostanie zakwalifikowany do budynków mieszkalnych (dział 11 PKOB), to do robót wykonywanych w budynku objętych wnioskiem będzie miała zastosowanie stawka 8%, przy czym klasyfikacja i zmiana przeznaczenia musi mieć odzwierciedlenie w stosownej dokumentacji (np. w zawartych umowach o roboty budowlane, w decyzji o pozwoleniu na budowę).
Z opisu sprawy wynika, że Gmina będzie realizowała zadanie związane z przebudową i zmianą sposobu użytkowania budynku użyteczności publicznej, tj. szkoły podstawowej, na budynek mieszkaniowy, wielorodzinny, który stanowić będzie mieszkania socjalne w prawej części budynku oraz w lewej części z dwóch świetlic przeznaczonych do realizacji usług związanych z aktywizacją osób zagrożonych wykluczeniem społecznym. Jedna świetlica (usytuowana na parterze) będzie przeznaczona dla dzieci i młodzieży, druga natomiast będzie służyła do pracy z osobami dorosłymi. W odpowiedzi na pytanie: Jaki będzie symbol PKOB, nazwa grupowania oraz wyszczególnienie wynikające z rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB) (Dz. U. Nr 112, poz. 1316, z późn. zm.) dla budynku po dokonaniu jego przebudowy? Należy wskazać z jakiej dokumentacji będzie wynikała właściwa klasyfikacja ww. budynku., Wnioskodawca wskazał, że zgodnie z Decyzją Starosty nr wydaną w dniu 01.07.2014 r. Budynek zakwalifikowano do kategorii obiektu budowlanego XIII tj. pozostałe budynki mieszkalne. Klasyfikacja ta wynika z załącznika do ustawy Prawo budowlane. Budynek zostanie sklasyfikowany w dziale PKOB 11 Budynki mieszkalne, PKOB 1122 budynki o trzech i więcej mieszkaniach.
Mając na uwadze powołane przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy, należy stwierdzić, że wykonanie usług przebudowy budynku będzie podlegało opodatkowaniu 8% stawką podatku, o ile jak wskazał Wnioskodawca przebudowany budynek zostanie sklasyfikowany w dziale PKOB 11 Budynki mieszkalne, PKOB 1122 budynki o trzech i więcej mieszkaniach.
Wobec powyższego stanowisko Wnioskodawcy, z którego wynika, że winny zostać zastosowane dwie stawki VAT, należało uznać za nieprawidłowe.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione w opisie sprawy, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej rozpatrzone.
Jednocześnie podkreślić należy, iż tut. Organ wydając interpretację przepisów prawa podatkowego na podstawie art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej nie prowadzi postępowania podatkowego w rozumieniu tej ustawy. Niniejsza interpretacja indywidualna ogranicza się wyłącznie do udzielenia pisemnej informacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w okolicznościach zdarzenia przyszłego podanego przez Wnioskodawcę. Tut. Organ informuje, iż nie jest właściwy do przeprowadzenia postępowania dowodowego, które w przedmiotowej sprawie umożliwiłoby weryfikację opisanego zdarzenia przyszłego.
Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowana ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawczynię w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.
Ponadto należy wskazać, że analiza załączników dołączonych do wniosku o wydanie interpretacji w indywidualnej sprawie nie mieści się w ramach określonych w art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, zgodnie z którym Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, na wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). Zatem tut. Organ nie jest uprawniony do oceny prawnej załączników dołączonych przez Wnioskodawcę do wniosku, a niniejszą interpretację wydano jedynie na podstawie przedstawionego we wniosku zdarzenia przyszłego.
Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:
- z zastosowaniem art. 119a;
- w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2016 r., poz. 718, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).
Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.
Stanowisko
nieprawidłowe
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej