Temat interpretacji
Naczelnik Urzędu Skarbowego w Ostrowcu Św. działając na podstawie art. 14a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 ze zmianami), w odpowiedzi na zapytanie zawarte w piśmie znak: Fn.III.3328/157/04 z dnia 19.07.2004 r. (wpływ do urzędu 21.07.2004 r.), dotyczące opodatkowania podatkiem VAT sprzedaży specyfikacji istotnych warunków zamówienia w ramach organizowanych przez Gminę przetargów, wyjaśnia:
Składając zapytanie w przedmiotowej sprawie Strona przedłożyła opinię Urzędu Statystycznego w Łodzi pismo znak: OISK-5672/KU-85/26-7728/03 z dnia 22.10.2003 r., w którym Ośrodek stwierdził, że czynności wykonywane zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych polegające między innymi na sprzedaży specyfikacji istotnych warunków zamówienia mieszczą się w ramach działalności podstawowej (statutowej) danej jednostki budżetowej i zaliczył je do grupowania PKWiU 75.11.11-00.20 "Usługi ustawodawcze i wykonawcze terenowych organów administracji publicznej". Opierając się na tej opinii i przepisach ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz. U. Nr 11, poz. 50 ze zmianami), pismem znak: PP-443/29/03 z dnia 03.12.2003 r. Naczelnik Urzędu Skarbowego w Ostrowcu Św. udzielił wyjaśnień w przedmiotowej sprawie.
Uwzględniając powyższą opinię oraz postanowienia art. 15 ust. 6 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz.535), zgodnie z którym nie uznaje się za podatników organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych - należy uznać, że od 1 maja 2004 r. sprzedaż przez Gminę warunków zamówień w ramach organizowanych przetargów nie będzie podlegała podatkowi VAT.