Czy usługa stałej zabudowy kuchni, wnęk i łazienek, które to zabudowy będą produkowane z zakupionych materiałów a następnie montowane na stałe w budyn... - Interpretacja - IBPP2/443-220/12/AM

ShutterStock
Interpretacja indywidualna z dnia 01.06.2012, sygn. IBPP2/443-220/12/AM, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach

Temat interpretacji

Czy usługa stałej zabudowy kuchni, wnęk i łazienek, które to zabudowy będą produkowane z zakupionych materiałów a następnie montowane na stałe w budynkach i lokalach mieszkalnych sklasyfikowanych według PKOB jako grupa 111 i 112 podlega opodatkowaniu obniżoną 8 % stawką podatku od towarów i usług?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku, który wpłynął do tut. organu w dniu 6 marca 2012r. o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT na usługi budowlano-montażowe w zakresie stałej zabudowy przestrzennej: zabudowy kuchennej, zabudowy łazienkowej oraz wnękowej jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 marca 2012r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT na usługi budowlano-montażowe w zakresie stałej zabudowy przestrzennej: zabudowy kuchennej, zabudowy łazienkowej oraz wnękowej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie:

  • produkcji mebli kuchennych (PKD 31.02.Z),
  • produkcji mebli biurowych i sklepowych (PKD 31.01.Z),
  • produkcji pozostałych mebli (PKD31.09.Z),
  • zakładanie stolarki budowlanej (PKD 43.32.Z).

Wykonywane usługi polegają, zgodnie z wyjaśnieniem do PKD 2007 (PKD 43.32Z), między innymi na wyposażaniu pomieszczeń w meble wbudowane. Konkretnie na wytwarzaniu z zakupionych płyt meblowych, blatów, luster i elementów metalowych (zawiasy, okucia, prowadnice) elementów stałej zabudowy wnękowej i kuchennej. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca świadczy usługi w zakresie m.in. produkcji i montażu stałej zabudowy przygotowanej na indywidualne zamówienie. Przedmiotowa usługa polega na projektowaniu stałej zabudowy meblowej wg indywidualnych oczekiwań, wytwarzaniu elementów stałej zabudowy łazienkowej, kuchennej i wnęk z materiałów zakupionych tzn. płyt meblowych, blatów, drzwiczek i zawiasów oraz montowaniu wytworzonych elementów w budynkach i lokalach mieszkalnych sklasyfikowanych według PKOB jako grupa 111 i 112. W ramach świadczonej usługi wykonywana jest zabudowa wnęki na stałe bez możliwości przeniesienia jej w inne miejsce. Zabudowa ma indywidualne wymiary, wyposażenie oraz wykończenie przystosowane do miejsca, w którym jest montowana. Wewnętrzną część zabudowy stanowią listwy niwelujące krzywizny ścian, składające się na szkielet konstrukcji przymocowanej na stałe do ścian mieszkania.

Zewnętrzną częścią zabudowy są drzwi przesuwane lub otwierane w inny sposób, które składają się z okuć stalowych lub aluminiowych. Zabudowa wnękowa jest wytwarzana z materiałów własnych lub zakupionych: płyt meblowych, blatów, luster elementów metalowych (prowadnic, uchwytów, zawiasów) elementów stałej zabudowy, a następnie trwale montowana w budynkach i lokalach mieszkalnych. Faktura dokumentująca przedmiotową transakcję zawiera jedną pozycję obejmującą całość robót wraz z wykorzystanymi materiałami. Usługa jest wykonywana w następujących okolicznościach:

  • zabudowa wnęki u osób, które wykonują remont i modernizację całego mieszkania np malowanie ścian, wymianę podłóg, kafelkowanie łazienki, kuchni, wykonywanie elektryki, przebudowę ścian i zabudowę wnęki która jest jednym z elementów tego remontu albo modernizacji,
  • zabudowa wnęki u osób, które nie remontują i nie modernizują całego mieszkania, a jedynie remontują część (na ogół jest to przedpokój) poprzez zlecenie wymiany starej, zniszczonej i niefunkcjonalnej zabudowy wnęki na nową i lepszą, albo modernizując tę część mieszkania zlecając wykonanie zabudowy wnęki po raz pierwszy w miejscu jej wykonania,
  • zabudowa wnęki u osób, które modernizują część mieszkania zlecając wykonanie zabudowy wnęki po raz pierwszy w miejscu jej wykonania, a modernizacja jest wykonana przed pierwszym zasiedleniem budynku (w nowym bloku).

W związku z powyższym czy w świetle przedstawionego stanu faktycznego firma może stosować obniżoną 8% stawkę podatku VAT na podstawie art. 41 ust. 12 ustawy o podatku od towarów i usług, na zabudowy wnękowe wykonywane w lokalach mieszkalnych lub domkach jednorodzinnych zaliczanych do budownictwa, objętego społecznym programem mieszkaniowym...

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy usługa stałej zabudowy kuchni, wnęk i łazienek, które to zabudowy będą produkowane z zakupionych materiałów a następnie montowane na stałe w budynkach i lokalach mieszkalnych sklasyfikowanych według PKOB jako grupa 111 i 112 podlega opodatkowaniu obniżoną 8 % stawką podatku od towarów i usług...

Zdaniem Wnioskodawcy, zgodnie z treścią art. 41 ust. 12 ustawy o podatku od towarów i usług do dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczanych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym stosuje się stawkę podatku, o której mowa w art. 41 ust. 12. Stawka ta wynosi 8%.

Zabudowa wnękowa przyczynia się do efektywniejszego wykorzystania powierzchni mieszkaniowej, czego nie daje żaden mebel spełniający podobną funkcję postawiony w tym samym miejscu, a więc zwiększa wartość użytkową. Podnosi walory estetyczne, gdyż jest wykonana z wysokiej jakości materiałów a także daje możliwość indywidualnego rozplanowania wewnętrznych powierzchni zgodnie z własnym gustem i panującymi trendami. Spełnia więc zawarte w definicji modernizacji przesłanki unowocześnienia i trwałego ulepszenia. Co istotne zabudowa jest na trwałe związana z miejscem jej wykonania i pod szczególny do tego miejsca wymiar uniemożliwiający przeniesienie jej w inne miejsce mieszkania, a więc na trwale go ulepsza. Analizując cytowane przepisy ww. ustawy o podatku od towarów i usług oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych, a także pojęcie słów remont i modernizacja mogę stwierdzić, że usługa wykonania zabudowy wnękowej to modernizacja, a jeśli jest wykonywana w miejsce starej zabudowy wnękowej to jest to wtedy remont obiektu budownictwa mieszkaniowego jakim jest np. budynek mieszkalny lub części obiektu budownictwa mieszkaniowego jakim jest np. lokal mieszkalny. W związku z tym zdaniem Wnioskodawcy mam prawo stosować stawkę 8% na zabudowy wnękowe w ww. obiektach budowlanych lub ich częściach takich jak: lokale mieszkalne czy domki jednorodzinne, jeśli tylko zaliczają się do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym. Ponadto uznaję, że częścią obiektu budowlanego jest pokój lub przedpokój. Nie ma więc znaczenia czy remont, modernizacja lub przebudowa wykonywane są np. w całym budynku, mieszkaniu czy tylko w przedpokoju.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2011r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej "podatkiem", podlegają:

  1. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;
  2. eksport towarów;
  3. import towarów;
  4. wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;
  5. wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

W myśl art. 7 ust. 1 ww. ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel ().

Jak stanowi art. 2 pkt 6 przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Stosownie do art. 8 ust. 1 ww. ustawy o VAT, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

Na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2 12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Należy zaznaczyć, że zarówno w przepisach ustawy, jak i w rozporządzeniach wykonawczych do niej przewidziano możliwość zastosowania obniżonych stawek podatku w stosunku do niektórych czynności.

Stosownie do przepisu art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

W tym miejscu należy zauważyć, iż z dniem 1 stycznia 2011r. zmianie uległy stawki podatku od towarów i usług. Stosownie do art. 146a pkt 1 i 2 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011r. do dnia 31 grudnia 2013r., z zastrzeżeniem art. 146f:

  1. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%;
  2. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.

Zgodnie z art. 41 ust. 12 ww. ustawy o VAT, stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się do dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym.

W myśl art. 41 ust. 12a ww. ustawy o VAT, przez budownictwo objęte społecznym programem mieszkaniowym rozumie się obiekty budownictwa mieszkaniowego lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych, oraz lokale mieszkalne w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12, a także obiekty sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w klasie ex 1264 wyłącznie budynki instytucji ochrony zdrowia świadczących usługi zakwaterowania z opieką lekarską i pielęgniarską, zwłaszcza dla ludzi starszych i niepełnosprawnych, z zastrzeżeniem ust. 12b.

Według art. 2 pkt 12 ustawy, przez obiekty budownictwa mieszkaniowego rozumie się budynki mieszkalne stałego zamieszkania sklasyfikowane w PKOB w dziale 11.

Stosownie do art. 41 ust. 12b ww. ustawy o VAT, do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym określonego w ust. 12a nie zalicza się:

  1. budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 300m2;
  2. lokali mieszkalnych, których powierzchnia użytkowa przekracza 150m2.

W myśl art. 41 ust. 12c ww. ustawy o VAT, w przypadku budownictwa mieszkaniowego o powierzchni przekraczającej limity określone w ust. 12b stawkę podatku, o której mowa w ust. 2, stosuje się tylko do części podstawy opodatkowania odpowiadającej udziałowi powierzchni użytkowej kwalifikującej do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym w całkowitej powierzchni użytkowej.

Jak wynika z powołanych wyżej przepisów, ustawa o podatku od towarów i usług, poprzez podanie klasyfikacji, odwołuje się do Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych, która stanowi usystematyzowany wykaz obiektów budowlanych. Zatem, dla celów VAT stosuje się przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (PKOB) (Dz. U. Nr 112, poz. 1316 ze zm.), stanowiącego usystematyzowany wykaz obiektów budowlanych.

Zgodnie z tym rozporządzeniem, w dziale 11 mieszczą się budynki mieszkalne. Dział ten obejmuje grupy budynków: 111 mieszkalnych jednorodzinnych, 112 o dwóch mieszkaniach i wielomieszkaniowe, 113 zbiorowego zamieszkania.

Jednocześnie na podstawie § 7 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 73, poz. 392 ze zm.), stawkę podatku wymienioną w art. 41 ust. 1 ustawy obniża się do wysokości 8% dla:

  1. towarów i usług wymienionych w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
  2. robót konserwacyjnych dotyczących budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym;
  3. robót konserwacyjnych dotyczących:
    • obiektów budownictwa mieszkaniowego, o których mowa w art. 2 pkt 12 ustawy, lub ich części, z wyłączeniem lokali użytkowych,
    • lokali mieszkalnych w budynkach niemieszkalnych sklasyfikowanych w Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych w dziale 12

w zakresie, w jakim wymienione roboty nie są objęte tą stawką na podstawie pkt 2.

Jak stanowi § 7 ust. 2 ww. rozporządzenia, przez roboty konserwacyjne, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, rozumie się roboty mające na celu utrzymanie sprawności technicznej elementów budynku lub jego części inne niż remont.

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w zakresie:

  • produkcji mebli kuchennych (PKD 31.02.Z),
  • produkcji mebli biurowych i sklepowych (PKD 31.01.Z),
  • produkcji pozostałych mebli (PKD31.09.Z),
  • zakładanie stolarki budowlanej (PKD 43.32.Z).

Wykonywane usługi polegają, zgodnie z wyjaśnieniem do PKD 2007 (PKD 43.32Z), między innymi na wyposażaniu pomieszczeń w meble wbudowane. Konkretnie na wytwarzaniu z zakupionych płyt meblowych, blatów, luster i elementów metalowych (zawiasy, okucia, prowadnice) elementów stałej zabudowy wnękowej i kuchennej. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca świadczy usługi w zakresie m.in. produkcji i montażu stałej zabudowy przygotowanej na indywidualne zamówienie. Przedmiotowa usługa polega na projektowaniu stałej zabudowy meblowej wg indywidualnych oczekiwań, wytwarzaniu elementów stałej zabudowy łazienkowej, kuchennej i wnęk z materiałów zakupionych tzn. płyt meblowych, blatów, drzwiczek i zawiasów oraz montowaniu wytworzonych elementów w budynkach i lokalach mieszkalnych sklasyfikowanych według PKOB jako grupa 111 i 112. W ramach świadczonej usługi wykonywana jest zabudowa wnęki na stałe bez możliwości przeniesienia jej w inne miejsce. Zabudowa ma indywidualne wymiary, wyposażenie oraz wykończenie przystosowane do miejsca, w którym jest montowana. Wewnętrzną część zabudowy stanowią listwy niwelujące krzywizny ścian, składające się na szkielet konstrukcji przymocowanej na stałe do ścian mieszkania.

Zewnętrzną częścią zabudowy są drzwi przesuwane lub otwierane w inny sposób, które składają się z okuć stalowych lub aluminiowych. Zabudowa wnękowa jest wytwarzana z materiałów własnych lub zakupionych: płyt meblowych, blatów, luster elementów metalowych (prowadnic, uchwytów, zawiasów) elementów stałej zabudowy, a następnie trwale montowana w budynkach i lokalach mieszkalnych. Faktura dokumentująca przedmiotową transakcję zawiera jedną pozycję obejmującą całość robót wraz z wykorzystanymi materiałami. Usługa jest wykonywana w następujących okolicznościach:

  • zabudowa wnęki u osób, które wykonują remont i modernizację całego mieszkania np malowanie ścian, wyminę podłóg, kafelkowanie łazienki, kuchni, wykonywanie elektryki, przebudowę ścian i zabudowę wnęki która jest jednym z elementów tego remontu albo modernizacji,
  • zabudowa wnęki u osób, które nie remontują i nie modernizują całego mieszkania, a jedynie remontują część (na ogół jest to przedpokój) poprzez zlecenie wymiany starej, zniszczonej i niefunkcjonalnej zabudowy wnęki na nową i lepszą, albo modernizując tę część mieszkania zlecając wykonanie zabudowy wnęki po raz pierwszy w miejscu jej wykonania,
  • zabudowa wnęki u osób, które modernizują część mieszkania zlecając wykonanie zabudowy wnęki po raz pierwszy w miejscu jej wykonania, a modernizacja jest wykonana przed pierwszym zasiedleniem budynku (w nowym bloku).

Z uwagi na to, że przepisy ustawy o podatku od towarów i usług nie definiują pojęć budowa, remont, modernizacja, termomodernizacja, przebudowa oraz roboty budowlane, dlatego też w tym zakresie należy odwołać się do przepisów prawa budowlanego.

Zgodnie z art. 3 pkt 6 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2010r. Nr 243, poz. 1623 ze zm.) przez budowę należy rozumieć wykonywanie obiektu budowlanego w określonym miejscu, a także odbudowę, rozbudowę, nadbudowę obiektu budowlanego.

Natomiast przez roboty budowlane należy rozumieć budowę, a także prace polegające na przebudowie, montażu, remoncie lub rozbiórce obiektu budowlanego (pkt 7 ww. artykułu).

Z kolei zgodnie z pkt 7a tego artykułu przez przebudowę należy rozumieć wykonywanie robót budowlanych, w wyniku których następuje zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego obiektu budowlanego, z wyjątkiem charakterystycznych parametrów, jak: kubatura, powierzchnia zabudowy, wysokość, długość, szerokość bądź liczba kondygnacji; w przypadku dróg są dopuszczalne zmiany charakterystycznych parametrów w zakresie niewymagającym zmiany granic pasa drogowego.

Natomiast definicję remontu zawarto w pkt 8 tego artykułu. Zgodnie z jego brzmieniem przez remont należy rozumieć wykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego a nie stanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym.

Modernizacja to unowocześnienie i usprawnienie czegoś- według internetowego słownika języka polskiego (Wydawnictwo Naukowe PWN S.A.).

Montaż wg powyższego słownika to składanie maszyn, aparatów, urządzeń z gotowych części; zakładanie, instalowanie urządzeń technicznych, łączenie oddzielnych części w całość..

W związku z przytoczoną definicją stwierdzić należy, że pojęcie montaż odnosi się do takiego sposobu działania, w efekcie którego z niezależnie od siebie istniejących części powstaje wytwór będący zupełnie nową całością.

Wskazać należy, że z uwagi na to, iż obniżone stawki podatku mają charakter wyjątkowy, winny mieć zastosowanie do towarów i usług wskazanych wprost przez ustawodawcę w ustawie o podatku od towarów i usług lub w przepisach wykonawczych do tej ustawy. Preferencyjna stawka podatku miała i ma zastosowanie do wskazanych w przepisach czynności związanych z budownictwem mieszkaniowym, jednakże nie do wszystkich usług dotyczących samego instalowania, czy montażu różnych towarów.

Jak wynika z opisu sprawy, Wnioskodawca świadczy usługi w zakresie m.in. produkcji i montażu stałej zabudowy przygotowanej na indywidualne zamówienie. Przedmiotowe usługi polegają na projektowaniu stałej zabudowy meblowej wg indywidualnych oczekiwań, wytwarzaniu elementów stałej zabudowy łazienkowej, kuchennej i wnęk z materiałów zakupionych tzn. płyt meblowych, blatów, drzwiczek i zawiasów oraz montowaniu wytworzonych elementów w budynkach i lokalach mieszkalnych sklasyfikowanych według PKOB jako grupa 111 i 112. W ramach świadczonych usług wykonywana jest zabudowa wnęki na stałe bez możliwości przeniesienia jej w inne miejsce. Zabudowa ma indywidualne wymiary, wyposażenie oraz wykończenie przystosowane do miejsca, w którym jest montowana. Wewnętrzną część zabudowy stanowią listwy niwelujące krzywizny ścian, składające się na szkielet konstrukcji przymocowanej na stałe do ścian mieszkania.

Zabudowa wnękowa jest wytwarzana z materiałów własnych lub zakupionych: płyt meblowych, blatów, luster elementów metalowych (prowadnic, uchwytów, zawiasów) elementów stałej zabudowy, a następnie trwale montowana w budynkach i lokalach mieszkalnych.

Odnosząc wskazany wyżej stan prawny do przedstawionego opisu sprawy należy stwierdzić, iż świadczonych przez Wnioskodawcę usług w zakresie wykonania stałej zabudowy kuchennej, łazienkowej oraz usług zabudowy wnęk i montażu drzwi przesuwnych (lub otwieranych w inny sposób) nie można uznać za konserwację, remont, modernizację, a także budowę, bowiem czynności te nie dotyczą substancji samego budynku. Stałą zabudowę wnęk jak również drzwi (przesuwne lub otwierane w inny sposób) zamykające trwałą zabudowę wnęk należy uznać za wyposażenie budynku (lokalu), a fakt, iż zabudowa wnęki jest montowana na stałe bez możliwości przeniesienia jej w inne miejsce, w przedmiotowej sprawie, pozostaje bez znaczenia bowiem nie nastąpi zmiana parametrów użytkowych lub technicznych istniejącego budynku.

Mając na uwadze powyższe oraz treść powołanych przepisów prawa podatkowego, stwierdzić należy, że do opisanych we wniosku usług polegających na montażu trwałej zabudowy wnęk w budynkach mieszkalnych i lokalach mieszkalnych zastosowanie ma stawka 23%, zgodnie z art. 41 ust. 1 w związku z art. 146a pkt 1 ustawy o VAT, bowiem czynności te nie stanowią usług wymienionych w art. 41 ust. 12 ustawy o podatku od towarów i usług, jak również usług, o których mowa w § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 kwietnia 2011r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług.

Reasumując, stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za nieprawidłowe.

Interpretacja dotyczy zaistniałego zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Zgodnie z przepisem § 1 pkt 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 28 sierpnia 2008r. w sprawie przekazania rozpoznawania innym wojewódzkim sądom administracyjnym niektórych spraw z zakresu działania ministra właściwego do spraw finansów publicznych, Prezesa Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Prezesa Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (Dz. U. Nr 163, poz. 1016) skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Katowicach, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Białej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Biała.

Wniosek ORD-IN

Treść w pliku PDF 2 MB

Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach