Temat interpretacji
w zakresie stawki podatku VAT właściwej dla dostawy napoju ryżowego, sojowego, owsianego i migdałowego
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 12 grudnia 2016 r. (data wpływu 13 grudnia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT właściwej dla dostawy napoju ryżowego, sojowego, owsianego i migdałowego - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 13 grudnia 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku VAT właściwej dla dostawy napoju ryżowego, sojowego, owsianego i migdałowego.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Spółka w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej zajmuje się m.in. produkcją i dystrybucją produktów wytwarzanych z surowców roślinnych, niemodyfikowanych genetycznie. Wśród oferowanych przez nią produktów znajdują się m.in.: napoje ryżowe, sojowe, owsiane i migdałowe, o następującym składzie:
- Napój ryżowy
- Woda -81,4%;
- Ryż-17,096%;
- Olej słonecznikowy -1,2%;
- Siarczan triwapniowy - 0,3%;
- Sól morska - 0,1%;
- Ryboflawina (witamina B2) 0,21 mg/100 ml Witamina B12 0,38 mg/ 100 ml Witamina D2 1,5 mg/100 ml.
- Napój sojowy
- Woda - 90,3%;
- Ziarno soi - 7,5%;
- Cukier trzcinowy - 2,0%;
- Sól morska - 0,1 %
- Emulgator: mono- i diglicerydy kwasów tłuszczowych - 0,1%;
- Aromat-0,1%.
- Napój
owsiany
- Woda - 86,9%;
- Owies -10,0%;
- Inulina-1,4%;
- Olej słonecznikowy-1,0%;
- Fosforan wapnia - 0,3%;
- Stabilizatory: pektyna-guma gellan-mączka chleba świętojańskiego - 0,3%;
- Sól morska-0,1%;
- Ryboflawina (witamina B2) 0,21 mg/100ml Witamina B12 0,38 mg/100 ml Witamina D2 1,5 mg/100 ml.
- Napój
migdałowy
- Woda-94,3%;
- Cukier-3,0%;
- Migdały prażone - 2,0%;
- Fosforan wapnia - 0,3%;
- Sól-0,1%
- Emulgator: mono- i diglicerydy kwasów tłuszczowych; stabilizator: mączka chleba świętojańskiego- guma gellan - 0,3%;
- Ryboflawina (witamina B2) 0,21 mg/100 ml;
- Witamina B12 0,38 mg/100 ml;
- Witamina D2 1,5 mg/100 ml;
- Witamina E 1,8 mg/100 ml.
Wymienione wyroby będą dalej zwane Produktami lub Napojami.
Produkty dystrybuowane przez Spółkę, są napojami gotowymi do spożycia przez ludzi. Powstają w drodze tzw. ekstrakcji składników, polegającej na zmieleniu surowca (np. soi), a następnie wymywaniu go wodą (tzw. ekstrakcja wodna). W efekcie powstaje sok, bowiem metoda pozyskania płynów wykorzystana przez Wnioskodawcę to nic innego jak substytut wyciskania owoców/warzyw.
Konsystencja Napojów zbliżona jest do mleka, a ich smak jest łagodny i odpowiadający składnikom, z których są zrobione, czyli odpowiednio: ryżu, soi, owsa i migdałów. Napoje są bezalkoholowe i niegazowane. Każdy z Produktów jest pochodzenia wyłącznie roślinnego. Napoje nie zawierają konserwantów.
Udział masowy odpowiednio soku sojowego, ryżowego, owsianego i migdałowego wynosi w poszczególnych Napojach nie mniej niż 20% składu Produktu. Poszczególne składniki (ryż, soja, owies i migdały) w ich nieprzetworzonych postaciach zostały wykorzystane do uzyskania soku owocowego/warzywnego poprzez ekstrakcję wodną.
Rozpatrując ilość soku w produkcie nie należy kierować się ilością procentową soi, ryżu, owsa czy migdałów, podanych w składach produktów. Przyczyną tego jest okoliczność, że np. soja będąc rośliną, jest naturalnie nawodniona, w związku, z czym po poddaniu jej ekstrakcji polegającej w głównej mierze na mieleniu, oddaje sok znajdujący się w jej wnętrzu. W wyniku takiego procesu z 7% ziaren soi podanych w składzie, jako surowiec, powstaje minimum 20% soku sojowego. Taki sam mechanizm dotyczy owsa, a także migdałów i ryżu, z których uzyskać można jeszcze większą ilość soku.
Urząd Statystyczny sklasyfikował Produkty będące przedmiotem niniejszego wniosku do kodu PKWiU 2008: 11.07.19.0 Pozostałe napoje bezalkoholowe.
W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:
Czy, w świetle przedstawionych okoliczności dostawa Napojów objętych niniejszym wnioskiem, będzie opodatkowana 5% stawką podatku VAT na podstawie art. 41 ust. 2a ustawy o VAT (poz. 31 załącznika nr 10 do ustawy o VAT)?
Zdaniem Wnioskodawcy:
W ocenie Wnioskodawcy, w świetle przedstawionych okoliczności, dostawa Napojów objętych niniejszym wnioskiem będzie opodatkowana 5% stawką VAT na podstawie art. 41 ust. 2a ustawy o VAT (poz. 31 załącznika nr 10 do ustawy o VAT).
Uzasadnienie stanowiska Wnioskodawcy
Zgodnie z art. 41 ust. 1 w zw. z art. 146a pkt 1) ustawy o VAT, generalną zasadą jest opodatkowanie towarów i usług stawką podstawową 23%. Jednak dla niektórych towarów przewidziane są preferencyjne stawki podatkowe. Jedną z nich jest stawka 5%, która stosowana jest między innymi do niegazowanych napojów bezalkoholowych, w których udział masowy soku owocowego, soku warzywnego lub owocowo - warzywnego wynosi nie mniej niż 20%.
Wynika to z brzmienia poz. 31 załącznika nr 10 do ustawy o VAT, który wymienia, jako podlegające 5% stawce VAT wyroby oznaczone kodem PKWiU 11.07.19.0 Pozostałe napoje bezalkoholowe, z zawężeniem do takich, które są napojami niegazowanymi zawierającymi nie mniej niż 20% soku z warzyw lub owoców w składzie.
Produkty oferowane przez Wnioskodawcę, są właśnie takimi produktami, w związku, z czym zdaniem Spółki powinny zostać opodatkowane stawką 5%. Świadczy o tym przede wszystkim ich skład. Po pierwsze produkty te są bezalkoholowe oraz niegazowane. Po drugie ryż, soja, owies zdaniem Wnioskodawcy uznane powinny być za warzywa, a migdały za owoce. Po trzecie udział masowy soku z ww. produktów w poszczególnych Napojach jest nie mniejszy niż 20%.
Aby nazwać dany surowiec warzywem lub owocem należy odnieść się do tego, co te pojęcia oznaczają. Ustawodawca, w ustawie o VAT nie wskazał definicji owocu czy warzywa, w związku z tym należy rozumieć je zgodnie z powszechnym znaczeniem tych słów.
Według słownika PWN, warzywo to roślina zielna, której korzenie, liście, kwiatostany lub owoce używane są, jako pożywienie.
Przytoczona definicja warzywa jest bardzo szeroka, wynika z niej, bowiem, iż każda część rośliny służąca jako pożywienie jest warzywem.
Poniżej Wnioskodawca wskazuje typologię poszczególnych surowców wykorzystywanych do produkcji Napojów:
- Ryż - Oryza sativa jest rośliną zbożową, uprawianą, co do zasady w celach spożywczych,
- Soja - Glycine max (L.) jest rośliną strączkową. Soja warzywna, która jest podstawą produkcji napojów sojowych należy do roślin strączkowych, które są klasyfikowane do roślin z rodziny bobowatych. Soja warzywna klasyfikowana jest, jako jeden z rodzajów warzyw strączkowych obok grochu, bobu, fasoli, ciecierzycy i soczewicy jadalnej, uprawniana jest, co do zasady w celach spożywczych,
- Owies - Avena jest rośliną zbożową, uprawianą, co do zasady w celach spożywczych,
- Migdały - owoc migdałowca pospolitego, są jednym z rodzajów orzecha. Poprzez orzechy rozumie się owoce lub nasiona, mające jadalne jądro zamknięte w twardej bądź kruchej skorupie lub łupinie. Do orzechów zalicza się wszelkie orzechy (włoskie, laskowe, pistacjowe itd.), a także nerkowce i migdały.
Mając na uwadze powyższe należy uznać, iż wszystkie wskazane surowce, jako produkty roślinne, przeznaczone do powszechnego spożycia przez ludzi, zdaniem Wnioskodawcy powinny być uznane odpowiednio za warzywa (ryż, soja, owies) lub owoce (migdał).
Jak wskazano w opisie zdarzenia przyszłego - Napoje objęte wnioskiem powstają w drodze wodnej ekstrakcji. Zgodnie z Dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2012/12/UE z dnia 19 kwietnia 2012 r. zmieniającej dyrektywę Rady 2001/112/WE odnoszącą się do soków owocowych i niektórych podobnych produktów przeznaczonych do spożycia przez ludzi - załącznik 1 - Nazwy produktów, definicje i właściwości produktów - soki mogą powstawać w drodze dyfuzji owoców (soki owocowe produkowane z użyciem ekstrakcji wodnej - produkt otrzymany z użyciem dyfuzji wody):
- z miazgi całego owocu, z której sok nie może zostać otrzymany żadnymi metodami fizycznymi, lub
- z odwodnionego całego owocu.
Ekstrakcja rozpuszczalnikiem (w omawianym przypadku - wodą) jest to proces wyodrębniania substancji z mieszaniny lub roztworu w innym rozpuszczalniku albo z fazy stałej przez przeniesienie jej do fazy ciekłej. Ekstrakcja może służyć do usuwania z mieszanin niepożądanych domieszek lub zanieczyszczeń. Ten ostatni proces nazywa się przemywaniem. Innymi słowy za pomocą tej metody owoc będący ciałem stałym przetwarza się w substancję ciekłą, przy jednoczesnym oddzieleniu poprzez wymywanie ewentualnych substancji niepożądanych, a zachowaniu tych najbardziej wartościowych.
Ekstrakcja wodna, jako metoda pozyskiwania soku jest również wskazana w § 1 pkt 6 Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie, jakości handlowej soków i nektarów owocowych z dnia 30 stycznia 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. poz. 494) będącego konkretyzacją powołanego wyżej prawa unijnego. Jest to, zatem metoda pozyskiwania soku równoprawna np. wyciskaniu owoców. Przy użyciu takiej metody z niedużej ilości ziaren czy to soi czy owsa może powstać objętościowo więcej soku. Jest to istotne z tego względu, że na opakowaniu produktu, w jego składzie podane jest, że produkty zawierają odpowiednio 7,5% soi oraz 10% owsa. W wyniku zastosowania ww. metody, z takiej ilości uzyskuje się 20% soku z soi czy owsa. W przypadku migdałów z kolei, minimum 20% skład soku może być uzyskany z 2% orzechów. Innym przypadkiem jest ryż, którego objętość zwiększa się relatywnie w najmniejszym stopniu, bo tylko o 3% (w składzie jest go 17% co przekłada się na minimum 20% soku). Zatem przykładowo 7,5% użytej soi po przetworzeniu na sok, wagowo stanowi przynajmniej 20% składu.
Wnioskodawca pragnie również nadmienić, iż inni producenci oferujący tego samego typu napoje, są opodatkowani 5% stawką VAT, przy czym jedyną różnicą jest to, że bardzo często inaczej ujmują specyfikę składu, gdyż podają procentową ilość soku (np. z migdałów), nie zaś procentową zawartość samego surowca.
Dla zobrazowania procesu powstawania soku, który znajduje się potem w omawianych produktach, Wnioskodawca przedstawia przykładowy proces produkcyjny soku sojowego w zakładzie producenta:
PATRZ WNIOSEK ORD-IN
Wnioskodawca uznaje zatem, że skoro udział masowy:
- soku owocowego (migdałowego) w napoju migdałowym,
- soku warzywnego (sojowego) w napoju sojowym,
- soku warzywnego (ryżowego) w napoju ryżowym,
- soku warzywnego (owsianego) w napoju owsianym
wynosi nie mniej niż 20% składu surowcowego, to istnieje podstawa do zastosowania obniżonej, 5% stawki VAT, o której mowa w poz. 31 załącznika nr 10 do ustawy VAT.
W związku z tym, że Produkty dystrybuowane przez Wnioskodawcę są według Spółki napojami:
- bezalkoholowymi,
- niegazowanym i,
- napojami przeznaczonymi do codziennego spożycia przez człowieka,
- na bazie roślin, które jak wskazuje powyższy wywód kwalifikuje się odpowiednio do grupy warzyw lub owoców,
- w których masowy udział soku warzywnego lub owocowego jest nie mniejszy niż 20% składu surowcowego,
- klasyfikowanymi do kodu PKWiU 11.07.19.0,
ich dostawa powinna być opodatkowana 5% stawką VAT na podstawie art. 41 ust. 2a ustawy o VAT (poz. 31 załącznika nr 10 do ustawy o VAT).
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.
Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2016 r., poz. 710, z późn. zm.), zwana dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów oraz odpłatne świadczenie usługna terytorium kraju.
Stosownie do art. 2 pkt 6 ustawy, przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.
W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel ().
Zgodnie z art. 5a), towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne .
Klasyfikacją statystyczną dotyczącą towarów i usług, która ma zastosowanie dla celów opodatkowania podatkiem od towarów i usług, od dnia 1 stycznia 2011 r. jest Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług wprowadzona rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207, poz. 1293, z późn. zm.). Prawidłowa pod względem klasyfikacji statystycznych identyfikacja towarów i usług stanowi warunek niezbędny do określenia wysokości opodatkowania podatkiem VAT w stosunku do tych towarów i usług, dla których przepisy w zakresie VAT powołują stosowną klasyfikację statystyczną.
Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności gospodarczej dokonuje produkcji i dostawy napojów spożywczych - sojowego, ryżowego, owsianego i migdałowego. Każdy z tych produktów jest produktem gotowym do spożycia przez ludzi. Napoje są bezalkoholowe, niegazowane i zawierają odpowiednio 7,5% ziarna soi, 17,096% ziarna ryżu, 10,0% ziarna owsa oraz 2% migdałów prażonych. Poszczególne składniki tj. soja, ryż, owies i migdały są wykorzystywane do uzyskania soku owocowego/warzywnego poprzez tzw. ekstrakcję wodną, która powoduje, że udział masowy soku odpowiednio: sojowego, ryżowego, owsianego i migdałowego w danym produkcie (napoju) wynosi nie mniej niż 20%. Ponadto, jak Spółka wskazuje, Urząd Statystyczny sklasyfikował Produkty będące przedmiotem niniejszego wniosku, do grupowania PKWiU 2008 pod symbolem: 11.07.19.0 Pozostałe napoje bezalkoholowe.
Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą ustalenia, czy dostawa Napojów, objętych wnioskiem, może korzystać z obniżonej stawki podatku VAT w wysokości 5%, na podstawie art. 41 ust. 2a) ustawy w związku z poz. 31 załącznika nr 10.
Stosownie do art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.
W myśl art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.
Jednakże, na podstawie art. 146a pkt 1 i pkt 2 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2018 r., z zastrzeżeniem art. 146f:
- stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%;
- stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy,wynosi 8%.
Stosownie zaś do treści art. 41 ust. 2a ustawy, dla towarów, wymienionych w załączniku nr 10 do ustawy, stawka podatku wynosi 5%.
W załączniku nr 10 do ustawy, stanowiącym Wykaz towarów opodatkowanych stawką podatku w wysokości 5%, w poz. 31 wymieniono towary mieszczące się pod symbolem PKWiU ex 11.07.19.0 - Pozostałe napoje bezalkoholowe - wyłącznie niegazowane napoje:
- w których udział masowy soku owocowego, warzywnego lub owocowo-warzywnego wynosi nie mniej niż 20% składu surowcowego,
- zawierające tłuszcz mlekowy, z wyłączeniem napojów, przy przygotowywaniu których wykorzystywany jest napar z kawy lub herbaty, niezależnie od udziału procentowego tego naparu w przygotowywanym napoju.
W myśl art. 2 pkt 30 ustawy, przez PKWiU ex rozumie się zakres wyrobów lub usług węższy niż określony w danym grupowaniu Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług.
Zatem umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania obniżonej stawki podatku VAT tylko do towarów należących do wymienionego grupowania statystycznego, spełniającego określone warunki sprecyzowane przez ustawodawcę w rubryce nazwa towaru.
W związku z powyższym, wskazana w załączniku stawka podatku VAT dotyczy wyłącznie danego towaru z danego grupowania.
Z przywołanych przepisów wynika, że z obniżonej stawki VAT w wysokości 5% mogą korzystać m.in. sklasyfikowane pod symbolem PKWiU 11.07.19.0 napoje bezalkoholowe, pod warunkiem, że są to napoje niegazowane i że udział masowy soku owocowego, warzywnego lub owocowo -warzywnego w tych napojach wynosi nie mniej niż 20% składu surowcowego danego napoju.
A zatem, dla zastosowania stawki podatku VAT w wysokości 5%, istotny jest udział soku owocowego lub warzywnego w danym produkcie, a nie zawartość surowca w postaci owoców lub warzyw, np. soi, owsa, ryżu czy migdałów. W opisanym we wniosku zdarzeniu Spółka wskazuje, że zmielony surowiec (soja, ryż, owies i migdały) jest poddawany procesowi tzw. ekstrakcji wodnej, w wyniku czego powstaje sok owocowy lub warzywny, w zależności od użytego surowca, którego udział masowy w danym Napoju wynosi nie mniej niż 20% jego składu.
Analiza przepisów i przedstawionego zdarzenia przyszłego prowadzi więc do wniosku, że skoro Wnioskodawca sklasyfikował Napoje sojowe, ryżowe, owsiane i migdałowe do grupowania PKWiU 11.07.19.0 jako napoje bezalkoholowe, niegazowane, w których w składzie surowcowym udział soku owocowego lub warzywnego (odpowiednio soku sojowego, ryżowego, owsianego i migdałowego) wynosi nie mniej niż 20% tego składu, to należy uznać, że spełnione są warunki, o których mowa w art. 41 ust. 2a) ustawy w zw. z poz. 31 załącznika nr 10 do ustawy, umożliwiające zastosowanie do sprzedawanego Napoju stawki podatku VAT w wysokości 5%.
W konsekwencji, w odpowiedzi na zadane we wniosku pytanie, należy stwierdzić, że stawką właściwą do czynności dostawy Napojów będzie obniżona stawka podatku VAT w wysokości 5%.
W związku z tym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku oraz stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Ponadto tut. Organ informuje, że zgodnie z art. 14na pkt 2 ustawy Ordynacja podatkowa, przepisów art. 14k-14n dotyczących ochrony prawnej wynikającej z zastosowania się Wnioskodawcy do otrzymanej interpretacji nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe przedstawione we wniosku stanowią element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy o podatku od towarów i usług, tj. czynności dokonanych w ramach transakcji, które pomimo spełnienia warunków formalnych ustanowionych w przepisach ustawy, miały zasadniczo na celu osiągnięcie korzyści podatkowych, których przyznanie byłoby sprzeczne z celem, któremu służą te przepisy.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu - do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U z 2016 r. poz. 718 z późn. zm.).
Skargę do WSA wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcie naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ustawy).
Skarga powinna czynić zadość wymaganiom pisma w postępowaniu sądowym, a ponadto zawierać: wskazanie zaskarżonej decyzji, postanowienia innego aktu lub czynności, oznaczenie organu, którego działania, bezczynności lub przewlekłego prowadzenia postępowania skarga dotyczy, określenie naruszenia prawa lub interesu prawnego, w przypadkach, o których mowa w art. 52 § 3 i 4, dowód, że skarżący wezwał właściwy organ do usunięcia naruszenia prawa (art. 57 § 1 pkt 1 - 4 ww. ustawy).
Skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a ww. ustawy).
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Administracji Skarbowej w Warszawie Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Płocku, ul. 1-go Maja 10, 09-402 Płock.
Stanowisko
prawidłowe
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie