Temat interpretacji
Prawo do odliczenia podatku związanego z realizacją zadań nieinwestycyjnych w ramach projektu.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 20 czerwca 2017 r. (data wpływu 27 czerwca 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku związanego z realizacją zadań nieinwestycyjnych w ramach projektu pn. W. jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 27 czerwca 2017 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku związanego z realizacją zadań nieinwestycyjnych w ramach projektu pn. W..
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Miasto X (dalej: Miasto lub Wnioskodawca) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: VAT).
Działalność Miasta zarówno podlegająca opodatkowaniu VAT, zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług (dalej: ustawa o VAT), jak również działalność niepodlegająca ustawie VAT, realizowana na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r. poz. 446 ze zm. dalej: u.s.g) jako zadania własne, polegająca na zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty samorządowej czyli mieszkańców gminy, prowadzona jest przez jednostki budżetowe, zakłady budżetowe, instytucje kultury, spółki. Jednostkami budżetowymi Miasta są między innymi szkoły, w tym Zespół Szkół Budowlano-Geodezyjnych im. w X z siedzibą przy ul. X (dalej: ZSB-G lub Szkoła). Ponadto jedną z jednostek budżetowych Miasta jest urząd miasta, tj. Urząd Miejski w X (dalej: Urząd).
Zgodnie z art. 33 ust. 1 u.s.g, wójt (prezydent) wykonuje zadania przy pomocy urzędu gminy (miasta). Urząd składa się z komórek organizacyjnych (departamentów, biur, zarządów) wykonujących zadania przypisane im w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu, wprowadzonym zarządzeniem Prezydenta Miasta X. Regulamin określa organizację i zasady funkcjonowania Urzędu, zgodnie z art. 33 ust. 2 u.s.g.
Miasto realizuje zadania własne, do których należą m.in. sprawy z zakresu edukacji publicznej. Zadania z zakresu nadzoru nad oświatowymi jednostkami organizacyjnymi realizuje Departament Edukacji, funkcjonujący w strukturze Urzędu. Inwestycje Miasta w infrastrukturę związaną z edukacją publiczną realizuje Departament Inwestycji, również funkcjonujący w strukturze Urzędu.
W ramach czynności wykonywanych przez Miasto (działające poprzez swój Urząd) można wyróżnić:
- czynności niepodlegające opodatkowaniu podatkiem VAT i w ramach tej działalności Miasto funkcjonuje, m. in. jako organ podatkowy czy organ administracyjny;
- czynności podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT, a więc wykonywane głównie na podstawie umów cywilnoprawnych.
W ramach prowadzonej działalności w zakresie edukacji publicznej Miasto m.in. powołuje i prowadzi szkoły zawodowe, będące jednostkami organizacyjnymi Miasta, w których uczniowie uczą się zawodu poprzez zajęcia praktyczne. Jedną z nich jest ZSG-B zespół szkół publicznych, w skład którego wchodzi Technikum Budowlano-Geodezyjne oraz Szkoła Policealna nr X. Szkoła proponuje kształcenie ustawiczne na kwalifikacyjnych kursach zawodowych w zawodach obszaru budowlanego. Nadzór pedagogiczny nad Szkołą prowadzony jest przez X Kuratora Oświaty.
W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa X na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa VIII Infrastruktura dla usług użyteczności publicznej, Działania 8.2 Uzupełnienie deficytów w zakresie infrastruktury edukacyjnej i szkoleniowej, Poddziałania 8.2.2 Infrastruktura edukacyjna na obszarze X Obszaru Funkcjonalnego, oraz Oś Priorytetowa III Kompetencje i kwalifikacje, Działanie 3.3 Kształcenie zawodowe młodzieży na rzecz konkurencyjności X gospodarki, Poddziałanie 3.3.1 Kształcenie zawodowe młodzieży na rzecz konkurencyjności X gospodarki, Miasto złożyło wnioski o dofinansowanie projektu zintegrowanego pn.: W.. Szacowana wartość projektu zintegrowanego to 20.939.315,79 PLN, w tym dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR), Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS) i Budżetu Państwa (BP) to 14.799.628,26 PLN. Projekt zintegrowany tworzą dwa projekty.
Pierwszy z nich to projekt dotyczący działań nieinwestycyjnych, których koszt całkowity wyniesie 4.675.127,20 PLN, zaś dofinansowanie zostanie pozyskane z EFS i PB w kwocie 4.440.067,20 PLN w ramach RPOW, Osi Priorytetowej III Kompetencje i kwalifikacje, Działania 3.3, Poddziałania 3.3.1. Wniosek o dofinansowanie niniejszego projektu został złożony w imieniu Miasta przez ZSB-G. Szkoła jako jednostka organizacyjna Miasta będzie realizowała zadania zaplanowane w projekcie oraz wydatkowała środki na realizację projektu. Z poniżej opisanych działań przewidzianych w projekcie będą korzystali uczniowie i nauczyciele ZSB-G. Zakres rzeczowy niniejszego projektu zakłada dostosowanie kształcenia zawodowego do potrzeb lokalnego, regionalnego rynku pracy i wyposażenie absolwentów w kompetencje personalno-społeczne oczekiwane przez pracodawców.
Projekt ukierunkowany jest na zmniejszenie dysproporcji w osiągnięciach uczniów w trakcie procesu nauczania oraz podniesienie jakości kształcenia zawodowego z uwzględnieniem nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach: technik budownictwa, technik geodeta, technik urządzeń sanitarnych, technik drogownictwa, technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej.
Przewiduje się finansowanie działań związanych z: prowadzeniem zajęć dodatkowych uczniów ZSB-G (zajęcia wyrównujące wiedzę oraz rozwijające uzdolnienia wykraczające ponad podstawę programową), organizacją: wyjazdów szkoleniowych uczniów i nauczycieli, certyfikowanych kursów i szkoleń zawodowych uczniów i nauczycieli, staży zawodowych uczniów i nauczycieli u pracodawców; doskonalenie zawodowe: nauczycieli przedmiotów zawodowych i praktycznej nauki zawodu, w tym studia podyplomowe, nauczycieli przedmiotów ogólnokształcących (matematyka, fizyka, j. obce),wspomagających kształcenie zawodowe; realizacją doradztwa zawodowego uczniów, wprowadzeniem programu stypendialnego uczniów, szkoleniami nauczycieli poprzedzającymi wdrożenie innowacyjnych metod nauczania, współpracą z pracodawcami w trakcie realizacji projektu; kształceniem umiejętności personalno-społecznych uczniów.
W ramach projektu zostaną zakupione materiały zużywalne do prowadzenia zajęć pozalekcyjnych i lekcyjnych kształtujących umiejętności praktyczne uczniów, wyrównujących i rozszerzających wiedzę, przygotowujących do konkursów, olimpiad i egzaminów zewnętrznych, w tym: papier ksero, tonery, kształtki i rury pcv, stalowe czarne i ocynkowane, wiertła, cement, cegły itp. Na potrzeby kształcenia umiejętności praktycznych Szkoła planuje zakup stali zbrojeniowej, w związku z czym Miasto jako nabywca będący czynnym podatnikiem VAT zobowiązane będzie rozliczyć VAT należny w ramach odwrotnego obciążenia. Ponadto wyposażone zostaną sale dydaktyczne oraz biblioteka szkolna w branżowe normy i podręczniki, a także w specjalistyczne programy komputerowe, w tym NORMA, PLANISTA, C-Geo. Głównymi rezultatami, które zostaną osiągnięte dzięki realizacji projektu są: nabycie kompetencji lub uzyskanie kwalifikacji po opuszczeniu programu przez uczniów i nauczycieli kształcenia zawodowego i ogólnego oraz wychowawców. Wydatki dokonane w ramach niniejszego projektu nie będą miały powiązania z przychodami opodatkowanymi.
Drugi projekt dotyczy realizacji działań inwestycyjnych, których całkowity koszt wyniesie 16.264.188,59 PLN, zaś dofinansowanie wyniesie 10.359.561,06 PLN, które zostanie pozyskane z EFRR w ramach RPOW, VIII Osi Priorytetowej, Działanie 8.2, Poddziałanie 8.2.2. Wniosek o dofinansowanie niniejszego projektu został złożony przez Miasto. Miasto poprzez Departament Inwestycji Urzędu będzie realizowało działania zaplanowane w niniejszym projekcie. Zakres rzeczowy projektu zakłada budowę Centrum Kształcenia Praktycznego przy ZSB-G wraz z instalacją kanalizacji deszczowej oraz zagospodarowaniem terenu na działce nr 252 w obrębie XXXX-X.
Budynek CKP będzie budynkiem użyteczności publiczności o funkcji oświaty. Stanowić będzie zaplecze oświatowe dla uczniów ww. szkoły, kształcących się na kierunkach: technik budownictwa, technik geodeta, technik drogownictwa, technik urządzeń sanitarnych, technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej. Z istniejącym budynkiem szkoły ZSB-G będzie połączony łącznikiem na poziomie I piętra. W CKP znajdą się następujące pomieszczenia:
PIWNICA: komunikacja z klatką schodową, pracownia sieci sanitarnych, pracownia robót drogowych, sala lekcyjna, pomieszczenia techniczne, pomieszczenia sanitarne;
PARTER: szatnia, pokój nauczycielski, pokój kierownika szkolenia praktycznego, pracownia laboratoryjna materiałów budowlanych, sala konferencyjna, pracownia zbrojenia-betonu, pomieszczenia techniczne, pomieszczenia sanitarne, komunikacja;
I PIĘTRO: pracownia murarsko-tynkarska, pracownia instalacji sanitarnych i obróbki ręcznej materiałów, pracownia komputerowa geodezyjna, pomieszczenia techniczne, pomieszczenia sanitarne, komunikacja, łącznik, jadalnia;
II PIĘTRO: pracownia instalacji systemów OZE, pracownia laboratorium OZE, komputerowe wspomaganie projektowania, pracownia połączeń elektrycznych, pomieszczenia techniczne, pomieszczenia sanitarne, komunikacja.
Sale edukacyjne będą posiadały zaplecza zlokalizowane bezpośrednio przy salach. Ponadto na każdej kondygnacji budynku zaprojektowano magazyny do przechowywania materiałów niezbędnych do praktycznego nauczania zawodów. Przy wejściu głównym zaprojektowano szatnię okryć zewnętrznych. Zaplecza sanitarne w postaci sanitariatów, przebieralni, umywalni zaprojektowano na każdej kondygnacji budynku. Na dachu budynku zaprojektowano panele fotowoltaiczne, kolektory słoneczne, turbinę wiatrową, a także centralę wentylacyjną. Na części dachu udostępnionej dla celów edukacyjnych zlokalizowano dach zielony.
Rzeczowy zakres projektu drugiego obejmuje również :
- wyposażenie w sprzęt techno-dydaktyczny pracowni w nowym budynku CKP (doposażenie specjalistycznych pracowni zawodowych i pracowni zajęć praktycznych w zawodach Technik (dalej: T.) budownictwa, T. geodeta, T. urządzeń sanitarnych, T. drogownictwa, T. urządzeń i systemów energetyki odnawialnej, zgodnie z wykazem wyposażenia pracowni (dokument KOWEZIU) i stanowisk egzaminacyjnych (dokument CKE), w tym: zestawy do spawania elektrycznego, moduły fotowoltaiczne, pompy ciepła, agregaty tynkarskie, tachimetry, odbiorniki GPS GIS).
Dodatkowo w zakres rzeczowy projektu wchodzą prace w istniejącym budynku dydaktycznym, w tym:
- adaptacja/modernizacja sali 205 w istniejącym budynku dydaktycznym na salę ćwiczeniową w zawodzie technik geodeta oraz i salę praktycznych spotkań zawodowych z pracodawcą;
- modernizacja i wyposażenie pracowni językowej (s. 204);
- zaprojektowanie i budowa kompleksowej sieci bezprzewodowej wi-fi (projekt, instalacja i konfiguracja urządzeń sieciowych centralnie zarządzanej sieci bezprzewodowej zapewniającej jednoczesną obsługę 700 użytkowników, pokrycie sygnałem budynku dydaktycznego i CKP z funkcją hotspotu i możliwością indywidualnej autoryzacji oraz filtrowania treści, przeszkolenie administratorów).
Zakres rzeczowy projektu obejmuje też prace w istniejącym budynku dydaktycznym takie jak:
- doposażenie sal dydaktycznych w istniejącym budynku szkoły w sprzęt komputerowy i multimedialny. W ramach tego zadania zostaną zakupione i montowane zestawy komputerowe, projektory, tablice multimedialne, wizualizery, TV, ekrany, urządzenia mobilne i inne, zostaną dostosowane sale lekcyjne do korzystania z urządzeń multimedialnych, tj. zakup i montaż rolet przeciwsłonecznych, białych tablic, niezbędnych mebli;
- mobilna pracownia komputerowa zakup zestawów 15 laptopów wraz z dostosowaną do przechowywania, przemieszczania i ładowania szafką, oprogramowanie do zdalnego zarządzania pracownią, oprogramowanie systemowe i biurowe.
Nakłady na infrastrukturę będąc produktem projektu zostaną bezpłatnie przekazane przez Miasto dowodami PT na rzecz jednostki budżetowej ZSB-G sprawującej trwały zarząd nieruchomości.
Zgodnie z ustawą z dnia 5 września 2016 r. o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o wolnych Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 1454), Miasto od dnia 1 stycznia 2017 r. wprowadziło centralizacje rozliczeń VAT ze swoimi jednostkami i zakładami budżetowymi.
Na mocy art. 86 ust. 2a i 2b ustawy o VAT, w przypadku nabycia towarów i usług wykorzystywanych zarówno do celów wykonywanej przez podatnika działalności gospodarczej, jak i do celów innych niż działalność gospodarcza, z wyjątkiem celów osobistych, do których ma zastosowanie art. 7 ust. 2 i art. 8 ust. 2 oraz celów, o których mowa w art. 8 ust. 5 w przypadku, o którym mowa w tym przepisie, gdy przypisanie tych towarów i usług w całości do działalności gospodarczej podatnika nie jest możliwe, kwotę podatku naliczonego, o której mowa w ust. 2 oblicza się zgodnie ze sposobem określenia zakresu wykorzystywania nabywanych towarów i usług do celów działalności gospodarczej, tj. sposobem określania proporcji. Sposób ten powinien najbardziej odpowiadać specyfice wykonywanej przez podatnika działalności i dokonywanych przez niego nabyć.
Jednostka budżetowa jaką jest ZSB-G obliczyła prewspółczynnik proporcji zgodnie z przepisami zawartymi w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2015 r. w sprawie sposobu określania zakresu wykorzystywania nabytych towarów i usług do celów działalności gospodarczej w przypadku niektórych podatników (Dz. U. z 2015 r. poz. 2193) oraz współczynnik zgodnie z przepisami zawartymi w art. 90 ustawy o VAT.
Preproporcję wstępną (prewspółczynnik) i proporcję wstępną (współczynnik) na rok 2017 obliczono na podstawie danych za 2016 r. i wyniosły one odpowiednio: prewspółczynnik 3%, współczynnik 72%.
ZSB-G prowadzi tzw. działalność mieszaną, a więc zarówno opodatkowaną, zwolnioną z VAT, jak i niepodlegającą ustawie o VAT.
Działalność Szkoły zwolniona z VAT obejmuje wydawanie duplikatów legitymacji i świadectw za odpłatnością.
Działalność opodatkowana w ZSB-G obejmuje najem pomieszczeń, powierzchni m. in. pod automaty z napojami.
Działalność niepodlegająca ustawie o VAT obejmuje realizowane przez Szkołę zadania własne gminy z zakresu edukacji publicznej.
Zarówno w nowym budynku Centrum Kształcenia Praktycznego, jak również w części już istniejącego budynku Szkoły, objętej projektem pn. W., nie będzie prowadzona działalność opodatkowana.
W związku z powyższym opisem zadano m.in. następujące pytanie (oznaczone we wniosku nr 1).
Czy Miastu będzie przysługiwało prawo do częściowego odliczenia podatku VAT, z faktur wystawianych za nabycie towarów i usług związanych z planowaną realizacją przez ZSB-G zadań nieinwestycyjnych projektu w ramach RPOW, Oś Priorytetowa III, Działanie 3.3, Poddziałanie 3.3.1?
Zdaniem Wnioskodawcy, w związku z realizacją przez ZSB-G działań nieinwestycyjnych w ramach projektu planowanego w ramach RPOW, Oś Priorytetowa III, Działanie 3.3, Poddziałanie 3.3.1, ZSB-G nie będzie osiągał dochodów podlegających opodatkowaniu. Uczniowie i nauczyciele będą korzystali nieodpłatnie z działań realizowanych w ramach projektu. Dlatego też Miastu nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur wystawionych w związku z nabyciem towarów i usług w ramach realizacji działań nieinwestycyjnych projektu.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.
Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2017 r., poz. 1221) w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.
Z powyższego wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).
Odliczyć zatem można w całości podatek naliczony, który jest związany z transakcjami opodatkowanymi podatnika. Wskazana zasada wyłącza tym samym możliwość dokonywania odliczeń podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku lub niepodlegających opodatkowaniu VAT. Jednocześnie z zasady tej wynika, że odliczenie podatku naliczonego może być częściowe, tzn. w tej części, w jakiej dane towary lub usługi, z którymi związany jest podatek naliczony są wykorzystywane do realizacji czynności opodatkowanych, z pominięciem tej części podatku od tych towarów i usług, w jakiej towary te (usługi) są wykorzystywane do wykonywania czynności nieopodatkowanych podatkiem VAT.
Z opisanych we wniosku okoliczności wynika, że Miasto realizuje zadania własne, do których należą m.in. sprawy z zakresu edukacji publicznej poprzez swoje jednostki organizacyjne, w tym ZSB-G. Miasto złożyło wnioski o dofinansowanie realizacji projektu zintegrowanego pn.: W.. Zakres rzeczowy projektu zakłada dostosowanie kształcenia zawodowego do potrzeb lokalnego, regionalnego rynku pracy i wyposażenie absolwentów w kompetencje personalno-społeczne oczekiwane przez pracodawców.
W ramach przedmiotowego projektu zintegrowanego są realizowane działania nieinwestycyjne, związane z: prowadzeniem zajęć dodatkowych uczniów ZSB-G, organizacją wyjazdów szkoleniowych uczniów i nauczycieli, certyfikowanych kursów i szkoleń zawodowych uczniów i nauczycieli, organizacją staży zawodowych uczniów i nauczycieli u pracodawców, doskonaleniem zawodowym: nauczycieli przedmiotów zawodowych i praktycznej nauki zawodu, w tym studia podyplomowe, nauczycieli przedmiotów ogólnokształcących (matematyka, fizyka, j. obce), wspomagających kształcenie zawodowe; realizacją doradztwa zawodowego uczniów, wprowadzeniem programu stypendialnego uczniów, szkoleniami nauczycieli poprzedzającymi wdrożenie innowacyjnych metod nauczania, współpracą z pracodawcami w trakcie realizacji projektu, kształceniem umiejętności personalno-społecznych uczniów. Z opisanych działań przewidzianych w projekcie jak wskazano we wniosku będą korzystali uczniowie i nauczyciele ZSB-G, a dokonane wydatki nie będą miały powiązania z przychodami opodatkowanymi.
Mając na uwadze przedstawiony opis sprawy oraz obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa w odniesieniu do wydatków nieinwestycyjnych dotyczących projektu pt. W., skoro jak wskazano we wniosku wydatki te będą służyły wyłącznie czynnościom niepodlegającym opodatkowaniu (czynnościom, które Miasto poprzez ZSB-G wykonuje w ramach działalności innej niż działalność gospodarcza), to należy stwierdzić, że Miastu nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku, gdyż towary i usługi nabywane w związku z tymi wydatkami nie będą miały związku z czynnościami opodatkowanymi Miasta.
W konsekwencji stanowisko Wnioskodawcy w tym zakresie uznano za prawidłowe.
Końcowo należy wskazać, że w kwestii objętej pytaniem nr 2, dotyczącej prawa do odliczenia wydatków inwestycyjnych dotyczących projektu pt. W. zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.
Jednocześnie wskazać należy, że niniejsza interpretacja dotyczy wyłącznie zagadnień zawartych w pytaniu, tj. braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z wydatkami poniesionymi na realizację zadań nieinwestycyjnych w ramach projektu W., nie rozstrzyga natomiast pozostałych kwestii związanych z opisanym zdarzeniem przyszłym, w tym m.in. zasad kwalifikacji (opodatkowania) przez Miasto czynności dokonywanych za pomocą wskazanej jednostki budżetowej (ZSB-G).
Przedstawione we wniosku zasady przyjęto jako element zdarzenia przyszłego, natomiast ocena prawidłowości i zasadności zwolnienia lub opodatkowania może nastąpić jedynie w drodze przeprowadzonego postępowania podatkowego przez właściwy organ pierwszej instancji. W przypadku gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, bądź celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan faktyczny, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.
Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:
- z zastosowaniem art. 119a;
- w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Końcowo należy wskazać, że interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (zdarzeniem przyszłym) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2017 r., poz. 1369, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).
Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.
Stanowisko
prawidłowe
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej