Jaką stawkę VAT Wnioskodawca powinien zastosować przy dalszej sprzedaży wyrobów medycznych i akcesoriów zakupionych od polskiego importera w okresie X... - Interpretacja - IPTPP1/443-215/12-5/MW

ShutterStock
Interpretacja indywidualna z dnia 20.06.2012, sygn. IPTPP1/443-215/12-5/MW, Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi

Temat interpretacji

Jaką stawkę VAT Wnioskodawca powinien zastosować przy dalszej sprzedaży wyrobów medycznych i akcesoriów zakupionych od polskiego importera w okresie XII 2010r. i jaką od 01.01.2011r. do nadal?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 5a rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku otrzymanym 16 marca 2012 r., uzupełnionym pismem z dnia 30 maja 2012r. (data wpływu 04 czerwca 2012r.) o udzielenie pisemnej interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • stawki VAT przy sprzedaży wyrobów medycznych i akcesoriów w XII 2010r. oraz przy sprzedaży wyrobów medycznych od 1.01.2011r. jest prawidłowe,
  • stawki VAT przy sprzedaży akcesoriów od 1.01.2011r. jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 marca 2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • stawki VAT, jaką powinien stosować polski importer przy dostawie wyrobów medycznych i akcesoriów w XII 2010r. oraz od I 2011r.,
  • stawki VAT, jaką powinien stosować Wnioskodawca przy dalszej sprzedaży wyrobów medycznych i akcesoriów w XII 2010r. oraz od I 2011r.,
  • stawki VAT, jaką powinien stosować Wnioskodawca przy sprzedaży części zamiennych (akcesoriów) do wyrobów medycznych.

Wniosek został uzupełnimy w dniu 04 czerwca 2012r. w zakresie doprecyzowania pytań i stanu faktycznego.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny (doprecyzowany w uzupełnieniu wniosku).

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą, gdzie podstawowym działaniem jest sprzedaż materiałów i sprzętu medycznego jako wyposażenie dla gabinetów lekarskich. Wszystkie wyroby, które Wnioskodawca sprzedaje posiadają certyfikaty, atesty i są zaliczane do klasy I i IIa wyrobów medycznych. Dlatego sprzedając te produkty Wnioskodawca stosował stawkę VAT 7% do dnia 31.12.2010r. a od 01.0l. 2011r. stawkę VAT 8%.

Problem, który Wnioskodawca chciałby wyjaśnić dotyczy mikroskopu stosowanego w mikrochirurgii. Pod koniec 2010 roku firma niemiecka, od której wcześniej Wnioskodawca kupował ten produkt i akcesoria, zdecydowała się na dokonanie zmian w dystrybucji na terenie Polski. W wyniku tej decyzji inna firma w Polsce uzyskała wyłączność na import tego wyrobu i od listopada 2010 mikroskop oraz akcesoria (takie jak uchwyt sufitowy lub ścienny czy cyfrowej kamery - video systemu wbudowywanego w głowicę mikroskopu) Wnioskodawca może kupować tylko przez nową firmę. U producenta Wnioskodawca kupował mikroskop z pełnym wyposażeniem, na co miał potwierdzenie - certyfikat CS stwierdzający zgodność produktu z klasyfikacją Dyrektywy MDD (Medical Device Directive/93/42/EEC) i wyrób medyczny (kl. i i II a). Mikroskop ten składał się z głównej części tzw. korpusu, obiektywu, binokularów, czy wspomnianego video systemu - cyfrowej kamery wbudowanej w głowicę, która pozwala na wykonanie zdjęć śródzabiegowych i monitorowania przebiegu zabiegów zarówno przez operatora, jak i konsultanta, jak również na dokumentowanie przebiegu całego zabiegu medycznego. Kamera ta jest niewielkim elementem bez obudowy funkcjonalnie przystosowana tylko i wyłącznie do wbudowania w głowicę tylko tego typu mikroskopu.

Podobny problem dotyczy różnych form mocowania korpusu mikroskopu. Najczęściej zamawiany jest mikroskop ze statywem jezdnym F12, ale w zależności od sposobu montażu w gabinecie trzeba zamówić do niego specjalny uchwyt ścienny lub podłogowy, który pasuje tylko i wyłącznie do tego modelu mikroskopu W12 albo C12.

Komplet mikroskopu przychodzi do Wnioskodawcy w paczkach, a serwisanci montują u klienta w gabinecie, jako jedno urządzenie. W 2010 i 2011 roku Wnioskodawca zakupił takie mikroskopy z pełnym wyposażeniem od polskiego przedstawiciela, który wystawił fakturę z 2-ma stawkami VAT, na część główną tj. korpus mikroskopu - 7% (8%), a na kamerę cyfrową i uchwyt - 22% (23%). Kamera cyfrowa, czyli video - system może być przedmiotem odrębnej sprzedaży jako część doposażenia wcześniej zakupionego mikroskopu. Uchwyty też mogą być przedmiotem odrębnej sprzedaży. Po pewnym czasie lekarz decyduje się na zmianę mocowania mikroskopu z wersji jezdnej na wersję sufitową, czy ścienną, wówczas nie wymienia całego mikroskopu, tylko samo mocowanie, czyli uchwyt, który jest przystosowany tylko do tego modelu mikroskopu. Zarówno kamera, jak i uchwyt nie mogą być wykorzystane poza mikroskopem, ponieważ końcówki łącznikowe pasują tytko i wyłącznie do tego typu mikroskopu, wyprodukowanego tylko przez tego producenta.

Mikroskop z pełnym uposażeniem, tj. części głównej tzw. korpusu, obiektywu, binokularów, video systemu (kamera) i uchwytów (F12, W12, Cl2) posiada atest na wyrób medyczny i zaliczany jest do klas I i IIa zgodności produktu z klasyfikacją dyrektyw MDD 93/EEC.

Ponadto zgodnie z ustawą o wyrobach medycznych przez wyposażenie wyrobu medycznego do różnego przeznaczenia, należy rozumieć przedmioty, które nie są wyrobami medycznymi, są przeznaczone do stosowania z tymi wyrobami, umożliwiając ich używanie zgodnie z zastosowaniem przewidzianym przez wytwórcę wyrobu medycznego.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Jaką stawkę VAT Wnioskodawca powinien zastosować przy dalszej sprzedaży wyrobów medycznych i akcesoriów zakupionych od polskiego importera w okresie XII 2010r. i jaką od 01.01.2011r. do nadal...

Zdaniem Wnioskodawcy, (doprecyzowanym w uzupełnieniu wniosku) dystrybutor nieprawidłowo postąpił określając dwie stawki VAT na jego części składowe, skoro mikroskop w pełnym wyposażeniu ma atest EC i jest wyrobem medycznym i jako taki jest dopuszczony do obrotu na terytorium Polski. Skoro obecny importer posiada stosowne dokumentacje stwierdzające, że jest to wyrób medyczny, to nie powinien naliczać stawki VAT 22% lub 23% na części składowe, czy zamienne do tego urządzenia. Kupując po raz pierwszy od danego producenta wyrób medyczny zgodnie z dyrektywą 93/42/EEC, Wnioskodawca jest posiadem dokumentacji technicznej jednej, czyli części A.

Zgodnie z dyrektywą MDD 93/42/EEC wyrób medyczny to narzędzie, przyrząd, aparat, sprzęt, materiał lub inny artykuł stosowany samodzielnie lub w połączeniu, włączając oprogramowanie do właściwego stosowania wyrobu, przeznaczonego przez wytwórcę do stosowania u ludzi w celu:

  • diagnozowanie, zapobieganie, monitorowanie leczenia lub łagodzenie przebiegu choroby;
  • diagnozowanie, monitorowanie, leczenie, łagodzenie lub kompensowanie skutków urazów lub upośledzenie.

O wyrobie medycznym decyduje nadane przez wytwórcę przeznaczenie oraz czy wyrób jest dopuszczony do obrotu w kraju.

Jeżeli importer zgodnie z dyrektywą 93/42/EEC posiada część A dokumentacji technicznej na dany wyrób producenta, np. mikroskop, to i części składowe, zamienne od tego samego producenta, wyprodukowane tylko i wyłącznie do tego określonego typu mikroskopu, jak kamera, czy uchwyt, też są wyrobem medycznym, bo tylko w połączeniu w całość urządzenie, tzw. mikroskop, spełnia funkcje diagnozowania i monitorowania zabiegu oraz do prowadzenia dokumentacji medycznej.

Kamera cyfrowa, czyli video - system może być przedmiotem odrębnej sprzedaży jako część doposażenia wcześniej zakupionego mikroskopu. Uchwyty też mogą być przedmiotem odrębnej sprzedaży. Po pewnym czasie lekarz decyduje się na zmianę mocowania mikroskopu z wersji jezdnej na wersję sufitową, czy ścienną, wówczas nie wymienia całego mikroskopu, tylko samo mocowanie, czyli uchwyt, który jest przystosowany tylko do tego modelu mikroskopu.

Zarówno kamera, jak i uchwyt nie mogą być wykorzystane poza mikroskopem, ponieważ końcówki łącznikowe pasują tylko i wyłącznie do tego typu mikroskopu, wyprodukowanego tylko przez tego producenta.

Mikroskop z pełnym uposażeniem, tj. części głównej tzw. korpusu, obiektywu, binoularów, video systemu (kamera) i uchwytów (F12, W12, Cl2) posiada atest na wyrób medyczny i zaliczany jest do klas I i IIa zgodności produktu z klasyfikacją dyrektyw MDD 93/EEC.

Ponadto zgodnie z ustawą o wyrobach medycznych przez wyposażenie wyrobu medycznego do różnego przeznaczenia, należy rozumieć przedmioty, które nie są wyrobami medycznymi, są przeznaczone do stosowania z tymi wyrobami, umożliwiając ich używanie zgodnie z zastosowaniem przewidzianym przez wytwórcę wyrobu medycznego.

Lekarze często kupują najpierw mikroskop a na system video decydują się po jakimś czasie. Podobnie zdarza się, że po pewnym czasie lekarze decydują się na zmianę mocowania mikroskopu z wersji jezdnej na ścienną czy sufitową i wówczas muszą dokupić tylko specjalny uchwyt.

Dlatego, w ocenie Wnioskodawcy, polski importer powinien przy sprzedaży mikroskopu zastosować w całości do wszystkich części składowych i akcesoriów jednakową stawkę VAT 7% (w 2010 roku) i 8% (od 2011 roku), a Wnioskodawca sprzedając dalej urządzenie lekarzowi też powinien zastosować tę samą stawkę 7% i 8% bez względu na to czy sprzedaje mikroskop jako pełny komplet czy w kilku częściach.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zaistniałego stanu faktycznego uznaje się za:

  • prawidłowe - w zakresie stawki VAT przy sprzedaży wyrobów medycznych i akcesoriów w XII 2010r. oraz przy sprzedaży wyrobów medycznych od 1.01.2011r.;
  • nieprawidłowe - w zakresie stawki VAT przy sprzedaży akcesoriów od 1.01.2011r.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tj. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Stosownie do art. 2 pkt 6 ustawy o VAT przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7.

W art. 41 ust. 1 ustawy postanowiono, iż stawka podatku od towarów i usług wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Zgodnie z art. 146a pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013 r., z zastrzeżeniem art. 146f stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.

Jednakże zarówno w treści ustawy, jak i przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi, bądź zwolnienie od podatku.

W myśl art. 41 ust. 2 ustawy, dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Zgodnie z art. 146a pkt 1 i pkt 2 ww. ustawy w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2013r., z zastrzeżeniem art. 146f:

  • stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%,
  • stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.

W poz. 106 załącznika nr 3 do ustawy, stanowiącego Wykaz towarów i usług, opodatkowanych stawką podatku 7% - w brzmieniu obowiązującym od dnia 18 września do 31 grudnia 2010 r. - wymieniono, bez względu na symbol PKWiU: Wyroby medyczne, wyposażenie wyrobów medycznych, wyroby medyczne do diagnostyki in vitro, wyposażenie wyrobów medycznych do diagnostyki in vitro oraz aktywne wyroby medyczne do implantacji, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (Dz. U. Nr 107, poz. 679), inne niż wymienione w pozostałych pozycjach załącznika.

W ww. załączniku do ustawy - w brzmieniu obowiązującym od dnia 1 stycznia 2011r. - pod poz. 105 wymienione zostały wyroby medyczne w rozumieniu ustawy o wyrobach medycznych, dopuszczone do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, inne niż wymienione w pozostałych pozycjach załącznika - bez względu na symbol PKWiU.

Oznacza to, że na podstawie ww. pozycji 105 załącznika nr 3 ustawy o VAT, 8% stawka podatku ma zastosowanie wyłącznie do wyrobów medycznych w rozumieniu ustawy o wyrobach medycznych dopuszczonych do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - innych niż towary związane z ochroną zdrowia wymienione w pozostałych pozycjach załącznika nr 3 do ustawy o podatku od towarów i usług.

Kwalifikacja wyrobu do kategorii wyrobów medycznych dokonana musi być na gruncie przepisów innych niż regulacje wynikające z ustawy o podatku od towarów i usług, bowiem przepisy ww. ustawy nie zawierają unormowań dotyczących zasad klasyfikacji danego towaru do wyrobu medycznego. Powyższe zasady dotyczące klasyfikacji wyrobów medycznych określone zostały w przepisach ustawy o wyrobach medycznych.

Zgodnie z definicją zawartą w art. 2 ust. 1 pkt 38 ustawy z 20 maja 2010r. o wyrobach medycznych (Dz. U. Nr 107, poz. 679 ze zm.), wyrobem medycznym jest narzędzie, przyrząd, urządzenie, oprogramowanie, materiał lub inny artykuł, stosowany samodzielnie lub w połączeniu, w tym z oprogramowaniem przeznaczonym przez jego wytwórcę do używania specjalnie w celach diagnostycznych lub terapeutycznych i niezbędnym do jego właściwego stosowania, przeznaczony przez wytwórcę do stosowania u ludzi w celu:

  1. diagnozowania, zapobiegania, monitorowania, leczenia lub łagodzenia przebiegu choroby,
  2. diagnozowania, monitorowania, leczenia, łagodzenia lub kompensowania skutków urazu lub upośledzenia,
  3. badania, zastępowania lub modyfikowania budowy anatomicznej lub procesu fizjologicznego,
  4. regulacji poczęć

- których zasadnicze zamierzone działanie w ciele lub na ciele ludzkim nie jest osiągane w wyniku zastosowania środków farmakologicznych, immunologicznych lub metabolicznych, lecz których działanie może być wspomagane takimi środkami.

Wyposażenie wyrobu medycznego, zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 33 cyt. ustawy, to artykuł, który nie będąc wyrobem medycznym, jest specjalnie przeznaczony przez wytwórcę do stosowania łącznie z wyrobem medycznym, w celu umożliwienia jego używania zgodnie z przewidzianym zastosowaniem.

Z przytoczonej wyżej definicji wyrobu medycznego wynika, iż obejmuje ona narzędzie, przyrząd, aparat, sprzęt, materiał lub inny artykuł, stosowany samodzielnie lub w połączeniu, włączając oprogramowanie niezbędne do właściwego stosowania wyrobu, przeznaczone do stosowania zgodnie ze wskazanym w definicji przeznaczeniem.

Taki zapis wskazuje, iż za wyrób medyczny uznawane jest również wyposażenie wyrobu medycznego do różnego przeznaczenia. Z kolei przez wyposażenie wyrobu medycznego do różnego przeznaczenia należy rozumieć przedmioty, które, nie będąc wyrobami medycznymi, są przeznaczone do stosowania z tymi wyrobami, umożliwiając ich używanie zgodnie z zastosowaniem przewidzianym przez wytwórcę wyrobu medycznego (art. 3 ust. 1 pkt 15 ustawy o wyrobach medycznych).

Powyższe oznacza, że 8% stawka podatku VAT ma zastosowanie m. in. do dostawy, wyrobów medycznych, przez które należy rozumieć wyroby medyczne, aktywne wyroby medyczne do implantacji, wyroby medyczne do diagnostyki in vitro, wyposażenie wyrobów medycznych, wyposażenie wyrobów medycznych do diagnostyki in vitro oraz systemy i zestawy zabiegowe złożone z wyrobów medycznych innych niż towary wymienione w pozostałych pozycjach załącznika nr 3 do ustawy o podatku od towarów i usług oraz innych niż systemy i zestawy zabiegowe złożone z wyrobów medycznych, innych niż wymienione w załączniku nr 3 do ustawy.

Z opisu sprawy wynika, iż Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w ramach której dokonuje sprzedaży m.in. mikroskopu z pełnym uposażeniem, tj. części głównej tzw. korpusu, obiektywu, binokularów, video systemu (kamera) i uchwytów (F12, W12, Cl2). Mikroskop ten posiada atest na wyrób medyczny i zaliczany jest do klas I i IIa zgodności produktu z klasyfikacją dyrektyw MDD 93/EEC. Najczęściej zamawiany jest mikroskop ze statywem jezdnym F12, ale w zależności od sposobu montażu w gabinecie trzeba zamówić do niego specjalny uchwyt ścienny lub podłogowy, który pasuje tylko i wyłącznie do tego modelu mikroskopu W12 albo C12. Komplet mikroskopu przychodzi do Wnioskodawcy w paczkach, a serwisanci montują u klienta w gabinecie, jako jedno urządzenie. Kamera cyfrowa, czyli video - system może być przedmiotem odrębnej sprzedaży jako część doposażenia wcześniej zakupionego mikroskopu. Uchwyty też mogą być przedmiotem odrębnej sprzedaży. Po pewnym czasie lekarz decyduje się na zmianę mocowania mikroskopu z wersji jezdnej na wersję sufitową, czy ścienną, wówczas nie wymienia całego mikroskopu, tylko samo mocowanie, czyli uchwyt, który jest przystosowany tylko do tego modelu mikroskopu. Zarówno kamera, jak i uchwyt nie mogą być wykorzystane poza mikroskopem, ponieważ końcówki łącznikowe pasują tytko i wyłącznie do tego typu mikroskopu, wyprodukowanego tylko przez tego producenta. Ponadto zgodnie z ustawą o wyrobach medycznych przez wyposażenie wyrobu medycznego do różnego przeznaczenia, należy rozumieć przedmioty, które nie są wyrobami medycznymi, są przeznaczone do stosowania z tymi wyrobami, umożliwiając ich używanie zgodnie z zastosowaniem przewidzianym przez wytwórcę wyrobu medycznego.

Mając na uwadze powyższe oraz powołane regulacje prawne należy stwierdzić, że w XII 2010r., Wnioskodawca mógł stosować obniżoną stawkę podatku VAT w wysokości 7% przy dostawie mikroskopu, jak również jego wyposażenia (uchwytów i kamer), funkcjonalnie z nim powiązanego, niemającego innego zastosowania, o ile ww. towary wypełniały przesłanki wynikające z definicji określonej w art. 2 ust. 1 pkt 33 powołanej ustawy o wyrobach medycznych, tzn. są specjalnie przeznaczone przez wytwórcę do stosowania łącznie z wyrobem medycznym, w celu umożliwienia jego używania zgodnie z przewidzianym zastosowaniem.

Natomiast od dnia 1 stycznia 2011 r. Wnioskodawca może stosować obniżoną stawkę VAT 8% tylko przy dostawie mikroskopu, spełniającego definicję wyrobu medycznego, natomiast nie ma możliwości korzystania z ww. stawki przy sprzedaży wyposażenia do tego mikroskopu kamer, uchwytów, ponieważ elementy te nie są wyrobami medycznymi w rozumieniu ustawy o wyrobach medycznych, a obowiązująca od 1 stycznia 2011r. treść poz. 105 załącznika do ustawy o podatku od towarów i usług wskazuje, iż tylko takie są objęte 8% stawką podatku. Z żadnej innej pozycji ww. załącznika, jak również z przepisów wykonawczych do ustawy nie wynika, aby obniżoną stawką podatku objęta była sprzedaż wyposażenia wyrobów medycznych.

Reasumując, przy sprzedaży wyrobów medycznych i akcesoriów w miesiącu XII 2010r. oraz sprzedaż wyrobów medycznych od 1.01.2011r. Wnioskodawca winien stosować stawkę VAT obniżoną 7% w 2010r. i 8% od 01.01.2011r. na podstawie art. 41 ust. 2 i załącznika nr 3 do ustawy, natomiast przy sprzedaży akcesoriów od 01.01.2011r. nie może korzystać z preferencyjnej stawki podatku VAT 8%, ponieważ akcesoria nie spełniają definicji wyrobu medycznego w rozumieniu ustawy o wyrobach medycznych.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Podkreślenia wymaga fakt, iż analiza przepisów ustawy z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych nie mieści się w zakresie określonym przez art. 14b § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa, zgodnie z którym minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). W związku z powyższym, w kompetencji tutejszego organu nie leży dokonywanie oceny, czy opisane we wniosku urządzenia spełniają definicję wyrobu medycznego zawartą w ustawie z dnia 20 maja 2010r. Organ nie jest również uprawniony do badania, czy spełnione zostały uregulowania związane z wprowadzeniem wyrobów do obrotu, określone w ww. ustawie.

Końcowo należy wskazać, iż analiza załączników dołączonych do wniosku o wydanie interpretacji w indywidualnej sprawie nie mieści się w ramach określonych w art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), zgodnie z którym minister właściwy do spraw finansów publicznych, na pisemny wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). W związku z powyższym Minister Finansów nie jest uprawniony do oceny załączników dołączonych do wniosku, a niniejszą interpretację wydano jedynie w oparciu o stan faktyczny w nim przedstawiony.

Niniejszą interpretacją załatwiono wniosek w części dotyczącej stawki VAT, jaką powinien stosować Wnioskodawca przy sprzedaży wyrobów medycznych i akcesoriów w XII 2010r. oraz od I 2011r.. Natomiast wniosek w części dotyczącej stawki VAT, jaką powinien stosować polski importer przy dostawie wyrobów medycznych i akcesoriów w XII 2010r. oraz od I 2011r., został załatwiony postanowieniem Nr IPTPP1/443-215/12-4/MW, zaś w części dotyczącej stawki VAT, jaką powinien stosować Wnioskodawca przy sprzedaży części zamiennych (akcesoriów) do wyrobów medycznych - postanowieniem Nr IPTPP1/443-215/12-6/MW.

Jednocześnie należy nadmienić, iż w związku z okolicznością, że Wnioskodawca w dniu 06 marca 2012r., na podstawie art. 14f § 1 ustawy Ordynacja podatkowa, wniósł opłatę na konto Izby Skarbowej w Łodzi w wysokości 70 zł, a tut. Organ wydał jedną interpretację i dwa postanowienia, kwota 30 zł, będzie zwrócona na rachunek bankowy wskazany we wniosku, zgodnie z art. 14f § 2a ww. ustawy.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w , ul. . po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi tj. Dz. U. z 2012r. poz. 270). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Łodzi, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Piotrkowie Trybunalskim, ul. Wronia 65, 97-300 Piotrków Trybunalski.

Wniosek ORD-IN

Treść w pliku PDF 442 kB

Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi