POSTANOWIENIE - Interpretacja - 1435/PP1/443-23/06/AŁ

ShutterStock
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 15.05.2006, sygn. 1435/PP1/443-23/06/AŁ, Pierwszy Urząd Skarbowy Warszawa-Śródmieście

Temat interpretacji

Pytanie podatnika

POSTANOWIENIE


Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście, działając na podstawie art. 14a § 1 i § 4 oraz art. 216 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. Z 1997 r. Nr 137, poz. 926 z późn. zm.), w związku z pismem Strony z dnia 07.02.2006 r. (wpływ do tut. Urzędu 15.02.2006 r.), uzupełnionym pismem z dnia 11.03.2006 r. (wpływ do tut. Urzędu 14.03.2006 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji w trybie art. 14a Ordynacji podatkowej co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego


postanawia


uznać stanowisko Strony przedstawione w piśmie z dnia 07.02.2006 r. za nieprawidłowe.


Uzasadnienie


Podatnik jest kierownikiem produkcji telewizyjnej. Praca Podatnika polega na całokształcie spraw organizacyjnych związanych z produkcją programów dla telewizji publicznej. Współpraca Podatnika z telewizją publiczną realizowana jest na podstawie umów, które zawierane są na każdy pojedynczy program lub na cykl programów. W umowie zawarte są warunki, prawa oraz obowiązki, a także zastrzeżenie, że bez zgody telewizji publicznej Podatnik nie może zlecić wykonanie dzieła innej osobie. Dzieło wykonywane jest samodzielnie, tzn. bez zatrudniania pracowników. Podatnik wskazuje, że prowadzona przez niego działalność należy do grupowania 92.20 Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług.

Zdaniem Podatnika świadczone przez niego usługi opodatkowane są stawką 0% podatku od towarów i usług.

Mając na uwadze powyższe tut. organ podatkowy stwierdza:
Zgodnie z art 41 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 ze zm.) stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.
Według art. 43 ust. 1 pkt 1 w/w ustawy zwalnia się od podatku usługi wymienione w załączniku nr 4 do ustawy.
Zgodnie z pozycją 11 załącznika nr 4 do w/w ustawy zwolnieniu od podatku od towarów i usług podlegają usługi z grupowania ex 92 tzn. usługi związane z kulturą, w tym również usługi twórców i artystów wykonawców, w rozumieniu przepisów o prawie autorskim i prawach pokrewnych, wynagradzane w formie honorariów za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do artystycznego wykonania, usługi związane z rekreacją i sportem - z wyłączeniem m. in. usług radia i telewizji (PKWiU 92.2), z zastrzeżeniem poz. 12.
Według pozycji 12 załącznika nr 4 do w/w ustawy zwolnieniu od podatku od towarów i usług podlegają usługi publicznych radia i telewizji, z wyłączeniem usług związanych z taśmami wideo oraz z wszelkimi filmami reklamowymi i promocyjnymi, a także działalności agencji informacyjnych.
Zgodnie z pozycją 155 załącznika nr 3 do w/w ustawy usługi radia i telewizji, inne niż określone w poz. 12 zał. nr 4, z wyłączeniem usług związanych z taśmami wideo oraz z wszelkimi filmami reklamowymi i promocyjnymi, a także działalności agencji informacyjnych podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT w wysokości 7%.

W świetle powyższego świadczone przez Podatnika usługi sklasyfikowane do grupowania PKWiU 92.20 "Usługi telewizji" opodatkowane są stawką VAT w wysokości 7%, gdyż zwolnienie przysługuje tylko w odniesieniu do usług wykonywanych przez publiczne radio i telewizję.
W tym miejscu zaznacza się, że odpowiedzialnym za właściwe klasyfikowanie wykonywanych usług jest podatnik, który w razie wątpliwości może zwrócić się o interpretację do Ośrodka Interpretacji Standardów Klasyfikacyjnych Głównego Urzędu Statystycznego w Łodzi, zaś powyższej odpowiedzi udzielono w oparciu o stan faktyczny i dane zawarte we wniosku.
W związku z powyższym tut. organ podatkowy postanowił jak w sentencji.

Niniejsza interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcęi stanu prawnego obowiązującego w dacie wydania postanowienia.
Jednocześnie tut. organ podatkowy informuje, że zgodnie z art. 14b § 1 niniejsza interpretacja nie jest wiążąca dla podatnika, płatnika lub inkasenta. Jeżeli jednak podatnik, płatnik lub inkasent zastosowali się do tej interpretacji, organ nie może wydać decyzji określającej lub ustalającej ich zobowiązanie podatkowe bez zmiany albo uchylenia postanowienia, o którym mowa w art. 14a § 4 jeżeli taka decyzja byłaby niezgodna z interpretacją zawartą w tym postanowieniu.
W myśl § 2 w/w artykułu interpretacja, o której mowa w art. 14a § 1, jest wiążąca dla organów podatkowych i organów kontroli skarbowej właściwych dla wnioskodawcy i może zostać zmieniona albo uchylona wyłącznie w drodze decyzji w trybie określonym w § 5.

Pierwszy Urząd Skarbowy Warszawa-Śródmieście