w zakresie stawki podatku dla importowanego surowego oleju sojowego - Interpretacja - 0114-KDIP1-2.4012.44.2017.1.SM

ShutterStock
Interpretacja indywidualna z dnia 21.04.2017, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.44.2017.1.SM, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej

Temat interpretacji

w zakresie stawki podatku dla importowanego surowego oleju sojowego

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 22 marca 2017 r. (data wpływu 23 marca 2017 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla importowanego surowego oleju sojowego - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 marca 2017 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla importowanego surowego oleju sojowego.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

Podatnik zamierza prowadzić działalność gospodarczą w zakresie: przedmiot przeważającej działalności (wg kodów PKD):

  • 46.21.Z, Sprzedaż hurtowa zboża, nieprzetworzonego tytoniu, nasion i pasz dla zwierząt.

Podatnik zamierza rozszerzyć przedmiot działalności o PKD 46.33.Z, Sprzedaż hurtowa mleka, wyrobów mleczarskich, jaj, olejów i tłuszczów jadalnych.

Podatnik zamierza dokonywać importów na terytorium kraju surowego oleju sojowego jadalnego, posiadającego kod PKWiU 10.41.21.0 oraz kod CN 1507 10 90.

Następnie zamierza dokonywać odpłatnych dostaw na terytorium kraju tego oleju na rzecz m.in. rolników ryczałtowych, w rozumieniu art. 2 pkt 19 u.p.t.u., z przeznaczeniem tego oleju do karmienia zwierząt.

Zgodnie z art. 82 ust. 1 oraz ust. 3 u.bżiż.:

1. W wyniku przeprowadzonej, kontroli właściwy organ Państwowej Inspekcji Sanitarnej wydaje Świadectwo stwierdzające spełnianie przez towary objęte graniczną kontrolą sanitarną wymagań zdrowotnych. Organy celne nadają dopuszczalne przeznaczenie celne, zgodnie z warunkami określonymi w świadectwie stwierdzającym spełnianie przez towary objęte graniczną kontrolą sanitarną wymagań zdrowotnych albo zgodnie z działaniami, o których mowa w ust. 2.

Zgodnie z § 1 w zw. z poz. 39 tabeli Załącznika do Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 8 grudnia 2011 r. w sprawie wykazu towarów; które podlegają granicznej kontroli sanitarnej (Dz. U. 2011.272.1612 z późn. zm) granicznej kontroli sanitarnej podlegają Olej sojowy i jego frakcje, nawet rafinowane, ale niemodyfikowane chemicznie, z wyłączeniem kodów: 1507 10 10 i 1507 90 10 - Do zastosowań technicznych lub przemysłowych, innych niż produkcja artykułów spożywanych przez ludzi posiadające kod CN ex 1507 przeznaczone Wyłącznie do celów spożywczych (zgodnie z przypisem a) Objaśnień do tabeli).

W celu ustalenia, czy surowy olej sojowy jest jadalny, podatnik zamierza - przed dokonaniem jego importów na terytorium kraju - złożyć właściwemu państwowemu granicznemu inspektorowi sanitarnemu wniosek o dokonanie granicznej kontroli sanitarnej, w rozumieniu art. 83 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2015 r., poz. 594, z późn. zm.) - dalej jako u.bżiż. W związku ze złożeniem powyższego wniosku podatnik zamierza pozyskać świadectwo spełniania wymagań zdrowotnych, w rozumieniu art. 82 ust. 1 u.bżiż. oraz art. 83 ust. 1 pkt 2 u.bżiż., którego wzór określony jest w załączniku nr 3 Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 14 lutego 2007 r. w sprawie wzorów wniosku o dokonanie granicznej kontroli sanitarnej oraz świadectwa spełniania wymagań zdrowotnych (Dz. U. z 2007 r., Nr 44, poz. 286, z późn. zm.), w którym to świadectwie właściwy organ Państwowej Inspekcji Sanitarnej stwierdzi, że importowany przez podatnika surowy olej sojowy jest środkiem spożywczym, który spełnia wymagania w zakresie wymagań zdrowotnych i może być przeznaczony do spożycia przez ludzi.

Na podstawie ww. świadectwa spełniania wymagań zdrowotnych zaimportowany przez podatnika surowy olej sojowy zostanie wprowadzony do obrotu na terytorium kraju jako środek spożywczy, w rozumieniu art. 3 ust. 1 u.bżiż. w zw. z art. 2 Rozporządzenia (WE) Nr 178/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 28 stycznia 2002 r. ustanawiającego ogólne zasady i wymagania prawa żywnościowego, powołującego Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności oraz ustanawiającego procedury w zakresie bezpieczeństwa żywności (Dz. U. UE L z 2002 r., Nr 31, poz. 1, z późn. zm.) - dalej jako: rozp. 178/2002.

Przepisy te brzmią następująco:

Art. 3 ust. 1 u.bżiż. Żywnością (środkiem spożywczym) jest każda substancja lub produkt w rozumieniu art. 2 rozporządzenia nr 178/2002.

Art. 2 rozp. 178/2002 Do celów niniejszego rozporządzenia żywność (lub środek spożywczy) oznacza jakiekolwiek substancje lub produkty, przetworzone, częściowo przetworzone lub nieprzetworzone, przeznaczone do spożycia przez ludzi lub których spożycia przez ludzi można się spodziewać.

Środek spożywczy obejmuje napoje, gumę do żucia i wszelkie substancje, łącznie z wodą, świadomie dodane do żywności podczas jej wytwarzania, przygotowania lub obróbki. Definicja ta obejmuje wodę zgodną z normami określonymi zgodnie z art. 6 dyrektywy 98/83/WE i bez uszczerbku dla wymogów dyrektyw 80/778/EWG i 98/83/WE.

Środek spożywczy nie obejmuje:

  • pasz;
  • zwierząt żywych, chyba że mają być one wprowadzone na rynek do spożycia przez ludzi;
  • roślin przed dokonaniem zbiorów;
  • produktów leczniczych w rozumieniu dyrektyw Rady 65/65/EWG (22) i 92/73/EWG (23);
  • kosmetyków w rozumieniu dyrektywy Rady 76/768/EWG (24);
  • tytoniu i wyrobów tytoniowych w rozumieniu dyrektywy Rady 89/622/EWG (25);
  • narkotyków lub substancji psychotropowych w rozumieniu Jedynej konwencji o środkach odurzających z 1961 r. oraz Konwencji o substancjach psychotropowych z 1971 r.;
  • pozostałości i zanieczyszczeń.

Następnie na etapie odpłatnych dostaw surowego oleju sojowego na terytorium kraju na rzecz m.in. rolników ryczałtowych, podatnik zmieni jego przeznaczenie i dokona jego sprzedaży jako składnik paszy, przeznaczony do karmienia zwierząt.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:

Jaką stawką podatku od towarów i usług opodatkowane będą importy surowego oleju sojowego na terytorium kraju, których podatnik dokona w okolicznościach zdarzenia przyszłego?

Zdaniem Wnioskodawcy:

Zgodnie z art. 2 pkt 1, pkt 3, pkt 4, pkt 5, pkt 7, pkt 30 u.p.t.u. ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:

  • terytorium kraju - rozumie się przez to terytorium Rzeczpospolitej Polskiej zastrzeżeniem art. 2a;
  • terytorium Unii Europejskiej - rozumie się przez to terytoria państw członkowskich Unii Europejskiej (...);
  • terytorium państwa członkowskiego - rozumie się przez to terytorium państwa wchodzące w skład terytorium Unii Europejskiej, z zastrzeżeniem art. 2a;
  • terytorium państwa trzeciego - rozumie się przez to terytorium państwa niewchodzące w skład terytorium Unii Europejskiej, z zastrzeżeniem art. 2a ust. 1 i 3;
  • imporcie towarów - rozumie się przez to przywóz towarów z terytorium państwa trzeciego na terytorium Unii Europejskiej;
  • PKWiU ex - rozumie się przez to zakres wyrobów lub usług węższy niż określony w danym grupowaniu Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 3 u.p.t.u. Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej podatkiem, podlegają m.in. import towarów na terytorium kraju.

Zgodnie z art. 41 ust. 2a u.p.t.u. Dla towarów wymienionych w załączniku nr 10 do ustawy stawka podatku wynosi 5%.

Zgodnie z poz. 20 Załącznika Nr 10 do u.p.t.u, Oleje i tłuszcze zwierzęce i roślinne - wyłącznie jadalne o symbolu PKWiU ex 10.4 wymieniono w wykazie towarów opodatkowanych stawką podatku w wysokości 5%.

Surowy olej sojowy został sklasyfikowany pod kodem 10.41.21.0 PKWiU 2008 oraz zgrupowany w grupie 10.4 oleje i tłuszcze zwierzęce i roślinne.

W okolicznościach zdarzenia przyszłego, podatnik dokona importów surowego oleju sojowego posiadającego kod PKWiU 10.41.21.0 oraz kod CN 1507 10 90, który będzie mógł być przeznaczony do spożycia przez ludzi - inaczej mówiąc będzie się nadawał do spożycia przez ludzi. Taki surowy olej sojowy, będzie zatem - w ocenie Wnioskodawcy - olejem roślinnym - jadalnym, w rozumieniu poz. 20 Załącznika Nr 10 do u.p.t.u.

W konsekwencji, w ocenie Wnioskodawcy, importy surowego oleju sojowego na terytorium kraju, których podatnik dokona w okolicznościach zdarzenia przyszłego, opodatkowane będą 5% stawką podatku od towarów i usług.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2016 r., poz. 710, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług (...) podlegają:

  1. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;
  2. eksport towarów;
  3. import towarów na terytorium kraju;
  4. wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;
  5. wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Przepis art. 2 pkt 6 ustawy stanowi, że przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Przez import towarów w myśl art. 2 pkt 7 ustawy rozumie się przywóz towarów z terytorium państwa trzeciego na terytorium Unii Europejskiej.

Zgodnie z art. 5a ustawy, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

W myśl art. 17 ust. 1 pkt 1 ustawy, podatnikami są również osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, na których ciąży obowiązek uiszczenia cła, również w przypadku, gdy na podstawie przepisów celnych importowany towar jest zwolniony od cła albo cło na towar zostało zawieszone, w części lub w całości, albo zastosowano preferencyjną, obniżoną, lub zerową stawkę celną.

Stawka podatku stosownie do treści art. 41 ust. 1 ustawy wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Art. 146a pkt 1 ustawy stanowi, że w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2018 r., z zastrzeżeniem art. 146f stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110 wynosi 23%.

Jednakże zarówno w treści ustawy, jak i przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi.

I tak, art. 41 ust. 2 ustawy określa, że dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Art. 146a pkt 2 ustawy stanowi, że w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2018 r., z zastrzeżeniem art. 146f stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.

Natomiast art. 41 ust. 2a ustawy określa, że dla towarów wymienionych w załączniku nr 10 do ustawy stawka podatku wynosi 5%.

W załączniku nr 3 do ustawy, zawierającym wykaz towarów i usług opodatkowanych stawką podatku w wysokości 8%, pod poz. 27 wskazano Oleje i tłuszcze zwierzęce i roślinne wyłącznie jadalne o PKWiU ex 10.4.

Natomiast załącznik nr 10 do ustawy zawiera wykaz towarów opodatkowanych stawką podatku VAT w wysokości 5%. W poz. 20 tego załącznika do ustawy znajdują się towary sklasyfikowane pod symbolem PKWiU ex 10.4. Oleje i tłuszcze zwierzęce i roślinne wyłącznie jadalne.

Jak wynika z powyższego, symbol PKWiU ex 10.4 został wymieniony w załączniku nr 3 oraz w załączniku nr 10 do ustawy. Zgodnie z pkt 1 Objaśnień do załącznika nr 3, wykaz ten nie ma zastosowania dla zakresu sprzedaży towarów i usług zwolnionych od podatku od towarów i usług lub opodatkowanych stawkami niższymi niż stawka, której dotyczy załącznik. Oznacza to, że jeżeli dany towar lub usługa wymieniony w załączniku nr 3, na podstawie innych regulacji podlega opodatkowaniu niższą stawką podatku VAT lub zwolnieniu zastosowanie ma niższa stawka podatku lub zwolnienie.

W myśl art. 2 pkt 30 ustawy przez PKWiU ex rozumie się zakres wyrobów lub usług węższy niż określony w danym grupowaniu Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług.

Umieszczenie ww. oznaczenia przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania danej stawki preferencyjnej tylko do towarów/usług należących do wymienionego grupowania statystycznego, spełniających określone warunki sprecyzowane przez ustawodawcę w rubryce nazwa towaru lub usługi (grupy towarów lub usług).

Zatem wynikająca z konkretnego załącznika stawka VAT dotyczy wyłącznie danego wyrobu lub usługi z danego grupowania.

Klasyfikacją, do której odwołują się przepisy ustawy, jest Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług (PKWiU), wprowadzona rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207, poz. 1293, z późn. zm.), którą dla celów podatku od towarów i usług stosuje się od dnia 1 stycznia 2011 r.

Zaznaczyć należy, że jak wynika z Komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS Nr 1, poz. 11) zgodnie z zasadami metodycznymi klasyfikacji zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby i usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów.

W PKWiU nie ma definicji określenia ,,jadalne. Grupowania, w tytułach których występuje takie wyrażenie, są określone przez odpowiednie podpozycje CN. Nomenklatura scalona (CN), w odniesieniu do produktów przeznaczonych do spasania dla zwierząt stosuje określenia ,,paszowe, ,,pastewne. Natomiast określenia ,,jadalne, ,,niejadalne są używane do określenia produktów przeznaczonych dla ludzi.

Zatem przyjąć należy, że określenie danego wyrobu (np. oleju) jako jadalny, oznacza produkt, który może zostać spożyty przez ludzi.

Uwzględniając powyższe, jak również przywołane przepisy prawa należy stwierdzić, że preferencyjną stawką podatku mogą zostać opodatkowane tylko te wyroby (oleje i tłuszcze) sklasyfikowane do symbolu PKWiU 10.4, które spełniają określone warunki, tj. mają pochodzenie zwierzęce lub roślinne oraz są wyrobami jadalnymi.

Należy zauważyć, że stosownie do art. 41 ust. 15 ustawy, minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, do celów poboru podatku w imporcie, wykaz towarów wymienionych w załącznikach nr 3 i 10 do ustawy w układzie odpowiadającym Nomenklaturze Scalonej (CN).

Na podstawie powyższej delegacji ustawowej, Minister Finansów wydał rozporządzenie z dnia 22 grudnia 2011 r. w sprawie wykazów towarów do celów poboru podatku od towarów i usług w imporcie (Dz. U. z 2014 r., poz. 743, z późn. zm.), w którym określił wykazy towarów wymienionych w załącznikach nr 3 i 10 do ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług w układzie odpowiadającym Nomenklaturze Scalonej (CN), stanowiące odpowiednio załączniki nr 1 i 2 do tego rozporządzenia.

W załączniku nr 1 do ww. rozporządzenia wykaz towarów, których import objęty jest stawką podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług, w poz. 124 pod symbolem CN * 1507 wymieniono Olej sojowy i jego frakcje, nawet rafinowane, ale niemodyfikowane chemicznie (z odnośnikiem 9). W punkcie 9 objaśnień do podpozycji oznaczonych symbolem * umieszczonym w kolumnie Kod CN wskazano, że wyłącznie jadalne.

Zgodnie z objaśnieniami zawartymi pod załącznikiem nr 1 wykaz nie ma zastosowania dla zakresu importu towarów zwolnionych od podatku lub opodatkowanych stawkami niższymi niż stawka, której dotyczy załącznik.

Natomiast w załączniku nr 2 do ww. rozporządzenia wykaz towarów, których import objęty jest stawką podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2a ustawy o podatku od towarów i usług, w poz. 95 pod symbolem CN * 1507 wymieniono Olej sojowy i jego frakcje, nawet rafinowane, ale niemodyfikowane chemicznie (z odnośnikiem 6). W punkcie 6 objaśnień do podpozycji oznaczonych symbolem * umieszczonym w kolumnie Kod CN wskazano, że wyłącznie jadalne.

Zgodnie z objaśnieniami zawartymi pod załącznikiem nr 2 wykaz nie ma zastosowania dla zakresu importu towarów zwolnionych od podatku.

Wnioskodawca zamierza dokonywać importów na terytorium kraju surowego oleju sojowego jadalnego, posiadającego kod PKWiU 10.41.21.0 oraz kod CN 1507 10 90.

W celu ustalenia, czy surowy olej sojowy jest jadalny, Podatnik zamierza - przed dokonaniem jego importów na terytorium kraju - złożyć właściwemu państwowemu granicznemu inspektorowi sanitarnemu wniosek o dokonanie granicznej kontroli sanitarnej w rozumieniu art. 83 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2015 r., poz. 594, z późn. zm.).

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą stawki podatku od towarów i usług jaką będą opodatkowane importy surowego oleju sojowego na terytorium kraju.

Należy zauważyć, że w sytuacji, gdy importowany towar klasyfikowany do kodu CN 1507 10 90 jako olej jadalny wymieniony jest w obu załącznikach do rozporządzenia, do importu ww. towaru ma zastosowanie niższa stawka podatku VAT w wysokości 5%, o której mowa w art. 41 ust. 2a ustawy w zw. z poz. 95 załącznika nr 2 do ww. rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2011 r. w sprawie wykazu towarów do celów poboru podatku od towarów i usług w imporcie.

Zatem import surowego oleju sojowego jadalnego posiadającego symbol PKWiU 10.41.21.0 oraz kod CN 1507 10 90 będzie opodatkowany stawką VAT w wysokości 5%.

Stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.

Należy podkreślić, że stosownie do przepisu art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Niniejsza interpretacja została wydana wyłącznie w oparciu o przedstawiony we wniosku opis zdarzenia przyszłego, którego elementem jest wskazana przez Wnioskodawcę klasyfikacja wyrobów będących przedmiotem zapytania.

Wydana interpretacja nie rozstrzyga zatem kwestii poprawności przedstawionej we wniosku klasyfikacji opisanych wyrobów według PKWiU oraz nomenklatury CN. Analiza prawidłowości zaklasyfikowania przez Wnioskodawcę opisanego towaru do właściwego grupowania statystycznego, nie mieści się w ramach określonych w art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa, zgodnie z którym Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, na wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). W konsekwencji, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej nie jest uprawniony do oceny stanowiska odnośnie przyporządkowania formalnego towarów i usług do klasyfikacji statystycznej, a niniejszej interpretacji dokonano w oparciu o klasyfikację podaną przez Wnioskodawcę.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa, po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2016 r., poz. 718, z późn. zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.

Stanowisko

prawidłowe

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej