Temat interpretacji
POSTANOWIENIE
Naczelnik Urzędu Skarbowego w Oświęcimiu, działając na podstawie art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60) po rozpatrzeniu wniosku spółki z dnia 18.02.2005 r. w sprawie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego.
uznaje
stanowisko podatnika za prawidłowe
UZASADNIENIE
W dniu 24 lutego 2005 r. wpłynęło do tut. Organu
podatkowego pismo Spółki - w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji dotyczącej wysokości stawki podatku od towarów i usług na wykonywane przez Spółkę usługi budowlane w budownictwie mieszkaniowym (PK.OB 111 i 112).
Naczelnik Urzędu Skarbowego w Oświęcimiu dokonał oceny formalnej poprawności wniosku i ustalił, że w sprawie, będącej przedmiotem zapytaniania nie toczy się postępowanie podatkowe, kontrola podatkowa oraz postępowanie przed sądem administracyjnym, stwierdzając tym samym brak negatywnych przesłanek do udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego na podstawie art. 14a § 1 ustawy - Ordynacja podatkowa.
Pytanie podatnika dotyczy następującego stanu faktycznego:
W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka wykonuje montaż na zamówienie klienta urządzeń związanych z instalacją gazową, wodno-kanalizacyjnąoraz centralnego ogrzewania. Usługi te polegają na:
1) wymianie istniejącej już w budynku instalacji i
zainstalowaniu w jej miejsce nowej,
2) montażu w nowo wznoszonym budynku instalacji w miejscach wynikających z dokumentacji budowlanej i dotyczą budownictwa mieszkaniowego (PKOB 111 i 112).
Działalność ta została sklasyfikowana przez Ośrodek Interpretacji Standardów Klasyfikacyjnych Urzędu Statystycznego w Łodzi pod symbolami PKWiU:
1) 45.33.11 -00.00 - "Roboty związane z instalacją centralnego ogrzewania",
2) 45.33.45.33.20- "Roboty związane z instalacją wodno-kanalizacyjną",
3) 45.33.30 -00.00 - "Roboty związane z instalacją gazową"
Na tle określonego stanu faktycznego Spółka formułując własne stanowisko stwierdza, że wykonywane przez nią usługi (obejmujące kwoty za robociznę, zastosowane materiały, pracę urządzeń oraz sprzętu) winny być opodatkowane 7 % stawką podatku VAT.
Do opisanego stanu faktycznego sprawy mają zastosowanie następujące przepisy prawa podatkowego:
Stosownie do regulacji zawartych w przepisie art. 146 ust. 1 pkt 2 lit. a)
ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535) w okresie od 1 maja 2004 r. do dnia 31 grudnia 2007 r. dla robót budowlano-montażowych oraz remontów i robót konserwacyjnych związanych z budownictwem mieszkaniowym i infrastrukturą towarzyszącą stosuje się stawkę podatkową w wysokości 7 %.
Przez roboty związane z budownictwem mieszkaniowym i infrastrukturą towarzyszącą, w świetle art. 146 ust. 2 ustawy o VAT, należy rozumieć roboty budowlane dotyczące inwestycji w zakresie obiektów budownictwa mieszkaniowego i infrastruktury towarzyszącej oraz remontów obiektów budownictwa mieszkaniowego.
Pod pojęciem infrastruktury towarzyszącej budownictwu mieszkaniowemu - zgodnie z art. 146 ust. 3 ustawy o VAT - mieszczą się natomiast:
1. sieci rozprowadzające wraz z urządzeniami, obiektami i przyłączami do budynków mieszkalnych,
2. urządzanie i zagospodarowanie terenu w ramach przedsięwzięć zadań budownictwa mieszkaniowego, w szczególności drogi,
dojścia, dojazdy, zieleń i małą architekturę,
3. urządzenia i ujęcia wody. stacje uzdatniania wody. oczyszczalnie ścieków, kotłownie oraz sieci wodociągowe. kanalizacyjne. cieplne, elektroenergetyczne. gazowe i telekomunikacyjne,
jeżeli są one związane z obiektami budownictwa mieszkaniowego.
W świetle ww. przepisów prawa podatkowego oraz z uwagi na fakt, iż Ośrodek Interpretacji Standardów Klasyfikacyjnych Urzędu Statystycznego w Łodzi zaklasyfikował wykonywane przez Spółkę czynności jako "roboty ..."" sklasyfikowane w grupowaniu PKWiU 45, tut. Organ podatkowy potwierdza stanowisko prezentowane przez Spółkę dodając co następuje.
Niniejsza interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę oraz stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia, którego dotyczy wniosek. Interpretacja traci swoją ważność z dniem zmiany przepisów prawa, które były jej przedmiotem. Interpretacja nie jest wiążąca dla podatnika, płatnika, lub inkasenta, wiąże natomiast organy podatkowe i organy kontroli skarbowej właściwe dla wnioskodawcy do czasu jej zmiany lub uchylenia (art. 14 b § 1 i § 2 ustawy - Ordynacja podatkowa).
Na niniejsze postanowienie służy zażalenie do Dyrektora Izby Skarbowej w Krakowie za pośrednictwem Naczelnika Urzędu Skarbowego w: Oświęcimiu w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia ( art. 14a § 4, art. 236 § 2 u.O.p.).