Temat interpretacji
Zgodnie z art.2 ust.3 pkt1 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz. U. z 1993 r., Nr 11, poz. 50 z późn. zm.) opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega m. in. świadczenie usług oraz przekazanie lub zużycie towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy.
Sprzedaż premiowa jest jednym ze środków oddziaływania na potencjalnego nabywcę, zmierzającym do zachęcenia do nabycia określonego towaru. Celem zastosowanej premii jest zatem uatrakcyjnienie sprzedaży, prowadzące w konsekwencji do pozyskania nowych klientów bądź zwiększenia wartości dokonanych przez nich zakupów, co w istocie wypełnia treść pojęcia reklamy. Reklama bowiem to ogół działań danego przedsiębiorstwa polegających na promocji sprzedaży, kreowaniu oraz rozwijaniu popytu na jego produkty.
W świetle powyższego przekazanie nagrody rzeczowej w ramach sprzedaży premiowej jest czynnością podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług na podstawie art.2 ust.3 pkt1 w/w ustawy o VAT.
Stanowisko przedstawione przez Stronę w przedmiotowym piśmie jest więc nieprawidłowe