Zgodnie z art.2 ust.3 pkt1 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz. U. z 1993 r., Nr 11, poz. 50 z... - Interpretacja - P-1-443/11/04

ShutterStock
Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 02.04.2004, sygn. P-1-443/11/04, Trzeci Urząd Skarbowy w Lublinie

Temat interpretacji

Pytanie podatnika

Zgodnie z art.2 ust.3 pkt1 ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz. U. z 1993 r., Nr 11, poz. 50 z późn. zm.) opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega m. in. świadczenie usług oraz przekazanie lub zużycie towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy.

Sprzedaż premiowa jest jednym ze środków oddziaływania na potencjalnego nabywcę, zmierzającym do zachęcenia do nabycia określonego towaru. Celem zastosowanej premii jest zatem uatrakcyjnienie sprzedaży, prowadzące w konsekwencji do pozyskania nowych klientów bądź zwiększenia wartości dokonanych przez nich zakupów, co w istocie wypełnia treść pojęcia reklamy. Reklama bowiem to ogół działań danego przedsiębiorstwa polegających na promocji sprzedaży, kreowaniu oraz rozwijaniu popytu na jego produkty.

W świetle powyższego przekazanie nagrody rzeczowej w ramach sprzedaży premiowej jest czynnością podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług na podstawie art.2 ust.3 pkt1 w/w ustawy o VAT.

Stanowisko przedstawione przez Stronę w przedmiotowym piśmie jest więc nieprawidłowe

Trzeci Urząd Skarbowy w Lublinie