Temat interpretacji
Uznanie za wydanie faktury (w rozumieniu art. 111 ust. 3a pkt 1 ustawy) jej przesłania z wykorzystaniem infrastruktury związanej z aplikacją mobilną.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Spółdzielni przedstawione we wniosku z dnia 11 lutego 2019 r. (data wpływu 14 lutego 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania za wydanie faktury (w rozumieniu art. 111 ust. 3a pkt 1 ustawy) jej przesłania z wykorzystaniem infrastruktury związanej z aplikacją mobilną jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 14 lutego 2019 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania za wydanie faktury (w rozumieniu art. 111 ust. 3a pkt 1 ustawy) jej przesłania z wykorzystaniem infrastruktury związanej z aplikacją mobilną.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
w (dalej jako Spółdzielnia) prowadzi współpracę w ramach umowy franczyzy z (dalej jako Koncern). W ramach swej działalności na terytorium kraju Spółdzielnia dokonuje m.in. sprzedaży detalicznej paliw silnikowych, usług i produktów pozapaliwowych na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, rolników oraz podmiotów prowadzących działalność gospodarczą.
W związku z szybkim rozwojem nowoczesnych technologii związanych z możliwościami smartfonów podłączonych do sieci Internet, Spółdzielnia planuje wdrożyć rozwiązanie, w którym nabywca, po zatankowaniu paliwa do pojazdu, będzie mógł dokonać samoobsługowej zapłaty za kupione paliwo bezpośrednio przy dystrybutorze lub samoobsługowej zapłaty za kupiony wybrany produkt pozapaliwowy lub usługę oferowaną na stacji paliw bezpośrednio przy tym produkcie lub usłudze za pomocą dedykowanej aplikacji mobilnej zainstalowanej na użytkowanym smartfonie, przez wykorzystanie modułu aplikacji dot. płatności mobilnej (dalej jako płatność mobilna). Płatności mobilne będą dostępne jedynie dla tych nabywców, którzy pobiorą i zainstalują na smartfonie specjalną aplikację mobilną udostępnioną przez Koncern, służącą do realizacji płatności mobilnych (aplikacja na smartfony podłączone do sieci Internet) po spełnieniu warunków określonych w regulaminie.
Płatności mobilne będą dokonywane w sposób spersonalizowany. Warunkiem realizacji płatności mobilnej będzie utworzenie osobistego konta użytkownika usługi płatności mobilnych w Centralnym (dalej jako System) oraz zarejestrowanie utworzonego konta w aplikacji mobilnej zainstalowanej w smartfonie użytkownika. W ramach rejestracji konta w Systemie, o której mowa powyżej, nabywca będzie zobowiązany do podania następujących danych: imię, nazwisko, adres, NIP lub PESEL, adres e-mail, nr telefonu, oraz PIN do autoryzacji płatności mobilnych. Konto użytkownika będzie zabezpieczone PIN-em zgodnie z politykami bezpieczeństwa dla aplikacji internetowych. Koncern będzie świadczył na rzecz Spółdzielni w ramach umowy franczyzy (przy wykorzystaniu infrastruktury Koncernu związanej z aplikacją mobilną) usługę technicznego przesyłania faktur w formie pliku PDF (faktura elektroniczna) w imieniu Spółdzielni na adres e-mail podany przy rejestracji konta użytkownika.
Nabywca pobiera aplikację mobilną służącą dokonywaniu płatności mobilnych oraz rejestruje osobiste konto w Systemie. Nabywca zobowiązany będzie do zaakceptowania regulaminu korzystania z tej aplikacji. Jednocześnie, akceptując regulamin aplikacji mobilnej, nabywca wyrazi zgodę na zawarte w tym regulaminie żądanie otrzymywania faktur dokumentujących transakcje sprzedaży na stacji paliw Spółdzielni z płatnością mobilną oraz wyrazi zgodę na otrzymywanie faktur w formie pliku PDF (faktura elektroniczna) na adres e-mail podany przy rejestracji konta użytkownika. Faktura elektroniczna przeznaczona dla nabywcy będzie technicznie wysłana przez Koncern w imieniu Spółdzielni, która jest faktycznym wystawcą faktury, za pośrednictwem infrastruktury Koncernu związanej z aplikacją mobilną udostępnioną Spółdzielni.
Po zatankowaniu paliwa, pobraniu produktu pozapaliwowego lub usług oferowanych na stacji paliw Spółdzielni i potwierdzeniu przez nabywcę płatności mobilnej w aplikacji mobilnej Koncernu, transakcja przez system stacyjny Spółdzielni zostanie przesłana do kasy rejestrującej na stacji paliw Spółdzielni i na niej zaewidencjonowana. Wartość sprzedaży i kwota podatku zostaną zarejestrowane w raporcie fiskalnym dobowym kasy rejestrującej Spółdzielni.
Kasa rejestrująca zainstalowana na danej stacji paliw Spółdzielni będzie ewidencjonowała transakcje z płatności mobilnych wykonywanych na tej stacji paliw. Numer paragonu fiskalnego oraz dane transakcji znajdujące się na paragonie fiskalnym zostaną przesłane do systemy stacyjnego Spółdzielni.
Po przesłaniu ww. danych do systemu stacyjnego, papierowy paragon wydrukowany z istniejącej kasy Spółdzielni zostanie zniszczony (kopia paragonu fiskalnego nadal pozostanie w pamięci fiskalnej kasy Spółdzielni), gdyż nabywca wyraził żądanie otrzymania faktury w formie elektronicznej. Z systemu stacyjnego Spółdzielnia będzie wystawiała dla nabywcy fakturę do zarejestrowanego wcześniej paragonu fiskalnego. Egzemplarz faktury w formie elektronicznej, przeznaczony dla nabywcy będzie technicznie wysłany przez Koncern w imieniu Spółdzielni, która jest faktycznym wystawcą faktury za pośrednictwem infrastruktury Koncernu związanej z aplikacją mobilną na wskazany adres e-mail i zgodnie z żądaniem nabywcy wyrażonym przez akceptację regulaminu użytkownika aplikacji mobilnej do płatności mobilnych. Egzemplarz faktury pozostający na stacji Spółdzielni będzie zachowany (zgodnie z warunkami archiwizacji dokumentów) w systemie ewidencji sprzedaży stacji paliw Spółdzielni, na której wykonana została transakcja płatnością mobilną. Wykorzystanie infrastruktury Koncernu związanej z aplikacją mobilną pozwoli dodatkowo nabywcy na ponowne pobranie obrazu faktury według jego żądania.
Spółdzielnia jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.
W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.
Czy Spółdzielnia przesyłając wystawioną fakturę (faktura ekonomiczna w formacie PDF), z wykorzystaniem i za pośrednictwem infrastruktury Koncernu związanej z aplikacją mobilną, na adres e-mail podany przez nabywcę, może uznać, że jest to wydanie faktury w myśl przepisu art. 111 ust. 3a pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174, z późn. zm.)?
Zdaniem Spółdzielni:
W myśl art. 111 ust. 3a pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 o podatku i usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174, z późn. zm.), podatnicy prowadzący ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących są obowiązani dokonywać wydruku paragonu fiskalnego lub faktury z każdej sprzedaży oraz wydawać wydrukowany dokument nabywcy.
Zdaniem Spółdzielni, przesyłanie faktury w formacie PDF (faktura elektroniczna) na adres e- mailowy podany przez nabywcę z wykorzystaniem i za pośrednictwem infrastruktury Koncernu związanej z aplikacją mobilną jest równoznaczne z wydaniem faktury nabywcy. Bez znaczenia w sprawie jest, że faktura w formacie PDF (faktura elektroniczna) nie zostanie wydana w formie papierowej.
Definicje faktury i faktury elektronicznej zawiera art. 2 pkt 31 i 32 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174, z późn. zm.), zgodnie z którym:
- faktura to dokument w formie papierowej lub elektronicznej zawierający dane wymagane ustawą i przepisami wydanymi na jej podstawie;
- faktura elektroniczna to faktura w formie elektronicznej wystawiona i otrzymana w dowolnym formacie elektronicznym.
Wyboru formatu dokonują podatnicy. Możliwość przesyłania faktur elektronicznych w formacie PDF drogą e-mail do kontrahentów, którzy zaakceptowali taka formę faktury, potwierdził Dyrektor Izby skarbowej w Łodzi w interpretacji z dnia 13 lipca 2012 r. nr IPTPP4/443-262/12-6/JM.
Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie w indywidualnej interpretacji z dnia 28 grudnia 2016 r. nr 1462-IPPP3.4512.927.2016.l.RD wydanej w zbliżonym stanie faktycznym stwierdził, że wysyłanie faktur elektronicznych w formacie pliku PDF na adres e-mail wskazany przez nabywców, którzy wyrazili żądanie otrzymywania faktur w formie elektronicznej przy akceptacji regulaminu płatności mobilnych, zapisy ma koncie nabywcy w centralnym systemie Płatności Mobilnych, spełnia przesłanki, o których mowa w art. 111 ust. 3a pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174, z późn. zm.) w zakresie uznania przesłania faktur w formacie PDF za wydanie faktury.
W świetle powyżej przytoczonych przepisów oraz uzasadnienia do ich wprowadzenia planowane przez Spółdzielnię techniczne wysyłanie przez Koncern w imieniu Spółdzielni za pośrednictwem infrastruktury Koncernu związanej z aplikacją mobilną faktur elektronicznych w formacie pliku PDF na adres e-mailowy wskazany przez nabywców, którzy wyrazili żądanie otrzymania faktur w formie elektronicznej przy akceptacji regulaminu płatności mobilnych zapisanych na koncie nabywcy w Systemie, będzie spełniało przesłanki do uznania, że nastąpi wydanie faktury nabywcy w myśl art. 111 ust. 3a pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 o podatku towarów i usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174, z późn. zm.).
Zdaniem Spółdzielni, planowane rozwiązanie w zakresie płatności mobilnych wnosi dodatkowe korzyści w postaci całkowitej personalizacji zakupów i automatycznego przypisania nr paragonu fiskalnego do nabywcy zidentyfikowanego przez Spółdzielnię w Systemie. Wdrażając system płatności mobilnych Spółdzielnia dzięki konieczności rejestracji nabywcy w Systemie, będzie dokonywała sprzedaży detalicznej paliw silnikowych oraz usług na rzecz zidentyfikowanych osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczych, rolników oraz podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, a dzięki wyrażeniu przez nabywcę żądania otrzymania faktur, będzie je wystawiała na rzecz już zidentyfikowanych nabywców zgodnie z danymi podanymi przez nabywcę w Systemie.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.
Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174, z późn. zm.) zwanej dalej ustawą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju ().
Według art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel ().
W myśl art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 ().
Stosownie do art. 2 pkt 22 ustawy, przez sprzedaż rozumie się odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.
Na podstawie art. 2 pkt 31 ustawy, przez fakturę rozumie się dokument w formie papierowej lub w formie elektronicznej zawierający dane wymagane ustawą i przepisami wydanymi na jej podstawie.
Przez fakturę elektroniczną, o której mowa w art. 2 pkt 32 ustawy, rozumie się fakturę w formie elektronicznej wystawioną i otrzymaną w dowolnym formacie elektronicznym.
W myśl art. 111 ust. 3a pkt 1 ustawy, podatnicy prowadzący ewidencję obrotu i kwot podatku należnego przy zastosowaniu kas rejestrujących są obowiązani dokonywać wydruku paragonu fiskalnego lub faktury z każdej sprzedaży oraz wydawać wydrukowany dokument nabywcy.
Zgodnie z art. 106b ust. 1 pkt 1 ustawy, podatnik jest obowiązany wystawić fakturę dokumentującą sprzedaż, a także dostawę towarów i świadczenie usług, o których mowa w art. 106a pkt 2, dokonywane przez niego na rzecz innego podatnika podatku, podatku od wartości dodanej lub podatku o podobnym charakterze lub na rzecz osoby prawnej niebędącej podatnikiem.
W myśl art. 106b ust. 3 pkt 1 ustawy, na żądanie nabywcy towaru lub usługi podatnik jest obowiązany wystawić fakturę dokumentującą czynności, o których mowa w ust. 1 pkt 1, z wyjątkiem czynności, o których mowa w art. 19a ust. 5 pkt 4, oraz otrzymanie całości lub części zapłaty przed wykonaniem tych czynności, z wyjątkiem przypadku, gdy zapłata dotyczy wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów jeżeli obowiązek wystawienia faktury nie wynika z ust. 1 jeżeli żądanie jej wystawienia zostało zgłoszone w terminie 3 miesięcy, licząc od końca miesiąca, w którym dostarczono towar lub wykonano usługę bądź otrzymano całość lub część zapłaty.
Z kolei art. 106g ust. 1 ustawy stanowi, że faktury wystawia się co najmniej w dwóch egzemplarzach, z których jeden otrzymuje nabywca, a drugi zachowuje w swojej dokumentacji podatnik dokonujący sprzedaży.
W myśl art. 106g ust. 3 pkt 1 ustawy, w przypadku faktur przesyłanych w formie elektronicznej podatnik dokonujący sprzedaży lub upoważniona przez niego do wystawiania faktur osoba trzecia przesyła je lub udostępnia nabywcy.
Stosownie do art. 106h ust. 1 ustawy, w przypadku gdy faktura dotyczy sprzedaży zarejestrowanej przy zastosowaniu kasy rejestrującej, do egzemplarza faktury pozostającego u podatnika dołącza się paragon dokumentujący tę sprzedaż.
Na mocy art. 106h ust. 2 ustawy, przepis ust. 1 nie dotyczy sprzedaży dokumentowanej fakturą emitowaną przy zastosowaniu kasy rejestrującej, w przypadkach gdy wartość sprzedaży i kwota podatku są zarejestrowane w raporcie fiskalnym dobowym kasy.
W przypadku gdy faktura w formie elektronicznej dotyczy sprzedaży zarejestrowanej przy zastosowaniu kasy rejestrującej, podatnik zostawia w dokumentacji paragon dotyczący tej sprzedaży z danymi identyfikującymi tę fakturę (art. 106h ust. 3 ustawy).
Zgodnie z art. 106h ust. 4 ustawy, przepisu ust. 1 nie stosuje się w przypadku, gdy paragon został uznany za fakturę wystawioną zgodnie z art. 106e ust. 5 pkt 3.
Według art. 106m ust. 1 ustawy, podatnik określa sposób zapewnienia autentyczności pochodzenia, integralności treści i czytelności faktury.
Na podstawie art. 106n ust. 1 ustawy, stosowanie faktur elektronicznych wymaga akceptacji odbiorcy faktury.
Z treści złożonego wniosku wynika, że Spółdzielnia (czynny zarejestrowany podatnik VAT) współpracuje z Koncernem w ramach umowy franczyzy. Spółdzielnia sprzedaje m.in. paliwa silnikowe oraz usługi i produkty pozapaliwowe. Planuje wdrożyć rozwiązanie, w którym nabywca np. po zatankowaniu paliwa do pojazdu, będzie mógł samoobsługowo zapłacić za kupione paliwo za pomocą aplikacji mobilnej zainstalowanej na użytkowanym smartfonie poprzez wykorzystanie modułu aplikacji dotyczącej płatności mobilnej. Płatności mobilne będą dostępne jedynie dla tych nabywców, którzy pobiorą i zainstalują na smartfonie specjalną aplikację mobilną udostępnioną przez Koncern. Warunkiem realizacji płatności mobilnej będzie utworzenie osobistego konta użytkownika usługi płatności mobilnych w Systemie Koncernu oraz zarejestrowanie utworzonego konta w aplikacji mobilnej zainstalowanej w smartfonie użytkownika. Akceptując regulamin aplikacji mobilnej, nabywca wyrazi zgodę na zawarte w tym regulaminie żądanie otrzymywania faktur dokumentujących transakcje sprzedaży na stacji paliw Spółdzielni z płatnością mobilną oraz wyrazi zgodę na otrzymywanie faktur w formie pliku pdf (faktura elektroniczna) na adres e-mail. Faktura elektroniczna przeznaczona dla nabywcy będzie technicznie wysyłana przez Koncern w imieniu Spółdzielni za pośrednictwem infrastruktury Koncernu. Po zakupie na stacji paliw Spółdzielni i potwierdzeniu przez nabywcę płatności mobilnej w aplikacji mobilnej Koncernu, transakcja zostanie przesłana przez system stacyjny Spółdzielni do kasy rejestrującej zainstalowanej na danej stacji paliw Spółdzielni i na niej zaewidencjonowana. Numer paragonu fiskalnego oraz dane transakcji znajdujące się na paragonie fiskalnym zostaną przesłane do systemu stacyjnego Spółdzielni. Po przesłaniu ww. danych do systemu stacyjnego, papierowy paragon fiskalny wydrukowany z kasy rejestrującej Spółdzielni zostanie zniszczony (kopia paragonu fiskalnego nadal pozostanie w pamięci fiskalnej kasy fiskalnej Spółdzielni). Z systemu stacyjnego Spółdzielnia będzie wystawiała dla nabywcy fakturę do zarejestrowanego wcześniej paragonu fiskalnego. Egzemplarz faktury w formie elektronicznej przeznaczony dla nabywcy będzie technicznie wysyłany przez Koncern w imieniu Spółdzielni, która jest faktycznym wystawcą faktury, za pośrednictwem infrastruktury Koncernu związanej z aplikacją mobilną na wskazany adres e-mail i zgodnie z żądaniem nabywcy wyrażonym przez akceptację regulaminu użytkowania aplikacji mobilnej do płatności mobilnych. Egzemplarz faktury pozostający na stacji paliw Spółdzielni będzie zachowany (zgodnie z warunkami archiwizacji dokumentów) w systemie ewidencji sprzedaży stacji paliw Spółdzielni, na której wykonana została transakcja z płatnością mobilną.
Na tym tle Spółdzielnia powzięła wątpliwość dotyczącą uznania za wydanie faktury (w rozumieniu art. 111 ust. 3a pkt 1 ustawy) jej przesłania z wykorzystaniem infrastruktury związanej z aplikacją mobilną.
Przepisy w zakresie podatku od towarów i usług nie definiują zwrotu wydać. Wobec tego należy odwołać się do definicji słownikowej. Zgodnie ze Słownikiem Języka Polskiego wydać oznacza tyle co dać, przydzielić komuś.
Z cytowanych wyżej regulacji wynika, że faktura to nie tylko dokument w formie papierowej, ale także w formie elektronicznej. Ta ostatnia może być wystawiona i otrzymana w dowolnym formacie elektronicznym, również jak w analizowanym przypadku w formacie pdf, z zastrzeżeniem, aby zawierała elementy wymagane przepisami ustawy o VAT.
Na gruncie sytuacji przedstawionej we wniosku, przez zaakceptowanie regulaminu stosowania aplikacji mobilnej nabywca wyraża zgodę na zawarte w tym regulaminie żądanie otrzymywania faktur dokumentujących transakcje sprzedaży na stacji paliw Spółdzielni w formie pliku pdf, przesyłanego na adres e-mail podany przy rejestracji nabywcy. Tym samym, z momentem dokonania przez nabywcę zakupu na stacji Spółdzielni, Koncern w jego imieniu wyda (przydzieli) fakturę nabywcy na wskazany adres e-mail, za pośrednictwem infrastruktury Koncernu.
Zatem wysłanie faktury w formacie pdf (faktura elektroniczna) na adres e-mail wskazany przez nabywcę, zgodnie z jego żądaniem jest równoznaczne z tym, że dokument został nabywcy udostępniony (przydzielony), przy czym w odniesieniu do faktury elektronicznej zostaje spełniony warunek, o którym mowa w art. 111 ust. 3a pkt 1 ustawy, tj. fakturę wydano nabywcy.
W konsekwencji organ interpretacyjny zgadza się ze Spółdzielnią, że planowane przez nią wysyłanie faktur elektronicznych w formacie pdf z wykorzystaniem i za pośrednictwem infrastruktury Koncernu związanej z aplikacją mobilną, na adres e-mail wskazany przez nabywcę (podczas akceptacji regulaminu aplikacji mobilnej, w którym wyraził żądanie otrzymywania faktur w formie elektronicznej) będzie spełniało przesłanki do uznania, że będzie miało miejsce wydanie faktury w myśl art. 111 ust. 3a pkt 1 ustawy.
W związku z tym, stanowisko Spółdzielni należało uznać za prawidłowe.
Organ interpretacyjny informuje, że:
- niniejsza interpretacja dotyczy tylko spełnienia przesłanki, o której mowa w art. 111 ust. 3a pkt 1 ustawy, w zakresie uznania przesłania faktury w formacie pdf za wydanie faktury. Inne kwestie przedstawione w opisie zdarzenia przyszłego, które nie zostały objęte przedmiotem interpretacji (zapytaniem Spółdzielni określającym zakres żądania), nie mogą być rozpatrzone zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej;
- interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Spółdzielnię w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.
Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:
- z zastosowaniem art. 119a;
- w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
- z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).
Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we , w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2018 r., poz. 1302, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).
Jednocześnie zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.
Stanowisko
prawidłowe
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej