Temat interpretacji
Zastosowanie 0% stawki podatku do dostawy urządzenia interaktywnego do placówek oświatowych.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 14 sierpnia 2019 r. (data wpływu 22 sierpnia 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania 0% stawki podatku do dostawy urządzenia interaktywnego do placówek oświatowych jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 22 sierpnia 2019 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania 0% stawki podatku do dostawy urządzenia interaktywnego do placówek oświatowych.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
- sp. z o.o. (Wnioskodawca) jest spółką kapitałową posiadającą siedzibę oraz miejsce zarządu na terytorium Polski oraz podlegającą w Polsce tzw. nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w podatku dochodowym od osób prawnych (podatek CIT). Spółka jest również czynnym podatnikiem podatku VAT.
- Wnioskodawca w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej zamierza sprzedawać urządzenia interaktywne (Urządzenie) na rzecz placówek oświatowych w rozumieniu ustawy o VAT, tj. na rzecz szkół, przedszkoli publicznych i niepublicznych, szkół wyższych i placówek opiekuńczo-wychowawczych.
- Konstrukcja Urządzenia bazuje na
płycie głównej / procesorze i peryferiach takich samych jak dla
komputera, przy czym obraz jest rzucany na podłogę za pomocą rzutnika.
Urządzenie składa się z:
- komputera stacjonarnego, składającego się z płyty głównej, kart sieciowych, karty dźwiękowej, procesora, karty graficznej, zasilacza komputerowego, pamięci RAM, dysku twardego,
- projektora krótkoogniskowego, który wyświetla obraz na podłodze na dowolnej powierzchni,
- kamery, która rozpoznaje ruch oraz dotyk na powierzchni wyświetlanego obrazu,
- wzmacniacza stereo oraz głośników.
- Wszystkie ww. części Urządzenia są zamontowane
wewnątrz jednej, bezpiecznej obudowy Urządzenia, ściśle ze sobą
współpracując i stanowiące zestaw komputerowy. Urządzenie posiada w
pełni funkcjonalny system operacyjny, który umożliwia zainstalowanie
przez użytkownika aplikacji do edytowania tekstu, pracy w arkuszu
kalkulacyjnym, edycji zdjęć, przeglądania Internetu, itp.
Do urządzenia można podłączyć urządzenia peryferyjne dedykowane dla komputerów stacjonarnych takie jak monitor, myszka, klawiatura, drukarka, skaner, czy pamięć przenośna. Podzespoły w Urządzeniu są zależne od siebie i stanowią zestaw komputerowy. - Urządzenie stanowi zatem współdziałającą ze sobą i zależną od siebie jednostkę centralną, urządzenie wejścia oraz urządzenie wyjścia. Urządzeniem wejścia jest kamera rozpoznająca ruch oraz dotyk na powierzchni wyświetlanego obrazu oraz pilot dostarczany z Urządzeniem. Urządzeniem wyjścia jest projektor, którego funkcją jest komunikacja z użytkownikiem Urządzenia oraz wizualizacja jego działań.
- Urządzenie będzie wykorzystywane jako pomoc naukowa i dydaktyczna.
- W dniu 26 czerwca 2019 r. Wnioskodawca złożył wniosek do Urzędu Statystycznego Ośrodek Klasyfikacji i Nomenklatur (Urząd Statystyczny) o wydanie opinii interpretacyjnej w sprawie prawidłowej klasyfikacji Urządzenia przez Wnioskodawcę wg Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. (Dz. U. z 2008 r. Nr 207, poz. 1293 z późn. zm.) w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług z 2008 r.) oraz według Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. (Dz. U. z 2015 r. Poz. 1676 z późn. zm.) w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług z 2015 r.).
- W dniu 10 lipca 2019 r. Wnioskodawca otrzymał pismo Dyrektora Urzędu Statystycznego (Dyrektor Urzędu Statystycznego) z dnia 10 lipca 2019 r., w którym Dyrektor Urzędu Statystycznego dokonał klasyfikacji Urządzenia.
- Dyrektor Urzędu Statystycznego wskazał, iż zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług z 2008 r., Urządzenie mieści się w grupowaniu PKWiU 26.20.1 Komputery i pozostałe maszyny do automatycznego przetwarzania danych. Zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług z 2015 r., Urządzenie mieści się w grupowaniu PKWiU 26.20.1 Komputery i pozostałe maszyny do automatycznego przetwarzania danych oraz części i akcesoria do nich.
- Wnioskodawca - w związku z dostawą Urządzeń - będzie posiadał stosowne zamówienia potwierdzone przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową albo umowy o nieodpłatnym przekazaniu sprzętu komputerowego placówce oświatowej i stosowne zamówienia potwierdzone przez organ nadzorujący placówkę oświatową. Wnioskodawca będzie również przekazywał kopie ww. zamówień oraz umów zawartych z placówkami oświatowymi do właściwego urzędu skarbowego.
W związku z powyższym opisem zadano następujące pytania:
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, iż w zdarzeniu przyszłym, przedstawionym we wniosku, przy sprzedaży Urządzenia do placówek oświatowych Wnioskodawca może stosować stawkę podatku VAT w wysokości 0% podatku VAT, zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 26) ustawy o VAT w zw. z załącznikiem nr 8 do ustawy o VAT?
Zdaniem Wnioskodawcy,
Ad 1
Prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, iż w zdarzeniu przyszłym, przedstawionym we wniosku, przy sprzedaży Urządzenia do placówek oświatowych Wnioskodawca może stosować stawkę podatku VAT w wysokości 0% podatku VAT, zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 26) ustawy o VAT w zw. z załącznikiem nr 8 do ustawy o VAT.
-
- Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1) ustawy o VAT opodatkowaniu podatkiem (...) [VAT], podlegają: odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Art. 7 ust. 1 ustawy o VAT stanowi, że przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 [ustawy o VAT], rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel. Art. 2 pkt 6) ustawy o VAT stanowi natomiast, iż ilekroć w dalszych przepisach [ustawy o VAT] jest mowa o: 6) towarach - rozumie się przez to rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.
- Jak wynika z art. 41 ust. 1 w zw. z
art. 146aa ust. 1 pkt 1) ustawy o VAT, obecnie podstawowa stawka
podatku VAT wynosi 23 % podatku VAT. Niemniej jednak, zgodnie z art. 83
ust. 1 pkt 26) ustawy o VAT, stawkę podatku VAT w wysokości 0% stosuje
się do dostaw sprzętu komputerowego:
- dla placówek oświatowych,
- dla organizacji humanitarnych, charytatywnych lub edukacyjnych w celu dalszego nieodpłatnego przekazania placówkom oświatowym
Zgodnie z art. 83 ust. 13 ustawy o VAT, opodatkowaniu stawką podatku VAT w wysokości 0% podlegają towary wymienione w załączniku nr 8 do ustawy o VAT. Zgodnie z art. 83 ust. 14 ustawy o VAT, dokonujący dostawy, o której mowa w art. 83 ust. 1 pkt 26) ustawy o VAT, stosuje stawkę podatku VAT 0%, pod warunkiem:- posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami - w przypadku dostawy, o której mowa w art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy o VAT;
- posiadania kopii umowy o nieodpłatnym przekazaniu sprzętu komputerowego placówce oświatowej oraz posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami - w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. b ustawy o VAT.
Załącznik nr 8 do ustawy o VAT zawiera wykaz towarów, których dostawa jest opodatkowana stawką podatku VAT 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26) ustawy o VAT. Takimi towarami są:- jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych
- drukarki
- skanery
- urządzenia komputerowe do pism Braillea (dla osób niewidomych i niedowidzących)
- urządzenia do transmisji danych cyfrowych (w tym koncentratory i switche sieciowe, routery i modemy).
Zgodnie natomiast z art. 5a ustawy o VAT towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5 [ustawy o VAT], wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów / o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne. Zgodnie natomiast z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług z 2008 r., Urządzenie mieści się w grupowaniu PKWiU 26.20.1 Komputery i pozostałe maszyny do automatycznego przetwarzania danych. Zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług z 2015 r., Urządzenie mieści się w grupowaniu PKWiU 26.20.1 Komputery i pozostałe maszyny do automatycznego przetwarzania danych oraz części i akcesoria do nich. - Z przepisów ustawy o VAT wynika, że preferencyjną stawką podatku VAT, tj. stawką podatku VAT 0% objęto dostawę konkretnego sprzętu komputerowego. Jednakże nie każda taka dostawa będzie korzystała z obniżonej stawki podatku VAT. Przepisy ustawy o VAT przewidują bowiem warunki, jakie należy spełnić, aby móc zastosować stawkę podatku VAT w wysokości 0%. Po pierwsze, dostawa musi być realizowana na rzecz placówki oświatowej lub dla organizacji humanitarnych, charytatywnych lub edukacyjnych w celu dalszego nieodpłatnego przekazania placówkom oświatowym. Przy czym ustawodawca, na potrzeby art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy o VAT, w art. 43 ust. 9 ustawy o VAT wymienia zamknięty katalog placówek oświatowych. Zgodnie z ww. przepisem są to: szkoły i przedszkola publiczne i niepubliczne, szkoły wyższe i placówki opiekuńczo-wychowawcze. Ponadto, preferencyjną stawką objęta może być jedynie dostawa ściśle określonego sprzętu komputerowego. W tym celu art. 83 ust. 13 ustawy o VAT odsyła do załącznika nr 8 do ustawy o VAT, w którym literalnie wymienione są m.in.: jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych, urządzenia do transmisji danych cyfrowych, drukarki oraz skanery. Podstawą do zastosowania preferencyjnej stawki podatku 0% w przypadku dostaw sprzętu komputerowego na rzecz placówek oświatowych będzie przede wszystkim zaliczenie dostarczanych towarów do określonych grup towarowych wymienionych w powołanym załączniku nr 8 do ustawy o VAT.
- Zdaniem Wnioskodawcy, celem jaki przyświecał
ustawodawcy przy wprowadzeniu art. 83 ust. 1 pkt 26) ustawy o VAT, było
preferencyjne traktowanie dostaw określonych towarów na cel społecznie
użyteczny, tj. dostarczenie pomocy naukowych jednostkom oświatowym.
Przy czym, należy podkreślić, iż nie istnieje legalna definicja pojęć
wskazanych w załączniku nr 8 do ustawy o VAT, w tym definicji zestawu
komputerowego. Brak definicji ustawowej stanowi zatem uzasadnienie dla
przyjęcia potocznego rozumienia tego pojęcia. Zatem, przyjmuje się, iż
na zestaw komputerowy składa się jednostka centralna komputera,
urządzenie wejścia i urządzenie wyjścia. Urządzeniem wejścia, co do
zasady, jest np. klawiatura, myszka, itp. Urządzeniem wyjścia jest
monitor, poprzez który komputer komunikuje się z użytkownikiem. Zgodnie
z internetowym słownikiem języka polskiego (www.sjp.pwn.pl.)
stacjonarny oznacza znajdujący się gdzieś na stałe, niezmieniający
miejsca pobytu lub swego położenia. Zestaw komputera stacjonarnego jest
więc zestawem komputerowym przystosowanym do używania w stałym miejscu,
tj. w lokalizacji, w której został zainstalowany, zamontowany,
ustawiony, w przeciwieństwie do komputerów przenośnych, które z
założenia mogą być używane w każdym miejscu, w którym przebywa ich
użytkownik.
Ponadto, warunkiem formalnym do zastosowania stawki 0%, poprzez obowiązek posiadania stosownych dokumentów, których następnie kopie dokonujący dostawy obowiązany jest przekazać do właściwego urzędu skarbowego. Dopiero łączne spełnienie wszystkich powyższych warunków uprawnia dostawcę do zastosowania obniżonej stawki podatku VAT. - Jak zostało wskazane w opisie zdarzenia przyszłego
będącego przedmiotem wniosku, Wnioskodawca w zakresie prowadzonej przez
siebie działalności gospodarczej zamierza sprzedawać Urządzenie w
rozumieniu ustawy o VAT, tj. na rzecz szkół, przedszkoli publicznych i
niepublicznych, szkół wyższych i placówek
opiekuńczo-wychowawczych.
Konstrukcja Urządzenia bazuje na płycie głównej / procesorze i peryferiach takich samych jak dla komputera, przy czym obraz jest rzucany na podłogę za pomocą rzutnika. Urządzenie składa się z:- komputera stacjonarnego, składającego się z płyty głównej, kart sieciowych, karty dźwiękowej, procesora, karty graficznej, zasilacza komputerowego, pamięci RAM, dysku twardego,
- projektora krótkoogniskowego, który wyświetla obraz na podłodze na dowolnej powierzchni,
- kamery, która rozpoznaje ruch oraz dotyk na powierzchni wyświetlanego obrazu,
- wzmacniacza stereo oraz głośników.
Wnioskodawca - w związku z dostawą Urządzeń będzie posiadał stosowne zamówienia potwierdzone przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową albo umowy o nieodpłatnym przekazaniu sprzętu komputerowego placówce oświatowej i stosowne zamówienia potwierdzone przez organ nadzorujący placówkę oświatową. Wnioskodawca będzie również przekazywał kopie ww. zamówień oraz umów zawartych z placówkami oświatowymi do właściwego urzędu skarbowego.
Poza tym, Dyrektor Urzędu Statystycznego wskazał, iż zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług z 2008 r., Urządzenie mieści się w grupowaniu PKWiU 26.20.1 Komputery i pozostałe maszyny do automatycznego przetwarzania danych. Zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług z 2015 r., Urządzenie mieści się w grupowaniu PKWiU 26.20.1 Komputery i pozostałe maszyny do automatycznego przetwarzania danych oraz części i akcesoria do nich). - Wobec tego, zdaniem Wnioskodawcy, sprzedaż Urządzenia przez Wnioskodawcę na rzecz placówek oświatowych spełnia kryteria niezbędne do zastosowania 0% stawki podatku VAT przy sprzedaży Urządzenia.
- Stanowisko Wnioskodawcy
znajduje potwierdzenie m.in. w interpretacji indywidulanej Dyrektora
krajowej Informacji Skarbowej z dnia 17 kwietnia 2018 r. (nr
0113-KDIPT1-1.4012.143.2018.2.AK), w której organ podatkowy wskazał, iż
podłogi interaktywne składające się z komputera stacjonarnego,
projektora krótkoogniskowego i kamery oraz pufy i blaty interaktywne,
które jak wskazał Wnioskodawca - składają się z tych samych komponentów
i stanowią zestaw komputerowy - stanowią towary wymienione w załączniku
nr 8 do [ustawy o VAT]. Przedstawiony opis sprawy wskazuje bowiem, że
wszystkie te części są zamontowane wewnątrz jednej, bezpiecznej
obudowy, ściśle ze sobą współpracując i stanowiąc zestaw komputerowy, a
do urządzenia można podłączyć wszelkie urządzenia peryferyjne
dedykowane komputerem stacjonarnym, takie jak myszki oraz klawiatury,
drukarki oraz skanery, czy pamięci przenośne. Wobec powyższego należy
stwierdzić, że w przedmiotowej sprawie wszystkie warunki niezbędne do
zastosowania preferencyjnej stawki podatku w wysokości 0% dla dostawy
sprzętu komputerowego, zostaną spełnione. Zatem przy dostawie podłóg
interaktywnych, puf interaktywnych oraz blatów interaktywnych do
placówek oświatowych, Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do
zastosowania stawki VAT w wysokości 0%, zgodnie z art. 86 ust. 1 pkt 26
[ustawy o VAT].
Również w interpretacji indywidualnej Dyrektora krajowej Informacji Skarbowej z dnia 3 stycznia 2019 r. (0112-KDIL2-2.4012.503.2018.2.AKR), organ podatkowy wskazał, iż zestaw komputerowy o nazwie Interaktywna Podłoga ... jest zestawem komputerowym stacjonarnym co potwierdzają powyższe definicje:- jest zestawem stacjonarnym umiejscowionym na stałe do sufitu,
- składa się z co najmniej trzech zasadniczych elementów: z jednostki centralnej, klawiatury w postaci pilota, monitora w postaci projektora,
- do zestawu komputerowego o nazwie Interaktywna Podłoga ... można podłączyć wszelkie urządzenia peryferyjne dedykowane komputerom stacjonarnym takie jak myszki, klawiatury, pamięci przenośne,
- podzespoły w zestawie komputerowym o nazwie Interaktywna Podłoga ... są zależne od siebie i stanowią zestaw komputerowy.
Zatem przy dostawie Interaktywnej Podłogi... dla placówek oświatowych Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do zastosowania stawki VAT w wysokości 0%, zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy o VAT], - Tym samym. zdaniem Wnioskodawcy, prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, iż w zdarzeniu przyszłym, przedstawionym we wniosku, przy sprzedaży Urządzenia do placówek oświatowych Wnioskodawca może stosować stawkę podatku VAT w wysokości 0% podatku VAT, zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 26) ustawy o VAT w zw. z załącznikiem nr 8 do ustawy o VAT.
Ad 2
Zdaniem Wnioskodawcy, prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, iż w zdarzeniu przyszłym, przedstawionym we wniosku, w razie uznania stanowiska Wnioskodawcy przedstawionego w pytaniu nr 1 za prawidłowe, stanowisko Wnioskodawcy przedstawione w pytaniu nr 1 będzie prawidłowe także po wejściu w życie ustawy z dnia 9 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw.
- Zdaniem Wnioskodawcy,
treść ustawy z dnia 9 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od
towarów i usług oraz niektórych innych ustaw nie zmienia przepisów
dotyczących stosowania stawki podatku VAT 0% m.in. przy dostawie
sprzętu komputerowego dla placówek oświatowych.
Tym samym, ustawa z dnia 9 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw nie zmieni sytuacji prawnopodatkowej Wnioskodawcy w zakresie zdarzenia przyszłego będącego przedmiotem wniosku. - Wobec tego Wnioskodawca stoi na stanowisku, iż
w przypadku, gdy stanowisko Wnioskodawcy przedstawione w pytaniu nr 1
wniosku zostanie uznane za prawidłowe,
tj. w przypadku, gdy za prawidłowe zostanie uznane stanowisko Wnioskodawcy, iż w zdarzeniu przyszłym, przedstawionym we wniosku, przy sprzedaży Urządzenia do placówek oświatowych Wnioskodawca może stosować stawkę podatku VAT w wysokości 0% podatku VAT, zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 26) ustawy o VAT w zw. z załącznikiem nr 8 do ustawy o VAT, to zdaniem Wnioskodawcy, także po wejściu w życie ustawy z dnia 9 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw Wnioskodawca przy sprzedaży Urządzenia do placówek oświatowych będzie mógł stosować stawkę podatku VAT w wysokości 0% podatku VAT, zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 26) ustawy o VAT w zw. z załącznikiem nr 8 do ustawy o VAT.
- Zdaniem Wnioskodawcy,
treść ustawy z dnia 9 sierpnia 2019 r. o zmianie ustawy o podatku od
towarów i usług oraz niektórych innych ustaw nie zmienia przepisów
dotyczących stosowania stawki podatku VAT 0% m.in. przy dostawie
sprzętu komputerowego dla placówek oświatowych.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.
Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty opis sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:
- z zastosowaniem art. 119a;
- w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
- z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).
Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2018 r., poz. 1302, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).
Jednocześnie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.
Stanowisko
prawidłowe
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej