Temat interpretacji
Brak prawa do odliczenia w całości lub w części podatku od towarów i usług, związanego z projektem, który jest przedmiotem partnerskiego wniosku o dofinansowanie
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 27 listopada 2018 r. (data wpływu 4 grudnia 2018 r.) uzupełnionym pismami z dnia 18 stycznia 2019 r. (data wpływu 21 stycznia 2018 r.) i dnia 1 lutego 2019 r. (data wpływu ), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia w całości lub w części podatku od towarów i usług, związanego z projektem pn. ..., który jest przedmiotem partnerskiego wniosku o dofinansowanie, składanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa X na lata 2014-2020 - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 4 grudnia 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia w całości lub w części podatku od towarów i usług, związanego z projektem pn. ..., który jest przedmiotem partnerskiego wniosku o dofinansowanie, składanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa X na lata 2014-2020.
Wniosek uzupełniono pismami z dnia 18 stycznia 2019 r. (data wpływu 21 stycznia 2018 r.) oraz z dnia 1 lutego 2019 r. (data wpływu ), o doprecyzowanie opisu sprawy, stanowisko oraz o prawidłowy podpis elektroniczny Wnioskodawcy.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie
przyszłe.
(ostatecznie doprecyzowane w uzupełnieniach
wniosku)
Gmina Z. jest podatnikiem podatku od towarów i usług w wąskim zakresie, który obejmuje w szczególności: użytkowanie wieczyste gruntów, najem lokali użytkowych, sprzedaż i dzierżawę gruntów. Gmina Z. realizuje projekty infrastrukturalne i miękkie.
W listopadzie 2018 r. Gmina Z. w partnerstwie z powiatem , powiatem , Gminą i Gminą . złoży wniosek o dofinansowanie realizacji projektu pn. ... w ramach działania 5.1 Ochrona różnorodności biologicznej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa X na lata 2014-2020, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Głównym celem projektu jest ochrona różnorodności biologicznej w Subregionie Południowym.
W ramach wniosku partnerskiego Gmina Z. pełnić będzie funkcję Lidera Projektu i wykona zadanie pn. . Przedmiotem inwestycji jest realizacja poniższych zadań:
- Pielęgnacja drzewostanu części I Parku Miejskiego w Z. tj. pielęgnacja drzew, wycinka drzew, wycinka krzewów, wycinka skupin drzew, sadzenie drzew i krzewów, zwalczanie ekspansywnego gatunku rdestowa sachalińskiego, założenie łąki kwietnej cienistej na powierzchni 200 m2 poprzez uprawę i podsiew, restytucja grzybienia białego, nasadzenia roślinności wodnej (pałka, trzcina, tatarak) w zatoce szuwarowej na Stawie ., oznakowanie tabliczkami 7 pomników przyrody, wykonanie dużych składów drewna do naturalnego rozkładu, wykonanie małych składów drewna do naturalnego rozkładu.
- Pomost edukacyjny dla ścieżki przyrodniczej wraz z 4 tablicami przystankowymi ścieżki przyrodniczo-dydaktycznej na pomoście.
- Zakup i montaż budek lęgowych dla ptaków i nietoperzy, domków dla kaczek oraz koszy wiklinowych dla lęgów kaczek.
- Zakup i montaż pływających platform dla ptaków.
- Wykonanie i montaż oznakowań drzew i krzewów.
- Wykonanie i montaż tablic o zasadach dokarmiania ptaków oraz tablic informujących o działaniach na rzecz zwiększenia bioróżnorodności.
- Wykonanie skalniaków dla płazów i gadów.
- Nadzór przyrodniczy wraz z przygotowaniem informacji i materiałów na tablice.
- Roboty budowlane towarzyszące ochronie
różnorodności biologicznej Parku Miejskiego w Z.:
- przebudowa alejek parkowych,
- budowa oświetlenia,
- dostawa i montaż małej architektury (ławki, kosze).
- Dokumentacja projektowa wraz z uzgodnieniami i pozwoleniami w zakresie nieobjętym w aktualnie posiadanych pozwoleniach na wycinkę drzew i roboty budowlane towarzyszące ochronie różnorodności biologicznej Parku Miejskiego w Z.
- Nadzór inwestorski robót budowlanych towarzyszących ochronie różnorodności biologicznej Parku.
Zaplanowany do realizacji projekt ma charakter niekomercyjny i nie generuje przychodu - powstałe produkty będą ogólnodostępne i nieodpłatne dla użytkowników - mieszkańców Gminy Z.. Gmina Z. nie będzie wykonywać czynności opodatkowanych w ramach projektu, który nie będzie generował przychodów, nie wystąpi w nim sprzedaż opodatkowana i nie powstanie możliwość odliczenia podatku VAT w całości lub części. W związku z powyższym podatek VAT został przez Wnioskodawcę uznany jako kwalifikowany i Wnioskodawca będzie ubiegał się o sfinansowanie go w całości w ramach projektu partnerskiego dofinansowanego z RPO ..
Towary i usługi zakupione w celu realizacji projektu nie będą w żadnym zakresie związane z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT wykonywanymi przez Wnioskodawcę. Wydatki wynikające z projektu nie mają związku ze sprzedażą opodatkowaną. Faktury będą wystawiane na Gminę Z.
W związku z powyższym podatek VAT został przez Wnioskodawcę uznany jako kwalifikowany i Wnioskodawca będzie ubiegał się o sfinansowanie go w całości w ramach projektu partnerskiego dofinansowanego z RPO .
Realizacja projektu będzie zgodna z ustawą z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym - będzie służyć zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty jakim jest utrzymanie zieleni gminnej i zadrzewień.
Strony umowy partnerskiej: Gmina Z. z siedzibą w Z., ul. .... - Lider Projektu Gmina .... z siedzibą w ...., ul. .... Partner, nr 1 Gmina ... z siedzibą w ..., ul. .... - Partner nr 2, Powiat ...z siedzibą w ...., ul. ....15 - Partner nr 3, Powiat .... z siedzibą w ..., ul. .... - Partner nr 4.
- Przedmiot umowy
Ustanawia się Partnerstwo na rzecz realizacji Projektu ..., realizowanego w ramach działania 5.1 Ochrona różnorodności biologicznej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa X na lata 2014-2020 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, zwanego dalej Projektem.
Strony umowy stwierdzają zgodnie, że wskazane w ust. 1 Partnerstwo zostało utworzone w celu realizacji Projektu, którego opis stanowi wniosek o dofinansowanie realizacji projektu, zwany dalej Wnioskiem.
Umowa określa w szczególności zasady funkcjonowania Partnerstwa, zasady współpracy Lidera Projektu i Partnerów oraz współpracy między Partnerami przy realizacji Projektu.
Okres realizacji Projektu jest zgodny z okresem wskazanym we Wniosku i dotyczy realizacji zadań w ramach Projektu. Zakres i formę udziału Partnerów oraz ich obowiązki określają zapisy umowy o partnerstwie z dnia 28.11.2018 r. - kopia umowy w załączeniu.
Wnioskodawca będzie właścicielem efektów zrealizowanego projektu w części określonej we wniosku o dofinansowanie dla Gminy Z..
Mienie powstałe w wyniku realizowanego projektu nie będzie przekazywane innym podmiotom.
Środki z dofinansowania wpłyną na konto Lidera Projektu - Wnioskodawcy.
Decyzja o sposobie rozliczania projektu zostanie podjęta z chwilą przyznania dofinansowania i określona zapisami w umowie o dofinansowaniu. Najprawdopodobniej będą to rozliczenia zaliczki i refundacji poniesionych wydatków na podstawie wniosków o płatność częściową za okres kwartalny lub półroczny. Rozliczone środki zwrócone na konto Lidera Projektu zostaną niezwłocznie (nie dłużej niż w ciągu 7 dni) na konta Partnerów Projektu.
Zakresem pytania objęte są wydatki poniesione w ramach realizacji projektu udokumentowane fakturami wystawionymi wyłącznie na Wnioskodawcę.
Zakres odpowiedzialności Lidera Projektu
- Gmina Z. pełni funkcję Lidera Projektu odpowiedzialnego za zarządzanie Projektem, a w szczególności za:
- złożenie wniosku o dofinansowanie realizacji Projektu;
- koordynowanie (w tym monitorowanie i nadzorowanie) prawidłowości działań Partnerów przy realizacji zadań, zawartych w Projekcie;
- reprezentowanie Partnerów przed Instytucją Zarządzającą;
- sprawozdawczość i rozliczenia będące konsekwencją realizowanego Projektu;
- zapewnienie udziału Partnerów w podejmowaniu decyzji i realizacji zadań, na zasadach określonych w niniejszej umowie;
- wsparcie Partnerów w realizacji powierzonych zadań;
- zapewnienie sprawnego systemu komunikacji z Partnerami oraz Instytucją Zarządzającą;
- przedkładanie wniosków o płatność do Instytucji Zarządzającej celem rozliczenia wydatków w Projekcie oraz otrzymania środków na dofinansowanie zadań Lidera Projektu i Partnerów, w tym monitorowanie wskaźników zadeklarowanych w Projekcie;
- informowanie Instytucji Zarządzającej o problemach w realizacji Projektu, w tym
- zamiarze zaprzestania jego realizacji lub o zagrożeniu nieosiągnięcia zaplanowanych wskaźników określonych w Projekcie;
- koordynację działań Partnerstwa na rzecz upowszechniania informacji o nim i jego celach.
- Każdy z Partnerów upoważnił Lidera Projektu do reprezentowania Partnera wobec Instytucji Zarządzającej oraz wobec osób trzecich w działaniach związanych z realizacją Projektu. Pełnomocnictwo obejmuje w szczególności upoważnienie do zawarcia umowy o dofinansowanie Projektu oraz do podpisywania aneksów do tej umowy.
- Lider Projektu nie może bez uzyskania uprzedniej zgody pozostałych Partnerów, w formie komunikacji przyjętej w Partnerstwie, akceptować lub przedstawiać propozycji zmian zakresu Projektu lub warunków jego realizacji, o ile strony nie postanowią inaczej.
- Lider Projektu jest zobowiązany do współpracy z podmiotami zewnętrznymi, realizującymi badanie ewaluacyjne na zlecenie Instytucji Zarządzającej lub innego podmiotu, który zawarł porozumienie z Instytucją Zarządzającą na realizacją ewaluacji; poprzez udzielanie każdorazowo na wniosek tych podmiotów dokumentów i informacji na temat realizacji Projektu, niezbędnych do przeprowadzenia badania ewaluacyjnego.
- Zakres i
forma udziału Partnerów w Projekcie
- Wszyscy Partnerzy współuczestniczą w realizacji Projektu, będąc odpowiedzialnymi za realizację zadań określonych w Projekcie. Partnerzy są także zobowiązani do osiągnięcia zadeklarowanych wskaźników produktu oraz rezultatów określonych we Wniosku.
- Podział zadań w Projekcie:
- Gmina Z. - Lider Projektu jest odpowiedzialny za realizację następującego zadania określonego w Projekcie:
- Gmina
.... - Partner nr 1 jest odpowiedzialny za realizację następującego
zadania określonego w Projekcie:
....., - Gmina .... -
Partner nr 2 jest odpowiedzialny za realizację następującego zadania
określonego w Projekcie:
....., - Powiat .... - Partner nr 3
jest odpowiedzialny za realizację następującego zadania określonego w
Projekcie:
....., - Powiat .... - Partner nr 4 jest
odpowiedzialny za realizację następującego zadania określonego w
Projekcie:
...... - Partnerzy wykonują samodzielnie przyjęte na siebie zadania.
- Produkty zrealizowane w ramach Projektu będą własnością Partnera, który odpowiedzialny był za realizację zadania, w wyniku którego wytworzony został dany produkt Projektu.
W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.
Czy Gmina Z. (Lider Projektu) ma możliwość odliczenia, w całości lub w części, podatku od towarów i usług, związanego z zaplanowanym do realizacji projektem pn. ..., który jest przedmiotem partnerskiego wniosku o dofinansowanie, składanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa X na lata 2014-2020?
Zdaniem Wnioskodawcy.
Gmina Z. (Lider projektu) nie ma możliwości odliczenia w całości lub w części podatku od towarów i usług z planowanego do realizacji projektu pn. ..., który jest przedmiotem partnerskiego wniosku o dofinansowanie, składanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa X na lata 2014-2020.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.
Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174, z późn. zm.) zwanej dalej ustawą, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.
Z art. 87 ust. 1 ustawy wynika, że w przypadku, gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.
W świetle art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.
Stosownie do cytowanych wyżej przepisów prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.
Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.
Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Pod pojęciem działalności gospodarczej, na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy, rozumie się wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Należy zauważyć, że w myśl art. 15 ust. 6 ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.
Powyższy zapis jest odzwierciedleniem art. 13 obowiązującej od dnia 1 stycznia 2007 r. Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. Urz. UE.L. Nr 347 z 11.12.2006 s. 1, z późn. zm.), zgodnie z którym krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego nie są uważane za podatników w związku z działalnością, którą podejmują lub transakcjami, których dokonują jako organy władzy publicznej, nawet jeśli pobierają należności, opłaty, składki lub płatności w związku z takimi działaniami lub transakcjami.
Jednakże, w świetle unormowań prawa wspólnotowego w przypadku, gdy organy władzy publicznej bądź urzędy obsługujące te organy podejmują takie działania lub dokonują takich transakcji, są uważane za podatników w odniesieniu do tych działań, lub transakcji, gdyby wykluczenie ich z kategorii podatników prowadziło do znaczących zakłóceń konkurencji.
Stosownie do przepisu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2017 r., poz. 1875, z późn. zm.), gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Natomiast zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Katalog zadań własnych gminy został określony w art. 7 ust. 1 ww. ustawy o samorządzie gminnym.
Z powołanych wyżej przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Będą to zatem wszystkie realizowane przez te jednostki (urzędy) czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy, umów prawa cywilnego (nazwanych i nienazwanych).
Mając na uwadze powołane powyżej przepisy prawa należy stwierdzić, że rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. W omawianej sprawie warunek uprawniający do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie zostanie spełniony, ponieważ jak wskazał Wnioskodawca nabyte towary i usługi związane z realizacją projektu nie będą służyły czynnościom podlegającym opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. W związku z powyższym, Wnioskodawca nie będzie miał prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją przedmiotowego projektu.
Reasumując, Wnioskodawca nie będzie miał prawa do odliczenia w całości lub w części podatku od towarów i usług, związanego z projektem pn. ..., który jest przedmiotem partnerskiego wniosku o dofinansowanie, składanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa X na lata 2014-2020, ponieważ nabyte towary i usługi związane z realizacją projektu będą służyły czynnościom niepodlegającym opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Tut. Organ informuje, że wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie przedstawione we wniosku, które nie zostały objęte pytaniem, nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej rozpatrzone.
Jednocześnie należy podkreślić, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku opisu sprawy co oznacza, że w przypadku gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.
Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, wydana interpretacja traci swą aktualność.
Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:
- z zastosowaniem art. 119a;
- w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
- z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).
Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w ., w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2018 r., poz. 1302, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).
Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.
Stanowisko
prawidłowe
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej