Stawki podatku dla świadczonych przez Wnioskodawcę usług. - Interpretacja - 0112-KDIL1-2.4012.73.2019.2.JO

ShutterStock
Interpretacja indywidualna z dnia 26.04.2019, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.73.2019.2.JO, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej

Temat interpretacji

Stawki podatku dla świadczonych przez Wnioskodawcę usług.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 12 lutego 2019 r. (data wpływu 14 lutego 2019 r.), uzupełnionym pismem z dnia 19 kwietnia 2019 r. (data wpływu 24 kwietnia 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla świadczonych przez Wnioskodawcę usług jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 lutego 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla świadczonych przez Wnioskodawcę usług. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 19 kwietnia 2019 r. o doprecyzowanie opisu sprawy.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca planuje świadczyć usługi zgodnie z numerem PKD 81.30.Z, oraz PKWiU 81.30.10.0, polegające na utrzymaniu i konserwacji terenów zielonych parków i ogrodów:

  • przy budynkach użyteczności publicznej i częściowo publicznej;
  • przy budynkach przemysłowych i handlowych;

  • oraz zieleni:
  • przy autostradach, ulicach, drogach kolejowych i tramwajowych, brzegach dróg wodnych;
  • wód stojących i płynących: zbiorniki wodne, bagna, stawy, potoki, rzeki, systemy oczyszczania ścieków;
  • utrzymanie zieleni przy i na wałach przeciwpowodziowych oraz,
  • konserwacja wałów, w tym naprawy po uszkodzeniach spowodowanych przez wodę lub bobry, oraz okaszanie kanałów i dna kanałów.

Usługi świadczone będą dla różnych podmiotów m.in. na terenach gminnych, miejskich, pozostających pod zarządem Państwowego (), oraz użyteczności publicznej, u osób prywatnych, na terenach przemysłowych oraz terenach będących pod zarządami wspólnot mieszkaniowych i spółdzielni.

W piśmie z dnia 19 kwietnia 2019 r., stanowiącym uzupełnienie do wniosku, Wnioskodawca udzielił następujących informacji na zadane przez tut. Organ pytania o treści:

Pytanie DKIS nr 1:

Co będzie przedmiotem świadczenia w ramach zawartych umów z podmiotami, o których mowa we wniosku (jakie konkretnie czynności będzie wykonywać Wnioskodawca w ramach zawartych umów)? Należy wymienić i opisać.

Pytanie DKIS nr 2:

Jaka jest klasyfikacja statystyczna usług wykonywanych w ramach zawieranych umów, o których mowa w pkt 1 niniejszego wezwania według obowiązującej dla celów podatku od towarów i usług od dnia 1 stycznia 2011 r. Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) należy wskazać dla każdej z wykonanych czynności.

Odpowiedź do pytania nr 1 i nr 2:

Przedmiotem świadczenia usług będzie:

  • koszenie trawy na poboczach dróg (PKWiU 81.30.10.0);
  • odmulanie rowów (PKWiU 81.30.10.0)
  • oczyszczanie przepustów (PKWiU 81.30.10.0);
  • konserwacja wałów po szkodach wyrządzonych przez zwierzynę (PKWiU 81.30.10.0);
  • okaszanie kanałów i dna kanałów (PKWiU 81.30.10.0);
  • utrzymanie zieleni przy wałach przeciwpowodziowych (koszenie trawy) (PKWiU 81.30.10.0).

Pytanie DKIS nr 3:

Czy spośród świadczonych czynności (usług) Wnioskodawca jest w stanie wyodrębnić jedno świadczenie główne, jeśli tak to proszę wskazać to świadczenie oraz wskazać czynności pomocnicze i wskazać na czym polega ich niezbędność, aby zrealizować świadczenie główne?.

Odpowiedź:

Wnioskodawca nie jest w stanie wyodrębnić jednego świadczenia głównego.

Pytanie DKIS nr 4:

Czy poszczególne usługi, opisane w zawieranych umowach, będą stanowić cel sam w sobie i nie będą ściśle ze sobą związane?.

Odpowiedź:

Poszczególne usługi będą stanowiły cel sam w sobie i nie będą ściśle ze sobą powiązane.

Pytanie DKIS nr 5:

Czy wynagrodzenie będzie ustalane ryczałtowo w konkretnym okresie rozliczeniowym tzn. czy wysokość tego wynagrodzenia będzie stała i nie będzie ulegała zmianie w zależności od podejmowanych działań?

Odpowiedź:

Wynagrodzenie będzie ulegało zmianie w zależności od ilości wykonanych usług.

Pytanie DKIS nr 6:

Czy Wnioskodawca będzie rozliczany z ilości pojedynczych usług czy z realizacji całego zadania w sposób kompleksowy?.

Odpowiedź:

Wnioskodawca będzie rozliczany z ilości pojedynczych usług.

Pytanie DKIS nr 7:

Jak będzie ustalona w umowie cena za wykonanie świadczenia, czy cena będzie obejmować całość świadczenia, czy też ustalone będą ceny za wykonanie poszczególnych czynności opisanych w umowie?.

Odpowiedź:

Cena będzie ustalana za wykonanie poszczególnych czynności.

Pytanie DKIS nr 8:

Czy Wnioskodawca do wykonania świadczenia będzie wykorzystywał podwykonawców?.

Odpowiedź:

Wnioskodawca nie planuje korzystać z usług podwykonawców.

Jednocześnie Wnioskodawca oświadcza, że jest podatnikiem VAT czynnym.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy można zastosować stawkę 8% podatku VAT do wyżej wymienionych usług?

Zdaniem Wnioskodawcy, powinna być zastosowana stawka 8% podatku od towarów i usług.

Usługi zostały sklasyfikowane w Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług pod symbolem 81.30.10.0 Usługi związane z zagospodarowaniem terenów zieleni, podlegające opodatkowaniu według 8% stawki podatku VAT.

Wysokość stawek VAT, którym podlegają świadczone usługi, określone są przepisami ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535, z późn. zm.). W myśl art. 41 ust. 2 ustawy o VAT, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1. W tym miejscu wskazać należy, że art. 41 ust. 12 oraz art. 114 ust. 1 ustawy o VAT nie dotyczą podanego stanu faktycznego.

Zgodnie natomiast z art. 146a ustawy o VAT, w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2018 r., z zastrzeżeniem art. 146f, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i ust. 13, art. 109 ust. 2 i art. 110 wynosi 23%. Natomiast stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i ust. 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy wynosi 8%.

Zgodnie, natomiast z załącznikiem nr 3 do ustawy o VAT, zawierającym wykaz towarów i usług opodatkowanych stawką podatku w wysokości 8% (punkt 176), obniżoną stawką podatku VAT w wysokości 8% podlegają usługi określone jako PKWiU (2008) 81.30.10.0 Usługi związane z zagospodarowaniem terenów zieleni.

Zakres opodatkowania podatkiem od towarów i usług reguluje art. 5 ustawy o VAT. Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT, opodatkowaniu podatkiem VAT podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, przy czym, przez świadczenie usług w myśl art. 8 ust. 1 ustawy o VAT, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nie mającej osobowości prawnej, które nie stanowią dostawy towarów w rozumieniu art. 7 ustawy o VAT.

Nie ulega zatem wątpliwości, że wyżej opisane świadczenie usług podlega opodatkowaniu podatkiem VAT.

Po rozpatrzeniu obowiązujących przepisów, dla działalności usługowej związanej z zagospodarowaniem terenów zieleni, sklasyfikowanej do PKWiU 81.30.10.0 powinna obowiązywać stawka 8% do wszystkich usług, które chce wykonywać Wnioskodawca na podstawie art. 41 ust. 2 ustawy o VAT. Niezależnie od tego, czy odbiorcą usługi są osoby prawne, firmy, osoby nieprowadzące działalności gospodarczej, jak i obiekty użyteczności publicznej.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.

Na wstępie należy zauważyć, że dla prawidłowości opodatkowania danej czynności istotne jest właściwe jej zaklasyfikowanie wg symbolu PKWiU. Tym samym, wydając przedmiotową interpretację organ oparł się na podanych przez Wnioskodawcę klasyfikacjach.

Zauważyć należy, że stosownie do pkt 1 komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS z 2005 r. Nr 1, poz. 11), zgodnie z zasadami metodycznymi klasyfikacji zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, produkty (wyroby, usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniem Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej. W związku z tym, że organy podatkowe nie są właściwe do klasyfikowania czynności, a dla prawidłowego ich opodatkowania niezbędne jest ich zaklasyfikowanie do prawidłowego grupowania statystycznego, obowiązek ten spoczywa na Wnioskodawcy.

Niniejsza interpretacja nie rozstrzyga prawidłowości klasyfikacji usług świadczonych przez Wnioskodawcę w świetle PKWiU. Wobec tego została ona wydana przy założeniu, że Wnioskodawca poprawnie zakwalifikował usługi będące przedmiotem wniosku do odpowiedniego grupowania PKWiU. Tutejszy organ nie jest bowiem uprawniony, w ramach określonych w art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej, do zajmowania stanowiska w zakresie prawidłowości formalnego przyporządkowania danej usługi do grupowania statystycznego.

W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek z elementów opisanego zdarzenia przyszłego (w szczególności w przypadku błędnej klasyfikacji PKWiU świadczonych przez Wnioskodawcę usług) lub zmiany stanu prawnego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Zgodnie art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, podlega odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel ().

Z kolei, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 ().

Stosownie do art. 5a ustawy, towary lub usługi będące przedmiotem czynności, o których mowa w art. 5, wymienione w klasyfikacjach wydanych na podstawie przepisów o statystyce publicznej, są identyfikowane za pomocą tych klasyfikacji, jeżeli dla tych towarów lub usług przepisy ustawy lub przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie powołują symbole statystyczne.

Należy wskazać, że od dnia 1 stycznia 2011 r. dla potrzeb podatku od towarów i usług stosuje się Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. (Dz. U. z 2008 r., Nr 207, poz. 1293, z późn. zm.).

Należy również wskazać, że w stanie prawnym obowiązującym do dnia 31 grudnia 2018 r., na podstawie § 3 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (Dz. U. z 2015 r., poz. 1676, z późn. zm.) do celów opodatkowania podatkiem od towarów i usług do dnia 31 grudnia 2018 r. stosuje się Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. Nr 207, poz. 1293, z późn. zm.).

Na mocy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 20 grudnia 2018 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. z 2018 r., poz. 2440) przedłużono do dnia 31 grudnia 2019 r. stosowanie do celów opodatkowania podatkiem od towarów i usług Polską Klasyfikację Wyrobów i Usług wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 października 2008 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU).

Według art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych art. 15 ust. 2 ustawy.

Według art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.

Przy czym zarówno w treści ustawy, jak i w przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi.

I tak, art. 41 ust. 2 ustawy stanowi, że dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.

Stosownie do art. 146a pkt 1 i 2 ustawy w okresie od dnia 1 stycznia 2011 r. do dnia 31 grudnia 2018 r., z zastrzeżeniem art. 146f:

  1. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%,
  2. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz w tytule załącznika nr 3 do ustawy wynosi 8%.

W myśl art. 146aa ust. 1 pkt 1 i pkt 2 ustawy, obowiązującego od dnia 1 stycznia 2019 r., w okresie od dnia 1 stycznia 2019 r. do końca roku następującego po roku, dla którego wartość relacji, o której mowa w art. 38a pkt 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, jest nie większa niż 43% oraz wartość, o której mowa w art. 112aa ust. 5 tej ustawy, jest nie mniejsza niż -6%:

  1. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%;
  2. stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 2, art. 120 ust. 2 i 3 oraz tytule załącznika nr 3 do ustawy, wynosi 8%.

W załączniku nr 3 do ustawy stanowiącym Wykaz towarów i usług, opodatkowanych stawką podatku w wysokości 8%, pod poz. 176 tego załącznika wymienione zostały sklasyfikowane pod symbolem PKWiU 81.30.10.0 Usługi związane z zagospodarowaniem terenów zieleni.

W tym miejscu wskazać należy, że z wyjaśnień Głównego Urzędu Statystycznego do PKWiU wynika, że grupowanie 81.30.10.0 obejmuje:

  • usługi dokonywania zasadzeń, pielęgnację i utrzymanie:
    1. parków i ogrodów:
      1. przy domach prywatnych i domach wielomieszkaniowych;
      2. przy budynkach użyteczności publicznej i częściowo publicznej (szkoły, szpitale, budynki administracyjne, kościoły itp.), na terenach miejskich (parki miejskie, strefy zieleni, cmentarze itp.);
      3. przy budynkach przemysłowych i handlowych;
    2. zieleni:
      1. budynków (zieleń fasad, ogrody na dachach i wewnątrz budynków itp.);
      2. autostrad, ulic, dróg kolejowych i tramwajowych, brzegów dróg wodnych, w portach itp.;
      3. terenów sportowych, terenów przeznaczonych do gier i zabaw na świeżym powietrzu i innych terenów rekreacyjnych (np. trawniki przeznaczone do zażywania kąpieli słonecznych, pola golfowe);
      4. wód stojących i płynących (zbiorniki wodne, bagna, stawy, baseny kąpielowe, fosy, strumyki, potoki, rzeki, systemy oczyszczania ścieków);
  • zagospodarowanie terenów zieleni i dokonywanie zasadzeń w celu ochrony przed hałasem, wiatrem, erozją, oślepianiem lub dla ułatwienia widoczności;
  • sadzenie i pielęgnację drzew i innych roślin, włączając przycinanie gałęzi i żywopłotów, przesadzanie wieloletnich drzew;
  • pozostałe usługi związane z zagospodarowaniem terenów zieleni innych niż rolnicze i leśne: renaturalizacja, rekultywacja, melioracja gruntów, tworzenie obszarów retencyjnych, zbiorników burzowych itp.;
  • usługi projektowe i budowlane w zakresie drobnych prac związanych z zagospodarowaniem terenów zieleni (kształtowania terenu, budowy ścian oporowych, ścieżek spacerowych itp.).

Natomiast grupowanie to nie obejmuje:

  • produkcji w celach handlowych i dokonywania zasadzeń w celu sprzedaży roślin, drzew, sklasyfikowanych w odpowiednich grupowaniach działów 01, 02;
  • usług szkółek, włączając szkółkarstwo leśne, sklasyfikowanych w 01.30.10.0, 02.10.20.0;
  • usług w zakresie utrzymania terenów rolniczych w dobrym stanie ekologicznym, sklasyfikowanych w 01.61.10.0;
  • usług w zakresie architektury i projektowania krajobrazu, sklasyfikowanych w 71.11.4;
  • robót budowlanych związanych z zagospodarowaniem terenów zieleni, sklasyfikowanych w odpowiednich grupowaniach Sekcji F.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca jest podatnikiem VAT czynnym. Przedmiotem świadczenia usług będzie:

  • koszenie trawy na poboczach dróg (PKWiU 81.30.10.0);
  • odmulanie rowów (PKWiU 81.30.10.0)
  • oczyszczanie przepustów (PKWiU 81.30.10.0);
  • konserwacja wałów po szkodach wyrządzonych przez zwierzynę (PKWiU 81.30.10.0);
  • okaszanie kanałów i dna kanałów (PKWiU 81.30.10.0);
  • utrzymanie zieleni przy wałach przeciwpowodziowych (koszenie trawy) (PKWiU 81.30.10.0).

Wnioskodawca nie jest w stanie wyodrębnić jednego świadczenia głównego. Poszczególne usługi będą stanowiły cel sam w sobie i nie będą ściśle ze sobą powiązane. Wynagrodzenie będzie ulegało zmianie w zależności od ilości wykonanych usług. Wnioskodawca będzie rozliczany z ilości pojedynczych usług. Cena będzie ustalana za wykonanie poszczególnych czynności. Wnioskodawca nie planuje korzystać z usług podwykonawców. Usługi świadczone będą dla różnych podmiotów m.in. na terenach gminnych, miejskich, pozostających pod zarządem Państwowego (), oraz użyteczności publicznej, u osób prywatnych, na terenach przemysłowych oraz terenach będących pod zarządami wspólnot mieszkaniowych i spółdzielni.

Mając na uwadze opis sprawy oraz przywołane przepisy prawa należy stwierdzić, że dla wskazanych powyżej usług świadczonych przez Wnioskodawcę, sklasyfikowanych w grupowaniu PKWiU 81.30.10.0 jako usługi związane z zagospodarowaniem terenów zieleni zgodnie z art. 41 ust. 2 i art. 146aa pkt 2 ustawy w zw. z poz. 176 załącznika nr 3 do ustawy zastosowanie ma stawka podatku VAT w wysokości 8%.

W konsekwencji, do świadczonych przez Wnioskodawcę usług tj. koszenia trawy na poboczach dróg, odmulania rowów, oczyszczania przepustów, konserwacji wałów po szkodach wyrządzonych przez zwierzynę, okaszania kanałów i dna kanałów oraz utrzymania zieleni przy wałach przeciwpowodziowych (koszenie trawy) będzie miała zastosowanie obniżona stawka podatku VAT w wysokości 8%.

Tym samym, stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej, przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w dwóch egzemplarzach (art. 47 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2018 r., poz. 1302, z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy), na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała.

Stanowisko

prawidłowe

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej