Temat interpretacji
opodatkowanie podatkiem VAT według stawki 23% sprzedaży działki
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, w związku z uchyleniem postanowienia nr 0113-KDIPT1-1.4012.316.2019.2.AK o pozostawieniu bez rozpatrzenia wniosku z dnia 3 czerwca 2019r. stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 3 czerwca 2019r. (data wpływu 4 czerwca 2019r.), uzupełnionym pismem z dnia 26 czerwca 2019r. (data wpływu 25 lipca 2019r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT według stawki 23% sprzedaży działki nr jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 4 czerwca 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT według stawki 23% sprzedaży działki nr
Ww. wniosek nie spełniał wymogów formalnych, w związku z czym pismem z dnia 24 czerwca 2019r., nr 0113-KDIPT1-1.4012.316.2019.1.AK, na podstawie art. 13 § 2a, art. 169 § 1 oraz art. 14h ww. ustawy, wezwano Wnioskodawcę do usunięcia braków w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania, pod rygorem pozostawienia podania bez rozpatrzenia.
Przedmiotowe wezwanie dotyczyło uzupełnienia wniosku o doprecyzowanie opisu sprawy.
Wobec faktu iż, tut. Organ skutecznie doręczył Wnioskodawcy w dniu 25 czerwca 2019r. wezwanie z dnia 24 czerwca 2019 r. nr 0113-KDIPT1-1.4012.316.2019.1.AK, a ustawowy termin przewidziany na uzupełnienie ww. wniosku upłynął z dniem 2 lipca 2019 r. i w tym czasie nie zostały uzupełnione przez Wnioskodawcę braki formalne wniosku, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, jako organ pierwszej instancji, w dniu 22 lipca 2019r. wydał postanowienie nr 0113-KDIPT1-1.4012.316.2019.2.AK o pozostawieniu wniosku z dnia 3 czerwca 2019r. (data wpływu 4 czerwca 2019r.) o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT według stawki 23% sprzedaży działki nr , bez rozpatrzenia.
Postanowienie z dnia 22 lipca 2019 r., nr 0113-KDIPT1-1.4012.316.2019.2.AK zostało skutecznie doręczone Stronie w dniu 23 lipca 2019r.
Na ww. postanowienie, w dniu 25 lipca 2019r., do tut. Organu wpłynęło zażalenie z dnia 23 lipca 2019 r. (data nadania 24 lipca 2019 r.) wraz z uzupełnieniem wniosku z dnia 26 czerwca 2019r., stanowiącym odpowiedź na wezwanie tut. Organu z dnia 24 czerwca 2019r., nr 0113-KDIPT1-1.4012.316.2019.1.AK do uzupełnienia braków formalnych wniosku.
W odpowiedzi na powyższe zażalenie, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, działający jako Organ drugiej instancji, postanowieniem z dnia 24 września Nr 0113-KDIPT1-1.4012.316.2019.3.MH uchylił w całości zaskarżone postanowienie z dnia 22 lipca 2019r., nr 0113-KDIPT1-1.4012.316.2019.2.AK oraz przekazał sprawę do ponownego rozpatrzenia przez organ pierwszej instancji.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe (doprecyzowane w uzupełnieniu wniosku).
Od 1982r. Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą pod nazwą .... pod adresem, ul. ......
W roku 2007 Zainteresowany nabył od Spółdzielni ..... niezabudowaną działkę nr .... o pow. 4306 m2, położoną w ... przy ul. T. (obręb ...). Działkę tę Zainteresowany nabył na podstawie Aktu Notarialnego, na sprzedaż została wystawiona faktura VAT ze stawką 22%, naliczony podatek VAT został odliczony w prowadzonej przez Wnioskodawcę działalności od podatku należnego.
Wnioskodawca prowadzi działalność wyłącznie opodatkowaną. Działka ta znajduje się w Ewidencji Środków Trwałych firmy Wnioskodawcy. Zainteresowany planował wybudować tam oddział firmy, jednak działalność gospodarcza nie rozwijała się zgodnie z zakładanymi wcześniej planami i Zainteresowany postanowił działkę sprzedać. W roku 2016 Wnioskodawca zawarł Umowę Przedwstępną, następnie zostały zawarte w latach 2017, 2018 i 2019 kolejne Aneksy. Firma, z którą została zawarta Umowa Przedwstępna też otrzymała Decyzję o Warunkach Zabudowy, także na tę działkę - nr ...., jednak nadal nie ma Pozwolenia na budowę, bowiem brak jest Planu Zagospodarowania Przestrzennego dla tego terenu.
Z zawartej Umowy Przedwstępnej w 2016r. wynika, iż finalizacja umowy kupna-sprzedaży nastąpi w momencie otrzymania pozwolenia na budowę przez stronę kupującą. Wnioskodawca, jako sprzedający udzielił niezbędnych pełnomocnictw do występowania do urzędów z wnioskami czy zapytaniami w sprawie działki nr .... Przy tak dużej inwestycji (centrum logistyczne) różnych uzgodnień i zezwoleń jest bardzo dużo i niemożliwe by było, aby Zainteresowany przy każdej takiej sprawie musiał uczestniczyć. Wnioskodawca udzielił następujących zgód i pełnomocnictw: przeglądanie akt KW nr ...., sporządzania kserokopii z akt, a także do ustanawiania dalszych pełnomocników, współpraca w zakresie postępowań administracyjnych związanych z realizacją inwestycji, w szczególności przedstawienie niezbędnych dokumentów lub występowanie do urzędów o wystawienie takich.
Zainteresowany informuje także, iż działka ta nadal jest niezabudowana, firma Wnioskodawcy nadal prowadzi działalność wyłącznie opodatkowaną.
Ponieważ w ostatnim Aneksie zawarto klauzulę o konieczności przedstawienia indywidualnej interpretacji Organu Podatkowego dot. podatku VAT przy przyszłej transakcji, stąd zapytanie Wnioskodawcy.
W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.
Czy sprzedaż działki jw. nr ... będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem VAT 23%?
Zdaniem Wnioskodawcy, sprzedaż taka będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w wysokości 23%. Bowiem zarówno firma Wnioskodawcy ma obowiązującą dla tej działki decyzję o warunkach zabudowy, jak i strona, z którą została zawarta umowa przedwstępna taką decyzję już uzyskała, zaś sama transakcja będzie dokonana po otrzymaniu pozwolenia na budowę. Teren działki nr .... jest więc terenem budowlanym i powinna być zastosowana stawka podatku VAT 23%.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.
Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.
W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel ().
Przez towary na podstawie art. 2 pkt 6 ustawy rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.
Zgodnie zatem z ww. przepisami, nieruchomości spełniają definicję towaru wynikającą z art. 2 pkt 6 ustawy, a ich sprzedaż jest traktowana jako czynność odpłatnej dostawy towarów na terytorium kraju.
Natomiast, przez świadczenie usług, zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów, ().
W świetle art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel i rezultat takiej działalności.
Jak wynika natomiast z art. 15 ust. 2 ustawy, działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Z okoliczności przedstawionych w opisie sprawy wynika, że w roku 2007 Zainteresowany nabył od Spółdzielni .... niezabudowaną działkę nr ..... Działkę tę Zainteresowany nabył na podstawie Aktu Notarialnego, na sprzedaż została wystawiona faktura VAT ze stawką 22%, naliczony podatek VAT został odliczony w prowadzonej przez Wnioskodawcę działalności od podatku należnego. Działka ta znajduje się w Ewidencji Środków Trwałych firmy Wnioskodawcy. Zainteresowany w roku 2016 zawarł Umowę Przedwstępną, następnie zostały zawarte w latach 2017, 2018 i 2019 kolejne Aneksy. Firma, z którą została zawarta Umowa Przedwstępna też otrzymała Decyzję o Warunkach Zabudowy, także na tę działkę - nr ..., jednak nadal nie ma Pozwolenia na budowę, bowiem brak jest Planu Zagospodarowania Przestrzennego dla tego terenu. Z zawartej Umowy Przedwstępnej w 2016r. wynika, iż finalizacja umowy kupna-sprzedaży nastąpi w momencie otrzymania pozwolenia na budowę przez stronę kupującą. Wnioskodawca, jako sprzedający udzielił niezbędnych pełnomocnictw do występowania do urzędów z wnioskami czy zapytaniami w sprawie działki nr .... Wnioskodawca udzielił następujących zgód i pełnomocnictw: przeglądanie akt KW nr ..., sporządzania kserokopii z akt, a także do ustanawiania dalszych pełnomocników, współpraca w zakresie postępowań administracyjnych związanych z realizacją inwestycji, w szczególności przedstawienie niezbędnych dokumentów lub występowanie do urzędów o wystawienie takich.
Mając na uwadze powołane wyżej przepisy prawa oraz przedstawiony opis sprawy należy stwierdzić, iż Wnioskodawca dokonując sprzedaży niezabudowanej działki nr wykorzystywanej w działalności gospodarczej wypełni przesłanki określone w art. 15 ust. 1 i ust. 2 ustawy dla ww. transakcji sprzedaży działki nr .. W konsekwencji, dostawa ww. działki nr . będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, jako odpłatna dostawa towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy. Przedmiotowa transakcja dotyczyć będzie bowiem towaru w rozumieniu ustawy, tj. nieruchomości, stanowiącej składnik majątkowy przedsiębiorstwa Wnioskodawcy oraz dokonana będzie przez podatnika podatku od towarów i usług w ramach prowadzonej przez niego działalności gospodarczej.
Podkreślić należy, że dokonywana czynność, która podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, może albo być opodatkowana właściwą stawką podatku, albo może korzystać ze zwolnienia od tego podatku.
Na mocy art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku od towarów i usług wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.
W myśl art. 146aa ust. 1 pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2019 r. do końca roku następującego po roku, dla którego wartość relacji, o której mowa w art. 38a pkt 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, jest nie większa niż 43% oraz wartość, o której mowa w art. 112aa ust. 5 tej ustawy, jest nie mniejsza niż -6%, stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.
Przy czym zarówno w treści ustawy, jak i w przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi lub zwolnienie od podatku.
W myśl art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy, zwalnia się od podatku dostawę terenów niezabudowanych innych niż tereny budowlane.
Przez tereny budowlane na podstawie art. 2 pkt 33 ustawy rozumie się grunty przeznaczone pod zabudowę zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, a w przypadku braku takiego planu zgodnie z decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, o których mowa w przepisach o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego jako akt prawa miejscowego wiąże zarówno organy administracji, osoby fizyczne, osoby prawne, jak i inne jednostki organizacyjne. Zatem w sytuacji, gdy na danym terenie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego to właśnie zapisom miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego należy nadać decydujące znaczenie dla oceny przeznaczenia danego terenu, w tym również dla potrzeb art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku od towarów i usług.
Jednocześnie należy wskazać, że kluczowa dla sprawy regulacja stanowi implementację art. 135 ust. 1 lit. k Dyrektywy 2006/112/WE Rady, zgodnie z którym państwa członkowskie zwalniają dostawy terenów niezabudowanych, inne niż dostawy terenów budowlanych, o których mowa w art. 12 ust. 1 lit. b.
W tym miejscu warto wyjaśnić, że stosownie do treści wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 28 marca 1996 r. w sprawie C-468/93 Gemeente Emmen przeciwko Belastingdienst Grote Ondernemingen teren budowlany oznacza każdy nieuzbrojony lub uzbrojony teren uznany przez państwa członkowskie za teren z przeznaczeniem pod zabudowę. Tym samym, również w świetle orzeczeń TSUE za teren budowlany uznać można jedynie taki, który regulacjami prawa krajowego został przeznaczony pod zabudowę.
W konsekwencji, generalnie opodatkowane podatkiem VAT są dostawy, których przedmiotem są nieruchomości gruntowe zabudowane i niezabudowane, przy czym w przypadku tych ostatnich opodatkowane są wyłącznie te, których przedmiotem są tereny budowlane, czyli tereny przeznaczone pod zabudowę zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, a w przypadku braku takiego planu zgodnie z decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, o których mowa w przepisach o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Pozostałe natomiast dostawy gruntów niezabudowanych, dla których nie obowiązuje plan zagospodarowania przestrzennego oraz nie wydano decyzji o warunkach zabudowy są zwolnione od podatku VAT. Ustawa o podatku od towarów i usług w kontekście zastosowania właściwej stawki podatku VAT przy sprzedaży gruntu nakazuje oceniać przeznaczenie tego gruntu wyłącznie na podstawie istniejącego planu zagospodarowania przestrzennego oraz wydanych decyzji o warunkach zabudowy.
Z przedstawionych okoliczności sprawy wynika, że przedmiotem sprzedaży będzie działka nr ., dla której została wydana decyzja w sprawie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu. Zatem przedmiotowa działka spełnia definicję terenu budowlanego w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy o podatku od towarów i usług.
W związku z powyższym, w przedmiotowej sprawie do dostawy ww. działki oznaczonej nr . nie znajdzie zastosowania zwolnienie od podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy.
Z uwagi na fakt, że w przedmiotowej sprawie nie zaistniały przesłanki umożliwiające zastosowanie zwolnienia z art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy, należy rozpatrzyć warunki do zastosowania zwolnienia dla ww. dostawy wynikające z przepisu art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy.
Według art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy, zwalnia się od podatku dostawę towarów wykorzystywanych wyłącznie na cele działalności zwolnionej od podatku, jeżeli z tytułu nabycia, importu lub wytworzenia tych towarów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
W konsekwencji, aby zastosować zwolnienie od podatku, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy, dla dostawy towarów, spełnione muszą być łącznie dwa warunki wskazane w tym przepisie, tj.:
- towary muszą służyć wyłącznie działalności zwolnionej,
- przy nabyciu (imporcie, wytworzeniu) tych towarów nie przysługiwało dokonującemu ich dostawy prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Niespełnienie choćby jednego z powyższych warunków daje podstawę do wyłączenia dostawy towarów ze zwolnienia od podatku VAT przewidzianego w ww. art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy.
Z opisu sprawy wynika, że na sprzedaż ww. działki nr .... dla Wnioskodawcy została wystawiona faktura VAT ze stawką 22%, a naliczony podatek VAT został odliczony w prowadzonej przez Wnioskodawcę działalności od podatku należnego. Wnioskodawca prowadzi działalność wyłącznie opodatkowaną. Działka ta znajduje się w Ewidencji Środków Trwałych firmy Wnioskodawcy.
Zatem, z okoliczności sprawy nie wynika, że działka była wykorzystywana wyłącznie na cele działalności zwolnionej od podatku.
Wobec powyższego, w omawianej sytuacji, dostawa działki oznaczonej nr nie będzie korzystała także ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 2 ustawy, z uwagi na fakt, iż nie został spełniony co najmniej jeden z warunków, o których mowa w tym przepisie.
Mając zatem na uwadze przedstawiony opis sprawy oraz powołane przepisy prawa należy stwierdzić, że sprzedaż przez Wnioskodawcę działki oznaczonej nr będzie czynnością opodatkowaną podstawową stawką VAT w wysokości 23% zgodnie z art. 41 ust. 1 w związku z art. 146aa ust. 1 pkt 1 ustawy.
Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Tut. Organ informuje, iż wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (zapytania). Inne kwestie przedstawione we wniosku, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej rozpatrzone.
Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, wydana interpretacja traci swą aktualność.
Jednocześnie należy podkreślić, że niniejsza interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku opisu sprawy, co oznacza, że w przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.
Nadto, wskazać również należy, że analiza załączników dołączonych do wniosku nie mieści się w ramach określonych w art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej, zgodnie z którym Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, na wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). W związku z powyższym załączone do wniosku dokumenty nie mogą być przedmiotem merytorycznej analizy.
Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:
- z zastosowaniem art. 119a;
- w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
- z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).
Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193 z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2018 r., poz. 1302, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. kw § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).
Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.
Stanowisko
prawidłowe
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej