
Temat interpretacji
Przechowywanie otrzymywanych w formie papierowej faktur zakupowych wyłącznie w formie elektronicznej i zachowania prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur zakupowych przechowywanych wyłącznie w formie elektronicznej.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
7 listopada 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 3 listopada 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy:
‒dopuszczalności przechowywania otrzymywanych w formie papierowej faktur zakupowych wyłącznie w formie elektronicznej,
‒zachowania prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur zakupowych przechowywanych wyłącznie w formie elektronicznej.
Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 15 grudnia 2022 r. (wpływ 23 grudnia 2022 r.)
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością („Spółka”, „Wnioskodawca”) jest czynnym podatnikiem VAT. Spółka prowadzi działalność przede wszystkim w zakresie pośrednictwa ubezpieczeniowego, a także w zakresie wsparcia informatycznego i kadrowego. Z tytułu świadczenia usług pośrednictwa ubezpieczeniowego Spółce przysługuje wynagrodzenie w postaci prowizji agencyjnej. Spółka uzyskuje także wynagrodzenie z tytułu świadczenia usług wsparcia informatycznego i kadrowego. Działalność prowadzona przez Spółkę podlega w części zwolnieniu z VAT (pośrednictwo ubezpieczeniowe), w rezultacie Spółka stosuje współczynnik struktury sprzedaży do odliczenia podatku naliczonego VAT.
W związku z nabyciem towarów i usług Wnioskodawca otrzymuje od swoich dostawców faktury zakupowe, w których jest wskazany jako nabywca. Zakupy dokonywane przez Spółkę związane mogą być z działalnością zwolnioną z VAT, z działalnością opodatkowaną VAT oraz z tzw. działalnością mieszaną.
Faktury zakupowe (w tym faktury korygujące) mogą mieć formę papierową lub formę dokumentu elektronicznego. Faktury elektroniczne dostawcy przesyłają na wskazany adres email - na podstawie zgody wydanej przez Spółkę na podstawie art. 106n ustawy o VAT.
Z kolei faktury papierowe przesyłane są od dostawcy do Spółki. Upoważnione osoby (tzw. Menedżerowie kosztów) dokonują weryfikacji merytorycznej faktur, a następnie przekazują je do ujęcia w księgach Spółki. Osoby, odpowiedzialne za wprowadzanie dokumentów kosztowych do ksiąg Spółki (w tym pracownicy zewnętrznego biura rachunkowego) sprawdzają faktury pod kątem formalnym, rachunkowym (i merytorycznym, jeżeli faktura nie podlegała akceptacji Menedżera Kosztów), a następnie księgowana, opłacana oraz archiwizowana.
Spółka uczestniczy we wdrożeniu systemu elektronicznego obiegu faktur kosztowych, prowadzonym w Grupie Kapitałowej, do której Spółka należy. Faktura, po wpłynięciu do Spółki będzie rejestrowana w systemie informatycznym z podaniem danych identyfikujących daną fakturę zakupu towaru lub usługi, gdzie Spółka będzie wskazana jako nabywca, faktura będzie skanowana, a skan - umieszczony jako załącznik w systemie informatycznym. Oryginał faktury w wersji papierowej będzie następnie przekazywany do zewnętrznego archiwum, przy czym Spółka rozważa rezygnację z przechowywania oryginału w wersji papierowej z uwagi na archiwizację takiej faktury w wersji elektronicznej. Faktury, jeżeli będą niszczone, to dopiero po zastosowaniu kontroli biznesowych, sprawdzeniu ich poprawności, autentyczności pochodzenia, integralności treści i czytelności oraz ich zaewidencjonowaniu.
Zarejestrowana w systemie informatycznym faktura wraz z jej skanem będzie przekazywana do akceptacji merytorycznej osobom upoważnionym do tego, odpowiedzialnym merytorycznie za dany rodzaj zakupu, tj. do Menedżerów Kosztów. Menedżer kosztów na podstawie danych z faktury wprowadzonych do systemu oraz jej skanu, będzie weryfikować fakturę merytorycznie, zlecać jej ujęcie w księgach Spółki oraz zapłatę, a następnie faktura będzie księgowana oraz opłacana.
Mając powyższe na uwadze, Spółka zapewnia i będzie zapewniać funkcjonowanie kontroli biznesowych, które ustalają wiarygodną ścieżkę audytu faktur, od momentu ich otrzymania do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego. Przy tym zachowana jest autentyczność pochodzenia, integralność treści oraz czytelność przechowywanych elektronicznie faktur. Ponadto, Spółka zapewni naczelnikowi urzędu skarbowego, naczelnikowi urzędu celno-skarbowego, dyrektorowi izby administracji skarbowej lub Szefowi Krajowej Administracji Skarbowej na żądanie, w przypadku faktur przechowywanych w formie elektronicznej, bezzwłoczny ich pobór oraz przetwarzanie danych w nich zawartych.
Spółka odlicza podatek naliczony ze wszystkich wskazanych faktur zakupowych, zgodnie z zasadami określonymi w ustawie o VAT, z uwzględnieniem ewentualnych ograniczeń wynikających z przepisów.
Uzupełnienie stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego:
System informatyczny, w którego wdrożeniu Spółka uczestniczy i w którym w przyszłości będą rejestrowane faktury zakupu towarów i usług przez Spółkę po ich wpłynięciu do Spółki, będzie pozwalał na ustalenie, kto i kiedy wprowadził daną fakturę, od jakiego dostawcy pochodzi, jaki ma numer, jakiego rodzaju kosztu/wydatku dotyczy, kto dokonał jej merytorycznej akceptacji itp. Faktury zakupu towarów i usług będą archiwizowane w archiwum elektronicznym, a system będzie umożliwiał jednoznaczne powiązanie faktury z dokumentem księgowym, ujętym w księgach i w rejestrze VAT Spółki, umożliwiając tym samym jej łatwe odszukanie.
Faktury będą archiwizowane w sposób umożliwiający łatwe powiązanie faktury wykazanej w rejestrze VAT Spółki z dokumentem przechowywanym w elektronicznym archiwum, będzie zatem możliwe ustalenie w jakim okresie rozliczeniowym zostały ujęte poszczególne faktury przechowywane w elektronicznym archiwum.
W rezultacie faktury przechowywane w formie elektronicznej będą przez Wnioskodawcę przechowywane w podziale na okresy rozliczeniowe w sposób umożliwiający ich łatwe odszukanie.
Pytania
1)Czy dopuszczalne jest przechowywanie otrzymywanych w formie papierowej faktur zakupowych wyłącznie w formie elektronicznej?
2)Czy Spółka zachowa prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur zakupowych, jeżeli będą one przechowywane wyłącznie w formie elektronicznej?
Państwa stanowisko w sprawie
Ad 1)
Zdaniem Wnioskodawcy, w opisanym stanie faktycznym i zdarzeniu przyszłym dopuszczalne jest przechowywanie otrzymanych w formie papierowej faktur zakupowych wyłącznie w formie elektronicznej.
Ad 2)
Zdaniem Wnioskodawcy, Wnioskodawca zachowa prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur zakupowych, jeżeli będą one przechowywane, bez względu na formę ich otrzymania (papierowo lub elektronicznie) wyłącznie w formie elektronicznej.
Uzasadnienie
W ocenie Wnioskodawcy, na gruncie obowiązujących przepisów, dopuszczalne jest przechowywanie otrzymanych faktur zakupowych wyłącznie w formie elektronicznej, bez obowiązku równoległej archiwizacji ich papierowych oryginałów. Obowiązujące przepisy prawa podatkowego nie wskazują jednej prawnie dopuszczalnej formy przechowywania wskazanych dokumentów (faktur zakupowych). W szczególności nie uzależniają sposobu ich archiwizacji od formy, w której podatnik otrzymuje oryginał dokumentu. Przede wszystkim jednak przepisy te nie formułują zakazu ich przechowywania wyłącznie w formie elektronicznej.
Na poparcie powyższej tezy Wnioskodawca pragnie przytoczyć treść przepisów art. 112 i 112a ustawy o VAT, które poświęcone zostały zagadnieniu przechowywania dokumentów (w tym również faktur zakupowych). Przepisy te zobowiązują podatników do przechowywania wszystkich dokumentów związanych z rozliczeniem podatku VAT do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego. Wskazują miejsce oraz sposób przechowywania faktur (wystawianych i otrzymywanych). Co istotne, z treści wskazanych przepisów wynika wprost, że dopuszcza się przechowywanie faktur w formie elektronicznej, w tym poza terytorium kraju w sposób umożliwiający organowi podatkowemu, za pomocą środków elektronicznych, dostęp on-line do tych faktur (art. 112a ust. 2 i 3 ustawy o VAT). Z przepisów tych wynika dalej, iż podatnicy są zobowiązani zapewnić organowi podatkowemu, na jego żądanie, bezzwłoczny dostęp do faktur, w tym dla faktur przechowywanych w formie elektronicznej - również bezzwłoczny ich pobór i przetwarzanie danych w nich zawartych (art. 112a ust. 4 ustawy o VAT).
Z przepisów ustawy o VAT wynika wobec powyższego wprost, że ustawodawca dopuszcza możliwość przechowywania faktur w formie elektronicznej. Nie uzależnia przy tym dopuszczalności tej formy przechowywania faktur od tego, w jakim formacie zostały sporządzone i dostarczone oryginały tych dokumentów. Jednocześnie z treści przepisów nie wynika także, aby przechowywanie w formie elektronicznej faktur otrzymanych jako papierowe miało następować równolegle z przechowywaniem ich w formie papierowego dokumentu. Z powyższego wynika, że obowiązujące regulacje prawa podatkowego dopuszczają możliwość archiwizacji faktur zakupowych otrzymanych przez Spółkę w dowolny sposób, co do formy (formatu) ich przechowywania, a więc także w formie elektronicznej (jako zapis elektroniczny na elektronicznych nośnikach danych). Taka forma ich archiwizacji umożliwia znaczące zwiększenie efektywności realizowanych procesów gospodarczych.
Dodatkowo Wnioskodawca pragnie wskazać, że kwestie związane z archiwizacją faktur, w tym faktur elektronicznych, regulują również przepisy dyrektywy 2006/112/WE Rady z 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (dalej jako: „Dyrektywa VAT”). W myśl art. 218 Dyrektywy VAT państwa członkowskie uznają za faktury dokumenty lub noty w formie papierowej lub w formie elektronicznej, które spełniają warunki określone w Rozdziale 3 („Fakturowanie” art. 217- 240). Zaś w myśl art. 244 Dyrektywy VAT podatnik zapewnia przechowywanie kopii faktur wystawionych osobiście albo przez nabywcę lub usługobiorcę, lub też w jego imieniu i na jego rzecz przez osobę trzecią, a także wszystkich faktur, które otrzymał. Państwa członkowskie mogą również wymagać, by podatnicy mający siedzibę na ich terytorium przechowywali na tym terytorium faktury wystawione osobiście albo przez nabywcę lub usługobiorcę, lub faktury wystawione w imieniu i na rzecz tych podatników przez osoby trzecie, a także wszystkie faktury, które otrzymali, w przypadku gdy faktury nie są przechowywane za pomocą środków elektronicznych gwarantujących pełny dostęp on-line do tych danych (art. 245 ust. 2 zd. drugie Dyrektywy VAT). Co szczególnie istotne, zgodnie z art. 247 ust. 2 Dyrektywy VAT, aby zapewnić spełnienie wymogów, o których mowa w art. 233 Dyrektywy VAT, państwo członkowskie może wymagać przechowywania faktur w oryginalnej postaci, w jakiej zostały przesłane lub udostępnione, zarówno w formie papierowej, jak i elektronicznej. Podkreślenia wymaga jednak fakt, że polski ustawodawca na gruncie ustawy o VAT odstąpił od tego opcjonalnego wymogu. Co za tym idzie, polski ustawodawca pozostawił w tym zakresie podatnikowi pewną dowolność - podatnik może każdorazowo wybierać pomiędzy papierową a elektroniczną archiwizacją faktur zakupowych.
Ponadto, zdaniem Wnioskodawcy, należy również zwrócić uwagę na treść przepisów Ordynacji podatkowej. Ogólne przepisy prawa podatkowego zawarte w tej ustawie, regulują kwestie dowodów w sprawach podatkowych w przepisach rozdziału 11 działu IV - postępowanie podatkowe. Przepisy Ordynacji podatkowej nie ograniczają ustalenia dowodów w sprawie podatkowej do dokumentów papierowych, jednak każda forma dokumentowania zdarzenia powinna odpowiadać obowiązującym przepisom (w tym również spoza sfery przepisów prawa podatkowego). Wobec powyższego uzależnienie dokumentowania zdarzeń gospodarczych od posiadania przez podatnika dokumentów w wersji papierowej, prowadziłoby do zaistnienia sprzeczności z ogólnymi przepisami Ordynacji podatkowej.
Spółka wskazuje przy tym, iż słuszność prezentowanego stanowiska znajduje potwierdzenie w ugruntowanej linii interpretacyjnej organów podatkowych (indywidualne interpretacje przepisów prawa podatkowego wydawane przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej), w szczególności: z 23 maja 2017 r., nr 0112-KDIL1-3.4012.60.2017.2.JNa; z 24 stycznia 2019 r., nr 0112-KDIL1-3.4012.688.2018.3.AK; z 12 maja 2020 r., nr 0111-KDIB1-2.4010.103.2018.11.BG z 11 października 2022 r., nr 0113-KDIPT1-2.4012.534.2022.2.JS.
W opisanym stanie faktycznym i zdarzeniu przyszłym Spółka zapewnia funkcjonowanie kontroli biznesowych, które ustalają wiarygodną ścieżkę audytu faktur, od momentu ich otrzymania do upływu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego.
System informatyczny, w którego wdrożeniu Spółka uczestniczy i w którym w przyszłości będą rejestrowane faktury zakupu towarów i usług przez Spółkę po ich wpłynięciu do Spółki, również będzie pozwalał na ustalenie, kto i kiedy wprowadził daną fakturę, od jakiego dostawcy pochodzi, jaki ma numer, jakiego rodzaju kosztu/wydatku dotyczy, kto dokonał jej merytorycznej akceptacji itp. Faktury zakupu towarów i usług będą archiwizowane w archiwum elektronicznym, a system będzie umożliwiał jednoznaczne powiązanie faktury z dokumentem księgowym, ujętym w księgach i w rejestrze VAT Spółki, umożliwiając tym samym jej łatwe odszukanie. Faktury będą archiwizowane w sposób umożliwiający łatwe powiązanie faktury wykazanej w rejestrze VAT Spółki z dokumentem przechowywanym w elektronicznym archiwum.
Zarówno system informatyczny, do którego wprowadzane są faktury zakupowe, jak i system elektronicznego archiwum, nie pozwalają i nie będą pozwalały na edycję, w tym usunięcie zapisanego skanu faktury (z wyjątkiem procesu obligatoryjnego usuwania dokumentów po upływie okresu ich retencji, prowadzony zgodnie z określonymi zasadami przez upoważnione do tego osoby), zachowana jest więc autentyczność pochodzenia, integralność treści oraz czytelność przechowywanych elektronicznie faktur.
Wersje elektroniczne faktur są/będą przechowywane do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego, w sposób umożliwiający ich łatwe odszukanie i udostępnienie organom podatkowym.
Z uwagi na powyższe, zdaniem Wnioskodawcy, dopuszczalne jest przechowywanie otrzymywanych w formie papierowej faktur zakupowych, dających prawo do odliczenia podatku naliczonego VAT, wyłącznie w formie elektronicznej.
Warunki uprawniające podatników do skorzystania z prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego zostały określone w treści art. 86 ustawy o VAT. Zgodnie ze wskazanym przepisem, kwotę podatku naliczonego stanowi m.in. suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług (art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy o VAT).
Ponadto, w myśl art. 86 ust. 10b pkt 1 ustawy o VAT, jeśli podatek naliczony wynika z faktury bądź dokumentu celnego, prawo do odliczenia podatku naliczonego powstaje nie wcześniej niż w rozliczeniu za okres, w którym podatnik otrzymał fakturę bądź dokument celny. W świetle ww. przepisów, jednym z warunków uprawniających do skorzystania przez podatnika z prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego stanowi posiadanie przez niego faktury dokumentującej i potwierdzającej poniesienie danego wydatku.
Z przywołanych wyżej przepisów nie wynika jednak, aby ustawodawca wskazywał jedną, właściwą formę przechowywania tych faktur. W związku z powyższym, zdaniem Wnioskodawcy, przy spełnieniu pozostałych warunków określonych w art. 86 ustawy o VAT, Spółka będzie uprawniona do skorzystania z prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, określoną na fakturze przechowywanej w formie elektronicznej, bez względu na to, w jakiej formie sporządzony został oryginał tego dokumentu.
Zaprezentowane przez Spółkę stanowisko zbieżne jest z aktualnie dominującą linią interpretacyjną organów podatkowych w sprawach dotyczących podobnych stanów faktycznych. Dla przykładu, w indywidualnej interpretacji z 27 lutego 2020 r. (nr 0111-KDIB3-3.4012.536.2019.1.MAZ) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej podkreślił, że: „Przepisy nie uzależniają prawa podatnika do odliczenia podatku naliczonego ani od rodzaju faktury (papierowo/elektroniczna), ani od formy w jakiej podatnik przechowuje faktury zakupowe. Tym samym nie ma przeszkód, aby Wnioskodawca przechowywał i archiwizował faktury i inne dokumenty traktowane na równi z fakturami, wyłącznie w formie elektronicznej, przedstawionej w opisie zdarzenia przyszłego, bez konieczności przechowywania ich papierowych wersji”.
Podobny pogląd Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wyraził również m.in. w następujących interpretacjach indywidualnych: z 3 lutego 2020 r., nr 0113-KDIPT1-3. 4012.839.2019.2.ALN; z 20 stycznia 2020 r., nr 0112-KDSL2-2.4012.31.2019.2.AW; z 20 stycznia 2020 r., nr 0112-KDSL2-2.4012.22.2019.2.EW; z 17 stycznia 2020 r., nr 0112-KDSL2-WB; z 16 stycznia 2020 r., nr 0112-KDSL2-2.4012.24.2019.2.AG; z 10 stycznia 2020 r., nr 0111-KDIB3-3.4012.474.2019.1 .MAZ; z 9 stycznia 2020 r., nr 0112-KDIL2-3.4012.589.2019.2.WN, z 11 października 2022 r., nr 0113-KDIPT1-2.4012.534.2022.2.JS.
Z uwagi na powyższe Wnioskodawca zachowuje prawo do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur zakupowych, które zostały wystawione w formie papierowej, a które będą przechowywane przez Spółkę wyłącznie w formie elektronicznej (przy założeniu, że spełnione będą również inne wymogi wymienione w art. 86 ustawy o VAT oraz nie zajdą okoliczności wyłączające prawo do odliczenia podatku VAT, które zostały wskazane w art. 88 ustawy o VAT).
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku w zakresie:
‒dopuszczalności przechowywania otrzymywanych w formie papierowej faktur zakupowych wyłącznie w formie elektronicznej, oraz
‒zachowania prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur zakupowych przechowywanych wyłącznie w formie elektronicznej,
- jest prawidłowe.
Odstępuję od uzasadnienia prawnego tej oceny.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym oraz zdarzenia przyszłego, i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Podkreślić należy, iż Organ wydając interpretację przepisów prawa podatkowego nie prowadzi postępowania podatkowego w rozumieniu tej ustawy. Niniejsza interpretacja indywidualna ogranicza się wyłącznie do udzielenia pisemnej informacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w okolicznościach przedstawionego przez Państwa opisu sprawy. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku opisem sprawy. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, wydana interpretacja traci swą aktualność.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
‒Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
‒Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
Stosownie do art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 329, ze zm. – dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
‒w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
‒w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651).
Podstawą prawną dla odstąpienia od uzasadnienia interpretacji jest art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej.