Park Narodowy będzie miał prawo do odliczenia podatku naliczonego od zakupu dwóch stacji ładowania na cele komercyjne, w związku z realizacją zadania ... - Interpretacja - 0112-KDIL1-2.4012.160.2022.2.WP

ShutterStock
Interpretacja indywidualna z dnia 12 lipca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.160.2022.2.WP

Temat interpretacji

Park Narodowy będzie miał prawo do odliczenia podatku naliczonego od zakupu dwóch stacji ładowania na cele komercyjne, w związku z realizacją zadania pn. „(…)” dofinansowywanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług – jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

12 kwietnia 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 11 kwietnia 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy:

·braku prawa do odliczenia podatku VAT od zakupu samochodu elektrycznego (...) oraz stacji ładowania na potrzeby własne w związku z realizacją zadania pn. „(...)” (pytanie oznaczone we wniosku nr 1),

·prawa do odliczenia podatku VAT od zakupu dwóch stacji ładowania na cele komercyjne w związku z realizacją zadania pn. „(...)” (pytanie oznaczone we wniosku nr 2).

Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 10 czerwca 2022 r. (wpływ 10 czerwca 2022 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Spis oznaczeń:

·Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2021 r. poz. 1098 ze zm.),

·Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 305 ze zm.),

·Ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r. poz. 685 ze zm.)

(…) Park Narodowy (dalej: „Park Narodowy”) jest państwową osobą prawną w rozumieniu art. 9 pkt 14 ustawy o finansach publicznych.

Rodzaj działalności według (…) – działalność ogrodów botanicznych i zoologicznych oraz obszarów i obiektów ochrony przyrody.

Do zadań Parku Narodowego należy w szczególności:

1.Prowadzenie działań ochronnych w ekosystemach Parku Narodowego zmierzających do zachowania różnorodności biologicznej, zasobów, towarów i składników przyrody nieożywionej i walorów krajobrazowych, przywrócenia właściwego stanu zasobów i składników przyrody oraz odtworzenia zniekształconych siedlisk przyrodniczych, siedlisk roślin, siedlisk zwierząt lub siedlisk grzybów.

2.Udostępnianie obszaru Parku Narodowego na zasadach określonych w planie ochrony i w zarządzeniach Dyrektora (…) Parku Narodowego.

3.Prowadzenie działań związanych z edukacją przyrodniczą.

Park Narodowy realizując zadania, o których mowa w pkt 1-3, wykonuje sprzedaż usług, towarów i materiałów. Na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o VAT, jest zrejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Wykonywane czynności są zarówno opodatkowane stawkami VAT, jak również korzystają ze zwolnień przedmiotowych przewidzianych w art. 43 ustawy o VAT.

Park Narodowy prowadzi samodzielną gospodarkę finansową, pokrywając z uzyskanych przychodów koszty i wydatki na finansowanie zadań określonych w ustawie o ochronie przyrody.

Park Narodowy uzyskuje przychody:

1)opodatkowane: z udostępniania obiektów parku do zwiedzania oraz udostępniania terenu parku związanego z jego zwiedzaniem, z najmu obiektów na cele inne niż mieszkaniowe, ze sprzedaży drewna, tusz zwierzyny zajęć edukacyjnych i sprzedaży materiałów edukacyjnych, z dzierżawy gruntów na cele inne niż rolnicze;

2)zwolnione: z najmu obiektów na cele mieszkaniowe;

3)przychody związane z wykonywaniem działalności statutowej w zakresie działalności bieżącej i majątkowej (inwestycyjnej): dotacje celowe z budżetu państwa na realizację wyżej wymienionych zadań oraz na współfinansowanie projektów z udziałem środków unijnych, dotacje z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, dofinasowanie z Funduszu Leśnego PGL Lasy Państwowe, dotacja ze Starostwa Powiatowego.

Park Narodowy planuje realizować zadanie finansowane ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przy udziale środków własnych w zakresie zakupu pojazdu zeroemisyjnego oraz trzech stacji ładowania, jedna na potrzeby własne i dwie na potrzeby komercyjne.

Zakup samochodu elektrycznego typu (...) pozwoli na realizację zadań statutowych, które służą ochronie przyrody z przeznaczeniem do realizacji zadań administracyjnych, edukacyjnych wykonywanych przez pracowników Dyrekcji Parku (transport materiałów edukacyjnych, organizacja wystaw, zaopatrzenie, załatwianie spraw).

Zakup jednej stacji ładowania na potrzeby własne konieczny jest do zapewnienia energii dla zakupionego samochodu oraz zakup dwóch stacji z wykorzystaniem ich dla celów komercyjnych z zamiarem podniesienia świadomości ekologicznej turystów odwiedzających Park Narodowy. Uzyskiwane przychody z tego tytułu będą stanowiły przychód opodatkowany Parku.

Uzupełnienie opisu zdarzenia przyszłego

Wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej zawiera dane z programu dedykowanego dla parków narodowych pn. „(...)” oferowany przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Parki Narodowe zdecydowały o wspólnym opracowaniu wniosków aplikacyjnych do ww. naboru, tak aby nie stanowić dla siebie konkurencji w zakupie bezemisyjnych samochodów oraz stacji ładowania.

W ramach tego programu Park Narodowy planuje zakup samochodu elektrycznego (...) oraz stacji ładowania na potrzeby własne i 2 stacji ładowania na potrzeby komercyjne – do publicznego wykorzystywania dla parkujących turystów.

Planowane do zakupu: samochód elektryczny typu (...) oraz stacja ładowania przeznaczona na potrzeby własne będą wykorzystywane do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem VAT, dotyczących podstawowej działalności (statutowej) Parku jaką jest prowadzenie działań związanych z ochroną przyrody, zgodnie z art. 8b pkt 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2021 r. poz. 1098 ze zm.), a w szczególności z działalnością edukacyjną, informacyjną i promocyjną polegającą między innymi na prowadzeniu bezpłatnych szkoleń, prelekcji itp. dla społeczeństwa (wyjazdy do lokalnych szkół, transport materiałów itp.).

Samochód elektryczny typu (...) oraz 1 szt. stacji ładowania, przeznaczone na potrzeby własne będą służyć do czynności nieopodatkowanych podatkiem VAT, co za tym idzie nie będzie możliwości przyporządkowania całości kwot podatku naliczonego do poszczególnych rodzajów czynności.

Planowane do zakupienia stacje do celów komercyjnych będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Za pomocą ww. stacji będzie świadczona usługa ładowania samochodów elektrycznych.

Działalność ta będzie prowadzona przez zewnętrznego operatora.

Planowane jest zawarcie umowy z jednym operatorem dla wszystkich parków narodowych.

Stacje ładowania na cele komercyjne będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem VAT, a co za tym idzie nie będzie możliwości przyporządkowania kwot podatku naliczonego do poszczególnych rodzajów czynności, związanych z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT i z czynnościami zwolnionymi od podatku VAT.

Faktury za nabywane towary w związku z realizacją przedmiotowego zadania będą wystawiane na Park Narodowy.

Pytania

1.Czy (…) Parkowi Narodowemu będzie przysługiwać prawo do odliczenia podatku od towarów i usług (VAT) od czynności związanych z zakupem samochodu elektrycznego i stacji ładowania na potrzeby własne, w związku z realizacją zadania dofinansowywanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej?

2.Czy (…) Parkowi Narodowemu będzie przysługiwało odliczenie podatku od towarów i usług (VAT) od czynności związanych z zakupem dwóch stacji ładowania na cele komercyjne, związane z realizacją zadania dofinansowywanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej?

Państwa stanowisko w sprawie

Ad 1

W ocenie Wnioskodawcy, nie ma możliwości odliczenia podatku od towarów i usług zawartego w cenie nabywanego samochodu elektrycznego i stacji ładującej wykorzystywanej na potrzeby własne związane z realizacją zadania dofinansowywanego za środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Wymienione wyżej zakupy dotyczą podstawowej działalności Parku, jaką jest prowadzenie działań związanych z ochroną przyrody, zgodnie z art. 8b pkt 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2021 r. poz. 1098 ze zm.). Nie są związane ze sprzedażą opodatkowaną usług i dostaw, którą prowadzi Park Narodowy.

Wymieniony samochód i stacja ładująca zakupione w ramach planowanego do realizacji zadania nie będą wykorzystywane przez Park Narodowy do wykonywania czynności opodatkowanych.

Park nie może odzyskać w żaden sposób kosztu podatku VAT, poniesionego na realizację zadania.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług, obniżenie kwoty podatku lub zwrot różnicy podatku należnego uzależnione jest od zakresu w jakim nabywane towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Podatek od towarów i usług stanowić będzie koszt kwalifikowalny.

Ad 2

Natomiast w przypadku zakupu dwóch stacji ładujących służących celom komercyjnym Park będzie miał prawo odliczenia podatku od towarów i usług zawartego w cenie nabywanych stacji. Stacje będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych stanowiących przychód Parku Narodowego.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2022 r. poz. 931 ze zm.), zwanej dalej ustawą:

W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Na mocy art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:

Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

a)nabycia towarów i usług,

b)dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Jak wynika z powołanych przepisów, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług, oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi, tzn. których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są w ogóle wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

Ponadto podkreślić należy, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

W myśl art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy:

Nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku, gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Stosownie do art. 88 ust. 4 ustawy:

Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Zatem, aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony, związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go – dla tej czynności – za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług zgodnie z zasadą powszechności opodatkowania podlegają wszelkie transakcje, których przedmiotem jest dostawa towarów lub świadczenie usług, pod warunkiem, że są one realizowane przez „podatników” w rozumieniu ustawy i wykonywane w ramach działalności gospodarczej.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

W myśl art. 15 ust. 2 ustawy:

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Z opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku VAT. Samochód elektryczny typu (...) oraz stacja ładowania przeznaczona na potrzeby własne będą wykorzystywane do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem VAT, dotyczących podstawowej – statutowej – działalności Parku Narodowego. Przychody związane są wykonywaniem działalności statutowej w zakresie działalności bieżącej i majątkowej (inwestycyjnej): dotacje celowe z budżetu państwa na realizację zadań wymienionych we wniosku oraz na współfinansowanie projektów z udziałem środków unijnych, dotacje z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, dofinasowanie z Funduszu Leśnego PGL Lasy Państwowe, dotacja ze Starostwa Powiatowego. Zakup samochodu elektrycznego typu (...) pozwoli na realizację zadań statutowych, które służą ochronie przyrody z przeznaczeniem do realizacji zadań administracyjnych, edukacyjnych wykonywanych przez pracowników Dyrekcji Parku (transport materiałów edukacyjnych, organizacja wystaw, zaopatrzenie, załatwianie spraw). Zakup jednej stacji ładowania na potrzeby własne konieczny jest do zapewnienia energii dla zakupionego samochodu.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą m.in. braku prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupu samochodu elektrycznego i stacji ładowania na potrzeby własne z związku z realizacją zadania pn. „(...)” dofinansowywanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (pytanie oznaczone we wniosku nr 1).

Jak wynika z powołanych powyżej przepisów prawa, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT, w ramach działalności gospodarczej, do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny. W rozpatrywanej sprawie związek taki nie występuje. Jak bowiem wskazano w opisie sprawy, Wnioskodawca nie będzie wykorzystywać zakupionego samochodu (...) oraz stacji ładowania do wykonywania czynności opodatkowanych.

W związku z powyższym, Wnioskodawca – na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy – nie będzie miał prawa do odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących zakup samochodu (...) oraz stacji ładowania na potrzeby własne.

W konsekwencji, (…) Park Narodowy nie będzie miał prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupu samochodu elektrycznego (...) oraz stacji ładowania na potrzeby własne w związku z realizacją zadania pn. „(...)” dofinansowywanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania oznaczonego we wniosku nr 1 należało uznać za prawidłowe.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą również prawa do odliczenia podatku VAT od zakupu dwóch stacji ładowania na cele komercyjne w związku z realizacją zadania pn. „(...)” dofinansowywanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (pytanie oznaczone we wniosku nr 2).

Z opisu sprawy wynika, że Park Narodowy będąc czynnym zarejestrowanym podatnikiem od towarów i usług wykonuje również czynności opodatkowane podatkiem VAT. Wnioskodawca uzyskuje przychody opodatkowane z udostępniania obiektów parku do zwiedzania oraz udostępniania terenu parku związanego z jego zwiedzaniem, z najmu obiektów na cele inne niż mieszkaniowe, ze sprzedaży drewna, tusz zwierzyny zajęć edukacyjnych i sprzedaży materiałów edukacyjnych, z dzierżawy gruntów na cele inne niż rolnicze.

Planowane do zakupienia stacje do celów komercyjnych będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług, natomiast faktury za nabywane towary w związku z realizacją przedmiotowego zadania będą wystawiane na Park Narodowy.

Warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny. W rozpatrywanej sprawie związek taki występuje. W opisanej sytuacji, w związku z zakupem przez Państwa dwóch stacji ładowania na potrzeby komercyjne, zostaną spełnione wskazane w art. 86 ust. 1 ustawy przesłanki warunkujące prawo do odliczenia podatku naliczonego. Jak wskazali Państwo we wniosku, są Państwo zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, a stacje ładowania będą wykorzystywane do celów opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

Podsumowując, (…) Park Narodowy będzie miał prawo do odliczenia podatku naliczonego od zakupu dwóch stacji ładowania na cele komercyjne, w związku z realizacją zadania pn. „(...)” dofinansowywanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Zatem stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania oznaczonego we wniosku nr 2 należało uznać za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Należy zauważyć, że organy podatkowe nie są kompetentne do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowanych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocowych. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne przy dokonywaniu kwalifikacji, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowanym.

Wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem Państwa wniosku (pytania). Inne kwestie przedstawione we wniosku, które nie zostały objęte pytaniem nie mogą być rozpatrzone zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej, w myśl którego:

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, na wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną).

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2022 r. poz. 329 ze zm.; dalej jako „PPSA”.

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·        w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·        w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.).