Temat interpretacji
Prawo do wystawienia faktur korygujących w sytuacji wpisania błędnych danych nabywcy na fakturze pierwotnej.
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29
sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z
późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że
stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 2 września 2020
r. (data wpływu 2 września 2020 r.), o wydanie interpretacji
indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów
i usług w zakresie prawa do wystawienia faktur korygujących w sytuacji
wpisania błędnych danych nabywcy na fakturze pierwotnej jest
prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 2 września 2020 r. wpłynął do tut. Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do wystawienia faktur korygujących w sytuacji wpisania błędnych danych nabywcy na fakturze pierwotnej.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
W kwietniu 2017 roku doszło do porozumienia między Wnioskodawcą a nabywcą na świadczenie usługi wynajmu miejsca postojowego w hali garażowej. Od stycznia 2017 r. Wnioskodawca jest ryczałtowcem. Wnioskodawca świadczył wynajem na rzecz nabywcy łącznie na okres 40 miesięcy. Po zakończeniu za porozumieniem stron umowy na świadczenie usługi nabywca, z którym Wnioskodawca miał najpierw umowę ustną - ustaloną przez telefon, następnie korespondował z nabywcą drogą mailową (i poprzez drogę mailową również została umowa zakończona) zażądał od Wnioskodawcy wszystkich faktur VAT za cały okres świadczenia usługi. Wnioskodawca przystał na prośbę nabywcy i wysłał mu 40 faktur bez podatku VAT (ze względu na zwolnienie z podatku VAT na mocy art. 113 ust. 1 ustawy o VAT) z danymi nabywcy, tj. jego imieniem i nazwiskiem, adresem email i numerem telefonu, zgodnie z danymi, które Wnioskodawca posiadał pozyskanymi w drodze korespondencji mailowej i telefonicznej (nabywca prosząc Wnioskodawcę o wystawienie faktur nigdy nie podał na jakie konkretne dane wystawić faktury). Co ważne - nigdy wcześniej nabywca nie prosił podczas trwania umowy o faktury, jego prośba była jednorazowa po zakończeniu umowy. Wszystkie 40 faktur Wnioskodawca zeskanował i wysłał nabywcy na jego adres email. Nabywca po otrzymaniu faktur poprosił Wnioskodawcę o wystawienie faktur na nowe dane nabywcy, tj. na to samo imię i nazwisko oraz na adres firmy wraz z NIP. Po zapoznaniu się z przepisami, Wnioskodawca postanowił wystawić faktury korygujące do każdej z 40 oryginalnych faktur wraz z podaniem na fakturze korygującej pozycji przed i po korekcie, w tym przypadku pozycji nabywca.
Po dokonaniu korekt (zgodnie z wytycznymi art. 106j ustawy o VAT) Wnioskodawca zeskanował 3 ostatnie faktury korygujące i przesłał na maila nabywcy, poprzez którego wcześniej się z nim kontaktował. Wnioskodawca zaproponował w wiadomości wysłanej do nabywcy, że może również przesłać pozostałe 37 faktur na maila nabywcy lub drogą pocztową na wskazany adres. Na fakturach korygujących Wnioskodawca zamieścił dane firmy, zgodne z tymi, które nabywca wskazał. Nabywca po otrzymaniu od Wnioskodawcy faktur korygujących stwierdził w wiadomości wysłanej do Wnioskodawcy dnia 16 sierpnia 2020 r. drogą mailową: Panie to nie mogą być faktury korygujące. Podstawą korekty faktury nie mogą być dane nabywcy. Proszę wypisać normalne faktury i wysłać pocztą na adres firmy lub mailem. Na tym zakończyła się korespondencja. Wnioskodawca już nic więcej nie odpisał nabywcy.
Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą prawidłowości wystawienia przez Niego faktur korygujących na rzecz nabywcy w przypadku wpisania błędnych danych nabywcy na fakturze pierwotnej.
Zdaniem Wnioskodawcy, podjęte działania przez Wnioskodawcę są słuszne i prawidłowe. Prośba (żądanie) nabywcy do wystawienia nowych faktur po tym jak otrzymał drogą mailową skany faktur korygujących (3 ostatnich) wystawione na poprawne dane, o które prosił - jest całkowicie bezzasadna i bezpodstawna. Wystawienie przez Wnioskodawcę faktur korygujących w tym przypadku było słusznym działaniem na mocy art. 106j ustawy o VAT, szczególnie odnoszącym się do pkt 5 ww. artykułu: pkt 5) podwyższono cenę lub stwierdzono pomyłkę w cenie, stawce, kwocie podatku lub w jakiejkolwiek innej pozycji faktury - podatnik wystawia fakturę korygującą.
Ponadto, Wnioskodawca dwukrotnie skierował zapytanie obszerne w tej sprawie, w którym potwierdzono Jego stanowisko (Krajowa Informacja Skarbowa) np. z wiadomości otrzymanej z 26 sierpnia 2020 r. (Identyfikator zapytania:()
W sytuacji, gdy faktura z błędnymi danymi nabywcy jest w posiadaniu właściwego nabywcy towaru lub usługi, wówczas sprzedawca powinien wystawić fakturę korygującą błędne dane (tj. dane nabywcy). Skorygowanie faktury przez sprzedawcę nie powinno polegać na jej wyzerowaniu, lecz na zastąpieniu błędnych danych danymi poprawnymi. Z kolei nabywca towaru lub usługi, który otrzymał fakturę zawierającą pomyłki, z wyjątkiem pomyłek w zakresie danych określonych w art. 106e ust. 1 pkt 8-15 może wystawić fakturę nazywaną notą korygującą, która wymaga akceptacji wystawcy faktury. Jeżeli jednak w momencie sprzedaży prawidłowo ustalono strony umowy (w tym nabywcę) wówczas faktura VAT została wystawiona poprawnie i brak jest podstaw do jej skorygowania.
Ocena, czy w opisanej sytuacji podmiot przy nabyciu towaru działał w charakterze podatnika jest elementem stanu faktycznego i pozostaje poza zakresem informacji udzielanych przez Krajową Informację Skarbową. Po pierwsze prawidłowo ustalono nabywcę - nabywca sam poprzez emaila, którym korespondował z Wnioskodawcą poprosił o zmianę danych nabywcy, z maila z którego prowadzona była cała wcześniejszą korespondencję dotycząca m.in. szczegółów porozumienia w kwestii świadczenia usługi. A także, faktura została skorygowana wyłącznie w pozycji nabywca, nie przez wyzerowanie.
Podsumowując działanie Wnioskodawcy jest w pełni prawidłowe i zgodne z prawem i nie musi nabywcy nic wysyłać ani odpowiadać, gdyż zaproponował w ostatniej wiadomości do nabywcy możliwość przekazania wszystkich faktur z poprawnymi danymi, na którą nie odpowiedział. Można bez wątpliwości uznać, że sprawa została przez Wnioskodawcę załatwiona w pełni prawidłowo i dopełnił ze swojej strony wszelkich formalności związanej z obowiązkami sprzedawcy usługi.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.
Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.
Przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii (art. 2 pkt 6 ustawy o VAT).
Ilekroć w ustawie jest mowa o sprzedaży - rozumie się przez to odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów (art. 2 pkt 22 ustawy o VAT).
W myśl art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel ().
Stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy o VAT przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 ().
Na podstawie art. 106b ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT, podatnik jest obowiązany wystawić fakturę dokumentującą sprzedaż, a także dostawę towarów i świadczenie usług, o których mowa w art. 106a pkt 2, dokonywane przez niego na rzecz innego podatnika podatku, podatku od wartości dodanej lub podatku o podobnym charakterze lub na rzecz osoby prawnej niebędącej podatnikiem.
Zgodnie z art. 106g ust. 1 ustawy o VAT faktury wystawia się co najmniej w dwóch egzemplarzach, z których jeden otrzymuje nabywca, a drugi zachowuje w swojej dokumentacji podatnik dokonujący sprzedaży.
W świetle przepisów dotyczących podatku od towarów i usług, faktury są dokumentami potwierdzającymi rzeczywiste transakcje gospodarcze dokonywane przez podatnika. Faktura pełni szczególną rolę dowodową w prawidłowym wymiarze podatku VAT, dlatego też niezwykle istotne jest prawidłowe oznaczenie wszystkich elementów faktury.
Faktura jest dokumentem potwierdzającym zaistnienie zdarzenia gospodarczego (potwierdzeniem nabycia określonych towarów i usług lub też otrzymania zaliczki). Wystawienie faktury należy rozumieć jako sporządzenie ww. dokumentu oraz jego przekazanie innemu podmiotowi (nabywcy), a przez to wprowadzenie faktury do obrotu prawnego.
W praktyce zdarzają się jednakże sytuacje, gdy po wystawieniu faktury następują zdarzenia gospodarcze mające wpływ na treść pierwotnej faktury lub faktura zawiera błędy. W takiej sytuacji ustawodawca wskazuje na obowiązek skorygowania takiej faktury przez wystawienie faktury korygującej.
Zasady dotyczące wystawiania faktur oraz faktur korygujących zostały określone w przepisach ustawy o podatku od towarów i usług. Elementy, jakie powinna zawierać faktura, zostały wymienione w art. 106e ustawy o VAT.
Stosownie do treści art. 106e ustawy o VAT, faktura powinna zawierać:
- datę wystawienia;
- kolejny numer nadany w ramach jednej lub więcej serii, który w sposób jednoznaczny identyfikuje fakturę;
- imiona i nazwiska lub nazwy podatnika i nabywcy towarów lub usług oraz ich adresy;
- numer, za pomocą którego podatnik jest zidentyfikowany na potrzeby podatku, z zastrzeżeniem pkt 24 lit. a;
- numer, za pomocą którego nabywca towarów lub usług jest zidentyfikowany na potrzeby podatku lub podatku od wartości dodanej, pod którym otrzymał on towary lub usługi, z zastrzeżeniem pkt 24 lit. b;
- datę dokonania lub zakończenia dostawy towarów lub wykonania usługi lub datę otrzymania zapłaty, o której mowa w art. 106b ust. 1 pkt 4, o ile taka data jest określona i
- nazwę (rodzaj) towaru lub usługi;
- miarę i ilość (liczbę) dostarczonych towarów lub zakres wykonanych usług;
- cenę jednostkową towaru lub usługi bez kwoty podatku (cenę jednostkową netto);
- kwoty wszelkich opustów lub obniżek cen, w tym w formie rabatu z tytułu wcześniejszej zapłaty, o ile nie zostały one uwzględnione w cenie jednostkowej netto;
- wartość dostarczonych towarów lub wykonanych usług, objętych transakcją, bez kwoty podatku (wartość sprzedaży netto);
- stawkę podatku;
- sumę wartości sprzedaży netto, z podziałem na sprzedaż objętą poszczególnymi stawkami podatku i sprzedaż zwolnioną od podatku;
- kwotę podatku od sumy wartości sprzedaży netto, z podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku;
- kwotę należności ogółem ().
Na podstawie art. 106j ust. 1 ustawy o VAT, w przypadku gdy po wystawieniu faktury:
- udzielono obniżki ceny w formie rabatu, o której mowa w art. 29a ust. 7 pkt 1,
- udzielono opustów i obniżek cen, o których mowa w art. 29a ust. 10 pkt 1,
- dokonano zwrotu podatnikowi towarów i opakowań,
- dokonano zwrotu nabywcy całości lub części zapłaty, o której mowa w art. 106b ust. 1 pkt 4,
- podwyższono cenę lub stwierdzono pomyłkę w cenie, stawce, kwocie podatku lub w jakiejkolwiek innej pozycji faktury
- podatnik wystawia fakturę korygującą.
W myśl 106j ust. 2 ustawy o VAT, faktura korygująca powinna zawierać:
- wyrazy FAKTURA KORYGUJĄCA albo wyraz KOREKTA;
- numer kolejny oraz datę jej wystawienia;
- dane zawarte w
fakturze, której dotyczy faktura korygująca:
- określone w art. 106e ust. 1 pkt 1-6,
- nazwę (rodzaj) towaru lub usługi objętych korektą;
- przyczynę korekty;
- jeżeli korekta wpływa na zmianę podstawy opodatkowania lub kwoty podatku należnego - odpowiednio kwotę korekty podstawy opodatkowania lub kwotę korekty podatku należnego z podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku i sprzedaży zwolnionej;
- w przypadkach innych niż wskazane w pkt 5 - prawidłową treść korygowanych pozycji.
Natomiast zgodnie z art. 106k ust. 1 ustawy o VAT, nabywca towaru lub usługi, który otrzymał fakturę zawierającą pomyłki, z wyjątkiem pomyłek w zakresie danych określonych w art. 106e ust. 1 pkt 8-15, może wystawić fakturę nazywaną notą korygującą.
Jak stanowi art. 106k ust. 3 ustawy o VAT, faktura, o której mowa w ust. 1, powinna zawierać:
- wyrazy NOTA KORYGUJĄCA;
- numer kolejny i datę jej wystawienia;
- imiona i nazwiska lub nazwy podatnika i nabywcy towarów lub usług oraz ich adresy i numer za pomocą którego podatnik jest zidentyfikowany na potrzeby podatku, a także numer, za pomocą którego nabywca towarów lub usług jest zidentyfikowany na potrzeby podatku lub podatku od wartości dodanej;
- dane zawarte w fakturze, której dotyczy faktura, o której mowa w ust. 1, określone w art. 106e ust. 1 pkt 1-6;
- wskazanie treści korygowanej informacji oraz treści prawidłowej.
O prawidłowości faktur wystawianych i otrzymywanych przez podatników powinny decydować przede wszystkim ustalenia, czy dokumenty te potwierdzają rzeczywiste transakcje handlowe. A zatem jeżeli w fakturach dokumentujących transakcje występują, tzw. wadliwości mniejszej wagi, należy uznać, że nie ma podstawy do kwestionowania faktur wyłącznie z powodu braków mających charakter tzw. wadliwości mniejszej wagi. Są to tego rodzaju wadliwości, które, co prawda, powodują, że faktura nie odpowiada wymogom określonym w przepisach, jednakże same w sobie nie wpływają na przedmiot i podstawę opodatkowania. Niemniej jednak, opisane błędy powinny być skorygowane w ten sposób, aby faktura odzwierciedlała faktycznie dokonaną transakcję pomiędzy prawidłowo oznaczonymi podmiotami gospodarczymi.
Z powołanych wyżej przepisów wynika, że zarówno sprzedawca, jak i nabywca towarów i usług mają możliwość poprawienia błędów w wystawionej uprzednio fakturze, w zależności od rodzaju pomyłki. Skorygowanie błędu polegającego na nieprawidłowym wskazaniu danych dotyczących nabywcy następuje, co do zasady, poprzez wystawienie faktury korygującej przez podatnika. Nabywca towaru, który otrzymał fakturę zawierającą pomyłki (za wyjątkiem pomyłek w zakresie danych określonych w art. 106e ust. 1 pkt 8-15 ustawy o VAT) może wystawić fakturę nazywaną notą korygującą i skorygować nią, m.in. dane takie jak nazwa podatnika i jego adres oraz numer, za pomocą którego nabywca towarów lub usług jest zidentyfikowany na potrzeby podatku od towarów i usług.
Zatem w sytuacji, gdy podatnik otrzyma fakturę, w której zostały wykazane nieprawidłowe dane nabywcy, powinna ona zostać skorygowana poprzez wystawienie przez sprzedawcę faktury korygującej lub poprzez wystawienie przez nabywcę noty korygującej.
Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że w kwietniu 2017 roku doszło do porozumienia między Wnioskodawcą, a nabywcą usługi najmu miejsca postojowego w hali garażowej. Wnioskodawca świadczył wynajem na rzecz nabywcy łącznie na okres 40 miesięcy. Po zakończeniu za porozumieniem stron umowy na świadczenie usługi nabywca, zażądał od Wnioskodawcy wszystkich faktur VAT za cały okres świadczenia usługi. Wnioskodawca wysłał nabywcy 40 faktur bez podatku VAT (ze względu na zwolnienie z podatku VAT na mocy art. 113 ust. 1 ustawy o VAT) z danymi nabywcy, tj. jego imieniem i nazwiskiem, adresem email i numerem telefonu, zgodnie z danymi, które Wnioskodawca posiadał pozyskanymi w drodze korespondencji mailowej i telefonicznej. Wszystkie 40 faktur Wnioskodawca zeskanował i wysłał nabywcy na jego adres email. Nabywca po otrzymaniu faktur poprosił Wnioskodawcę o wystawienie faktur na nowe dane nabywcy, tj. na to samo imię i nazwisko oraz na adres firmy wraz z NIP. Po zapoznaniu się z przepisami, Wnioskodawca postanowił wystawić faktury korygujące do każdej z 40 oryginalnych faktur wraz z podaniem na fakturze korygującej pozycji przed i po korekcie, w tym przypadku pozycji nabywca. Na fakturach korygujących Wnioskodawca zamieścił dane firmy, zgodne z tymi, o które nabywca prosił. Nabywca po otrzymaniu od Wnioskodawcy faktur korygujących stwierdził w wiadomości wysłanej do Wnioskodawcy dnia 16 sierpnia 2020 r. drogą mailową, że podstawą korekty faktury nie mogą być dane nabywcy.
Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą prawidłowości wystawienia faktur korygujących na rzecz nabywcy w przypadku wpisania błędnych danych nabywcy na fakturze pierwotnej.
Mając na uwadze powołane powyżej przepisy prawa oraz okoliczności sprawy należy uznać, że pierwotnie wystawione przez Wnioskodawcę faktury zawierają błędy w elementach dotyczących danych nabywcy. Należy stwierdzić, że prawidłowo wystawiona faktura powinna zawierać dane rzeczywistego nabywcy usług wykonanych przez Wnioskodawcę. W związku z tym skorygowanie błędu polegającego na nieprawidłowym wskazaniu, w fakturach pierwotnych wystawionych przez Wnioskodawcę, danych nabywcy powinno nastąpić zgodnie z art. 106j ust. 1 pkt 5 ustawy o VAT poprzez wystawienie faktury korygującej, zawierającej dane określone w art. 106j ust. 2 ustawy o VAT, w szczególności wskazującej jako przyczynę korekty błędne określenie danych nabywcy oraz prawidłową treść korygowanych pozycji, czyli prawidłowe dane nabywcy.
Jednocześnie tut. Organ wskazuje, że Wnioskodawca stosownie do art. 106g ust. 1 ustawy o VAT jest zobowiązany przesłać nabywcy usługi wszystkie wystawione faktury i faktury korygujące w formie, w jakiej zostały wystawione.
Tym samym stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym prawidłowym było wystawienie przez Niego faktur korygujących w celu skorygowania błędnych danych nabywcy na fakturze pierwotnej, należało uznać za prawidłowe.
Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.
Zaznaczenia wymaga, że organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku opisem zdarzenia przyszłego. Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego. Podkreślenia wymaga, że interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z tym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.
Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:
- z zastosowaniem art. 119a;
- w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
- z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
Stosownie do § 2 ww. artykułu przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193 z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.).
Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP. W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).
Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.
Stanowisko
prawidłowe
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej