w zakresie prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych dotyczących realizacji projektu pn. - Interpretacja - 0111-KDIB3-2.4012.461.2020.1.AR

shutterstock
Interpretacja indywidualna z dnia 07.07.2020, sygn. 0111-KDIB3-2.4012.461.2020.1.AR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej

Temat interpretacji

w zakresie prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych dotyczących realizacji projektu pn.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 5 czerwca 2020 r. (data wpływu 9 czerwca 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych dotyczących realizacji projektu pn. jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 9 czerwca 2020 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych dotyczących realizacji projektu pn. .

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Gmina (dalej: Gmina) jest podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej: VAT), zarejestrowanym jako podatnik czynny. Z dniem 1 stycznia 2017 r. Gmina dokonała centralizacji rozliczeń podatku VAT wraz z podległymi jednostkami budżetowymi i obecnie rozlicza się z Urzędem Skarbowym w sposób skonsolidowany.

Gmina w ramach zadań własnych z zakresu kultury fizycznej i turystyki, realizuje inwestycję (dalej: Inwestycja lub Projekt) pn. . Projekt jest realizowany przy wsparciu środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa 6 Dziedzictwo regionalne, Działanie 6.1 Rozwój dziedzictwa kulturowego i naturalnego, Poddziałanie 6.1.4 Lokalne trasy turystyczne. Ponadto, 31 października 2017 roku, pomiędzy Gminą, a Ministrem Sportu i Turystyki została zawarta umowa o dofinansowanie ze środków Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej Zadania Inwestycyjnego w ramach Programu Inwestycji o szczególnym znaczeniu dla sportu edycja 2017.

Gmina planuje zakończenie realizacji Projektu w 2020 roku. Jednocześnie, Gmina pragnie zaznaczyć, że podatek VAT stanowi koszt niekwalifikowany całego projektu.

Projekt polega na budowie nowego obiektu turystyczno-rekreacyjno-sportowego zlokalizowanego w miejscowości K. Obiekt będzie miał charakter turystycznej trasy narciarstwa biegowego, umożliwiającej uprawianie sportu i aktywnego wypoczynku z wykorzystaniem walorów przyrodniczo-krajobrazowych obszaru gminy. Nowopowstały obiekt służyć będzie uprawianiu narciarstwa biegowego w czasie zimy, natomiast w pozostałych okresach roku będzie służył jako trasa do nartorolek i rolek. Projekt budowy Centrum obejmuje wykonanie: tras biegowych, tras nartorolkowych (docelowo, po utwardzeniu trasy nawierzchnią bitumiczną), murów oporowych, mostu nad drogą gminną (estakada), instalacji naśnieżania, instalacji technicznych, kanalizacji deszczowej. Faktury od wykonawcy oraz podmiotu zarządzającego realizacją projektu są wystawiane na Gminę. Obiekt powstały w wyniku inwestycji, będzie stanowił środki trwałe Gminy oraz będzie zarządzany przez Urząd Gminy, bądź odpowiednią jednostkę budżetową w strukturze Gminy.

Powstałe w wyniku inwestycji Centrum N. w znacznym stopniu poszerzy ofertę różnorodnych form wypoczynku na terenie Gminy. Ze względu na możliwość całorocznego użytkowania nowej infrastruktury, aktywny wypoczynek będzie możliwy także w okresie letnim (rolki, nartorolki). Realizacja projektu wpłynie na poszerzenie oferty usług turystycznych Gminy o innowacyjny produkt.

Uprawnionymi do korzystania z Centrum będą osoby posiadające ważne bilety wstępu lub posiadające prawo do korzystania na podstawie zawartych odpłatnych umów. Korzystanie z tras biegowych zgodnie z Regulaminem korzystania z tras biegowych w. (dalej: Regulamin) będzie wyłącznie odpłatne. Jednocześnie, zgodnie z pkt 25 przedmiotowego Regulaminu, korzystanie z tras biegowych jest jednoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem powyższego regulaminu.

Zarządzeniem Wójta Gminy z dnia 11 maja 2020 r. w sprawie ustalania cen i opłat za korzystanie z tras biegowych oraz obiektów w Centrum N. wprowadzono cennik korzystania z Obiektu (dalej: Cennik).W Cenniku określono opłatę za wstęp na Trasy Biegowe dla osób indywidualnych na podstawie biletów normalnych (10 zł za osobę na 2 godziny) oraz ulgowych (5 zł za osobę na 2 godziny) przeznaczonych dla dzieci i młodzieży do 18 roku życia. Ponadto, przewidziano możliwość zakupu biletów wstępu dla grup zorganizowanych od 5 osób, obejmujących dzieci i młodzież do lat 18 z terenu Gminy (2 zł za osobę na 2 godziny). Cennik uwzględnia również opłaty za wynajem infrastruktury dla zewnętrznych eventów (1000 zł za dobę), wynajem sali konferencyjnej (1000 zł za 6 godzin) oraz wynajem innych pomieszczeń (500 zł za 6 godzin). Podane ceny są cenami brutto, a ich wysokość określono mając na uwadze zapewnienie dostępności obiektu zarówno dla turystów jak i mieszkańców Gminy, realizując tym samym cele projektu.

W związku z powyższym, Gmina będzie wykorzystywać obiekt tylko i wyłącznie do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT (np. sprzedaż biletów wstępu, wynajem infrastruktury oraz pomieszczeń). Gmina nie przewiduje możliwości nieodpłatnego udostępniania obiektu, ani żadnych darmowych wejść dla żadnej kategorii korzystających. Infrastruktura nie będzie nieodpłatnie udostępniana szkołom, ani innym jednostkom podległym Gminie. Zgodnie z Regulaminem, wszystkie wejścia będą odpłatne, a do ich ceny doliczany będzie VAT należny, który Gmina będzie deklarowała i odprowadzała do urzędu skarbowego.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie:

Czy Gmina będzie miała prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych dotyczących realizacji projektu pn. ..?

Stanowisko Wnioskodawcy:

Gmina będzie miała prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych dotyczących realizacji Projektu pn. .

Uzasadnienie stanowiska Wnioskodawcy

Prawo do odliczenia podatku naliczonego

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Dla oceny możliwości skorzystania z prawa do odliczenia, w każdym przypadku istotne jest więc ustalenie, czy towary i usługi przy zakupie których naliczono VAT:

  • zostały nabyte przez podatnika tego podatku oraz
  • pozostają w związku z wykonywanymi przez niego czynnościami opodatkowanymi.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o VAT, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności. Nie uznaje się jednak za podatników organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych (art. 15 ust. 6 ustawy o VAT).

Oznacza to, że jednostki samorządu terytorialnego mogą być uznane za podatników VAT jedynie wówczas, gdy dokonują czynności na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

W przedmiotowym stanie faktycznym, Gmina będzie świadczyć usługi wstępu do Centrum N. (tj. sprzedaż biletów) na podstawie Regulaminu. Wstęp na obiekt po opłaceniu biletu będzie oznaczał zawarcie umowy w formie dorozumianej (per facta concludentia) na zasadach tam określonych. Ponadto Gmina będzie wynajmować infrastrukturę na podstawie pisemnych umów cywilnoprawnych zawartych z usługobiorcami (osobami fizycznymi lub podmiotami gospodarczymi). W rezultacie, w opinii Gminy, pierwszy z ww. warunków zawartych w art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, należy uznać za spełniony.

Odnosząc się natomiast do drugiej ze wskazanych powyżej przesłanek warunkujących możliwość skorzystania z prawa do odliczenia podatku naliczonego, tj. związku ponoszonych wydatków z wykonywaniem czynności opodatkowanych, zdaniem Gminy, istnieje bezsprzeczny i bezpośredni związek pomiędzy ponoszonymi przez nią wydatkami, a świadczonymi usługami w zakresie odpłatnego wstępu (udokumentowanego sprzedażą biletów) oraz wynajmowania infrastruktury. Ponoszone przez Gminę wydatki inwestycyjne dotyczą bowiem utworzenia infrastruktury, która będzie przez nią wykorzystywana w całości do odpłatnego świadczenia usług podlegających opodatkowaniu VAT.

Jak przedstawiono w stanie faktycznym, Gmina realizuje Inwestycję pn. .. Gmina będzie wykorzystywać obiekt tylko i wyłącznie do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT. W związku z planowaną działalnością Gmina ponosi szereg wydatków inwestycyjnych, wskutek których, powstaje obiekt wykorzystywany w całości do działalności gospodarczej.

Wobec powyższego, w ocenie Gminy, będzie jej przysługiwało prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego od wydatków na realizację przedmiotowej inwestycji.

W konsekwencji, zdaniem Gminy, należy przyjąć, że podatnik ma prawo do pełnego odliczenia podatku od towarów i usług w zakresie wydatków inwestycyjnych dotyczących projektu pn. ..

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r., poz. 106 ze zm.), zwanej dalej ustawą lub ustawą o VAT. W myśl tego przepisu, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do treści art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

  1. nabycia towarów i usług,
  2. dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Z cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ponadto ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, to jest m.in. tego że zakupy będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Na zakres prawa do odliczeń w sposób bezpośredni wpływa również pojmowanie statusu danego podmiotu jako podatnika podatku od towarów i usług wykonującego czynności opodatkowane. Tylko podatnik w rozumieniu art. 15 ustawy, ma prawo do odliczenia podatku naliczonego. Co do zasady status podatnika związany jest z prowadzeniem przez dany podmiot działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy.

W myśl art. 15 ust. 1 ustawy o VAT, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

W myśl art. 15 ust. 2 ustawy o VAT działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Należy zauważyć, że zgodnie z art. 15 ust. 6 ustawy o VAT, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Z powołanych przepisów wynika, że organy władzy publicznej nie będą podatnikami podatku od towarów i usług w związku z realizacją zadań, które podejmują jako podmioty prawa publicznego, nawet jeśli pobierają należności, opłaty lub składki. Organy te, będą natomiast podatnikami podatku od towarów i usług, w przypadku wykonywanych przez nie czynności na podstawie umów cywilnoprawnych. Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności: czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.

Gmina, w świetle art. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r., poz. 713), wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Na podstawie art. 6 ust. 1 tej ustawy, do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.

Do zadań własnych gminy należy zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty. W szczególności zadania własne obejmują sprawy m.in. w zakresie kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych. (art. 7 ust. 1 pkt 10 ustawy o samorządzie gminnym).

Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że Gmina w ramach zadań własnych z zakresu kultury fizycznej i turystyki, realizuje inwestycję pn. .. Projekt polega na budowie nowego obiektu turystyczno-rekreacyjno-sportowego zlokalizowanego w miejscowości K. Obiekt będzie miał charakter turystycznej trasy narciarstwa biegowego, umożliwiającej uprawianie sportu i aktywnego wypoczynku z wykorzystaniem walorów przyrodniczo-krajobrazowych obszaru gminy. Nowopowstały obiekt służyć będzie uprawianiu narciarstwa biegowego w czasie zimy, natomiast w pozostałych okresach roku będzie służył jako trasa do nartorolek i rolek. Faktury od wykonawcy oraz podmiotu zarządzającego realizacją projektu są wystawiane na Gminę. Obiekt powstały w wyniku inwestycji, będzie stanowił środki trwałe Gminy oraz będzie zarządzany przez Urząd Gminy, bądź odpowiednią jednostkę budżetową w strukturze Gminy.

Uprawnionymi do korzystania z Centrum będą osoby posiadające ważne bilety wstępu lub posiadające prawo do korzystania na podstawie zawartych odpłatnych umów. Korzystanie z tras biegowych zgodnie z Regulaminem korzystania z tras biegowych w Centrum N. (dalej: Regulamin) będzie wyłącznie odpłatne. Jednocześnie, zgodnie z pkt 25 przedmiotowego Regulaminu, korzystanie z tras biegowych jest jednoznaczne z zapoznaniem się i zaakceptowaniem powyższego regulaminu.

Zarządzeniem Wójta Gminy z dnia 11 maja 2020 r. w sprawie ustalania cen i opłat za korzystanie z tras biegowych oraz obiektów w Centrum N. wprowadzono cennik korzystania z obiektu. W cenniku określono opłatę za wstęp na Trasy Biegowe dla osób indywidualnych na podstawie biletów normalnych (10 zł za osobę na 2 godziny) oraz ulgowych (5 zł za osobę na 2 godziny) przeznaczonych dla dzieci i młodzieży do 18 roku życia. Ponadto, przewidziano możliwość zakupu biletów wstępu dla grup zorganizowanych od 5 osób, obejmujących dzieci i młodzież do lat 18 z terenu Gminy (2 zł za osobę na 2 godziny). Cennik uwzględnia również opłaty za wynajem infrastruktury dla zewnętrznych eventów (1000 zł za dobę), wynajem sali konferencyjnej (1000 zł za 6 godzin) oraz wynajem innych pomieszczeń (500 zł za 6 godzin). Podane ceny są cenami brutto, o ich wysokość określono mając na uwadze zapewnienie dostępności obiektu zarówno dla turystów jak i mieszkańców Gminy, realizując tym samym cele projektu.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych dotyczących realizacji projektu pn. ..

Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, odliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

W świetle okoliczności przedstawionych w stanie faktycznym należy stwierdzić, że w rozpatrywanej sprawie warunki, o których mowa w art. 86 ust. 1 ustawy, są spełnione, ponieważ Gmina będzie wykorzystywać obiekt tylko i wyłącznie do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT (np. sprzedaż biletów wstępu, wynajem infrastruktury oraz pomieszczeń). Zgodnie z Regulaminem, wszystkie wejścia będą odpłatne, a do ich ceny doliczany będzie VAT należny, który Gmina będzie deklarowała i odprowadzała do urzędu skarbowego. Zatem Gmina świadcząc usługi sprzedaży biletów wstępu oraz wynajmu infrastruktury oraz pomieszczeń prowadzi w tym zakresie działalność gospodarczą oraz działa w charakterze podatnika podatku VAT w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy. Ponadto co również istotne jak wskazano we wniosku Gmina nie przewiduje możliwości nieodpłatnego udostępniania obiektu, ani żadnych darmowych wejść dla żadnej kategorii korzystających. Infrastruktura nie będzie nieodpłatnie udostępniana szkołom, ani innym jednostkom podległym Gminie.

W konsekwencji, mając na uwadze opis sprawy oraz powołane przepisy prawa należy stwierdzić, że Gmina ma prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych dotyczących realizacji projektu pn. .. Powyższe wynika z faktu, że w analizowanym przypadku są spełnione wskazane w art. 86 ust. 1 ustawy przesłanki warunkujące prawo do odliczenia podatku naliczonego, tj. Wnioskodawca działa jako podatnik VAT, a wydatki związane z realizacją inwestycji służą do wykonywania czynności opodatkowanych tym podatkiem.

Zaznaczenia wymaga, że Zainteresowany może zrealizować prawo do odliczenia VAT naliczonego pod warunkiem niezaistnienia przesłanek negatywnych wymienionych w art. 88 ustawy.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty opis sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem sprawy podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku, w tym również w oparciu o informację, że wydatki będą związane wyłącznie z działalnością opodatkowaną. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego w opisie sprawy, udzielona odpowiedź straci swą aktualność.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193 z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w., za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.).

Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Zgodnie z art. 57a ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Stanowisko

prawidłowe

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej