Temat interpretacji
Prawo do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z realizacją projektu pn.: .
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 900 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 18 maja 2020 r. (data wpływu 18 maja 2020 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z realizacją projektu pn.: - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 18 maja 2020 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z realizacją projektu pn.: .
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Zgodnie z podpisaną umową Nr w dniu 30 listopada 2017 r. oraz jej zmianami w poszczególnych aneksach, zawartą pomiędzy Województwem z siedzibą w , zwanym w umowie Instytucją Zarządzającą , a Wnioskodawcą (Powiatem ) z siedzibą w , NIP: , zwanym w umowie Beneficjentem, został zrealizowany projekt pod nazwą w ramach Osi Priorytetowej 3 - Cyfrowy region, Działanie 3.1 - . Projekt był finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020. Wydatki kwalifikowane w projekcie finansowane ze środków europejskich (EFRR) wyniosły 1.403.073,72 zł pozostałe wydatki kwalifikowane i niekwalifikowane w projekcie w wysokości 262.201,24 zł, to wkład własny Beneficjenta. Całkowita wartość projektu wyniosła 1.665.274,96 zł. Wnioskodawcą, beneficjentem i realizatorem zadania był Wnioskodawca.
Wynikiem realizacji niniejszego projektu jest zapewnienie łatwiejszego dostępu do zasobów geodezyjnych dla obywateli i przedsiębiorców, a w szczególności dla podmiotów korzystających z zasobów geodezyjnych do korzystania z nich na podstawie przepisów obowiązującego prawa. Niniejszy projekt zakładał cyfryzację powiatowego zasobu geodezyjnego, modernizację ewidencji gruntów i budynków obejmującą obszar Gminy , utworzenie bazy BDOT500, modernizację osnowy wysokościowej dla terenu powiatu, a więc w wyniku jego przeprowadzenia nastąpi poprawa w jakości i dostępności zasobów sektora publicznego. Realizacja projektu przyczyniła się do usprawnienia funkcjonowania administracji pod postacią usprawnienia działania Wydziału Geodezji i Nieruchomości Starostwa Powiatowego w . Celem Osi Priorytetowej 3. Cyfrowy Region jest zwiększenie liczby oraz jakości usług udostępnianych w formie elektronicznej, a także udostępnienie informacji sektora publicznego.
Dzięki realizacji projektu przez Wnioskodawcę zostało wdrożonych 13 nowych e-usług gwarantujących wysoką funkcjonalność dla interesariuszy (klientów) korzystających z e-usług.
Zmodernizowany geoportal zgodnie ze standardem WCAG 2.0 na poziomie co najmniej AA. Pracownicy Starostwa zostali przeszkoleni z obsługi wdrożonych i udostępnionych e-usług. W momencie złożenia wniosku o przyznanie dofinansowania ze środków EFRR, złożono także pisemne oświadczenie, że zarówno w trakcie realizacji projektu, jak i po jego zakończeniu, nie ma możliwości odzyskania w żaden sposób poniesionego kosztu podatku od towarów i usług (VAT), którego wysokość została określona we wniosku o dofinansowanie projektu. Podatek w okresie realizacji projektu był wydatkiem kwalifikowanym i nie podlegał odliczeniu.
Okres zakończenia trwałości projektu nastąpi po upływie 5-letniego okresu od dnia ostatecznego rozliczenia projektu w Instytucji Zarządzającej. Przez 5-letni okres trwałości projektu jak również po jego zakończeniu trwałości, Zarząd Powiatu składa do Instytucji Zarządzającej oświadczenia, że zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług posiadamy status czynnego podatnika VAT lecz w związku z zrealizowanym projektem Wnioskodawca nie ma prawa do odzyskania podatku VAT w wysokości określonej we wniosku o dofinansowanie projektu oraz, że nie zaistniały okoliczności w których będzie Wnioskodawcy przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego. W myśl art. 4 ust. 1 pkt 9 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym, powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym, w tym m. in. w zakresie geodezji, kartografii i katastru dlatego zrealizowany projekt należy do zadań własnych Wnioskodawcy, a towary i usługi zakupione w celu jego realizacji nie były w żadnym zakresie związane z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT. Zwiększenie i udoskonalenie świadczonych przez Wnioskodawcę usług z zakresu geodezji i kartografii drogą elektroniczną pozwoli na rozwój administracji w kierunku oferowania inteligentnych e-usług. Oznacza to administrację dostępną zawsze i wszędzie, gdzie użytkownik może dopasować usługę do swoich potrzeb. Wprowadzenie rozwiązań działających na płaszczyźnie szerokiego wykorzystanie Internetu sprawi, że zostaną wzmocnione relacje pomiędzy interesariuszem, a urzędem oraz zostanie usprawniona komunikacja i obieg informacji, co oznacza obustronne korzyści.
Wnioskodawca zgodnie z umową o dofinansowanie projektu z dnia 30 listopada 2017 r. zobowiązany został do dostarczenia do Instytucji Zarządzającej pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego stwierdzających brak możliwości odzyskania podatku VAT w zakresie realizowanego projektu z właściwej Izby Skarbowej (obecnie z Krajowej Administracji Skarbowej), składanej na zakończenie realizacji projektu oraz na koniec trwałości projektu w przypadku gdy beneficjent oświadczał, iż podatek VAT jest wydatkiem kwalifikowanym w projekcie.
W związku z powyższym zadano następujące pytanie:
Czy biorąc pod uwagę przedstawiony stan faktyczny Wnioskodawcy przysługuje prawo do obniżenia podatku VAT należnego o podatek VAT naliczony po realizacji projektu pod nazwą ?
Zdaniem Wnioskodawcy, w czasie realizacji projektu pod nazwą nie przysługiwało mu prawo do obniżenia podatku VAT należnego o podatek VAT naliczony, ponieważ nie wykorzystywano efektów projektu na cele związane z działalnością opodatkowaną podatkiem od towarów i usług (VAT) w związku z czym Wnioskodawcy nie przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego na zasadach wynikających z ustawy o VAT.
Wnioskodawca pomimo, że jest podatnikiem zarejestrowanym jako czynny podatnik od towarów i usług VAT, to stoi na stanowisku, że nie miał możliwości odzyskania podatku od towarów i usług (obniżenia podatku VAT należnego o podatek VAT naliczony) po realizacji projektu. Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tj. Dz. U. z 2020 r., poz. 106 ze. zm.), w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ust. 6 przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
Powyższy przepis stanowi, że prawo do odliczenia podatku naliczonego przysługuje w takim przypadku, gdy dokonywane zakupy mają ścisły związek z czynnościami opodatkowanymi. Odliczyć zatem można podatek naliczony, który jest związany z transakcjami opodatkowanymi podatnika, tzn. których następstwem jest określenie podatku należnego. Ustawa wyłącza zatem możliwość dokonywania odliczeń podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających opodatkowaniu.
Wykonywanie zadań publicznych własnych o charakterze ponadgminnym w zakresie geodezji, kartografii i katastru zapisane jest w art. 4 ust. 1 pkt 9 ustawy o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2019 r., poz. 511 ze zm.).
Wydział Geodezji i Nieruchomości Starostwa Powiatowego w wykonuje zadania publiczne związane z geodezją, kartografią i katastrem o charakterze ponadgminnym zapisane w ustawie o samorządzie powiatowym. W związku z wykonywaniem ww. zadań ustawowych nie powstaje przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług VAT. Czynności te są poza zakresem działalności gospodarczej.
Zgodnie z art. 15 ust 6 ustawy o podatku od towarów i usług nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie zrealizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych. Ponadto zgodnie z art. 86 ust. 1 w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124. podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ust. 6, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Wnioskodawca uważa, że nie spełnia w tym przypadku przesłanki wynikającej z art. 86 ust. 1. Z treści cytowanego wyżej przepisu art. 86 ust. 1 ustawy wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia dokonuje podatnik podatku od towarów i usług, a towary i usługi, przy nabyciu których podatek został naliczony, są wykorzystane do wykonania czynności opodatkowanych.
Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi, a taka czynność w przypadku Wnioskodawcy nie wystąpiła.
Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatków i usług oraz niepodlegających temu podatkowi.
Nabyte towary i usługi w ramach projektu zarówno w trakcie jego realizacji, a także w okresie 5-letniej trwałości projektu nie będą wykorzystywane do sprzedaży opodatkowanej, a także nie odliczano i nie odzyskiwano zwrotu podatku VAT z zrealizowanego projektu pod nazwą .
Otrzymanie powyższej interpretacji podatkowej jest niezbędne do złożenia jej w Instytucji Zarządzającej RPO po zakończeniu realizacji projektu.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.
Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 106 z późn. zm.), w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.
Z powyższego wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).
Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.
Ponadto podkreślić należy, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Ten ostatni przepis określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Według art. 88 ust. 4 ustawy, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.
Zgodnie z ww. regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.
Katalog czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług zawiera art. 5 ust. 1 ustawy (są nimi m.in. odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju).
W myśl art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel ().
Przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 ().
Nie każda czynność stanowiąca dostawę towarów lub świadczenie usług podlega opodatkowaniu tym podatkiem. Aby dana czynność podlegała opodatkowaniu musi być wykonana przez podatnika.
Zatem, aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go dla tej czynności za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
Stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Działalność gospodarcza w myśl art. 15 ust. 2 ustawy obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Należy zauważyć, że w świetle art. 15 ust. 6 ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.
W świetle wskazanych unormowań, jednostki samorządu terytorialnego na gruncie podatku od towarów i usług występować mogą w dwoistym charakterze: podmiotów niebędących podatnikami, gdy realizują zadania nałożone na nie odrębnymi przepisami prawa oraz podatników podatku od towarów i usług, gdy wykonują czynności na podstawie umów cywilnoprawnych.
Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności: czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
W myśl art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2019 r. poz. 511, z późn. zm,), powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Powiat ma osobowość prawną (art. 2 ust. 2).
Natomiast zgodnie z art. 4 ust. 1 ww. ustawy, do zakresu działania powiatu należą zadania publiczne o charakterze ponadgminnym. W szczególności zadania te obejmują sprawy z zakresu geodezji, kartografii i katastru (art. 4 ust. 1 pkt 9 ustawy o samorządzie powiatowym).
Z ust. 4 tego artykułu wynika, że ustawy mogą określać niektóre sprawy należące do zakresu działania powiatu jako zadania z zakresu administracji rządowej, wykonywane przez powiat.
Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że Wnioskodawca w dniu 30 listopada 2017 r. zawarł z Województwem umowę Nr na realizację projektu pod nazwą w ramach Osi Priorytetowej 3 - Cyfrowy region, Działanie 3.1- . Projekt był finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2014-2020.
Wynikiem realizacji niniejszego projektu jest zapewnienie łatwiejszego dostępu do zasobów geodezyjnych dla obywateli i przedsiębiorców, a w szczególności dla podmiotów korzystających z zasobów geodezyjnych do korzystania z nich na podstawie przepisów obowiązującego prawa. Niniejszy projekt zakładał cyfryzację powiatowego zasobu geodezyjnego, modernizację ewidencji gruntów i budynków obejmującą obszar Gminy , utworzenie bazy BDOT500, modernizację osnowy wysokościowej dla terenu powiatu, a więc w wyniku jego przeprowadzenia nastąpi poprawa w jakości i dostępności zasobów sektora publicznego. Realizacja projektu przyczyniła się do usprawnienia funkcjonowania administracji pod postacią usprawnienia działania Wydziału Geodezji i Nieruchomości Starostwa Powiatowego w . Celem Osi Priorytetowej 3. Cyfrowy Region jest zwiększenie liczby oraz jakości usług udostępnianych w formie elektronicznej, a także udostępnienie informacji sektora publicznego.
Dzięki realizacji projektu przez Wnioskodawcę zostało wdrożonych 13 nowych e-usług gwarantujących wysoką funkcjonalność dla interesariuszy (klientów) korzystających z e-usług.
Zmodernizowany geoportal zgodnie ze standardem WCAG 2.0 na poziomie co najmniej AA.
Ponadto Wnioskodawca wskazał, że w myśl art. 4 ust. 1 pkt 9 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym, powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym, w tym m. in. w zakresie geodezji, kartografii i katastru dlatego zrealizowany projekt należy do zadań własnych Wnioskodawcy, a towary i usługi zakupione w celu jego realizacji nie były w żadnym zakresie związane z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT.
Przy tak przedstawionym opisie sprawy, Wnioskodawca ma wątpliwości w kwestii odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu .
Zatem rozważając możliwość skorzystania przez Wnioskodawcę z prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony w związku z realizacją przedmiotowego projektu, należy wskazać, iż w świetle art. 86 ustawy o VAT, najistotniejszym warunkiem umożliwiającym podatnikowi realizację tego prawa jest związek dokonanych zakupów z wykonaniem czynności opodatkowanych podatkiem VAT.
Zatem prawo do odliczenia powstaje, jako konsekwencja dokonania przez podatnika określonych zakupów, które są następnie wykorzystywane do czynności opodatkowanych.
W związku z powyższym, skoro Wnioskodawca będzie nabywał towary i usługi związane z realizacją ww. projektu nie jako podatnik podatku VAT w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy, lecz jako organ władzy publicznej, w ramach wykonywania zadania publicznego o charakterze ponadgminnym na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 9 ustawy o samorządzie powiatowym, a nabywane towary i usługi niezbędne do realizacji tego projektu nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT, to nie zostanie spełniony warunek wynikający z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
Wobec powyższego, w związku z realizacją przedmiotowego projektu pn.: Wnioskodawca nie ma prawa do odliczenia podatku VAT.
Tym samym, stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.
Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku opisem sprawy. Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem sprawy podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.
Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:
- z zastosowaniem art. 119a;
- w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
- z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).
Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193, z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.
Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w , za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2019 r., poz. 2325 z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).
Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP. W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.
Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.
Stanowisko
prawidłowe
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej