Temat interpretacji
zastosowanie stawki podatku w wysokości 0% dla dostawy sprzętu komputerowego
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 oraz art. 14s § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 14 listopada 2019 r. (data wpływu za pośrednictwem ePUAP 14 listopada 2019 r.), uzupełnionym w dniu 30 grudnia 2019 r. (data wpływu za pośrednictwem ePUAP 30 grudnia 2019 r.) na wezwanie tut. Organu z dnia 24 grudnia 2019 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla dostawy sprzętu komputerowego jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 14 listopada 2019 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla dostawy sprzętu komputerowego.
Wniosek uzupełniony został pismem z dnia 30 grudnia 2019 r., (data wpływu za pośrednictwem ePUAP 30 grudnia 2019 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu z dnia 24 grudnia 2019 r., skutecznie doręczone w dniu 24 grudnia 2019 r.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Powiat jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem VAT. Zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. 1998 Nr 91 poz. 578) do zadań własnych należą zadania o charakterze ponadgminnym określone ustawami m.in. edukacja publiczna.
Powiat realizuje projekt pt. Dostosowanie infrastruktury szkolnictwa zawodowego do potrzeb lokalnego rynku pracy na obszarze Strefy Centralnej na terenie powiatu (). Numer i nazwa Osi Priorytetowej () Infrastruktura publiczna. Działanie: Infrastruktura szkolnictwa zawodowego w ramach Kontraktów Samorządowych, Inwestowanie w kształcenie, szkolenie oraz szkolenie zawodowe na rzecz zdobywania umiejętności i uczenia się przez całe życie poprzez rozwój infrastruktury edukacyjnej i szkoleniowej. Cel szczegółowy (): Lepsze warunki kształcenia zawodowego. Urząd Marszałkowski Województwa () jest instytucją przyjmujący ww. projekt, zaś jedynym Beneficjentem projektu jest Powiat.
Projekt obejmuje utworzenie bazy kształcenia praktycznego dla zawodów z obszaru kształcenia mechanicznego poprzez rozbudowę części warsztatowej szkoły, przebudowa i funkcjonalne dostosowanie placówki () w () do potrzeb rynku pracy. Wnioskodawca posiada kompletną dokumentację techniczną: dokumentacja została opracowana ostatecznie z końcem IV kw. 2016 r. Projekt obejmuje: Zadanie nr 1 Dokumentacja projektowo-kosztorysowa, Zadanie nr 2: Roboty budowlane, Zadanie nr 3: Wyposażenie, Zadanie nr 4: Nadzory inwestorskie, Zadanie nr 5: Promocja, Zadanie nr 6 Zarządzanie. Projekt obejmuje także zastosowanie () oraz dostosowanie obiektu do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wnioskodawcą, Inwestorem, Beneficjentem i Operatorem przedmiotowej inwestycji jest Powiat. Wsparciem zostaną objęte grupy społeczne: uczniowie i słuchacze szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe z wyłączeniem słuchaczy szkół dla dorosłych, młodociani pracownicy, szkoły i placówki (instytucje i kadra pedagogiczna) prowadzące kształcenie zawodowe z wyłączeniem szkół dla dorosłych, instruktorzy praktycznej nauki zawodu. Wnioskowany poziom dofinansowania wydatku zakupu sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem (Zadanie Nr 3) to 85% wydatków kwalifikowalnych. Nabywcą oraz płatnikiem jest Powiat, takie same dane występują na fakturze VAT dokumentującej zakup ww. sprzętu komputerowego. W kolejnym etapie zakupiony sprzęt komputerowy zostanie przekazany dokumentem do (). Powiat oświadcza, że na poziomie implikowania o środki finansowe z budżetu Marszałka Województwa nie posiadał stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami w przypadku dostawy, o której mowa w art. 86 ust. 1 pkt 26 lit. a. Sprzedawca dokonał sprzedaży sprzętu komputerowego (zestawów stacjonarnych) na rzecz Benficjenta - Realizatora - Inwestora i Operatora jakim jest Powiat stosując podstawową stawkę 23%.
Natomiast na wezwanie Organu Wnioskodawca wskazał, że jest podmiotem, o którym mowa w art. 14s § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r. poz. 900. z późn. zm.). Przedmiotem dostawy na rzecz Powiatu są zestawy komputerów stacjonarnych. Przedmiotem dostawy do zestawów komputerów stacjonarnych jest również oprogramowanie systemowe () oraz pakiet biurowy (). Oprogramowanie jest niezbędne do stworzenia gotowości danego zestawu komputerowego do funkcjonowania. Oprogramowanie jest zainstalowane do zakupionych zestawów komputerów stacjonarnych. Zestawy komputerów stacjonarnych bez systemu operacyjnego, oraz pakietu biurowego nie mogą funkcjonować w swoim środowisku, tym samym stają się bezużyteczne. Dostawca w związku z dostawą realizowaną na rzecz Wnioskodawcy nie będzie posiadał dokumentów, o których mowa w art. 83 ust. 14 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r. poz. 2174 z późn. zm.). Dostawca zestawów komputerów stacjonarnych na rzecz Wnioskodawcy nie będzie posiadał dokumentów, a tym samym nie przekaże kopii tychże dokumentów, o których mowa w art. 83 ust. 14 ustawy do właściwego urzędu skarbowego.
Ponadto Wnioskodawca poinformował, że przedstawiony stan we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej jest stanem faktycznym zaistniałym. W ramach realizowanego projektu Dostosowanie infrastruktury szkolnictwa zawodowego do potrzeb lokalnego rynku pracy na obszarze Strefy Centralnej na terenie powiatu (), Wnioskodawca będąc jednocześnie beneficjentem, realizatorem oraz inwestorem projektu dokonał zakupów zestawów komputerów stacjonarnych wraz z niezbędnym do funkcjonowania oprogramowaniem. Zestawy komputerów stacjonarnych zostały przekazane protokołem do Zespołu Szkół () w celu dalszego wykorzystania podczas zajęć szkolnych.
Powiat stoi na stanowisku, że dokonując zakupów zestawów komputerów stacjonarnych wraz z niezbędnym do ich funkcjonowania oprogramowaniem w sytuacji gdy dostawca w związku z dostawą realizowaną na rzecz Wnioskodawcy nie posiadał dokumentów o których mowa w art. 83 ust. 14 ustawy z dnia 11 marca 2014 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r. poz. 2174 z późn. zm.), tym samym nie przekazał kopii tych dokumentów o których mowa w art. 83 ust. 14 ustawy do właściwego urzędu skarbowego, prawidłowo zastosował stawkę podstawową VAT (23%) dokonując sprzedaży, dostawy ww. sprzętu na rzecz Wnioskodawcy.
W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:
Czy zakupione zestawy komputerowe wraz z oprogramowaniem współfinansowane przez Urząd Marszałkowski w ramach realizowanego projektu przez Powiat, który jest Inwestorem, Beneficjentem i Operatorem w przedmiotowej inwestycji można zastosować preferencyjną stawkę 0% przy zakupie ww. zestawów komputerowych zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 26, oraz art. 83 ust. 14 ustawy o podatku od towarów i usług?
Zdaniem Wnioskodawcy:
Ustawa o podatku od towarów i usług Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz.1054 t.j. ze zm. (art. 83 ust. 1 pkt 26) pozwala na stosowanie stawki podatku VAT w wysokości 0%:
- dla placówek oświatowych (szkoły i przedszkola publiczne i niepubliczne, szkoły wyższe, placówki opiekuńczo wychowawcze),
- dla organizacji humanitarnych, charytatywnych lub edukacyjnych w celu dalszego nieodpłatnego przekazania placówkom oświatowym.
Stawka 0% dotyczy dostawy następujących towarów:
- Jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych
- Drukarki
- Skanery
- Urządzenia komputerowe do pism Braillea (dla osób niewidomych i niedowidzących)
- Urządzenia do transmisji danych cyfrowych (w tym koncentratory i switche sieciowe, routery i modemy).
W myśl art. 83 ust. 14 ustawy dokonujący dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26, stosuje się stawkę podatku 0% pod warunkiem:
- Posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. a.
- Posiadania kopii umowy o nieodpłatnym przekazaniu sprzętu komputerowego placówce oświatowej oraz posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. b.
Dostawca obowiązany jest przekazać kopie ww. dokumentów do właściwego urzędu skarbowego (art. 83 ust 15 ustawy).
Po spełnieniu łącznie ww. ustawowych warunków podatnik ma prawo do zastosowania stawki 0% VAT.
Powiat będąc beneficjatem, realizatorem, inwestorem projektu pod tytułem Dostosowanie infrastruktury szkolnictwa zawodowego do potrzeb lokalnego rynku pracy na obszarze Strefy Centralnej na terenie powiatu () nie posiada stosownego zamówienia od placówki oświatowej na zakup wyposażenia komputerowego przewidzianego w projekcie, ponieważ zamówienie sam skonstruował i składał i jest zarazem nabywcą. Zgodnie z wystawioną fakturą jest Powiat a odbiorcą Starostwo Powiatowe. Mając powyższe obostrzenia wymagane obowiązującą Ustawą o VAT Powiat nie może zastosować preferencyjnej stawki 0% VAT.
Jak wyżej wskazano, zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 26 lit. a ustawy, warunkiem zastosowania stawki podatku w wysokości 0% dla dostawy sprzętu komputerowego dla placówek oświatowych jest posiadanie przez dostawcę stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami (art. 83 ust. 14 ustawy). Dostawca zobowiązany jest także przekazać kopię ww. dokumentu do właściwego urzędu skarbowego (art. 83 ust. 15 ustawy).
Reasumując, Powiat uważa, że dokonując zakupów sprzętu komputerowego w ramach realizowanego przed siebie projektu współfinansowego ze środków zewnętrznych nie spełnia wymagań nałożonych Ustawą o podatku od towarów i usług (Dz.U z 2011 r. Nr 177, poz. 1054) art. 83 ust. 14, i zastosowanie przez sprzedawcę stawki VAT podstawowej (23%) jest prawidłowe.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.
Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.
Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel ().
W świetle art. 8 ust. 1 ustawy przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 ().
Stosowanie do art. 41 ust. 1 ustawy, stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1.
W myśl art. 146aa ust. 1 pkt 1 ustawy, w okresie od dnia 1 stycznia 2019 r. do końca roku następującego po roku, dla którego wartość relacji, o której mowa w art. 38a pkt 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, jest nie większa niż 43% oraz wartość, o której mowa w art. 112aa ust. 5 tej ustawy, jest nie mniejsza niż -6% stawka podatku, o której mowa w art. 41 ust. 1 i 13, art. 109 ust. 2 i art. 110, wynosi 23%.
Przy czym zarówno w treści ustawy o podatku od towarów i usług, jak i w przepisach wykonawczych do niej, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi bądź zwolnienie od podatku.
Zgodnie z art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy stawkę podatku w wysokości 0% stosuje się do dostaw sprzętu komputerowego:
- dla placówek oświatowych,
- dla organizacji humanitarnych, charytatywnych lub edukacyjnych w celu dalszego nieodpłatnego przekazania placówkom oświatowym
- przy zachowaniu warunków, o których mowa w ust. 13-15.
Na podstawie art. 83 ust. 13 ustawy opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 0% podlegają towary wymienione w załączniku nr 8 do ustawy.
W myśl art. 83 ust. 14 ustawy dokonujący dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26, stosuje stawkę podatku 0%, pod warunkiem:
- posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący daną placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami - w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. a;
- posiadania kopii umowy o nieodpłatnym przekazaniu sprzętu komputerowego placówce oświatowej oraz posiadania stosownego zamówienia potwierdzonego przez organ nadzorujący placówkę oświatową, zgodnie z odrębnymi przepisami - w przypadku dostawy, o której mowa w ust. 1 pkt 26 lit. b.
Stosowanie do art. 83 ust. 15 ustawy dostawca obowiązany jest przekazać kopię dokumentów, o których mowa w ust. 14, do właściwego urzędu skarbowego.
W załączniku nr 8 do ustawy, stanowiącym wykaz towarów, których dostawa jest opodatkowana stawką 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 wymieniono:
- Jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych
- Drukarki
- Skanery
- Urządzenia komputerowe do pism Braillea (dla osób niewidomych i niedowidzących)
- Urządzenia do transmisji danych cyfrowych (w tym koncentratory i switche sieciowe, routery i modemy).
Zgodnie z art. 43 ust. 9 ustawy przez placówki oświatowe, o których mowa w ust. 1 pkt 13 oraz w art. 83, rozumie się szkoły i przedszkola publiczne i niepubliczne, szkoły wyższe i placówki opiekuńczo-wychowawcze.
Z okoliczności przedmiotowej sprawy wynika, że Wnioskodawca jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Wnioskodawca jest zamawiającym w rozumieniu ustawy Prawo zamówień publicznych. Wnioskodawca w ramach realizacji projektu pn. Dostosowanie infrastruktury szkolnictwa zawodowego do potrzeb lokalnego rynku pracy na obszarze Strefy Centralnej na terenie powiatu () będąc jednocześnie beneficjentem, realizatorem oraz inwestorem projektu dokonał zakupów zestawów komputerów stacjonarnych wraz z niezbędnym do funkcjonowania oprogramowaniem. Przedmiotem dostawy na rzecz Powiatu są zestawy komputerów stacjonarnych, wraz z oprogramowaniem. Przedmiotem dostawy na rzecz Wnioskodawcy jest oprogramowanie systemowe () oraz pakiet biurowy(). Oprogramowanie jest niezbędne do stworzenia gotowości danego zestawu komputerowego do funkcjonowania. Zestawy komputerów stacjonarnych bez systemu operacyjnego, oraz pakietu biurowego nie mogą funkcjonować w swoim środowisku, tym samym stają się bezużytecznie. Zestawy komputerów stacjonarnych zostały przekazane protokołem do Zespołu Szkół () w celu dalszego wykorzystania podczas zajęć szkolnych. Dostawca w związku z dostawą realizowaną na rzecz Wnioskodawcy nie będzie posiadał dokumentów, o których mowa w art. 83 ust. 14 ustawy, a tym samym nie przekaże kopii dokumentów, o których mowa w art. 83 ust. 14 ustawy do właściwego urzędu skarbowego.
Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą zastosowania stawki podatku 0% dla nabywanych zestawów komputerów stacjonarnych na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy.
Odnosząc się do niniejszych wątpliwości Wnioskodawcy wskazać należy, że aby zastosować stawkę podatku w wysokości 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy należy spełnić określone warunki. Po pierwsze, dostawa musi być realizowana dla placówki oświatowej bądź dla organizacji humanitarnych, charytatywnych lub edukacyjnych w celu dalszego nieodpłatnego przekazania placówkom oświatowym. Przy tym na potrzeby art. 83 ustawy, w treści art. 43 ust. 9 ustawy, wymieniono zamknięty katalog placówek oświatowych. Po drugie, preferencyjną stawką objęta może być jedynie dostawa ściśle określonego sprzętu komputerowego wskazanego w załączniku nr 8 do ustawy, w którym literalnie wymienione są jednostki centralne komputerów, serwery, monitory, zestawy komputerów stacjonarnych: drukarki: skanery; urządzenia komputerowe do pism Braillea (dla osób niewidomych i niedowidzących): urządzenia do transmisji danych cyfrowych (w tym koncentratory i switche sieciowe, routery i modemy). Ponadto muszą być spełnione warunki formalne zawarte w art. 83 ust. 14 oraz ust. 15 ustawy. Unormowania zawarte w art. 83 ust. 14 oraz ust. 15 ustawy wskazują na obowiązek posiadania stosownych dokumentów, których następnie kopie dokonujący dostawy obowiązany jest przekazać do właściwego urzędu skarbowego. Zatem dopiero łączne spełnienie wszystkich powyższych warunków uprawnia dostawcę do zastosowania obniżonej stawki do dostawy sprzętu komputerowego.
W przedmiotowej sprawie Wnioskodawca dokonał zakupu zestawów komputerów stacjonarnych wraz z niezbędnym do funkcjonowania oprogramowaniem. Zestawy komputerów stacjonarnych zostały przekazane protokołem do Zespołu Szkół () w celu dalszego wykorzystania podczas zajęć szkolnych. Jednocześnie z wniosku wynika, że dostawca w związku z dostawą realizowaną na rzecz Wnioskodawcy nie posiada dokumentów, o których mowa w art. 83 ust. 14 ustawy, a tym samym nie przekazał kopii tych dokumentów do właściwego urzędu skarbowego. Zatem mając na uwadze przedstawione we wniosku okoliczności sprawy oraz obowiązujące przepisy prawa podatkowego stwierdzić należy, że skoro w analizowanym przypadku dostawca tj. podmiot realizujący dostawę na rzecz Wnioskodawcy (zamawiającego w rozumieniu Prawa zamówień publicznych) nie posiada dokumentów, o których mowa w art. 83 ust. 14 ustawy, a tym samym nie przekazał kopii tych dokumentów do właściwego urzędu skarbowego nie są spełnione warunki umożliwiające zastosowanie preferencyjnej stawki podatku w wysokości 0%.
Zatem, w analizowanym przypadku, dostawa zestawów komputerów stacjonarnych wraz z niezbędnym do funkcjonowania oprogramowaniem przez dostawcę na rzecz Wnioskodawcy nie podlega opodatkowaniu stawce podatku w wysokości 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 26 ustawy. W analizowanym przypadku, dostawa zestawów komputerów stacjonarnych przez dostawcę na rzecz Wnioskodawcy podlega opodatkowaniu stawką podatku w wysokości 23% na podstawie art. 41 ust. 1 w związku z art. 146aa ust. 1 pkt 1 ustawy.
Zatem stanowisko Wnioskodawcy w zakresie stawki podatku dla dostawy zestawów komputerów stacjonarnych, należało uznać za prawidłowe
Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.
Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:
- z zastosowaniem art. 119a;
- w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
- z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).
Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193 z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).
Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.
Stanowisko
prawidłowe
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej