Możliwość obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu. - Interpretacja - 0114-KDIP4.4012.703.2019.2.RK

ShutterStock
Interpretacja indywidualna z dnia 17.12.2019, sygn. 0114-KDIP4.4012.703.2019.2.RK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej

Temat interpretacji

Możliwość obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 15 października 2019 r. (data wpływu 16 października 2019 r.), uzupełnionym pismem z dnia 6 grudnia 2019 r. (data wpływu 6 grudnia 2019 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu z dnia 4 grudnia 2019 r. (skutecznie doręczone 4 grudnia 2019 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu () jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 października 2019 r wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu ()

Przedmiotowy wniosek został uzupełnionym pismem z dnia 6 grudnia 2019 r. (data wpływu 6 grudnia 2019 r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. Organu z dnia 4 grudnia 2019 r. (skutecznie doręczone 4 grudnia 2019 r.).

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Powiat (...) jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Zgodnie z art. 3 ustawy centralizacyjnej (Dz. U. z 2018 r. poz. 280) oraz art. 65 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2019 r. poz. 511) do scentralizowania rozliczeń w VAT wraz ze swoimi jednostkami organizacyjnymi obowiązane są jednostki samorządu terytorialnego. W związku z tym wszystkie obowiązki wynikające z ustawy o VAT ciążą na JST.

Powiat (...), na podstawie umowy o dofinansowanie nr (...), w terminie 28 grudnia 2017 r. - 30 czerwca 2019 r. realizował projekt (...)

Realizacja zadania polegała na wykonaniu termomodernizacji 5 budynków ochrony zdrowia i oświaty należących do Powiatu (...) tj.:

  1. budynki ochrony zdrowia - (...) Sp. z o.o. w (...):
    • budynek główny szpitala,
    • budynek administracji, poradni i laboratorium,
    • budynek pogotowia,
  2. budynki oświaty - Zespół Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w (...) :
    • budynek administracyjno-dydaktyczny,
    • budynek sali gimnastycznej.

W ramach zadań termomodernizacyjnych wykonano, a tym samym Wnioskodawca dokonał zakupu towarów i usług opodatkowanych podatkiem VAT w związku z koniecznością:

  1. w budynkach ochrony zdrowia: wymiany okien i drzwi zewnętrznych, dociepleniem ścian zewnętrznych, wymiany instalacji CO, CWU/CCWU, wymiany wentylacji, wymiany oświetlenia na energooszczędne LED, dociepleniem stropodachu.
  2. budynkach oświatowych: wymiany okien i drzwi zewnętrznych, dociepleniem ścian zewnętrznych, dociepleniem stropodachu, ociepleniem dachu.

Zastosowane rozwiązania miały na celu poprawić efektywność energetyczną budynków użyteczności publicznej Powiatu (...) a tym samym wpłynąć na obniżenie ponoszonych przez Powiat (...) bieżących kosztów utrzymania tych nieruchomości. Ponadto w ramach zadania wydatkowane były środki na wynagrodzenie inwestora zastępczego w ramach nadzoru inwestorskiego oraz promocję projektu.

Z uwagi na fakt, iż zadanie polegające na termomodernizacji budynków służy głównie do wypełniania zadań publicznoprawnych powiatu nałożonych przepisami ustawy z 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2019 r. , poz. 511 ), Wnioskodawca nie będzie miał możliwości odzyskania podatku VAT. Utrzymanie powiatowych obiektów użyteczności publicznej należy do zadań własnych Powiatu, która w tym zakresie nie działa w charakterze podatnika. Nie można więc przyjąć, że w momencie dokonywania zakupów związanych ze wskazaną inwestycją polegającą na termomodernizacji budynków ochrony zdrowia i oświaty, Powiat zamierza je wykorzystać do czynności opodatkowanych. Powiat dokonując nabycia towarów i usług związanych z realizacją inwestycji, będące jej efektem, zamierza głównie wykorzystywać dla celów statutowych, nie podlegających opodatkowaniu.

Zespół Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w (...) jest publiczną placówką opiekuńczo- wychowawczą, dla której organem prowadzącym jest Powiat (...), nadzór pedagogiczny nad placówką sprawuje Kurator Oświaty w (...).

Zadania statutowe Zespołu w skład, którego wchodzi () jest:

  1. realizacja zadań określonych w ustawie, polegająca na prowadzeniu działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej,
  2. zapewnienie opieki wychowawczej podopiecznym w okresie kształcenia poza miejscem stałego zamieszkania, tworzenie właściwych dla prawidłowego rozwoju młodzieży warunków wychowawczych, zdrowotnych i materialnych,
  3. przygotowanie wychowanków w miarę ich możliwości do samodzielnego udziału w życiu społecznym oraz integracji ze środowiskiem,
  4. zapewnienie wychowankom możliwości realizacji rozwoju umysłowego, emocjonalnego i fizycznego w zgodzie z potrzebami i możliwościami psychofizycznymi, w warunkach poszanowania ich godności osobistej,
  5. umożliwienie uczniom realizacji kształcenia, stwarzania optymalnych warunków do rozwoju zainteresowań, uzdolnień i osobowości.

W skład Zespołu Placówek Edukacyjno-Wychowawczych wchodzi ()Schronisko Młodzieżowe, które jest placówką oświatowo-wychowawczą i działa na podstawie art. 2 pkt 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2019 r., poz. 1481) i rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 maja 2011 r. w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasad odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych placówkach (Dz.U. z 2015 r., poz. 1872). W związku z tym schronisko w okresie wakacyjno-feryjnym przyjmuje i rejestruje zorganizowane grupy wycieczkowe wg harmonogramu zgłoszeń oraz turystów indywidualnych w miarę posiadanych miejsc.

Budynek () Schroniska Młodzieżowego nie był ujęty w zadaniu dotyczącym termomodernizacji. (...) Sp. z o.o. jest podmiotem leczniczym świadczącym usługi oznaczone symbolem PKWiU 86,22,86,10,86,90, które zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 18 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług są zwolnione od podatku VAT.

Uzyskanie interpretacji indywidualnej jest Wnioskodawcy niezbędne celem ustalenia możliwości odliczenia podatku od towarów i usług w ramach zrealizowanej inwestycji, a tym samym określenia kwalifikowalności podatku VAT. Brak stosownego dokumentu z Krajowej Informacji Skarbowej uniemożliwi zaliczenie poniesionych wydatków brutto, jako koszt kwalifikowalny.

W uzupełnieniu do wniosku Wnioskodawca wskazał, że w termomodernizowanych budynkach będą wykonywane zadania statutowe, niepodlegające opodatkowaniu.

Towary i usługi nabywane w związku z realizacją będące przedmiotem zapytania będą wykorzystywane do czynności nieopodatkowanych.

Budynki ochrony zdrowia są przedmiotem umowy nieodpłatnego użyczenia (). przez Powiat (...) na rzecz (...) Sp. z o.o.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.

Czy Powiat (...) ma możliwość obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. Termomodernizacja budynków ochrony zdrowia i oświaty Powiatu (...) w ramach Osi Priorytetowej 4 - Efektywność energetyczna, Działania 4.3 - Kompleksowa modernizacja energetyczna budynków, Poddziałanie 4.3.1 - Efektywność energetyczna w budynkach publicznych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa () na lata 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego?

Zdaniem Wnioskodawcy nie ma On możliwości odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu (...), ponieważ towary i usługi zakupione na potrzeby realizacji w/w projektu będą wykorzystywane przez Wnioskodawcę do czynności zwolnionych od podatku od towarów i usług, które wynikają z zadań własnych Powiatu.

Otrzymanie interpretacji podatkowej jest niezbędne w celu przedłożenia do Urzędu Marszałkowskiego w (...).

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2018 r., poz. 2174 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą. W myśl tego przepisu, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku nali-czonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

Stosownie do treści art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:

  1. nabycia towarów i usług,
  2. dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.

Z cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Ponadto ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, to jest m.in. tego że zakupy będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Na zakres prawa do odliczeń w sposób bezpośredni wpływa również pojmowanie statusu danego podmiotu jako podatnika podatku od towarów i usług wykonującego czynności opodatkowane. Tylko podatnik w rozumieniu art. 15 ustawy, ma prawo do odliczenia podatku naliczonego. Co do zasady status podatnika związany jest z prowadzeniem przez dany podmiot działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy.

W myśl art. 15 ust. 1 ustawy o VAT, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

W myśl art. 15 ust. 2 ustawy o VAT działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Należy zauważyć, że w myśl art. 15 ust. 6 ustawy, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Powyższy zapis jest odzwierciedleniem art. 13 obowiązującej od dnia 1 stycznia 2007 r. Dyrektywy 2006/112/WE Rady z dnia 28 listopada 2006 r. w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej (Dz. Urz. UE.L. Nr 347 z 11.12.2006 s. 1, z późn. zm.), zgodnie z którym krajowe, regionalne i lokalne organy władzy oraz inne podmioty prawa publicznego nie są uważane za podatników w związku z działalnością, którą podejmują lub transakcjami, których dokonują jako organy władzy publicznej, nawet jeśli pobierają należności, opłaty, składki lub płatności w związku z takimi działaniami lub transakcjami.

Jednakże, w świetle unormowań prawa wspólnotowego w przypadku, gdy organy władzy publicznej bądź urzędy obsługujące te organy podejmują takie działania lub dokonują takich transakcji, są uważane za podatników w odniesieniu do tych działań, lub transakcji, gdyby wykluczenie ich z kategorii podatników prowadziło do znaczących zakłóceń konkurencji.

Stosownie do przepisu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2019 r., poz. 511, z późn. zm.), powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność. Powiat ma osobowość prawną (art. 2 ust. 2 ustawy o samorządzie powiatowym).

Natomiast zgodnie z art. 4 ust. 1 ww. ustawy o samorządzie powiatowym, do zakresu działania powiatu należą zadania publiczne o charakterze ponadgminnym. W szczególności zadania te obejmują sprawy z zakresu utrzymania powiatowych obiektów i urządzeń użyteczności publicz-nej oraz obiektów administracyjnych (art. 4 ust. 1 pkt 19 ustawy o samorządzie powiatowym).

Z powołanych wyżej przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywil-noprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Będą to zatem wszystkie realizowane przez te jednostki (urzędy) czynności w sferze ich aktywności cywilno-prawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy, itd., umów prawa cywilnego (nazwanych i nienazwanych).

Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że Powiat (...) jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Zgodnie z art. 3 ustawy centralizacyjnej oraz art. 65 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym do scentralizowania rozliczeń w VAT wraz ze swoimi jednostkami organizacyjnymi obowiązane są jednostki samorządu terytorialnego. W związku z tym wszystkie obowiązki wynikające z ustawy o VAT ciążą na JST.

Powiat (...), na podstawie umowy o dofinansowanie, w terminie 28 grudnia 2017 r. - 30 czerwca 2019 r. realizował projekt (...)

Realizacja zadania polegała na wykonaniu termomodernizacji 5 budynków ochrony zdrowia i oświaty należących do Powiatu (...) tj.:

  1. budynki ochrony zdrowia - (...) Sp. z o.o. w (...):
    • budynek główny szpitala,
    • budynek administracji, poradni i laboratorium,
    • budynek pogotowia,
  2. budynki oświaty - Zespół Placówek Edukacyjno-Wychowawczych w (...) :
    • budynek administracyjno-dydaktyczny,
    • budynek sali gimnastycznej.

W ramach zadań termomodernizacyjnych wykonano, a tym samym Wnioskodawca dokonał zakupu towarów i usług opodatkowanych podatkiem VAT w związku z koniecznością:

  1. w budynkach ochrony zdrowia: wymiany okien i drzwi zewnętrznych, dociepleniem ścian zewnętrznych, wymiany instalacji CO, CWU/CCWU, wymiany wentylacji, wymiany oświetlenia na energooszczędne LED, dociepleniem stropodachu.
  2. budynkach oświatowych: wymiany okien i drzwi zewnętrznych, dociepleniem ścian zewnętrznych, dociepleniem stropodachu, ociepleniem dachu.

Zastosowane rozwiązania miały na celu poprawić efektywność energetyczną budynków użyteczności publicznej Powiatu (...) a tym samym wpłynąć na obniżenie ponoszonych przez Powiat (...) bieżących kosztów utrzymania tych nieruchomości. Ponadto w ramach zadania wydatkowane były środki na wynagrodzenie inwestora zastępczego w ramach nadzoru inwestorskiego oraz promocję projektu.

Wnioskodawca wskazał, że w termomodernizowanych budynkach będą wykonywane zadania statutowe, niepodlegające opodatkowaniu.

Towary i usługi nabywane w związku z realizacją będące przedmiotem zapytania będą wykorzystywane do czynności nieopodatkowanych.

Budynki ochrony zdrowia są przedmiotem umowy nieodpłatnego użyczenia () przez Powiat (...) na rzecz (...) Sp. z o.o.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.

Mając na uwadze powołane powyżej przepisy prawa należy stwierdzić, że rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. W omawianej sprawie warunek uprawniający do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie będzie spełniony, ponieważ jak wskazał Wnioskodawca w termomodernizowanych budynkach będą wykonywane zadania statutowe, niepodlegające opodatkowaniu. Zatem, towary i usługi nabywane związku z realizacją ww. projektu nie będą wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. W związku z powyższym, Wnioskodawca nie będzie miał prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu realizacji przedmiotowego projektu.

Podsumowując, Wnioskodawca nie ma możliwości obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. ().

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za prawidłowe.

Tut. Organ informuje, że wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wnio-sku (zapytania) Zainteresowanego. Inne kwestie, które nie zostały objęte pytaniem wskazanym we wniosku nie mogą być zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej rozpatrzone.

Zaznacza się także, że zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaist-niałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego).

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193 z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (...) za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy&&z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Stanowisko

prawidłowe

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej