Prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją projektu. - Interpretacja - 0112-KDIL1-2.4012.67.2022.1.NF

shutterstock
Interpretacja indywidualna z dnia 14 marca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.67.2022.1.NF

Temat interpretacji

Prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją projektu.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwo stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług – jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

18 lutego 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 17 lutego 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją projektu pn. „(…)”.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego

12 listopada 2021 r. Powiat A (dalej: Powiat, Wnioskodawca) podpisał umowę nr (…) o dofinansowanie projektu pn. ,,(…)” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (…) na lata 2014-2020, (…).

Według Załącznika nr 1 do Regulaminu konkursu – Instrukcji wypełniania załączników do Wniosku o dofinansowanie realizacji projektu – „(…)”.

Powiat od 1 stycznia 2017 r. jest zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT i rozlicza podatek VAT wraz ze wszystkimi jednostkami organizacyjnymi.

Powiat realizuje projekt pn. „(…)”. Planowany koszt projektu brutto (łącznie z podatkiem VAT) wynosi (…)zł. Poziom pomocy ze środków RPO wynosi 85% kosztów kwalifikowanych, tj. (…)

Termin rozpoczęcia realizacji i zakończenia projektu: 29 października 2021 r. do 31 marca 2023 r.

Głównym celem realizacji przedmiotowego projektu jest zwiększenie poziomu korzystania przez obywateli, biznes i administrację z usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną, poprzez wytworzenie i udostepnienie e-usług publicznych w Powiecie w: Wydziale (...); Wydziale (...); Wydziale (...).

Główny cel zostanie osiągnięty poprzez:

·usprawnienie obsługi obywateli i przedsiębiorców poprzez umożliwienie obywatelom i przedsiębiorcom korzystania z usług świadczonych przez zarządcę drogowego drogą elektroniczną;

·elektronizacje baz danych, niezbędną w celu osiągnięcia elektronicznej realizacji e-usług, w tym przez urządzenia mobilne, skierowanych do obywateli i przedsiębiorców oraz stworzenia warunków dla ich niezakłóconego, zharmonizowanego działania;

·stworzenie zaplecza informatycznego oraz infrastruktury twardej zapewniających niezakłócone funkcjonowanie e-usług;

·zapewnienie interoperacyjności systemów teleinformatycznych do obsługi rejestrów publicznych, warunkujące uruchomienie e-usług, poprzez opracowanie i wdrożenie rozwiązań informatycznych z zakresu elektronicznej administracji oraz geoinformacji.

W ramach projektu Powiat dokona m.in.

·zakupu i wdrożenia oprogramowania standardowego;

·zakupu, instalacji i konfiguracji architektury teleinformatycznej;

·pozyskania danych do systemu drogowego oraz gosp. nieruchomościami, budownictwa, ochrony środowiska;

·zakupu i instalacji oprogramowania z dziedziny dróg, gosp. nieruchomościami, budownictwa, ochrony środowiska;

·zakupu i instalacji kamer wizyjnych oraz stacji meteorologicznych;

·szkoleń kadry w zakresie obsługi ww. systemów;

·konsultacji w zakresie wdrożenia e-usług publicznych;

·promocji projektu.

Zakupione wyposażenie informatyczne i oprogramowanie wdrożone w ramach Projektu przyczyni się do poprawy informatyzacji Powiatu, a także umożliwi świadczenie przez Powiat wybranych czynności drogą elektroniczną. Powiat zaznacza, iż korzystanie z e-usług nie będzie odpłatne – Powiat nie będzie pobierał dodatkowych należności z tytułu załatwiania spraw drogą elektroniczną. Usługi będą ogólnodostępne dla wszystkich zainteresowanych i będą miały na celu zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty.

Powiat jest w stanie wyodrębnić wydatki ponoszone w ramach Projektu, które są związane ściśle i wyłącznie z modułem e-Usługi.

Powiat będzie występować na fakturach jako nabywca zakupionych na potrzeby zadania towarów i usług. Nabywane towary i usługi związane z realizacją przedmiotowego zadania nie będą wykorzystywane przez Powiat do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Zadanie pn. „(…)” będzie wykorzystywane do wykonywania czynności urzędowych niepodlegających opodatkowaniu podatkiem VAT.

Podczas opracowywania wniosku o przyznanie dofinansowania projektu pn. „(…)” podatek VAT został przez Wnioskodawcę zaliczony jako wydatek kwalifikowalny. W związku z uzyskanym dofinansowaniem i realizacją operacji efekty zrealizowanego zadania inwestycyjnego nie będą wykorzystywane przez Powiat do czynności opodatkowanych.

Powiat utworzony został w roku 1999 w ramach reformy administracyjnej. Samorząd Powiatu działa na podstawie ustawy o samorządzie powiatowym z dnia 5 czerwca 1998 r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 920) oraz Uchwały (…).

Zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 920), powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność, natomiast powiat wykonuje również określone ustawami zadania o charakterze ponadgminnym m.in. z zakresu: art. 4 ust. 1 pkt 6 transportu zbiorowego i dróg publicznych; pkt. 9 geodezji, kartografii i katastru; pkt. 10 gospodarki nieruchomościami; pkt. 11 administracji architektoniczno-budowlanej.

Zadanie polegające na realizacji projektu pn. ,,(…)” mieści się w zakresie realizowanych przez Powiat zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których został on powołany.

Powiat nie będzie uzyskiwał przychodów z tytułu realizowanego Projektu, a także nie będzie go wykorzystywał do wykonywania czynności realizowanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Pytania

1.Czy Powiatowi na dzień sporządzenia wniosku i podpisania umowy o dofinansowanie, tj. 12 listopada 2021 r. w zakresie realizacji projektu pn. ,,(…)” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (…), przysługuje prawo do obniżenia należnego podatku VAT o podatek VAT naliczony w fakturach zakupu?

2.Czy Powiatowi w okresie realizacji projektu pn. ,,(…)” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa (…), przysługuje prawo do obniżenia należnego podatku VAT o podatek VAT naliczony w fakturach zakupu?

Państwa stanowisko w sprawie

Zgodnie z art. 15 ust. 6 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r. poz. 685), nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Zadanie polegające na wprowadzeniu elektronicznego dostępu do usług dla mieszkańców i inwestorów w zakresie dróg publicznych, gospodarki przestrzennej, budownictwa oraz ochrony środowiska realizowanych w powiecie A poprzez wydziały Starostwa Powiatowego w A, realizowane w ramach projektu pn. „(…)” mieści się w zakresie realizowanych przez Powiat zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których został on powołany.

Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r. poz. 685), w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego (...).

W związku z faktem, iż nabywane w ramach projektu towary i usługi służą wyłącznie działalności niepodlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług Powiatowi nie przysługuje prawo odliczenia naliczonego w fakturach zakupu podatku VAT.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

W myśl art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r. poz. 685 ze zm.), zwanej dalej ustawą:

W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.

W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy:

Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.

Z cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.

Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.

Podkreślić należy, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.

Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, zgodnie z którym:

Nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku, gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.

W świetle art. 88 ust. 4 ustawy:

Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.

Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.

Zatem, aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności powinien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go – dla tej czynności – za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług zgodnie z zasadą powszechności opodatkowania podlegają wszelkie transakcje, których przedmiotem jest dostawa towarów lub świadczenie usług, pod warunkiem, że są one realizowane przez „podatników” w rozumieniu ustawy i wykonywane w ramach działalności gospodarczej.

Stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

W myśl art. 15 ust. 2 ustawy:

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Należy zauważyć, że w świetle art. 15 ust. 6 ustawy:

Nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 920 ze zm.):

Powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

Natomiast zgodnie z art. 4 ust. 1 ustawy o samorządzie powiatowym:

Powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym w zakresie:

·transportu zbiorowego i dróg publicznych (pkt 6);

·geodezji, kartografii i katastru (pkt 9);

·gospodarki nieruchomościami (pkt 10);

·administracji architektoniczno-budowlanej (pkt 11).

Z powołanych wyżej przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Będą to wszystkie realizowane przez te jednostki (urzędy) czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy itd., umów prawa cywilnego (nazwanych i nienazwanych). W tym tylko zakresie ich czynności mają charakter działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy. Oznacza to, że w pozostałym zakresie np. zadań własnych nałożonych na powiat, na podstawie odrębnych przepisów, jednostki samorządu terytorialnego nie występują jako podatnicy podatku VAT.

Z informacji przedstawionych we wniosku wynika, że Powiat podpisał umowę o dofinansowanie projektu pn. ,, (…)”.

Powiat od 1 stycznia 2017 r. jest zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT i rozlicza podatek VAT wraz ze wszystkimi jednostkami organizacyjnymi. Głównym celem realizacji przedmiotowego projektu jest zwiększenie poziomu korzystania przez obywateli, biznes i administrację z usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną, poprzez wytworzenie i udostepnienie e-usług publicznych w Powiecie w: Wydziale (...); Wydziale (...); Wydziale (...). Główny cel zostanie osiągnięty poprzez: usprawnienie obsługi obywateli i przedsiębiorców poprzez umożliwienie obywatelom i przedsiębiorcom korzystania z usług świadczonych przez zarządcę drogowego drogą elektroniczną; elektronizacje baz danych, niezbędną w celu osiągnięcia elektronicznej realizacji e-usług, w tym przez urządzenia mobilne, skierowanych do obywateli i przedsiębiorców oraz stworzenia warunków dla ich niezakłóconego, zharmonizowanego działania; stworzenie zaplecza informatycznego oraz infrastruktury twardej zapewniających niezakłócone funkcjonowanie e-usług; zapewnienie interoperacyjności systemów teleinformatycznych do obsługi rejestrów publicznych, warunkujące uruchomienie e-usług, poprzez opracowanie i wdrożenie rozwiązań informatycznych z zakresu elektronicznej administracji oraz geoinformacji.

W ramach projektu Powiat dokona m.in. zakupu i wdrożenia oprogramowania standardowego; zakupu, instalacji i konfiguracji architektury teleinformatycznej; pozyskania danych do systemu drogowego oraz gosp. nieruchomościami, budownictwa, ochrony środowiska; zakupu i instalacji oprogramowania z dziedziny dróg, gosp. nieruchomościami, budownictwa, ochrony środowiska; zakupu i instalacji kamer wizyjnych oraz stacji meteorologicznych; szkoleń kadry w zakresie obsługi ww. systemów; konsultacji w zakresie wdrożenia e-usług publicznych oraz promocji projektu.

Zakupione wyposażenie informatyczne i oprogramowanie wdrożone w ramach Projektu przyczyni się do poprawy informatyzacji Powiatu, a także umożliwi świadczenie przez Powiat wybranych czynności drogą elektroniczną. Powiat pragnie zaznaczyć, iż korzystanie z e-usług nie będzie odpłatne – Powiat nie będzie pobierał dodatkowych należności z tytułu załatwiania spraw drogą elektroniczną. Usługi będą ogólnodostępne dla wszystkich zainteresowanych i będą miały na celu zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty.

Powiat jest w stanie wyodrębnić wydatki ponoszone w ramach Projektu, które są związane ściśle i wyłącznie z modułem e-Usługi.

Powiat będzie występować na fakturach jako nabywca zakupionych na potrzeby zadania towarów i usług. Nabywane towary i usługi związane z realizacją przedmiotowego zadania nie będą wykorzystywane przez Powiat do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Zadanie pn. „(…)” będzie wykorzystywane do wykonywania czynności urzędowych niepodlegających opodatkowaniu podatkiem VAT. W związku z uzyskanym dofinansowaniem i realizacją operacji efekty zrealizowanego zadania inwestycyjnego nie będą wykorzystywane przez Powiat do wykonywania czynności opodatkowanych. Powiat nie będzie uzyskiwał przychodów z tytułu realizowanego Projektu, a także nie będzie go wykorzystywał do wykonywania czynności realizowanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.

Zadanie polegające na realizacji projektu pn. ,,(…)” mieści się w zakresie realizowanych przez Powiat zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których został on powołany.

Na tle powyższego opisu sprawy Wnioskodawca powziął wątpliwości w zakresie braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją operacji pn. ,,(…)”.

Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.

W omawianej sprawie warunki uprawniające do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie są/nie będą spełnione, ponieważ – jak wynika z opisu sprawy – nabywane towary i usługi związane z realizacją przedmiotowego zadania nie będą wykorzystywane przez Powiat do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT. Tym samym, Powiat jako jednostka samorządu terytorialnego, realizując ww. projekt wykonuje/będzie wykonywała zadania własne zdefiniowane w ustawie o samorządzie powiatowym. Wobec tego, Powiat nabywając towary i usługi nie dokonuje ich zakupu w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy, zatem w tym przypadku nie działa/nie będzie działał w charakterze podatnika podatku VAT, o którym mowa w art. 15 ust. 1 ustawy.

Tym samym, Wnioskodawca nie ma/nie będzie miał – na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy – prawa do odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących zakup towarów i usług związanych z realizacją przedmiotowego projektu.

Podsumowując, Powiat nie ma na dzień sporządzenia wniosku i podpisania umowy o dofinansowanie oraz w okresie realizacji nie będzie miał prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu realizacji operacji pn. ,,(…)”.

W konsekwencji stanowisko Wnioskodawcy uznano za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy:

·stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia;

·zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2022 r. poz. 329; dalej jako „PPSA”.

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.).