Temat interpretacji
Brak obowiązku stosowania kodu GTU_13
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 13 § 2a pkt 1, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2021 r., poz. 1540 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 10 sierpnia 2021 r. (data wpływu – 10 sierpnia 2021 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku zastosowania oznaczenia GTU 13 do usług magazynowania stanowiących element usługi obsługi przesyłek – jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 10 sierpnia 2021 r. wpłynął do Organu wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie obowiązku zastosowania oznaczenia GTU 13 do usług magazynowania stanowiących element usługi obsługi przesyłek.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:
Wnioskodawca jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT. Wnioskodawca jest Spółką realizującą na rzecz swoich klientów usługi związane z obsługą handlingową i dokumentacyjną przesyłek (...). Usługi te obejmują transport ale również szereg związanych z transportem czynności, które dotyczą obsługi towarów na magazynie. Kod PKWiU usługi głównej i dominującej, o którą pyta Wnioskodawca to 52.21.1 - działalność usługowa wspomagająca transport lądowy.
W zakres usług związanych z obsługą przesyłki (handling) i jej przygotowaniem do eksportu/importu wchodzić mogą: obsługa celna i obsługa dokumentacyjna związana z odprawą celną, obsługa towarów w magazynie polegająca na załadunku, wyładunku, czy przygotowaniu przesyłek do transportu .... Odprawa celna towaru w większości przypadków jest realizowana przez podwykonawców. Usługi związane z obsługą towarów na magazynie realizowane są przez pracowników Wnioskodawcy. Wnioskodawca posiada własny magazyn […], w którym przesyłki są rozładowywane, przepakowywane lub odprawiane.
Jednym z elementów usługi obsługi przesyłek jest konieczność przechowywania przesyłki przez jakiś czas (niezbędny do zrealizowania odprawy celnej i przekazania przesyłki do transportu ...) na magazynie. Jednak co ważne - klienci decydujący się na korzystanie z usług Wnioskodawcy nie kupują u Wnioskodawcy samej usługi magazynowania. Usługa magazynowania przesyłek jest jedynie jednym z elementów usługi handlingu, czyli obsługi przesyłki w zakresie koniecznym do jej przygotowania do transportu ..., czyli rozładunku, załadunku, przepakowania, czy przeprowadzenia odprawy celnej umożliwiającej eksport towarów. Sporadycznie zdarzają się przypadki, że wykonana dla klienta usługa polega wyłącznie na magazynowaniu i jest to spowodowane tym, że przesyłka nie przechodzi odprawy celnej, a co za tym idzie - wraca do klienta. Natomiast nawet w tym przypadku głównym i decydującym celem, dla którego klienci korzystają z usług magazynowania jest obsługa przesyłki w trakcie procedury eksportu lub importu towarów, jako całość. Sama usługa magazynowania nie stanowi odrębnego świadczenia, a klienci Wnioskodawcy nie kupują u niego samej usługi magazynowania. W teorii Klient mógłby się zwrócić do Wnioskodawcy z prośbą o ofertę na realizację samych usług magazynowych (bez zamiaru eksportu lub importu towaru). Wnioskodawca nie jest jednak zainteresowany realizacją takich usług, firma bowiem prowadzi inna politykę handlową i nie przyjmuje zleceń od swoich Klientów na realizację tylko i wyłącznie usług magazynowych jeżeli klient nie ma zamiaru korzystać z innych usług Wnioskodawcy związanych z eksportem lub importem towaru.
Każda z ww. usług jest oddzielnie wyszczególniona na fakturze (lub w załączniku do faktury) po to by klient miał dokładne rozeznanie dotyczące sposobu obliczenia ceny za całość wykonanej na jego rzecz usługi. Faktury wystawiane są za okres tygodniowy. Faktura składa się z jednej lub kilku czy kilkunastu pozycji szczegółowo opisujących jakie elementy złożyły się na całość usługi. Dla przykładu klient który zleca Spółce obsługę przesyłki może otrzymać fakturę, na której widnieje: opłata spedycyjna, handling w eksporcie, transport, rozładunek, odprawa celna, rozpaletyzowanie przesyłki, przygotowanie przesyłki do kontroli bezpieczeństwa, obsługa DGR (materiałów niebezpiecznych). Wymienione usługi obsługi na magazynie, załadunku, przeładunku, przygotowania do odprawy celnej i spedycji wykonywane są samodzielnie przez Wnioskodawcę. Pozostałe, takie jak sama odprawa celna, czy transport świadczone są przez podwykonawców a nie bezpośrednio przez Wnioskodawcę. Do faktur wystawianych przez podwykonawców Wnioskodawca z reguły dolicza marżę z tytułu pośrednictwa w realizacji wymienionych wcześniej usług.
W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:
Czy opisane w pytaniu usługi magazynowanie powinny zostać oznaczone kodem GTU 13?
Zdaniem Wnioskodawcy, usługi opisane w pytaniu nie powinny być oznaczane kodem GTU 13, nawet jeżeli elementem tych usług są usługi magazynowania. Zgodnie z treścią rozporządzenia Ministra Finansów, Inwestycji i Rozwoju z dnia 15 października 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu danych zawartych w deklaracjach podatkowych i w ewidencji w zakresie podatku od towarów i usług (Dz. U. poz. 1988 z późn. zm.) - § 10 ust. 3 pkt. 2 lit. c. podatnik ma obowiązek oznaczania na fakturach kodem GTU 13 świadczenia usług transportowych i gospodarki magazynowej - Sekcja H PKWiU 2015 symbol ex 49.4, ex 52.1.
Jak zaprezentowano w części dotyczącej opisu stanu faktycznego Wnioskodawca świadczy usługi handlingu, czyli obsługi przesyłek, głównie związana z procedurą eksportu i importu tych przesyłek. Jednym z elementów tej usługi jest magazynowanie przesyłek. W zakres usług związanych z obsługą przesyłki i jej przygotowaniem do eksportu wchodzić mogą: obsługa celna i obsługa dokumentacyjna związana z odprawą celną, obsługa towarów w magazynie polegająca na załadunku, wyładunku, czy przygotowaniu przesyłek do transportu ... . Odprawa celna towaru w większości przypadków jest realizowana przez podwykonawców. Wnioskodawca natomiast posiada własny magazyn na ..., w którym przesyłki są rozładowywane, przepakowywane lub odprawiane, w związku z tym ta część usługi, która polega na magazynowaniu jest wykonywana bezpośrednio przez pracowników Wnioskodawcy. Usługa magazynowania jest konieczna dla realizacji pozostałych usług jako całości - istnieje bowiem konieczność przechowywania przesyłki przez jakiś czas (niezbędny do zrealizowania odprawy celnej i przekazania przesyłki do transportu ...) na magazynie. Jednak co ważne - klienci decydujący się na korzystanie z usług Wnioskodawcy nie kupują u Wnioskodawcy samej usługi magazynowania. Usługa magazynowania przesyłek jest jedynie jednym z elementów usługi handlingu, czyli obsługi przesyłki w zakresie koniecznym do jej przygotowania do transportu ..., czyli rozładunku, załadunku, przepakowania, czy przeprowadzenia odprawy celnej umożliwiającej eksport towarów.
W związku z powyższym zdaniem Wnioskodawcy, ze względu na fakt, że świadczeniem głównym w przypadku opisanej w pkt 74 usługi jest hadling, czyli obsługa przesyłki, jako całość na którą składają się ww. elementy, to w ocenie Wnioskodawcy nie ma on obowiązku oznaczania na fakturach kodów GTU 13 obejmujących usługę magazynowania bowiem sama usługa magazynowania nie stanowi odrębnej usługi świadczonej dla klienta Wnioskodawcy.
Podobne stanowisko wynika z informacji Ministerstwa Finansów zaprezentowanego na stronie internetowej (https://www.podatki.gov.pl/jednolity-plik-kontrolny/jpk-vat-z-deklaracja/faq-jpk-vat-z- deklaracja/), gdzie przeczytać można, że kodu GTU_13 nie należy stosować w związku z obciążeniem nabywców towarów kosztami transportu towarów. Potwierdziło to Ministerstwo Finansów w jednej z odpowiedzi na pytania dotyczące nowego JPK_VAT (zob. https: //www.podatki.gov.pl/jednolity-plik-kontrolny/jpk-vat-z-deklaracja/faq-jpk-vat-z-deklaracja/) stwierdzając, że „w przedstawionej sytuacji podatnik nie świadczy odrębnej usługi transportu towarów tylko dostawę towarów, a usługa transportu towarów jest dodatkowym kosztem tej dostawy, dlatego w tym przypadku oznaczenie GTU_13 nie ma zastosowania”.
W przedmiotowej sprawie ma miejsce podobna sytuacja, tyle, że dotyczy ona usług handlingu, jako usług podstawowych. Wnioskodawca nie realizuje na rzecz swoich klientów wyłącznie usług magazynowania. Usługi magazynowania są jedynie elementem całości usługi, której celem jest obsługa przesyłki w eksporcie/imporcie, czyli handling. Klient nie dokonuje u Wnioskodawcy zakupu samej usługi magazynowania, odrębnie od pozostałej części usług. Powyższe w ocenie Wnioskodawcy oznacza, że faktura na której znajduje się usługa magazynowania nie powinna zostać oznaczona kodem GTU 13.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.
Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r., poz. 685, ze zm.), zwanej dalej „ustawą”, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.
Jak stanowi art. 7 ust. 1 ustawy, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).
Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności – art. 15 ust. 1 ustawy.
Działalność gospodarcza – stosownie do art. 15 ust. 2 ustawy – obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Zgodnie z art. 99 ust. 1 ustawy podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani składać w urzędzie skarbowym deklaracje podatkowe za okresy miesięczne w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po każdym kolejnym miesiącu, z zastrzeżeniem ust. 2-10, art. 130c, art. 133 i art. 138g ust. 2.
Deklaracje podatkowe, o których mowa w ust. 1-3, zawierają dane niezbędne do rozliczenia podatku, obliczenia jego wysokości, w tym wysokości podstawy opodatkowania, podatku należnego i podatku naliczonego, a także dane dotyczące podatnika – art. 99 ust. 7c ustawy.
Według art. 99 ust. 11b ustawy, deklaracje, o których mowa w ust. 1-3, 3c-6, 8-9 i 11a, składa się wyłącznie za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Na podstawie art. 99 ust. 11c ustawy, deklaracje podatkowe, o których mowa w ust. 1-3, są składane zgodnie z wzorem dokumentu elektronicznego w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 346, 568, 695, 1517 i 2320), który obejmuje deklarację i ewidencję, o której mowa w art. 109 ust. 3. Dokument elektroniczny, o którym mowa w zdaniu pierwszym, jest przesyłany w sposób określony w przepisach wydanych na podstawie art. 193a § 3 Ordynacji podatkowej i zgodnie z wymaganiami określonymi w tych przepisach.
Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowy zakres danych, o których mowa w ust. 7c, wraz z objaśnieniami co do sposobu wypełniania i miejsca składania deklaracji podatkowych, o których mowa w ust. 1-3, oraz niezbędnymi pouczeniami, uwzględniając konieczność prawidłowego rozliczenia podatku oraz kontroli tego obowiązku przez organ podatkowy – art. 99 ust. 13b ustawy.
Natomiast zgodnie z art. 109 ust. 3 ustawy, podatnicy, z wyjątkiem podatników wykonujących wyłącznie czynności zwolnione od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 lub przepisów wydanych na podstawie art. 82 ust. 3 oraz podatników, u których sprzedaż jest zwolniona od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 lub 9, są obowiązani prowadzić ewidencję zawierającą dane pozwalające na prawidłowe rozliczenie podatku i sporządzenie informacji podsumowującej, w szczególności dane dotyczące:
1)rodzaju sprzedaży i podstawy opodatkowania, wysokości kwoty podatku należnego, w tym korekty podatku należnego, z podziałem na stawki podatku;
2)kwoty podatku naliczonego obniżającego kwotę podatku należnego, w tym korekty podatku naliczonego;
3)kontrahentów;
4)dowodów sprzedaży i zakupów.
W myśl art. 109 ust. 3b ustawy, podatnicy, o których mowa w art. 99 ust. 1, są obowiązani przesyłać, na zasadach określonych w art. 99 ust. 11c, za każdy miesiąc do urzędu skarbowego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, ewidencję, o której mowa w ust. 3, łącznie z deklaracją podatkową, w terminie do złożenia tej deklaracji.
Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowy zakres danych, o których mowa w ust. 3, oraz sposób wykazywania danych w ewidencji przesyłanej zgodnie z ust. 3b i 3c, uwzględniając konieczność zapewnienia prawidłowości rozliczeń podatników oraz kontroli obowiązków podatników przez organ podatkowy, identyfikowania obszarów, w których występują nadużycia w podatku lub narażonych na te nadużycia, oraz możliwości techniczno-organizacyjne prowadzenia przez podatników ewidencji – art. 109 ust. 14 ustawy.
Na podstawie art. 99 ust. 13b oraz art. 109 ust. 14 ustawy, 15 października 2019 r. Minister Finansów, Inwestycji i Rozwoju wydał rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych zawartych w deklaracjach podatkowych i w ewidencji w zakresie podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2019 r., poz. 1988, z późn. zm.), którego przepisy weszły w życie z dniem 1 października 2020 r.
Zgodnie z § 10 ust. 3 pkt 2 lit. c ww. rozporządzenia w brzmieniu obowiązującym do 30 czerwca 2021 r. poza danymi, o których mowa w ust. 1 i 2, ewidencja zawiera następujące oznaczenia dotyczące świadczenia usług: transportowych i gospodarki magazynowej (PKWiU symbol 49.4, 52.1) – oznaczenie „GTU_13”.
Z treści wniosku wynika, że Wnioskodawca, będący czynnym podatnikiem podatku VAT, jest Spółką realizującą na rzecz swoich klientów usługi związane z obsługą handlingową i dokumentacyjną przesyłek ... . Usługi te obejmują transport ale również szereg związanych z transportem czynności, które dotyczą obsługi towarów na magazynie. Kod PKWiU usługi głównej i dominującej, o którą pyta Wnioskodawca to 52.21.1 – działalność usługowa wspomagająca transport lądowy. W zakres usług związanych z obsługą przesyłki (handling) i jej przygotowaniem do eksportu/importu wchodzić mogą: obsługa celna i obsługa dokumentacyjna związana z odprawą celną, obsługa towarów w magazynie polegająca na załadunku, wyładunku, czy przygotowaniu przesyłek do transportu .... Odprawa celna towaru w większości przypadków jest realizowana przez podwykonawców. Usługi związane z obsługą towarów na magazynie realizowane są przez pracowników Wnioskodawcy, Wnioskodawca posiada własny magazyn […], w którym przesyłki są rozładowywane, przepakowywane lub odprawiane. Jednym z elementów usługi obsługi przesyłek jest konieczność przechowywania przesyłki przez jakiś czas (niezbędny do zrealizowania odprawy celnej i przekazania przesyłki ...) na magazynie. Klienci Wnioskodawcy, nie kupują u Wnioskodawcy samej usługi magazynowania. Usługa magazynowania przesyłek jest jedynie jednym z elementów usługi handlingu, czyli obsługi przesyłki w zakresie koniecznym do jej przygotowania do transportu ..., czyli rozładunku załadunku, przepakowania, czy przeprowadzenia odprawy celenej umożliwiającej eksport towarów. Sporadycznie zdarzają się przypadki, że wykonana dla klienta usługa polega wyłącznie na magazynowaniu i jest to spowodowane tym, że przesyłka nie przechodzi odprawy celnej, a co za tym idzie - wraca do klienta. Natomiast nawet w tym przypadku głównym i decydującym celem, dla którego klienci korzystają z usług magazynowania jest obsługa przesyłki w trakcie procedury eksportu lub importu towarów, jako całość. Sama usługa magazynowania nie stanowi odrębnego świadczenia, a klienci Wnioskodawcy nie kupują u niego samej usługi magazynowania. W teorii Klient mógłby się zwrócić do Wnioskodawcy z prośbą o ofertę na realizację samych usług magazynowych (bez zamiaru eksportu lub importu towaru). Wnioskodawca nie jest jednak zainteresowany realizacją takich usług, firma bowiem prowadzi inną politykę handlową i nie przyjmuje zleceń od swoich Klientów na realizację tylko i wyłącznie usług magazynowych jeżeli klient nie ma zamiaru korzystać z innych usług Wnioskodawcy związanych z eksportem lub importem towaru.
Każda z ww. usług jest oddzielnie wyszczególniona na fakturze (lub w załączniku do faktury) po to by klient miał dokładne rozeznanie dotyczące sposobu obliczenia ceny za całość wykonanej na jego rzecz usługi. Faktury wystawiane są za okres tygodniowy. Faktura składa się z jednej lub kilku czy kilkunastu pozycji szczegółowo opisujących jakie elementy złożyły się na całość usługi. Dla przykładu klient który zleca Spółce obsługę przesyłki może otrzymać fakturę, na której widnieje: opłata spedycyjna, handling w eksporcie, transport, rozładunek, odprawa celna, rozpaletyzowanie przesyłki, przygotowanie przesyłki do kontroli bezpieczeństwa, obsługa DGR (materiałów niebezpiecznych). Wymienione usługi obsługi na magazynie, załadunku, przeładunku, przygotowania do odprawy celnej i spedycji wykonywane są samodzielnie przez Wnioskodawcę. Pozostałe, takie jak sama odprawa celna, czy transport świadczone są przez podwykonawców a nie bezpośrednio przez Wnioskodawcę. Do faktur wystawianych przez podwykonawców Wnioskodawca z reguły dolicza marżę z tytułu pośrednictwa w realizacji wymienionych wcześniej usług.
Odnosząc się zatem do wątpliwości Wnioskodawcy należy wskazać, że obowiązek oznaczenia w ewidencji świadczenia usług należących do grupy „GTU_13” dotyczy wyłącznie świadczenia konkretnych usług stanowiących samoistne (odrębne) świadczenie. Zatem skoro czynności magazynowania wykonywane przez Wnioskodawcę – jak sam, w stanie faktycznym, wskazał Wnioskodawca – wchodzą w skład głównej i dominującej usługi obsługi przesyłek (handlingu), to tym samym ww. element składowy (tj. usługi magazynowania) nie powinien być oznaczony odrębnie od usługi głównej.
Jak podał Wnioskodawca PKWiU dla usługi głównej, w skład której wchodzą m.in. usługi magazynowania, to 52.21.1. Wskazać należy, że zgodnie z ww. § 10 ust. 3 pkt 2 lit. c) ww. rozporządzenia w ewidencji oznaczenie GTU_13 odnosi się do świadczenia usług transportowych i gospodarki magazynowej (PKWiU 49.4, 52.1).
W konsekwencji, Wnioskodawca nie jest zobowiązany w prowadzonej ewidencji dla celów podatku od towarów i usług do zastosowania oznaczenia GTU_13 do usług magazynowania stanowiących element kompleksowej usługi obsługi przesyłek.
Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionych we wniosku i stanu prawnego obowiązującego w dniu zaistnienia zdarzenia.
Zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu sprawy. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.
Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).
Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy – Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w […] za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.). Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.
Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.