Uprawnienie do wykazania na jednej fakturze VAT sumy wartości netto, z podziałem na sprzedaż objętą różnymi stawkami podatku. - Interpretacja - 0114-KDIP4-3.4012.538.2020.1.DS

ShutterStock
Interpretacja indywidualna z dnia 29.12.2020, sygn. 0114-KDIP4-3.4012.538.2020.1.DS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej

Temat interpretacji

Uprawnienie do wykazania na jednej fakturze VAT sumy wartości netto, z podziałem na sprzedaż objętą różnymi stawkami podatku.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 29 września 2020 r. (data wpływu 30 września 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uprawnienia do wykazania na jednej fakturze VAT sumy wartości netto, z podziałem na sprzedaż objętą różnymi stawkami podatku (pytanie oznaczone we wniosku nr 2) jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 września 2020 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uprawnienia do wykazania na jednej fakturze VAT sumy wartości netto, z podziałem na sprzedaż objętą różnymi stawkami podatku (pytanie oznaczone we wniosku nr 2).

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca jest polskim rezydentem podatkowym, podlegającym w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu. Wnioskodawca świadczy m.in. usługi z zakresu instalacji ogniw i paneli fotowoltaicznych oraz serwisowania systemów fotowoltaiki. Usługobiorcami Wnioskodawcy są zarówno osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, jak również osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej (dalej jako: Usługobiorcy).

Wnioskodawca w ramach świadczonych usług wykonuje między innymi instalacje paneli fotowoltaicznych, które są częściowo funkcjonalnie związane z obiektami zaliczanymi do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym, a w pozostałej części zasilają w energię elektryczną budynki użytkowe (np. garaże). Zatem Wnioskodawca instaluje panele fotowoltaiczne, które częściowo zasilają w energię elektryczną obiekty zaliczane do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym oraz inne budynki użytkowe. Powyższa okoliczność jest każdorazowo ściśle określona w umowie, a Wnioskodawca odbiera oświadczenie od Usługobiorców, w którym odbiorca usługi potwierdza, iż instalacja paneli fotowoltaicznych będąca przedmiotem umowy jest w całości, bądź w części (w tym przypadku Usługobiorca określa w jakiej części), lub nie jest funkcjonalnie związana z obiektem budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym.

Na podstawie określonego przedmiotu umowy oraz oświadczenia odebranego od Usługobiorcy, Wnioskodawca stosuje właściwą stawkę podatku VAT z tytułu świadczonych usług montażu paneli fotowoltaicznych. Wnioskodawca stosuje stawkę 8% VAT w przypadku montażu paneli fotowoltaicznych, które są funkcjonalnie związane z obiektami budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym, o których mowa w treści art. 41 ust. 12a ustawy o VAT, z zastrzeżeniem art. 41 ust. 12b ustawy o VAT. Natomiast w części w jakiej panele fotowoltaiczne zaopatrują w energię inne obiekty niż opisane powyżej, Wnioskodawca stosuje stawkę podstawową tj. 23% podatku VAT.

Niemniej jednak, jak zostało to opisane powyżej, Wnioskodawca świadczy usługi instalacji ogniw i paneli fotowoltaicznych zarówno na rzecz osób fizycznych prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, jak również na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej. W związku z powyższym, jeżeli osoba fizyczna prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą w lokalu bądź budynku mieszkalnym zaliczonym do budownictwa na cele społeczne, wówczas energia elektryczna wytwarzana przez panele fotowoltaiczne, funkcjonalnie związane z lokalem/budynkiem mieszkalnym, jest wykorzystywana nie tylko na cele mieszkalne ale również do prowadzenia działalności gospodarczej przez ww. odbiorców usług. Zatem Wnioskodawca dokonuje również instalacji paneli fotowoltaicznych, które są funkcjonalnie związane z obiektem budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym, natomiast energia elektryczna wytwarzana przez te panele może być wykorzystywana nie tylko w celach mieszkalnych ale również do prowadzenia działalności gospodarczej w lokalu/budynku mieszkalnym Usługobiorcy.

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie

(oznaczone we wniosku nr 2):

Czy Wnioskodawca jest uprawniony do wykazania na jednej fakturze VAT sumy wartości sprzedaży netto, z podziałem na sprzedaż objętą poszczególnymi stawkami VAT tj. 8% i 23%, jeżeli w ramach usługi świadczonej na rzecz jednego Usługobiorcy, Wnioskodawca wykonuje instalację paneli fotowoltaicznych, która jest częściowo funkcjonalnie związana z obiektami budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym, zaś w pozostałej części zasila w energię elektryczną budynki użytkowe nieobjęte społecznym programem mieszkaniowym?

Zdaniem Wnioskodawcy, jest on uprawniony do wykazania na jednej fakturze VAT sumy wartości sprzedaży netto, z podziałem na sprzedaż objętą poszczególnymi stawkami VAT tj. 8% i 23%, jeżeli w ramach świadczonych usług na rzecz jednego Usługobiorcy, Wnioskodawca wykonuje instalację paneli fotowoltaicznych, która jest częściowo funkcjonalnie związana z obiektami budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym, zaś w pozostałej części zasila w energię elektryczną inne budynki użytkowe nieobjęte społecznym programem mieszkaniowym.

Jak wynika z treści przepisów przywołanych w uzasadnieniu stanowiska Wnioskodawcy do pytania nr 1, podstawową stawką podatku VAT, jest stawka 23%, od której ustawa przewiduje wyjątki. Należy podkreślić, iż stosowanie obniżonych stawek podatku lub zwolnień od podatku ma charakter wyjątkowy i nie podlega zarówno wykładni rozszerzającej, jak i zawężającej. Zatem Wnioskodawca jest uprawniony do zastosowania stawki preferencji jedynie, gdy charakter czynności świadczonych przez niego w sposób jednoznaczny i nie budzący wątpliwości wyczerpuje znamiona ujęte w treści przepisu statuującego jego prawo do zastosowania stawki obniżonej czy zwolnienia od podatku od towarów i usług, zgodnie z literalną wykładnią tego przepisu.

Zgodnie z treścią przepisu art. 41 ust. 12 pkt 1) ustawy o VAT stawkę podatku, o której mowa w ust. 2 (tj. 8%) stosuje się do dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji, przebudowy lub robót konserwacyjnych dotyczących obiektów budowlanych lub ich części zaliczonych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym.

Jak wynika z opisu stanu faktycznego, Wnioskodawca w ramach świadczonych usług wykonuje między innymi instalacje paneli fotowoltaicznych, które są częściowo funkcjonalnie związane z obiektami zaliczanymi do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym, a w pozostałej części zasilają w energię elektryczną budynki użytkowe (np. garaże). Zatem Wnioskodawca instaluje panele fotowoltaiczne, które częściowo zasilają w energię elektryczną obiekty zaliczane do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym oraz inne budynki użytkowe. Powyższa okoliczność jest każdorazowo ściśle określona w umowie, a Wnioskodawca odbiera oświadczenie od Usługobiorców, w którym odbiorca usługi potwierdza, iż instalacja paneli fotowoltaicznych będąca przedmiotem umowy jest w całości, bądź w części (w tym przypadku Usługobiorca określa w jakiej części), lub nie jest funkcjonalnie związana z obiektem budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym.

W związku z powyższym, jeżeli usługa jest świadczona na rzecz jednego odbiorcy, a instalacja paneli fotowoltaicznych jest częściowo związana funkcjonalnie z lokalem/budynkiem mieszkalnym będącym obiektem zaliczanym do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym, to w takiej części usługa jest opodatkowana stawką 8% VAT, zaś w części w jakiej instalacja paneli nie jest związana funkcjonalnie z ww. lokalem/budynkiem mieszkalnym, tj. nie zasila w energię lokalu/budynku mieszkalnego, to w takiej części usługa podlega opodatkowaniu stawką 23% VAT. Zatem, w ocenie Wnioskodawcy usługa powinna zostać udokumentowana jedną fakturą, na której zostanie wykazana suma wartości netto sprzedaży z podziałem na sprzedaż objętą poszczególnymi stawkami podatku tj. 23% i 8%. Wówczas na fakturze powinny zostać ujęte dwie pozycje - montaż instalacji fotowoltaicznej na obiektach budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym (stawka VAT 8%), oraz montaż instalacji niezwiązanej funkcjonalnie z obiektami budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym (stawka VAT 23%).

Powyższe wynika m.in. z treści przepisu art. 106e ust. 1 pkt 13) ustawy o VAT, zgodnie z którym faktura powinna zawierać sumę wartości sprzedaży netto, z podziałem na sprzedaż objętą poszczególnymi stawkami podatku i sprzedaż zwolnioną od podatku.

Stanowisko Wnioskodawcy znajduje potwierdzenie również w treści Komentarza do ustawy o VAT autorstwa Adama Bartosiewicza wyd. XIV, z którego wynika, iż:

(...) na fakturze powinno się znaleźć określenie sumy wartości sprzedaży netto, z podziałem na sprzedaż objętą poszczególnymi stawkami podatku i sprzedaż zwolnioną od podatku.

Należy więc odrębnie określić wartość netto sprzedaży:

  1. opodatkowanej stawką podstawową (aktualnie 23%);
  2. opodatkowanej pierwszą stawką obniżoną (aktualnie 8%);
  3. opodatkowanej drugą stawką obniżoną (5%);
  4. opodatkowanej stawką 0% VAT;
  5. zwolnionej z podatku.

Mając na uwadze powyższe, należy uznać iż stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 2 jest prawidłowe.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zgodnie art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r. poz. 106 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą o VAT, opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 2 pkt 6 ustawy o VAT, przez towary rozumie się rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Sprzedażą w rozumieniu art. 2 pkt 22 ustawy jest odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Stosownie do art. 7 ust. 1 ustawy o VAT, przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel ().

Natomiast stosownie do treści art. 8 ust. 1 ustawy, przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 ().

Art. 2 pkt 31 ustawy stanowi, że ilekroć w przepisach ustawy jest mowa o fakturze rozumie się przez to dokument w formie papierowej lub w formie elektronicznej zawierający dane wymagane ustawą i przepisami wydanymi na jej podstawie.

Stosownie do art. 106b ust. 1 ustawy podatnik jest obowiązany wystawić fakturę dokumentującą:

  1. sprzedaż, a także dostawę towarów i świadczenie usług, o których mowa w art. 106a pkt 2, dokonywane przez niego na rzecz innego podatnika podatku, podatku od wartości dodanej lub podatku o podobnym charakterze lub na rzecz osoby prawnej niebędącej podatnikiem;
  2. sprzedaż wysyłkową z terytorium kraju i sprzedaż wysyłkową na terytorium kraju na rzecz podmiotu innego niż wskazany w pkt 1;
  3. wewnątrzwspólnotową dostawę towarów na rzecz podmiotu innego niż wskazany w pkt 1;
  4. otrzymanie przez niego całości lub części zapłaty przed dokonaniem czynności, o których mowa w pkt 1 i 2, z wyjątkiem przypadku, gdy zapłata dotyczy wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów lub czynności, dla których obowiązek podatkowy powstaje zgodnie z art. 19a ust. 5 pkt 4.

Według art. 106b ust. 3 ustawy, na żądanie nabywcy towaru lub usługi podatnik jest obowiązany wystawić fakturę dokumentującą:

  1. czynności, o których mowa w ust. 1 pkt 1, z wyjątkiem czynności, o których mowa w art. 19a ust. 5 pkt 4, oraz otrzymanie całości lub części zapłaty przed wykonaniem tych czynności, z wyjątkiem przypadku, gdy zapłata dotyczy wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów - jeżeli obowiązek wystawienia faktury nie wynika z ust. 1,
  2. sprzedaż zwolnioną, o której mowa w ust. 2, z zastrzeżeniem art. 117 pkt 1 i art. 118

-jeżeli żądanie jej wystawienia zostało zgłoszone w terminie 3 miesięcy, licząc od końca miesiąca, w którym dostarczono towar lub wykonano usługę bądź otrzymano całość lub część zapłaty.

W myśl art. 106e ust. 1 ustawy faktura powinna zawierać m.in:

  1. datę wystawienia;
  2. kolejny numer nadany w ramach jednej lub więcej serii, który w sposób jednoznaczny identyfikuje fakturę;
  3. imiona i nazwiska lub nazwy podatnika i nabywcy towarów lub usług oraz ich adresy;
  4. numer, za pomocą którego podatnik jest zidentyfikowany na potrzeby podatku, z zastrzeżeniem pkt 24 lit. a;
  5. numer, za pomocą którego nabywca towarów lub usług jest zidentyfikowany na potrzeby podatku lub podatku od wartości dodanej, pod którym otrzymał on towary lub usługi, z zastrzeżeniem pkt 24 lit. b;
  6. datę dokonania lub zakończenia dostawy towarów lub wykonania usługi lub datę otrzymania zapłaty, o której mowa w art. 106b ust. 1 pkt 4, o ile taka data jest określona i różni się od daty wystawienia faktury;
  7. nazwę (rodzaj) towaru lub usługi;
  8. miarę i ilość (liczbę) dostarczonych towarów lub zakres wykonanych usług;
  9. cenę jednostkową towaru lub usługi bez kwoty podatku (cenę jednostkową netto);
  10. kwoty wszelkich opustów lub obniżek cen, w tym w formie rabatu z tytułu wcześniejszej zapłaty, o ile nie zostały one uwzględnione w cenie jednostkowej netto;
  11. wartość dostarczonych towarów lub wykonanych usług, objętych transakcją, bez kwoty podatku (wartość sprzedaży netto);
  12. stawkę podatku;
  13. sumę wartości sprzedaży netto, z podziałem na sprzedaż objętą poszczególnymi stawkami podatku i sprzedaż zwolnioną od podatku;
  14. kwotę podatku od sumy wartości sprzedaży netto, z podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku;
  15. kwotę należności ogółem.

Jak wynika z przedstawionego opisu stanu faktycznego, Wnioskodawca świadczy między innymi usługi instalacji ogniw i paneli fotowoltaicznych oraz serwisowania systemów fotowoltaiki. W ramach świadczonych usług wykonuje między innymi instalacje paneli fotowoltaicznych, które są częściowo funkcjonalnie związane z obiektami zaliczanymi do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym, a w pozostałej części zasilają w energię elektryczną budynki użytkowe (np. garaże). Powyższe działania są każdorazowo ściśle określone w umowie, a Wnioskodawca odbiera oświadczenie od Usługobiorców, w którym odbiorca usługi potwierdza, że instalacja paneli fotowoltaicznych będąca przedmiotem umowy jest w całości, bądź w części (to Usługobiorca określa w jakiej części), lub nie jest funkcjonalnie związana z obiektem budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym. Na podstawie określonego przedmiotu umowy oraz oświadczenia odebranego od Usługobiorcy, Wnioskodawca stosuje właściwą stawkę podatku VAT z tytułu świadczonych usług montażu paneli fotowoltaicznych. Wnioskodawca stosuje stawkę 8% VAT w przypadku montażu paneli fotowoltaicznych, które są funkcjonalnie związane z obiektami budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym, o których mowa w treści art. 41 ust. 12a ustawy o VAT, z zastrzeżeniem art. 41 ust. 12b ustawy o VAT. Natomiast w części w jakiej panele fotowoltaiczne zaopatrują w energię inne obiekty niż opisane powyżej, Wnioskodawca stosuje stawkę podstawową tj. 23% podatku VAT.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą kwestii, uprawnienia do wykazania na jednej fakturze VAT sumy wartości sprzedaży netto, z podziałem na sprzedaż objętą poszczególnymi stawkami VAT, tj. 8% i 23% w sytuacji, gdy w ramach usługi świadczonej na rzecz jednego Usługobiorcy, Wnioskodawca wykonuje instalację paneli fotowoltaicznych, która jest częściowo funkcjonalnie związana z obiektami budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym, zaś w pozostałej części zasila w energię elektryczną budynki użytkowe nieobjęte społecznym programem mieszkaniowym.

Odnosząc się do kwestii prawidłowego wystawiania faktur należy wskazać, że przepisy zobowiązują podatnika do wystawienia faktury dokumentującej sprzedaż. Wystawiona faktura powinna zawierać niezbędne elementy określone w przepisach ustawy w tym m.in.: nazwę towaru lub usługi, miarę i ilość dostarczonych towarów lub zakres wykonanych usług, cenę jednostkową towaru lub wykonanych usług, stawkę podatku, sumę wartości sprzedaży netto z podziałem na sprzedaż objętą poszczególnymi stawkami podatku.

Jak wynika ze wskazanych przepisów, fakturę wystawia sprzedawca będący podatnikiem podatku od towarów i usług, w celu udokumentowania dostawy towarów lub wykonania usług. Faktura jest dokumentem o charakterze sformalizowanym (potwierdzającym zaistnienie zdarzenia gospodarczego), który powinien spełniać szereg wymogów przewidzianych przepisami prawa. Prawidłowość materialnoprawna faktury VAT zachodzi wówczas, jeżeli odzwierciedla ona prawdziwe zdarzenie gospodarcze, czyli w istocie stwierdza fakt dostawy towarów lub wykonania usługi. Wystawienie faktury należy rozumieć, jako sporządzenie dokumentu oraz jego przekazanie innemu podmiotowi (nabywcy), a przez to wprowadzenie faktury do obrotu prawnego.

Odnosząc się do powyższego należy wskazać, że zgodnie z powołanym przepisem art. 106e ust. 1 pkt 12 ustawy, faktura powinna zawierać m.in. określenie właściwej dla przedmiotu transakcji stawki podatku, a także w myśl pkt 13 - sumę wartości sprzedaży netto, z podziałem na sprzedaż objętą poszczególnymi stawkami podatku i sprzedaż zwolnioną od podatku. Zatem, skoro jak wynika z przedstawionego opisu sprawy, Wnioskodawca dokonuje świadczenia usług na rzecz jednego podmiotu w ramach jednej transakcji, które to świadczenie opodatkowane jest różnymi stawkami podatku VAT i sprzedaż tę dokumentuje poprzez wystawienie faktury, jest zobowiązany do wykazania na niej usług opodatkowanych właściwymi stawkami podatku VAT.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należało uznać za prawidłowe.

Niniejsza interpretacja indywidualna dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie pytania nr 2 odnośnie uprawnienia do wykazania na jednej fakturze VAT sumy wartości netto, z podziałem na sprzedaż objętą stawką 8% i 23%. Natomiast w zakresie pytania nr 1 w przedmiocie zastosowania właściwej stawki podatku VAT dla instalacji paneli fotowoltaicznych wykorzystywanych na cele mieszkaniowe oraz do prowadzenia działalności gospodarczej zostało wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Ponadto należy wskazać, że zakres jakiego ma dotyczyć interpretacja, wyznacza Wnioskodawca w formułowanym we wniosku pytaniu nr 2. Z uwagi na powyższe niniejsza interpretacja została wydana na podstawie opisu stanu faktycznego przedstawionego we wniosku i ściśle w zakresie wyznaczonym pytaniem Wnioskodawcy tj. w zakresie uprawnienia do wykazania na jednej fakturze VAT sumy wartości netto, z podziałem na sprzedaż objętą stawką 8% i 23%. Interpretacja nie rozstrzyga w zakresie tych okoliczności faktycznych, do których nie odnosi się pytanie Wnioskodawcy. Informacje w powyższym zakresie potraktowano jako element przedstawionego we wniosku opisu sprawy, bez dokonywania oceny jego prawidłowości.

Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2018 r., poz. 2193 z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (), za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2019 r., poz. 2325 z późn. zm.) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy).

Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP. W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Stanowisko

prawidłowe

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej