Opodatkowanie sprzedaży biletów wstępu na charytatywny mecz. - Interpretacja - 0111-KDIB3-1.4012.766.2022.2.AMA

ShutterStock
Interpretacja indywidualna z dnia 13 stycznia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-1.4012.766.2022.2.AMA

Temat interpretacji

Opodatkowanie sprzedaży biletów wstępu na charytatywny mecz.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług w zakresie pytania nr 1 jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

3 października 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 29 września 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy m.in. braku obowiązku doliczenia przez Fundację podatku VAT do sprzedawanych biletów wstępu na imprezę charytatywną.

Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 22 grudnia 2022 r. (data wpływu: 28 grudnia 2022 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Wnioskodawca jest fundacją, której celem jest otoczenie opieką tych, którzy jej najbardziej potrzebują. Działania fundacji skupiają się na najmłodszych, znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej lub życiowej, walczących z chorobą lub niepełnosprawnością. Fundacja pomaga poprzez organizowanie różnego rodzaju akcji dobroczynnych, sportowych, eventów oraz innych ciekawych projektów. Wszystkie środki pozyskane przez Fundację są wykorzystywane na niesienie pomocy potrzebującym. Fundacja nie zatrudnia pracowników, wszystkie projekty wykonywane są w ramach wolontariatu przez członków Zarządu oraz wolontariuszy. Ciężar kosztów administracyjnych związanych z funkcjonowaniem Fundacji ponoszą założyciele. Fundacja nie jest zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług, jest organizacją pożytku publicznego.

W ramach działalności Fundacja organizuje mecz charytatywny (...), z której to imprezy dochód w całości zostanie przeznaczony na leczenie małoletniego podopiecznego Fundacji. Uczestnictwo w meczu charytatywnym wymagało zakupu biletu wstępu, które to bilety były dystrybuowane przez podmiot zewnętrzny zajmujący się działalnością gospodarczą polegającą na dystrybucji biletów przy użyciu własnych kanałów dystrybucji. Fundacja zawarła z podmiotem dystrybuującym bilety stosowną umowę współpracy.

Nabywcami biletów są osoby wymienione w art. 111 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług tj. osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej.

Sprzedaż biletów następuje przed datą odbycia imprezy lub w dacie jej przeprowadzenia.

Fundacja nie jest zarejestrowana jako podatnik podatku od towarów i usługi spełnia przesłanki zwolnienia podmiotowego określone w art. 113 ustawy o podatku od towarów i usług.

W uzupełnieniu wniosku w piśmie z z 22 grudnia 2022 r. (data wpływu: 28 grudnia 2022 r.) wskazali Państwo, że:

Fundacja w związku ze sprzedażą biletów na imprezę charytatywną nie przekroczy wartości sprzedaży w kwocie 200.000 zł uprawniającą do korzystania ze zwolnienia podmiotowego w podatku od towarów i usług.

Fundacja nie dokonuje dostaw oraz nie świadczy usług wymienionych w art. 13 ust. 13 ustawy o VAT wyłączających prawo do zwolnienia podmiotowego z tego podatku.

Przedmiotem umowy z podmiotem pośredniczącym jest:

- dystrybucja biletów prowadzona przez podmiot pośredniczący przy użyciu systemu pośrednika,

- umożliwienie kontroli biletów - poprzez udostępnienie zamawiającej Fundacji technicznej możliwości prowadzenia elektronicznej kontroli biletów w miejscu danej imprezy.

Podmiotowi pośredniczącemu z tytułu dystrybucji biletów przysługuje wynagrodzenie w formie prowizji od każdego sprzedanego biletu.

Postanowienia umowy stanową, że Fundacja przekazuje podmiotowi pośredniczącemu bilety do sprzedaży oraz upoważnia pośrednika do wystawiania faktur VAT dla nabywców zgodnie z dokonanymi wpłatami. Numeracja tych faktur musi być unikalna i nie może kolidować z numeracją faktur VAT wystawianych przez Fundację, zatem podmiot pośredniczący dokonuje sprzedaży w imieniu i na rzecz Fundacji.

Istotnym wskazaniem jest, że według umowy rozliczenie współpracy odbywa się w ten sposób, że Fundacja wystawi podmiotowi pośredniczącemu fakturę VAT za sprzedane bilety na koniec każdego miesiąca kalendarzowego prowadzenia sprzedaży na imprezę, zgodnie z informacją przekazaną przez podmiot pośredniczący, z kolei podmiot pośredniczący wystawi Fundacji faktury VAT z tytułu prowizji. Bilety niesprzedane zostaną zwrócone Fundacji po zamknięciu i rozliczeniu sprzedaży. Umowa nie zawiera postanowień dotyczących odrębnego rozliczenia (refakturowania) sprzedaży biletów przez podmiot pośredniczący.

Pytanie (oznaczenie jak we wniosku)

Czy w opisanej powyżej sytuacji:

1.  Fundacja powinna do sprzedawanych biletów wstępu na imprezę charytatywną doliczać podatek VAT?

Państwa stanowisko w sprawie (ostatecznie sformułowane w piśmie z 22 grudnia 2022 r.)

Ad 1/

Fundacja ze względu na to, że nie jest zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług nie powinna do ceny biletów doliczać podatku VAT.

Konsekwencją objęcia sprzedaży podatnika zwolnieniem podmiotowym jest to. że żadne wykonywane przez niego czynności - za wyjątkiem wyłączonych ze zwolnienia - nie są opodatkowane. Podatnik taki jest ponadto zwolniony z obowiązków rejestracyjnych, a także nie składa miesięcznych bądź kwartalnych deklaracji. Zobowiązany jest jedynie do prowadzenia uproszczonej ewidencji sprzedaży zawierającej dane dotyczące daty oraz wartości sprzedaży.

Skutkiem braku czynności opodatkowanych wykonywanych przez niezarejestrowanego podatnika jest brak podatku naliczonego, który mógłby odliczyć nabywca towarów i usług od takiego podatnika. Działalność podatnika zwolnionego podmiotowo z podatku i niezarejestrowanego dla celów podatku VAT jest podatkowo neutralna, w związku z czym w cenie usług świadczonych przez Fundację nie powinna ona uwzględniać obciążenia ich podatkiem VAT. Powyższe stanowisko potwierdza fakt, iż Fundacja nie ma obowiązku ewidencjonować sprzedaży w sposób wymagany dla zarejestrowanych podatników podatku VAT.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku w zakresie dotyczącym pytania nr 1 jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z przepisem art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 931 ze zm.), zwanej dalej ustawą,

opodatkowaniu ww. podatkiem podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

Zgodnie z art. 2 ust. 22 ustawy,

sprzedaż to odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Stosownie do art. 7 ust. 1 ustawy,

przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).

W myśl art. 8 ust. 1 ustawy,

przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7 (...).

Pod pojęciem usługi należy rozumieć każde zachowanie, na które składać się może zarówno działanie (uczynienie, wykonanie czegoś na rzecz innej osoby), jak i zaniechanie (nieczynienie bądź też  tolerowanie). Przy ocenie charakteru świadczenia jako usługi należy mieć na względzie, że ustawa zalicza do grona usług każde świadczenie, które nie jest dostawą towarów w myśl art. 7 ustawy. Każde świadczenie niebędące dostawą towarów polegające na działaniu, zaniechaniu lub tolerowaniu czyjegoś zachowania stanowi zatem co do zasady usługę w rozumieniu ustawy, niemniej jednak muszą być przy tym spełnione następujące warunki:

-w następstwie zobowiązania, w wykonaniu którego usługa jest świadczona, nabywca jest bezpośrednim beneficjentem świadczenia,

-świadczonej usłudze odpowiada świadczenie wzajemne ze strony nabywcy (wynagrodzenie).

Należy podkreślić, że oba ww. warunki powinny być spełnione łącznie, aby określona czynność podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, jako odpłatne świadczenie usług.

Zatem, dana czynność podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług wówczas, gdy istnieje bezpośredni związek o charakterze przyczynowym pomiędzy świadczoną usługą, a otrzymanym świadczeniem wzajemnym, w ten sposób, że zapłacone kwoty stanowią rzeczywiste wynagrodzenie za wyodrębnioną usługę świadczoną w ramach stosunku prawnego lub dochodzi do wymiany świadczeń wzajemnych. Otrzymana zapłata powinna być konsekwencją wykonania świadczenia. Wynagrodzenie musi być należne za wykonanie tego świadczenia.

Należy ponadto zauważyć, że ustawodawca przewiduje zwolnienie od podatku VAT dla określonej grupy podatników. Regulacje w tym zakresie zawarte zostały w art. 113 ustawy.

Zgodnie z art. 113 ust. 1 ustawy,

zwalnia się od podatku sprzedaż dokonywaną przez podatników, u których wartość sprzedaży nie przekroczyła łącznie w poprzednim roku podatkowym kwoty 200.000 zł. Do wartości sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.

Na podstawie art. 113 ust. 2 ustawy,

do wartości sprzedaży, o której mowa w ust. 1, nie wlicza się:

1) wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz wewnątrzwspólnotowej sprzedaży towarów na odległość, która nie podlega opodatkowaniu podatkiem na terytorium kraju;

1a)  sprzedaży na odległość towarów importowanych, która nie podlega opodatkowaniu podatkiem na terytorium kraju;

2) odpłatnej dostawy towarów i odpłatnego świadczenia usług, zwolnionych od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 lub przepisów wydanych na podstawie art. 82 ust. 3, z wyjątkiem:

a) transakcji związanych z nieruchomościami,

b) usług, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 7, 12 i 38-41,

c) usług ubezpieczeniowych

– jeżeli czynności te nie mają charakteru transakcji pomocniczych;

3) odpłatnej dostawy towarów, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są zaliczane przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych podlegających amortyzacji.

Z przepisu art. 113 ust. 5 ustawy, wynika, że

jeżeli wartość sprzedaży zwolnionej od podatku na podstawie ust. 1 przekroczy kwotę, o której mowa w ust. 1, zwolnienie traci moc począwszy od czynności, którą przekroczono tę kwotę.

W myśl art. 113 ust. 11 ustawy,

podatnik, który utracił prawo do zwolnienia sprzedaży od podatku lub zrezygnował z tego zwolnienia, może, nie wcześniej niż po upływie roku, licząc od końca roku, w którym utracił prawo do zwolnienia lub zrezygnował z tego zwolnienia, ponownie skorzystać ze zwolnienia określonego w ust. 1.

Zgodnie z art. 113 ust. 13 ustawy,

zwolnień, o których mowa w ust. 1 i 9, nie stosuje się do podatników:

1)dokonujących dostaw:

a)towarów wymienionych w załączniku nr 12 do ustawy,

b)towarów opodatkowanych podatkiem akcyzowym, w rozumieniu przepisów o podatku akcyzowym, z wyjątkiem:

-energii elektrycznej (CN 2716 00 00),

-wyrobów tytoniowych,

-samochodów osobowych, innych niż wymienione w lit. e, zaliczanych przez podatnika, na podstawie przepisów o podatku dochodowym, do środków trwałych podlegających amortyzacji,

c)budynków, budowli lub ich części, w przypadkach, o których mowa w art. 43 ust. 1 pkt 10 lit. a i b,

d)terenów budowlanych,

e)nowych środków transportu,

f)następujących towarów, w związku z zawarciem umowy w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie:

-preparatów kosmetycznych i toaletowych (PKWiU 20.42.1),

-komputerów, wyrobów elektronicznych i optycznych (PKWiU 26),

-urządzeń elektrycznych (PKWiU 27),

-maszyn i urządzeń, gdzie indziej niesklasyfikowanych (PKWiU 28),

g)hurtowych i detalicznych części i akcesoriów do:

-pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli (PKWiU 45.3),

-motocykli (PKWiU ex 45.4);

2)świadczących usługi:

a)prawnicze,

b)w zakresie doradztwa, z wyjątkiem doradztwa rolniczego związanego z uprawą i hodowlą roślin oraz chowem i hodowlą zwierząt, a także związanego ze sporządzaniem planu zagospodarowania i modernizacji gospodarstwa rolnego,

c)jubilerskie,

d)ściągania długów, w tym factoringu;

3)nieposiadających siedziby działalności gospodarczej na terytorium kraju.

Natomiast zgodnie z art. 106b ust. 1 pkt 1 ustawy,

podatnik jest obowiązany wystawić fakturę dokumentującą sprzedaż, a także dostawę towarów i świadczenie usług, o których mowa w art. 106a pkt 2, dokonywane przez niego na rzecz innego podatnika podatku, podatku od wartości dodanej lub podatku o podobnym charakterze lub na rzecz osoby prawnej niebędącej podatnikiem.

Z opisu stanu faktycznego wynika, że są Państwo fundacją, której celem jest otoczenie opieką tych, którzy jej najbardziej potrzebują. Udzielają Państwo pomocy poprzez organizowanie różnego rodzaju akcji dobroczynnych, sportowych, eventów oraz innych ciekawych projektów. Wszystkie środki pozyskane przez Państwa są wykorzystywane na niesienie pomocy potrzebującym.

W ramach działalności organizują Państwo mecz charytatywny (...), z której to imprezy dochód w całości zostanie przeznaczony na leczenie małoletniego podopiecznego Fundacji. Uczestnictwo w meczu charytatywnym wymagało zakupu biletu wstępu, które to bilety były dystrybuowane przez podmiot zewnętrzny zajmujący się działalnością gospodarczą polegającą na dystrybucji biletów przy użyciu własnych kanałów dystrybucji. Zawarli Państwo z podmiotem dystrybuującym bilety stosowną umowę współpracy.

Przedmiotem umowy z podmiotem pośredniczącym jest:

-dystrybucja biletów prowadzona przez podmiot pośredniczący przy użyciu systemu pośrednika,

-umożliwienie kontroli biletów - poprzez udostępnienie zamawiającej Fundacji technicznej możliwości prowadzenia elektronicznej kontroli biletów w miejscu danej imprezy.

Podmiotowi pośredniczącemu z tytułu dystrybucji biletów przysługuje wynagrodzenie w formie prowizji od każdego sprzedanego biletu.

Postanowienia umowy stanowią, że przekazują Państwo podmiotowi pośredniczącemu bilety do sprzedaży oraz upoważniają Państwo pośrednika do wystawiania faktur VAT dla nabywców zgodnie z dokonanymi wpłatami. Numeracja tych faktur musi być unikalna i nie może kolidować z numeracją faktur VAT wystawianych przez Państwa, zatem podmiot pośredniczący dokonuje sprzedaży w Państwa imieniu i na Państwa rzecz.

Sprzedaż biletów następuje przed datą odbycia imprezy lub w dacie jej przeprowadzenia.

Nie są Państwo zarejestrowani jako podatnik podatku od towarów i usług i spełniają Państwo przesłanki zwolnienia podmiotowego określone w art. 113 ustawy o podatku od towarów i usług.

W związku ze sprzedażą biletów na imprezę charytatywną nie przekroczą Państwo wartości sprzedaży w kwocie 200.000 zł uprawniającą do korzystania ze zwolnienia podmiotowego w podatku od towarów i usług.

Nie dokonują Państwo dostaw oraz nie świadczą Państwo usług wymienionych w art. 113 ust. 13 ustawy o VAT wyłączających prawo do zwolnienia podmiotowego z tego podatku.

Państwa wątpliwości dotyczą ustalenia, czy powinni Państwo do sprzedawanych biletów wstępu na imprezę charytatywną doliczać podatek VAT.

Analiza przedstawionego opisu sprawy w świetle obowiązujących przepisów wskazuje, że skoro obecnie nie dokonują Państwo dostaw i nie świadczą Państwo usług wymienionych w art. 113 ust. 13 ustawy oraz w związku ze sprzedażą biletów na imprezę charytatywną nie przekroczą Państwo wartości sprzedaży w kwocie 200.000 zł, to w związku ze sprzedażą biletów wstępu na imprezę charytatywną, będą Państwo mogli korzystać ze zwolnienia od podatku VAT na podstawie art. 113 ust. 1 ustawy, w związku z czym nie będą Państwo zobowiązani doliczać podatku VAT do sprzedawanych biletów wstępu na imprezę charytatywną.

Zatem, oceniając Państwa stanowisko w zakresie pytania nr 1, należało uznać je za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy wyłącznie kwestii braku obowiązku doliczenia przez Fundację podatku VAT do sprzedawanych biletów wstępu na imprezę charytatywną (pytanie oznaczone we wniosku nr 1). W zakresie uznania czy Fundacja powinna wystawić fakturę VAT podmiotowi pośredniczącemu w dystrybucji biletów na imprezę charytatywną dokumentującą przekazane temu podmiotowi bilety do sprzedaży (pytanie oznaczone we wniosku nr 2) zostanie wydane odrębne rozstrzygnięcie.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Ponadto tut. Organ informuje, że interpretacja wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko dla Państwa tj. Wnioskodawcy, który wystąpił z wnioskiem o wydanie interpretacji indywidualnej; wydana interpretacja nie wywołuje więc skutków prawnopodatkowych dla innych podmiotów.

Wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem Państwa wniosku (pytań). Inne kwestie, wynikające z opisu sprawy bądź własnego stanowiska nieobjęte pytaniami, nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej – rozpatrzone.

Należy zauważyć, że zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.

Pełna weryfikacja przedstawionych we wniosku okoliczności możliwa jest jedynie w toku postępowania podatkowego lub kontrolnego, prowadzonego przez uprawnione do tego organy, będącego poza zakresem instytucji interpretacji indywidualnej. Postępowanie w  sprawie dotyczącej wydania interpretacji indywidualnej jest postępowaniem szczególnym, mającym charakter uproszczony, odrębny od postępowania podatkowego, uregulowanego w  dziale IV Ordynacji podatkowej. Wydając bowiem interpretację indywidualną Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej przedstawia jedynie pogląd dotyczący wykładni treści analizowanych przepisów i sposobu ich zastosowania w odniesieniu do przedstawionego we  wniosku stanu faktycznego bądź zdarzenia przyszłego (którego elementy przyjmuje, jako podstawę rozstrzygnięcia bez weryfikacji).

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

-   Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy  z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

-   Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

-   Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 329 ze zm.; dalej jako „PPSA”).  

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

-    w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

-    w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).