Temat interpretacji
Możliwość odliczenia podatku VAT z tytułu WNT z faktur oznaczonych copy,copie, kopie
Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 9 marca 2020 r. (data wpływu 11 marca 2020 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów z elektronicznych faktur, na których oprócz obligatoryjnych elementów umieszczony został napis copy/copie/kopie- jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 11 marca 2020 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku VAT z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów z elektronicznych faktur, na których oprócz obligatoryjnych elementów umieszczony został napis copy/copie/kopie.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:
Spółka () jest spółką kapitałową mającą siedzibę na terytorium Polski, zarejestrowaną jako podatnik VAT czynny i prowadzącą działalność w zakresie dystrybucji samochodów oraz oryginalnych części zamiennych jako oficjalny importer marki ().
W ramach wykonywanej działalności Wnioskodawca nabywa towary i usługi od kontrahentów mających siedzibę na terytorium Polski, jak również od podmiotów mających siedzibę na terytorium UE oraz krajów trzecich. W przypadku nabywania towarów i usług od powiązanych ze Spółką podmiotów zagranicznych mających siedzibę na terytorium UE (dalej: Zagraniczni Kontrahenci), Wnioskodawca rozpoznaje z tytułu takich zakupów wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów lub import usług (jeśli miejscem świadczenia danej usługi jest Polska) i korzysta z prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Spółka otrzymuje obecnie od Zagranicznych Kontrahentów faktury dokumentujące nabycie towarów i usług w wersji elektronicznej i papierowej. Elektroniczne wersje faktur oznaczone są napisem copy/copie/kopie i udostępniane są Spółce w ramach centralnego systemu informatycznego wykorzystywanego przez wszystkie podmioty z Grupy () (dalej: () lub System). Faktury wystawione przez Zagranicznych Kontrahentów na inne podmioty z Grupy () są udostępniane i przechowywane w ramach Systemu, aczkolwiek Spółka ma możliwość również pobrać udostępnioną fakturę z Systemu i przechowywać ją w ramach własnych zasobów. Natomiast papierowe wersje faktur przesyłane są pocztą tradycyjną na adres siedziby Spółki.
Z uwagi na skalę prowadzonej działalności i znaczne ilości otrzymywanych dokumentów, papierowa forma faktur wiąże się dla Spółki i jej Zagranicznych Kontrahentów z wysokimi kosztami administracyjnymi m.in. w zakresie kosztów korespondencji, dostępu, zabezpieczenia i przechowywania takich dokumentów. W związku z zaistniałą sytuacją, Spółka wraz z Zagranicznymi Kontrahentami którymi są wyłącznie podmioty z Grupy () (a więc podmioty mające dostęp i korzystające z Systemu) - rozważają podjęcie działań mających na celu usprawnienie procesu obiegu dokumentów oraz ograniczenie kosztów z tym związanych. Działania te polegałyby na udostępnianiu Spółce faktur wystawionych przez Zagranicznych Kontrahentów wyłącznie za pośrednictwem Systemu. Towarzyszyłoby temu zaprzestanie dalszego przesyłania Spółce faktur w formie papierowej; wyłączną formą udostępnienia faktury dokumentującej dostawę towarów bądź świadczenie usług przez Zagranicznego Kontrahenta, byłaby forma elektroniczna. Ustalenia w tym zakresie zostałyby sprecyzowane w wielostronnej umowie (bądź kilku umowach dwustronnych), które to umowy określałyby zasady udostępniania faktur dokumentujących wzajemne dostawy towarów i świadczenie usług przez podmioty z Grupy () w ramach Systemu.
W ramach Systemu faktury i potencjalne załączniki do nich są zapisywane przez uprawnione osoby w nieedytowalnym formacie cyfrowym, bez możliwości jego zmiany. Format zapisu faktur nie pozwala na zmianę ich treści. Dostęp do elektronicznych faktur jest ograniczony tylko do wybranych osób. System zapewnia możliwość wydruku udostępnianych w nim faktur, zapisania ich kopii na zewnętrznych nośnikach danych, przy czym zapewniona jest również autentyczność ich pochodzenia, integralność treści i czytelność do czasu upływu terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego.
Udostępniona w Systemie przez Zagranicznych Kontrahentów faktura zawiera wszystkie obligatoryjne elementy wymienione w art. 226 Dyrektywy, tj.:
- datę wystawienia i numer faktury,
- dane Wnioskodawcy i Zagranicznych Kontrahentów oraz ich adresy, a także numery VAT UE Spółki i danego Zagranicznego Kontrahenta,
- datę dokonania lub zakończenia dostawy towarów lub wykonania usługi lub datę otrzymania zapłaty,
- nazwę towaru lub usługi oraz ich liczbę/zakres,
- stawkę podatku oraz kwotę podatku (z podziałem na kwoty dotyczące poszczególnych stawek podatku), przy czym zaznaczyć należy, że faktury wystawiane przez Zagranicznych Kontrahentów na rzecz Spółki co do zasady nie zawierają kwot podatku VAT, jako że faktury te dokumentują dokonanie przez Zagranicznych Kontrahentów wewnątrzwspólnotowych dostaw towarów na rzecz Spółki bądź świadczenie usług, dla których podatnikiem jest Spółka (w ramach tzw. importu usług);
- cenę jednostkową netto, kwoty wszelkich opustów lub obniżek cen oraz wartość sprzedaży netto (z wyszczególnieniem sprzedaży objętej poszczególnymi stawkami podatku i sprzedaży korzystającej ze zwolnienia podatkowego),
- kwotę należności ogółem.
Dodatkowo, oprócz wymienionych wyżej elementów na fakturze znajduje się oznaczenie copy/copie/kopie, co nie wpływa na czytelność dokumentu i nie zmienia też treści elementów obligatoryjnych faktury wymienionych w art. 226 Dyrektywy.
Wdrożenie planowanych zmian spowoduje, że wystawiona przez Zagranicznego Kontrahenta i przekazana za pośrednictwem Systemu faktura będzie jedynym dokumentem potwierdzającym dostawę i tylko ten dokument będzie pełnił rolę faktury. Spółka powzięła w związku z tym wątpliwości czy w przypadku zmiany dotychczasowego sposobu przekazywania faktur do Spółki, poprzez otrzymywanie faktur wyłącznie w wersji elektronicznej jak opisane powyżej, będzie ona nadal uprawniona do skorzystania z prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów w oparciu o tak wystawione faktury. Co do zasady, obowiązek podatkowy i VAT należny z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego towarów (dalej: WNT) od Zagranicznych Kontrahentów, wykazany będzie we właściwym okresie rozliczeniowym, tj. w okresie, w którym Zagraniczny Kontrahent wystawi fakturę dokumentującą WNT (i udostępni ją Spółce w ramach Systemu), nie później niż w okresie, w którym przypadać będzie 15 dzień miesiąca następującego po miesiącu dokonania dostawy towarów.
W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie:
Czy udostępnione Spółce elektronicznie faktury, na których oprócz obligatoryjnych elementów wskazanych w art. 226 Dyrektywy, umieszczony został napis copy/copie/kopie, uprawniają Wnioskodawcę na podstawie art. 86 ust. 10b pkt 2 ustawy o VAT do odliczenia podatku VAT wykazanego z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego towarów?
Zdaniem Wnioskodawcy:
Zgodnie z definicją zawartą w art. 2 pkt 31 ustawy o VAT, przez fakturę rozumie się dokument w formie papierowej lub w formie elektronicznej zawierający dane wymagane ustawą i przepisami wydanymi na jej podstawie. Natomiast w myśl art. 15 ustawy o VAT, czynni podatnicy VAT są obowiązani wystawić fakturę stwierdzającą w szczególności dokonanie sprzedaży, datę dokonania sprzedaży, cenę jednostkową netto, podstawę opodatkowania, stawkę i kwotę VAT, kwotę należności oraz dane dotyczące dostawcy i nabywcy. Co do zasady jednak przepisy te nie mają zastosowania w odniesieniu do Zagranicznych Kontrahentów, jako że nie są oni przynajmniej w zakresie dokonywanych na rzecz Spółki dostaw towarów podatnikami polskiego podatku VAT. Konsekwentnie, dokumenty wystawiane przez nich dla udokumentowania przedmiotowych dostaw nie stanowią faktur w rozumieniu art. 2 pkt 31 ustawy o VAT, co nie zmienia faktu, iż dokumenty te stanowią faktury w rozumieniu przepisów dotyczących podatku od wartości dodanej obowiązujących w kraju, w którym Zagraniczni Kontrahenci dokonują dostaw wewnątrzwspólnotowych. Ponadto, są to faktury, o których mowa w art. 20 ust. 5 ustawy o VAT (określającym zasady powstawania obowiązku podatkowego z tytułu WNT) oraz art. 86 ust. 10b pkt 2) ustawy o VAT (precyzującym warunki odliczenia podatku naliczonego z tytułu WNT).
Jak wskazano powyżej, faktury wystawiane przez Zagranicznych Kontrahentów spełniają wymogi określone dla takich dokumentów przez przepisy dotyczące podatku od wartości dodanej obowiązujące w kraju, w którym Zagraniczni Kontrahenci dokonują dostaw wewnątrzwspólnotowych. Dane zawarte w tych dokumentach wypełniają katalog danych obligatoryjnych, jakie powinny znajdować się na fakturze zgodnie z art. 226 Dyrektywy (i który pokrywa się z katalogiem określonym w art. 106e ustawy o VAT). Jednocześnie, zarówno na gruncie Dyrektywy, jak i na gruncie polskiej ustawy o VAT, obligatoryjny katalog danych umieszczanych na fakturze nie stanowi zbioru zamkniętego. Katalog ten zawiera jedynie elementy niezbędne, jakie powinny znaleźć się na fakturze i nie wyklucza umieszczenia na fakturze dodatkowych danych, takich jak np. numer rachunku bankowego do wpłat, logo dostawcy, termin płatności lub adnotacja oryginał/kopia.
Na gruncie art. 86 ust. 1 ustawy o VAT podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego VAT w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Na podstawie art. 86 ust. 2 pkt 4) ustawy o VAT, kwotę podatku naliczonego stanowi m.in. kwota podatku należnego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, o którym mowa w art. 9 tej ustawy.
Zgodnie z art. 86 ust. 10 ustawy o VAT, podatnik jest uprawniony do odliczenia podatku naliczonego w rozliczeniu za okres, w którym w odniesieniu do nabytych przez podatnika towarów i usług powstał obowiązek podatkowy. Jednocześnie, zgodnie z art. 86 ust. 10b pkt 2) ustawy o VAT, w odniesieniu do nabycia wewnątrzwspólnotowego towarów, o którym mowa w art. 9 ustawy o VAT, przedmiotowe prawo powstaje pod warunkiem, że podatnik:
- otrzyma fakturę dokumentującą dostawę towarów, stanowiącą u niego wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów, w terminie trzech miesięcy od upływu miesiąca, w którym w odniesieniu do nabytych towarów powstał obowiązek podatkowy, oraz
- uwzględni kwotę podatku należnego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów w deklaracji podatkowej, w której jest on obowiązany rozliczyć ten podatek, nie później niż w terminie 3 miesięcy od upływu miesiąca, w którym w odniesieniu do nabytych towarów powstał obowiązek podatkowy.
Natomiast jak wynika z art. 86 ust. 10g ustawy o VAT, w przypadku nieotrzymania w terminie, o którym mowa w ust. 10b pkt 2 lit. a, faktury dokumentującej dostawę towarów, stanowiącą u podatnika wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów, podatnik jest obowiązany do odpowiedniego pomniejszenia kwoty podatku naliczonego w rozliczeniu za okres, w którym upłynął ten termin. Powyższe przepisy odnoszą się do terminu faktura, przy czym - jak wskazała Spółka - nie może chodzić tu o fakturę w rozumieniu art. 2 pkt 31 ustawy o VAT, gdyż faktury dokumentujące transakcje, które po stronie Spółki są kwalifikowane jako WNT, są wystawiane i udostępniane Spółce przez Zagranicznych Kontrahentów, zgodnie z regulacjami mającymi zastosowanie w krajach, w których dokonują oni dostaw wewnątrzwspólnotowych. Posługując się sformułowaniem faktura w art. 86 ust. 10b pkt 2) ustawy o VAT, ustawodawca niewątpliwie odnosił się do dokumentów wystawianych przez zagranicznych dostawców, które jednak zgodnie z Dyrektywą - powinny zawierać pewien zestaw informacji. Jak bowiem wynika z art. 218 Dyrektywy, Do celów niniejszej dyrektywy państwa członkowskie uznają za faktury dokumenty lub noty w formie papierowej lub w formie elektronicznej, które spełniają warunki określone w niniejszym rozdziale. W rozdziale tym, w art. 226 Dyrektywy wskazano natomiast zakres danych, których państwa członkowskie mogą wymagać na dokumencie pełniącym rolę faktury.
Odnosząc się do przedstawionego opisu zdarzenia przyszłego należy podkreślić, że otrzymane od Zagranicznych Kontrahentów dokumenty zawierać będą wszystkie obligatoryjne elementy wymienione w art. 226 Dyrektywy, a sposób ich udostępnienia w drodze elektronicznej będzie zgodny z powołanym art. 218 Dyrektywy. Natomiast umieszczenie dodatkowych oznaczeń czy informacji na fakturze, wykraczających poza dane wymienione w art. 22 6 Dyrektywy, pozostaje bez wpływu na:
- z jednej strony, obowiązek wykazania przez Spółkę podatku należnego VAT z tytułu WNT z chwilą wystawienia i udostępnienia faktury przez Zagranicznego Kontrahenta w ramach Systemu,
- a z drugiej, na uprawnienie do odliczenia wykazanego podatku należnego z tytułu WNT jako podatku naliczonego.
Jeżeli tylko faktura zawiera dane obligatoryjne, wymagane na mocy art. 226 Dyrektywy, umieszczenie na jej egzemplarzu dodatkowego elementu (który nie zakłóci treści dokumentu, ani nie wprowadzi w błąd nabywcy), w ocenie Wnioskodawcy nie powinno powodować utraty prawa do odliczenia podatku, w szczególności jeśli wziąć pod uwagę, że faktura w wersji elektronicznej, zawierająca dane opisane we wniosku, będzie jedynym dokumentem, jaki Zagraniczny Kontrahent będzie wystawiał i udostępniał Spółce w związku z dokonaną dostawą. Spółka powinna zatem uznać, że otrzymując fakturę w wersji elektronicznej (poprzez jej udostępnienie przez Zagranicznego Kontrahenta w Systemie), nawet jeśli zawierać będzie ona dodatkowe elementy wykraczające poza dane wymagane zgodnie z art. 226 Dyrektywy, Spółka otrzymała fakturę dokumentującą WNT (zarówno na gruncie art. 20 ust. 5 ustawy o VAT, jak i art. 86 ust. 10b pkt 2) tej ustawy).
W odniesieniu do umieszczania na fakturze dodatkowych informacji, w oparciu o art. 106e ustawy o VAT, a odzwierciedlający również treść art. 226 Dyrektywy, wielokrotnie wypowiadały się organy podatkowe, uznając, że zamieszczanie dodatkowych elementów na fakturze nie może skutkować uznaniem faktury) za nieprawidłową bądź wadliwą. W konsekwencji, podatnik ma prawo na podstawie tak wystawionej faktury korzystać ze wszelkich dopuszczalnych uprawnień podatkowych. Jak podkreślił Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu w interpretacji indywidualnej z 2 kwietnia 2013 r., nr ILPP2/443-9/13-4/SJ:
- (...) faktury VAT są dokumentami potwierdzającymi rzeczywiste transakcje gospodarcze dokonywane przez podatnika. Faktura pełni szczególną rolę dowodową w prawidłowym wymiarze podatku VAT, dlatego też niezwykle istotne jest prawidłowe oznaczenie wszystkich elementów faktury, w szczególności w części dotyczących danych obligatoryjnych umieszczonych na fakturze VAT.
- w sytuacji, gdy wystawiane przez Zainteresowanego faktury będą zawierały wszystkie wymagane przepisem § 5 ust. 1 rozporządzenia w sprawie faktur dane, a dodatkowo będą zawierały elementy, których zgodnie z ww. przepisem zawierać nie muszą, wówczas niezależnie od umieszczenia tych dodatkowych elementów (np.: "Faktura VAT", "Oryginał", "Kopia") w treści faktury, nie może to skutkować uznaniem faktury jako nieprawidłowej i nie jest błędne.
Na uwagę zasługują również konkluzje interpretacji indywidualnej wydanej przez Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu 2 lutego 2017 r. (nr 3063-ILPP1-3.4512.188.2016.1JN), dotyczącej bezpośrednio kwestii otrzymywania przez podatnika informacji od zagranicznych kontrahentów w ramach systemu elektronicznej wymiany danych, przy czym informacje te zawierały dane niezbędne do wygenerowania faktur dokumentujących WNT, jednak same w sobie takimi fakturami nie były. Odnosząc się do obowiązku wykazania VAT należnego z tytułu WNT w oparciu o takie dane, jak i prawa podatnika do odliczenia VAT naliczonego z tytułu WNT, organ wskazał, iż:
- Wnioskodawca będzie zobowiązany do rozpoznania obowiązku podatkowego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów w momencie wprowadzenia przez dostawcę do Systemu danych wymaganych obowiązującymi go przepisami do ujęcia na fakturze dokumentującej dostawę wewnątrzwspólnotową (jeżeli nastąpi to nie później niż 15. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano dostany).
- Odwołanie się do gramatycznej wykładni pojęcia "otrzymać", zgodnie z "Małym Słownikiem języka Polskiego" pod red E. Sobol (Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 1995, s. 576) wskazuje, że "otrzymać" oznacza stać się odbiorcą czegoś, dostać coś. Na podstawie definicji słownikowej nie można wyciągnąć jednoznacznych wniosków, że otrzymanie ma miejsce dopiero wówczas, gdy podatnik faktycznie wchodzi w fizyczne posiadanie czegoś, co otrzymuje (w tym przypadku faktury). Słownikowe rozumienie zwrotu "otrzymać" nie Zakłada bowiem wzięcia w dzierżenie dokumentu faktury.
- Mając na uwadze powyższe należy stwierdzić, że otrzymanie przez Wnioskodawcę dostępu do danych wprowadzonych do Systemu przez dostawcę będzie równoznaczne z otrzymaniem przez Wnioskodawcę faktury dokumentującej wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów i stanowić będzie podstawę do odliczenia podatku naliczonego związanego z tym nabyciem towarów.
- Zatem otrzymanie przez Wnioskodawcę dostępu do danych wprowadzonych przez dostawcę do Systemu, Zawierających wszystkie informacje umieszczane zazwyczaj przez dostawcę na fakturze dokumentującej dostawę wewnątrzwspólnotową i niezbędne do rozpoznania obowiązku podatkowego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, w oparciu o którą Wnioskodawca będzie w stanie wygenerować obraz faktury w formacie pdf - będzie równoznaczne z otrzymaniem przez Wnioskodawcę faktury dokumentującej wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów i w związku z tym spełniony zostanie warunek do skorzystania z prawa do odliczenia podatku naliczonego, o którym mowa w art. 86 ust. 10b pkt 2 lit. a ustawy (przy założeniu, że wprowadzenie danych do Systemu przez dostawcę nie będzie następować później niż trzy miesiące od upływu miesiąca, w którym w odniesieniu do nabytych towarów powstał obowiązek podatkowy a Wnioskodawca uwzględni kwotę podatku należnego z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów w deklaracji podatkowej, w której był on obowiązany rozliczyć ten podatek).
W świetle powyższego, jeśli uzyskanie przez podatnika danych pozwalających zarówno na rozpoznanie obowiązku podatkowego z tytułu WNT, jak i odliczenie podatku naliczonego z tego tytułu, jest kwalifikowane jako odpowiednio wystawienie i otrzymanie faktury, tym bardziej za takie powinno być uznane otrzymanie przez Spółkę elektronicznej wersji faktury, niezależnie od jej dodatkowych oznaczeń. W konsekwencji, w świetle powołanych przepisów i stanowisk organów, oznaczenie przez Zagranicznych Kontrahentów faktury dokumentującej po stronie Spółki WNT dodatkowym oznaczeniem copy/copie/kopie nie wpłynie na uprawnienie Spółki wynikające z art. 86 ust. 10b pkt 2) ustawy o VAT. W szczególności, dokument taki będzie stanowił fakturę w rozumieniu wskazanego przepisu, a jego otrzymanie będzie uprawniać Spółkę do odliczenia podatku naliczonego VAT z tytułu WNT (przy założeniu prawidłowego i terminowego ujęcia podatku VAT należnego z tytułu WNT).
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.
Mając na uwadze powyższe, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska Wnioskodawcy.
Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za prawidłowe.
Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k-14n nie stosuje się jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:
- z zastosowaniem art. 119a;
- w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
- z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych (art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej).
Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193 z późn. zm.), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.
Tut. Organ informuje, że interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze zdarzeniem przyszłym podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy udzielona odpowiedź traci swą aktualność.
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (), za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi - Dz. U. z 2019 r., poz. 2325, z późn. zm.).
Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy). W przypadku wnoszenia skargi w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego i stanu epidemii jako najwłaściwszy proponuje się kontakt z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego ePUAP.
Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie, opinię zabezpieczającą i odmowę wydania opinii zabezpieczającej może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.
Stanowisko
prawidłowe
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej