Temat interpretacji
Prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego z tytułu zakupu quada będącego ciągnikiem rolniczym oraz związanych z tym pojazdem wydatków eksploatacyjnych, a także prawo do dokonania korekty podatku naliczonego
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
7 stycznia 2022 r. wpłynął Pana wniosek z 3 stycznia 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego z tytułu zakupu quada będącego ciągnikiem rolniczym oraz związanych z tym pojazdem wydatków eksploatacyjnych, a także prawa do dokonania korekty podatku naliczonego. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 5 marca 2022 r. (data wpływu 9 marca 2022 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą. Działalność firmy obejmuje usługę wypożyczenia quadów przez indywidualnych użytkowników. Usługa jest czynnością opodatkowaną podatkiem od towarów i usług.
W lutym 2020 r. Wnioskodawca dokonał zakupu 4 quadów typu (...) (dalej pojazdów). Zgodnie z informacją w dowodzie rejestracyjnym jest ciągnik rolniczy. W świadectwie homologacji pojazdu wpisana jest kategoria T3B.
Wnioskodawca pierwotnie odliczył jedynie 50% podatku naliczonego od zakupu pojazdów oraz od wydatków eksploatacyjnych związanych z ich użyciem. Zamierza jednak dokonać korekty deklaracji VAT i dokonać odliczenia 100% podatku naliczonego od zakupu pojazdów.
Nabyte przez Wnioskodawcę pojazdy nie stanowią pojazdu samochodowego w rozumieniu art. 2 pkt 34 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
Jest to ciągnik rolniczy o kategorii T3B.
Wnioskodawca nie ustalił zasad używania pojazdów w formie regulaminu lub wewnętrznego zarządzenia ponieważ nie jest to pojazd samochodowy, w przypadku którego do odliczenia 100% podatku naliczonego niezbędne są zasady używania pojazdu.
Jak wskazano wyżej, jest to ciągnik rolniczy o kategorii T3B.
Wnioskodawca nie prowadzi ewidencji przebiegu pojazdów spełniającej wymogi określone w art. 86a ust. 6 oraz ust. 7 ustawy o podatku od towarów i usług.
Uzupełnienie i doprecyzowanie opisu stanu faktycznego
Zakupione quady, o których mowa we wniosku są wykorzystywane wyłącznie na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej polegającej na świadczeniu usług wypożyczania quadów przez indywidualnych użytkowników.
Przedmiotem zapytania są 4 quady (pojazdy wskazane w opisie stanu faktycznego).
Pytania
1)Czy Wnioskodawcy przysługuje prawo do pełnego odliczenia podatku od towarówi usług od zakupu quada będącego ciągnikiem rolniczym oraz związanych z tym pojazdem wydatków eksploatacyjnych?
2)Czy w związku z powyższym Wnioskodawca ma prawo do złożenia korekty VAT by uzyskać pełne odliczenie podatku od towarów i usług?
Pana stanowisko w sprawie
Wnioskodawca uważa, że przysługuje mu prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego VAT od zakupu pojazdów będących ciągnikiem oraz od związanych z tymi pojazdami wydatków eksploatacyjnych w sytuacji wykorzystania pojazdów do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
Zgodnie z art. 86a ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tj. Dz. U. z 2021 r. poz. 685) (dalej ustawa o VAT) ustawodawca dokonał ograniczenia możliwości odliczenia VAT od zakupów pojazdów i wydatków z nimi związanych (naprawy, paliwo) w stosunku do pojazdów samochodowych.
W przypadku wydatków związanych z pojazdami samochodowymi kwotę podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 kwota podatku naliczonego ust. 2, stanowi 50% kwoty podatku:
1)wynikającej z faktury otrzymanej przez płatnika,
2)należnego z tytułu:
a)świadczenia usług, dla którego zgodnie z art. 17 inne kategorie podatników ust. 1 pkt 4 podatnikiem jest usługobiorca,
b)dostawy towarów, dla której zgodnie z art. 17 inne kategorie podatników ust. 1 pkt 5 podatnikiem jest ich nabywca,
c)wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów,
3)należnego w przypadku, o którym mowa w art. 33a rozliczenie kwoty podatku z tytułu importu towarów objętych procedurą uproszczoną,
4)wynikającej z otrzymanego dokumentu celnego, deklaracji importowej w przypadku, o którym mowa w art. 33b deklaracja importowa oraz decyzji, o których mowa w art. 33 kwota podatkuw zgłoszeniu celnym lub rozliczeniu zamknięcia ust. 2 i 3 oraz art. 34 należności podatkowe.
Do wydatków związanych z pojazdami samochodowymi, o których mowa w ust. 1, zalicza się wydatki dotyczące:
1)nabycia, importu lub wytworzenia tych pojazdów oraz nabycia lub importu ich części składowych,
2)używania tych pojazdów na podstawie umowy najmu, dzierżawy, leasingu lub innej umowy o podobnym charakterze związane z tą umową, inne niż wymienione w pkt 3,
3)nabycia lub importu paliw silnikowych, oleju napędowego i gazu, wykorzystywanych do napędu tych pojazdów, usług naprawy lub konserwacji tych pojazdów oraz innych towarów i usług związanych z eksploatacją lub używaniem tych pojazdów.
A zatem w przypadku pojazdów samochodowych zasadą jest odliczenie 50% podatku naliczonego od wydatków związanych z nabyciem i późniejszą eksploatacją.
W obecnym stanie prawnym podatnicy:
1)wcale nie mają prawa do pomniejszenia podatku należnego o podatek naliczonywynikający z ponoszenia wydatków związanych z pojazdami samochodowymi (podmioty zwolnione z VAT przedmiotowo i podmiotowo), albo
2)mają prawo do odliczenia 50%,
3)albo są uprawnienie do odliczenia podatku naliczonego w całości:
a)gdy pojazd samochodowy o dopuszczanej masie całkowitej mniejszej lub równej 3,5 tony jest wykorzystywany przez płatnika wyłącznie do działalności gospodarczej,
b)gdy samochód nie spełnia definicji pojazdu samochodowego z ustawy o podatku od towarów i usług.
Art. 2 pkt 34 ustawy o VAT podaje definicje pojazdów samochodowych dla celów ustawy o podatku od towarów i usług.
Są to pojazdy samochodowe w rozumieniu przepisów o ruchu drogowym o dopuszczalnej samie całkowitej (DMC) nieprzekraczającej 3,5 tony.
Definicja pojazdów samochodowych w rozumieniu ustawy o VAT nie obejmuje zatem typowych samochodów ciężarowych o masie całkowitej 3,5 tony, które nie są pojazdami samochodowymi w rozumieniu ustawy VAT i zawsze dają prawo do pełnych odliczeń.
Definicja nie obejmuje również pojazdów, których nie możemy zaliczyć po pojazdów samochodowych w rozumieniu przepisów prawa o ruchu drogowym.
Definicja pojazdu samochodowego na potrzeby VAT jest zgodna z definicją przyjętą w ustawie prawo o ruchu drogowym.
Zgodnie z tymi przepisami za pojazd samochodowy należy rozumieć pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia jazdę z prędkością przekraczającą 25km/h, inny niż ciągnik rozliczy, a którego masa całkowita nie przekracza 3,5 tony.
Z przytoczonej definicji wynika, że ciągniki rolnicze nie zostały objęte ograniczeniem w odliczeniu VAT od nabycia pojazdu i paliwa, o którym mowa w ustawie o VAT, ponieważ nie stanowią pojazdów samochodowych w rozumieniu przepisów o ruchu drogowym.
A zatem nie stanowią również pojazdów samochodowych na podstawie przepisów ustawy o podatku od towarów i usług, których dotyczą przedstawione powyżej ograniczania.
W myśl art. 2 pkt 44 ustawy Prawo o ruchu drogowym, ciągnik rolniczy to pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości nie mniejszej niż 6 km/h, skonstruowany do używania łącznie ze sprzętem do prac rolniczych, leśnych lub ogrodniczych. Ciągnik taki może być również przystosowany do ciągnięcia przyczep oraz prac ziemnych.
Zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym kategoria T obejmuje ciągniki rolnicze. W związku z tym jeśli pojazd posiada kategorię T, tak jak pojazdy przedstawione w stanie faktycznym, to oznacza, że został zakwalifikowany do grupy ciągników rolniczych i nie dotyczą go ograniczenia ustawy o VAT.
Kategoria T: ciągniki rolnicze, w tym:
1)Kategoria T1: ciągniki kołowe o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej nieprzekraczającej 40 km/h, mające oś położoną najbliżej kierowcy o minimalnym rozstawie kół nie mniejszym niż 1150mm, masę własną w stanie gotowości do jazdy przekraczającą 600 kg i prześwit nie większy niż 1000 mm. W przypadku ciągników ze zmianą pozycji kierowcy (zmiana położenia siedzenia i koła kierowcy), osią położoną najbliżej kierowcy musi być oś z zamontowanymi oponami o największej średnicy,
2)Kategoria T2: ciągniki kołowe o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej nieprzekraczającej 40 km/h, mające minimalny rozstaw kół mniejszy niż 1150mm, masę własną w stanie gotowości do jazdy przekraczającą 600 kgi prześwit nie większy niż 600 mm. W przypadku gdy wysokość środka ciężkości ciągnika (mierzona względem podłoża) podzielona przez minimalny rozstaw kół każdej osi przekracza 0,90, maksymalna prędkość konstrukcyjna jest ograniczona d 30 km/h,
3)Kategoria T3: ciągniki kołowe o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej nieprzekraczającej 40 km/h i masie własnej w stanie gotowości do jazdy nieprzekraczającej 600 kg,
4)Kategoria T4: ciągniki kołowe specjalnej konstrukcji o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej nieprzekraczającej 40 km/h, w ramach której ze względu na prześwit i szerokość wyróżnia się kategorie T4.1, T4.2 oraz T4.3,
5)Kategoria T5: ciągniki kołowe o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej przekraczającej 40 km/h.
W Polsce quady produkowane są produkowane oraz homologowane w trzech kategoriach:
1)pojazd samochodowy inny – jako pojazdy czterokołowe, których masa bez obciążenia nie przekracza 400 kg (kategoria L7e) i których maksymalna moc użyteczna silnika nie przekracza 15kW,
2)ciągnik rolniczy – maksymalna moc użyteczna ciągnika nie jest ograniczona, pojazd może poruszać się maksymalnie z prędkością 40 km/h (kategoria T3a),
3)ciągnik rolniczy – maksymalna moc użyteczna silnika nie jest ograniczona, pojazd może poruszać się maksymalnie z prędkością 60 km/h (kategoria T3b).
W związku z powyższym jeżeli zakup i eksploatacja quada posiadającego w świadectwie homologacji kategorię T3B oraz rodzaj pojazdu w dowodzie rejestracyjnym ciągnik rolniczy i niebędącego pojazdem samochodowym w rozumieniu ustawy VAT, są związane z działalnością opodatkowaną podatkiem od towarów i usług, to Wnioskodawca może odliczyć podatek naliczony od tych czynności w pełnej wysokości bez stosowania ograniczenia do 50% podatku naliczonego na podstawie art. 86a ust. 1 i 2 ustawy o VAT.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r. poz. 685 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”:
w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
W myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy:
kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.
Ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno tzw. przesłanek pozytywnych, to jest m.in. tego, że zakupy są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy.
I tak, zgodnie z art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy:
nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.
Na podstawie art. 88 ust. 4 ustawy:
obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.
Stosownie do cytowanych wyżej przepisów prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.
Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.
Na podstawie art. 86a ust. 1 pkt 1 ustawy:
w przypadku wydatków związanych z pojazdami samochodowymi kwotę podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, stanowi 50% kwoty podatku wynikającej z faktury otrzymanej przez podatnika.
Zgodnie z 86a ust. 2 ustawy:
Do wydatków związanych z pojazdami samochodowymi, o których mowa w ust. 1, zalicza się wydatki dotyczące:
1) nabycia, importu lub wytworzenia tych pojazdów oraz nabycia lub importu ich części składowych;
2) używania tych pojazdów na podstawie umowy najmu, dzierżawy, leasingu lub innej umowy o podobnym charakterze, związane z tą umową, inne niż wymienione w pkt 3;
3) nabycia lub importu paliw silnikowych, oleju napędowego i gazu, wykorzystywanych do napędu tych pojazdów, usług naprawy lub konserwacji tych pojazdów oraz innych towarów i usług związanych z eksploatacją lub używaniem tych pojazdów.
Należy podkreślić, że konstrukcja pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony sprawia, że są one co do zasady wykorzystywane nie tylko do prowadzenia działalności gospodarczej, ale również na cele prywatne.
Wobec tego ww. pojazdy są wykorzystywane w celach „mieszanych” (tj. zarówno do celów związanych z działalnością gospodarczą, jak i do celów niezwiązanych z tą działalnością), co oznacza, że zgodnie z ww. regulacją, w stosunku do wydatków związanych z tymi pojazdami, zastosowanie ma ograniczone do 50% prawo do odliczenia podatku naliczonego.
Zgodnie z art. 2 pkt 34 ustawy:
przez pojazdy samochodowe rozumie się pojazdy samochodowe w rozumieniu przepisów o ruchu drogowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony.
W myśl z art. 2 pkt 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2021 r. poz. 450 ze zm.), zwanej dalej Prawem o ruchu drogowym:
przez pojazd samochodowy rozumie się pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia jazdę z prędkością przekraczającą 25 km/h; określenie to nie obejmuje ciągnika rolniczego.
Natomiast stosownie do art. 2 pkt 44 Prawa o ruchu drogowym;
ciągnikiem rolniczym jest pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości nie mniejszej niż 6 km/h, skonstruowany do używania łącznie ze sprzętem do prac rolnych, leśnych lub ogrodniczych; ciągnik taki może być również przystosowany do ciągnięcia przyczep oraz do prac ziemnych.
Zgodnie z art. 81 § 1 Ordynacji podatkowej:
jeżeli odrębne przepisy nie stanowią inaczej, podatnicy, płatnicy i inkasenci mogą skorygować uprzednio złożoną deklarację.
Na podstawie art. 86 ust. 13 ustawy:
Jeżeli podatnik nie dokonał obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w terminach, o których mowa w ust. 10, 10d, 10e i 11, może on obniżyć kwotę podatku należnego przez dokonanie korekty deklaracji podatkowej:
1) za okres, w którym powstało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego, albo
2) za jeden z trzech następnych okresów rozliczeniowych, a w przypadku podatnika, o którym mowa w art. 99 ust. 2 i 3, za jeden z dwóch następnych okresów rozliczeniowych, po okresie rozliczeniowym, w którym powstało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego
- nie później jednak niż w ciągu 5 lat, licząc od początku roku, w którym powstało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego.
Wątpliwości dotyczą ustalenia, czy ma Pan prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego z tytułu zakupu quadów będących ciągnikami rolniczymi oraz związanych z tymi pojazdami wydatków eksploatacyjnych, a także prawo do dokonania korekty podatku naliczonego.
W odniesieniu do przedstawionych wątpliwości wskazać należy, że ograniczenia prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikające z art. 86a ust. 1 pkt 1 ustawy dotyczą wydatków związanych z pojazdami samochodowymi.
W przypadku pojazdów innych niż pojazdy samochodowe, które nie spełniają definicji zawartej w art. 2 pkt 34 ustawy, wykorzystywanych do działalności gospodarczej, przysługuje prawo do odliczenia 100% podatku naliczonego z tytułu nabycia towarów i usług związanych z eksploatacją lub używaniem tych pojazdów.
Zatem mając na uwadze przedstawione we wniosku okoliczności sprawy oraz obowiązujące przepisy prawa podatkowego stwierdzić należy, że w analizowanym przypadku przysługuje Panu prawo pełnego odliczenia podatku naliczonego z tytułu zakupu quadów będących ciągnikami rolniczymi oraz związanych z tymi pojazdami wydatków eksploatacyjnych. W rozpatrywanej sprawie nie znajduje zastosowania ograniczenie prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikające z art. 86a ust. 1 pkt 1 ustawy. W analizowanym przypadku bowiem, jak wskazano we wniosku, nabyte pojazdy nie stanowią pojazdu samochodowego w rozumieniu art. 2 pkt 34 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (ciągnik rolniczy o kategorii T3B). Jednocześnie jest Pan czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Prowadzi Pan jednoosobową działalność gospodarczą. Działalność firmy obejmuje usługę wypożyczenia quadów przez indywidualnych użytkowników. Usługa jest czynnością opodatkowaną podatkiem od towarów i usług. Jak wskazano, zakupione quady są wykorzystywane wyłącznie na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej polegającej na świadczeniu usług wypożyczania quadów przez indywidualnych użytkowników.
Tym samym w rozpatrywanej sprawie przysługuje Panu prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego z tytułu zakupu quadów będących ciągnikami rolniczymi oraz związanych z tymi pojazdami wydatków eksploatacyjnych zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy. W analizowanym przypadku nie znajduje zastosowania ograniczenie prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikające z art. 86a ust. 1 pkt 1 ustawy. W konsekwencji jest Pan uprawniony do dokonania korekty podatku naliczonego zgodnie z art. 86 ust. 13 ustawy w zw. z art. 81 § 1 Ordynacji podatkowej.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.
Interpretacja indywidualna nie rozstrzyga kwestii uznania opisanych we wniosku quadów za pojazd samochodowy w rozumieniu art. 2 pkt 34 ustawy o podatku od towarów i usług. Analiza prawidłowości zakwalifikowania tych pojazdów nie mieści się w ramach określonych przepisem art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej, zgodnie z którym Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, na wniosek zainteresowanego, wydaje, w jego indywidualnej sprawie, interpretację przepisów prawa podatkowego (interpretację indywidualną). Niniejsza interpretacja wydana została wyłącznie w oparciu o przedstawiony przez Pana opis stanu faktycznego, w którym wskazał Pan, że „Nabyte przez Wnioskodawcę pojazdy nie stanowią pojazdu samochodowego w rozumieniu art. 2 pkt 34 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. Jest to ciągnik rolniczy o kategorii T3B”.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawyz dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosuje się Pan do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2022 r. poz. 329; dalej jako „PPSA”.
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.).