Temat interpretacji
Wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku VAT związanego z realizacją zadania.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
7 kwietnia 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 18 marca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku VAT związanego z realizacją zadania pn. „(…)”. Uzupełnili go Państwo pismem z 24 maja 2022 r. (wpływ 27 maja 2022 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego (ostatecznie sformułowanego w uzupełnieniu z 24 maja 2022 r.)
Województwo jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku VAT.
Województwo realizuje zadanie pn. „(…)”.
Nabyte towary związane z realizacją zadania pn. „(…)” będą wykorzystywane do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem VAT.
Zespół (…) został utworzony z dniem 1 stycznia 2013 r., zgodnie z uchwałą nr (…) z 25 września 2012 r. w sprawie utworzenia samorządowej wojewódzkiej jednostki organizacyjnej „(…)” oraz nadania jej statutu.
Zespół został powołany w wyniku połączenia następujących jednostek:
·Dyrekcja (…),
·Dyrekcja (…),
·Dyrekcja (…),
·(…).
Zgodnie ze statutem zatwierdzonym uchwałą nr (…) Sejmiku Województwa, Zespół (…) jest samorządową jednostką budżetową Samorządu Województwa, realizującą zadania własne Województwa.
Zespół (…) jest jednostką organizacyjną Województwa nieposiadającą osobowości prawnej.
Bezpośredni nadzór nad zespołem sprawuje Zarząd Województwa.
Zespół (…) działa na zasadach określonych przepisami o finansach publicznych.
Podstawowym celem Zespołu (…) jest inspirowanie i podejmowanie działań mających na celu zachowanie, popularyzację i upowszechnienie wartości przyrodniczych, historycznych i kulturowych parków oraz wykonywanie zadań wynikających z ustawy z 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody.
Do zakresu działania Zespołu (…) należą w szczególności:
· Realizacja zadań określonych w ustawie o ochronie przyrody i aktach prawa miejscowego tworzących parki, w tym nadzór nad występującymi na terenie parków chronionymi obiektami przyrodniczymi.
· Organizacja działalności edukacyjnej, turystycznej oraz rekreacyjnej.
· Współdziałanie w zakresie ochrony przyrody z jednostkami organizacyjnymi oraz z osobami prawnymi i fizycznymi.
Zespół (…) rozpoczął działania zmierzające do pozyskania dofinansowania ze Środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na realizację zadań wynikających z ustawy o ochronie przyrody.
1. Zespół (…) wykonuje wyłącznie czynności pozostające poza działalnością gospodarczą (działalność statutowa ). Zespół (…) nie wykonuje czynności w ramach działalności gospodarczej.
2. Dokonywane zakupy towarów w ramach realizacji zadań, o których mowa we wniosku o dofinansowanie ze Środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska (…), nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
3. Dokumentowanie zakupu towarów odbywa się poprzez wystawianie faktur na Województwo. Nabywcą faktur dokumentujących poniesione wydatki w ramach realizacji przedmiotowych zadań jest Województwo, odbiorcą i płatnikiem faktury jest Zespół (…).
4. Jednostka samorządu terytorialnego województwa (Województwo) dokonała centralizacji rozliczeń VAT z dniem 1 stycznia 2017 r. wraz ze swoimi jednostkami organizacyjnymi. Zespół (…) nie jest zarejestrowany jako podatnik VAT.
5. Wnioskodawca w ramach zadania o nazwie pn. „(…)” dokonuje m.in. Zakupu nagród w postaci książek, sprzętu sportowo-turystycznego i drobnego sprzętu elektronicznego dla uczestników (…), jak również zakupu pakietu nagród dla laureatów etapu okręgowego (…).
Powyższe zadanie wynika z realizacji zadań statutowych określonych w ustawie o ochronie przyrody – art. 105 i 107.
Termin rozpoczęcia realizacji zadania: 27 stycznia 2022 r.
Termin zakończenia realizacji zadania: 18 września 2022 r.
Pytanie (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu z 24 maja 2022 r.)
Czy Województwo ma możliwość odliczenia podatku VAT związanego z realizacją zadania pn. „(...)”?
Państwa stanowisko w sprawie (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu z 24 maja 2022 r.)
Województwo nie ma możliwości odliczenia podatku VAT związanego z realizacją zadania pn. „(…)”.
Zgodnie z art. 15 ust. 6 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r. poz. 685 ze zm.) nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.
Województwo jest czynnym podatnikiem VAT w przypadku zawierania umów cywilno-prawnych. W zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami. Województwo nie jest podatnikiem podatku od towaru i usług.
Zespół (…) jest wojewódzką samorządową jednostką organizacyjną podporządkowaną Sejmikowi Województwa. Samorząd Województwa jest organem władzy publicznej realizującym zadania nałożone odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których został powołany. Województwo jest zarejestrowanym podatnikiem VAT (jako podatnik czynny) w urzędzie skarbowym, w przypadku czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilno-prawnych. Zwolnienie od podatku VAT, które obejmuje Województwo dotyczy działalności prowadzonej jako organ władzy publicznej.
Od 2009 r. w kompetencji Sejmiku Województwa znajdują się m.in. parki krajobrazowe, co wynika bezpośrednio z ustawy z 23 stycznia 2009 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze zmianami w organizacji i podziale zadań administracji publicznej w Województwie (Dz. U. nr 92 poz. 753) oraz ustawy z 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2021 r. poz. 1098).
Składanie wniosków o dotacje z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska (…) służy realizacji zadań wynikających z art. 14 pkt 1 ustawy z 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa oraz określonych w obowiązującej ustawie o ochronie przyrody i rozporządzeń o utworzeniu parków. Otrzymane dotacje są wprowadzane do budżetu Zespołu (…) i służą realizacji ww. zadań.
Zatem, z uwagi na charakter zadania (wykonywanie zadań publicznych) Województwo, nie ma prawnej możliwości odliczenia podatku VAT przy realizacji ww. zadań.
Województwo nie ma prawa do odliczenia podatku VAT z faktur dokumentujących zakupy materiałów i usług w ramach realizacji zadań wynikających z ustawy ochrony przyrody, ponieważ efekty realizowanych zadań nie będą miały związku z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT, jak również Zespół (…) jako wykonawca realizowanego zadania nie jest zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2022 r. poz. 931 ze zm.), zwanej dalej ustawą:
W zakresie w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:
Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:
a)nabycia towarów i usług,
b)dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.
Z powyższego wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).
Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.
Należy zauważyć, że formułując w art. 86 ust. 1 ustawy warunek związku ze sprzedażą opodatkowaną, ustawodawca nie uzależnia prawa do odliczenia od związku zakupu z obecnie wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi. Wystarczającym jest, że z okoliczności towarzyszących nabyciu towarów lub usług przy uwzględnieniu rodzaju prowadzonej przez podatnika działalności gospodarczej wynika, że zakupy te dokonane są w celu ich wykorzystania w ramach jego działalności opodatkowanej.
W każdym przypadku należy dokonać oceny, czy intencją podatnika wykonującego określone czynności, z którymi łączą się skutki podatkowo-prawne, było wykonywanie czynności opodatkowanych.
Ponadto podkreślić należy, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, zgodnie z którym:
Nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.
Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.
Na podstawie art. 88 ust. 4 ustawy:
Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.
W świetle powyższej regulacji, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.
W myśl art. 15 ust. 1 ustawy:
Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Według art. 15 ust. 2 ustawy:
Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Stosownie do art. 15 ust. 6 ustawy:
Nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.
Jak wynika z powyższego, wyłączenie organów władzy publicznej z kategorii podatnika ma charakter podmiotowo-przedmiotowy.
W świetle wskazanych unormowań jednostki samorządu terytorialnego na gruncie podatku od towarów i usług występować mogą w dwoistym charakterze:
·podmiotów niebędących podatnikami, gdy realizują zadania nałożone na nich odrębnymi przepisami prawa, oraz
·podatników podatku od towarów i usług, gdy wykonują czynności na podstawie umów cywilnoprawnych.
Zatem, organy władzy publicznej nie będą podatnikami podatku od towarów i usług w związku z realizacją zadań, które podejmują jako podmioty prawa publicznego, nawet jeśli pobierają należności, opłaty lub składki. Natomiast organy te, będą podatnikami podatku od towarów i usług, w przypadku wykonywanych przez nie: czynności innych niż te które mieszczą się w ramach ich zadań oraz czynności mieszczących się w ramach ich zadań, ale wykonywanych na podstawie umów cywilnoprawnych.
Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności: czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Na mocy art. 2 ust. 1 i 2 ustawy z 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2022 r. poz. 547 ze zm.):
Organy samorządu województwa działają na podstawie i w granicach określonych przez ustawy. Do zakresu działania samorządu województwa należy wykonywanie zadań publicznych o charakterze wojewódzkim, niezastrzeżonych ustawami na rzecz organów administracji rządowej.
Zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie województwa:
Samorząd województwa wykonuje określone ustawami zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność, dysponuje mieniem wojewódzkim, prowadzi samodzielnie gospodarkę finansową na podstawie budżetu.
W myśl art. 8 ust. 1 ustawy o samorządzie województwa:
W celu wykonywania zadań województwo tworzy wojewódzkie samorządowe jednostki organizacyjne oraz może zawierać umowy z innymi podmiotami.
Stosownie do art. 14 ust. 1 ustawy o samorządzie województwa:
Samorząd województwa wykonuje zadania o charakterze wojewódzkim określone ustawami, w szczególności w zakresie:
1) edukacji publicznej, w tym szkolnictwa wyższego;
2) promocji i ochrony zdrowia;
3) kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami;
4) pomocy społecznej;
4a) wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej;
5) polityki prorodzinnej;
6) modernizacji terenów wiejskich;
7) zagospodarowania przestrzennego;
8) ochrony środowiska;
9) (uchylony)
10) transportu zbiorowego i dróg publicznych;
11) kultury fizycznej i turystyki;
12) ochrony praw konsumentów;
13) obronności;
14) bezpieczeństwa publicznego;
15) przeciwdziałania bezrobociu i aktywizacji lokalnego rynku pracy;
15a) działalności w zakresie telekomunikacji;
16) ochrony roszczeń pracowniczych w razie niewypłacalności pracodawcy.
Z opisu sprawy wynika, że Województwo jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku VAT.
Województwo realizuje zadanie pn. „(…)”. Nabyte towary związane z realizacją zadania pn. „(…)” będą wykorzystywane do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem VAT.
Zespół (…) został utworzony z dniem 1 stycznia 2013 r., zgodnie z uchwałą nr (…) Sejmiku Województwa z 25 września 2012 r. w sprawie utworzenia samorządowej wojewódzkiej jednostki organizacyjnej „(…)” oraz nadania jej statutu.
Zgodnie ze statutem zatwierdzonym uchwałą nr (…) Sejmiku Województwa, Zespół (…) jest samorządową jednostką budżetową Samorządu Województwa, realizującą zadania własne Województwa.
Zespół (…) jest jednostką organizacyjną Województwa nieposiadającą osobowości prawnej.
Bezpośredni nadzór nad Zespołem sprawuje Zarząd Województwa.
Zespół (…) działa na zasadach określonych przepisami o finansach publicznych.
Podstawowym celem Zespołu (…) jest inspirowanie i podejmowanie działań mających na celu zachowanie, popularyzację i upowszechnienie wartości przyrodniczych, historycznych i kulturowych parków oraz wykonywanie zadań wynikających z ustawy z 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody.
Do zakresu działania Zespołu (…) należą w szczególności:
· Realizacja zadań określonych w ustawie o ochronie przyrody i aktach prawa miejscowego tworzących parki, w tym nadzór nad występującymi na terenie parków chronionymi obiektami przyrodniczymi.
· Organizacja działalności edukacyjnej, turystycznej oraz rekreacyjnej.
· Współdziałanie w zakresie ochrony przyrody z jednostkami organizacyjnymi oraz z osobami prawnymi i fizycznymi.
Zespół (…) rozpoczął działania zmierzające do pozyskania dofinansowania ze Środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska (…) na realizację zadań wynikających z ustawy o ochronie przyrody.
1. Zespół (…) wykonuje wyłącznie czynności pozostające poza działalnością gospodarczą (działalność statutowa ). Zespół (…) nie wykonuje czynności w ramach działalności gospodarczej.
2. Dokonywane zakupy towarów w ramach realizacji zadań, o których mowa we wniosku o dofinansowanie ze Środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska (…), nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
3. Dokumentowanie zakupu towarów odbywa się poprzez wystawianie faktur na Województwo. Nabywcą faktur dokumentujących poniesione wydatki w ramach realizacji przedmiotowych zadań jest Województwo, odbiorcą i płatnikiem faktury jest Zespół (…).
4. Jednostka samorządu terytorialnego województwa (Województwo) dokonała centralizacji rozliczeń VAT z dniem 1 stycznia 2017 r. wraz ze swoimi jednostkami organizacyjnymi. Zespół (…) nie jest zarejestrowany jako podatnik VAT.
5. Wnioskodawca w ramach zadania o nazwie pn. „(…)” dokonuje m.in. zakupu nagród w postaci książek, sprzętu sportowo-turystycznego i drobnego sprzętu elektronicznego dla uczestników(…), jak również zakupu pakietu nagród dla laureatów etapu okręgowego (…).
Powyższe zadanie wynika z realizacji zadań statutowych określonych w ustawie o ochronie przyrody – art. 105 i 107.
W rozpatrywanej sprawie, wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą kwestii, czy będzie miał on możliwość odliczenia podatku VAT związanego z realizacją zadania pn. „(…)”.
Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
W omawianej sprawie warunki uprawniające do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie będą spełnione, ponieważ – jak wynika z opisu sprawy – nabyte towary związane z realizacją ww. zadania będą wykorzystywane do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem VAT.
W konsekwencji Województwo nie ma – na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy – prawa do odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących nabycie towarów i usług związanych z realizacją przedmiotowego zadania.
Podsumowując, Województwo nie będzie miało możliwości odliczenia podatku VAT związanego z realizacją zadania pn. „(…)”.
W konsekwencji stanowisko Wnioskodawcy jest prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Należy zauważyć, że zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego (zdarzenia przyszłego). Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
· Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
· Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2022 r. poz. 329 ze zm.; dalej jako „PPSA”.
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
· w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
· w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.).