Temat interpretacji
Oznaczenie faktur dotyczących opłaty abonamentowej za monitorowanie systemu alarmowego oraz opłaty abonamentowej za kartę SIM GSM w ewidencji JPK symbolem EE
Szanowna Pani,
stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
19 stycznia 2022 r. wpłynął Pani wniosek z 18 stycznia 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy oznaczenia faktur dotyczących opłaty abonamentowej za monitorowanie systemu alarmowego oraz opłaty abonamentowej za kartę SIM (...) w ewidencji JPK symbolem EE. Uzupełniła go Pani – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 14 marca 2022 r. (wpływ 14 marca 2022 r.) oraz pismem z 25 marca 2022 r. (wpływ 25 marca 2022 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Wykonuje Pani usługi ochrony w oparciu o koncesję wydaną przez (...), Pani usługi mieszczą się w Polskiej Klasyfikacji Działalności w grupie 80.20.Z oraz 80.10.Z.
Pytanie dotyczy usług ochroniarskich w zakresie obsługi i monitorowania elektronicznych systemów bezpieczeństwa PKD 80.20.Z. Usługi polegają na odbieraniu sygnałów przesyłanych z systemów bezpieczeństwa znajdujących się w obiektach kontrahentów do Pani stacji monitorowania. Usługi są wykonywane zarówno dla firm jak i dla osób prywatnych nieprowadzących działalności gospodarczej. W Pani zainteresowaniu są usługi prowadzone na rzecz osób prywatnych. W zależności od zawartej umowy faktury sprzedaży są wystawiane z pozycjami:
1.abonament za monitorowanie systemów alarmowych,
2.a) abonament za monitorowanie systemów alarmowych, b) abonament za (...),
3.a) abonament za monitorowanie i ochronę fizyczną, b) abonament za (...).
Sygnały z systemów bezpieczeństwa odbiera Pani za pośrednictwem różnych urządzeń np. radiowo przez nadajniki (...) i z karty SIM w systemie (...)
Kontrahentów obciąża Pani stałym abonamentem tylko za karty SIM, które zakupuje Pani od operatorów telefonii komórkowej płacąc za nie co miesięczny abonament.
Pani firma wystawiając fakturę sprzedaży ujmuje oddzielnie pozycje jak w pkt 1, 2 lub 3.
Opłaty abonamentowe wynikają z zawartych umów z kontrahentami. Opłata za abonament GSM z reguły jest wyższa niż Pani płaci operatorowi telefonii komórkowej.
Dla wszystkich osób prywatnych są wystawiane paragony i do nich faktury.
Faktury w JPK w ramach procedur są oznakowane symbolem FP. Natomiast faktur dla osób prywatnych nie oznakowuje Pani symbolem EE.
Pani wątpliwość budzi czy prawidłowo postępuje Pani nie oznakowując w JPK w ramach procedur symbolem EE faktur sprzedaży usług dla osób prywatnych. W związku z tym prosi Pani o wydanie interpretacji odnośnie zaistniałej sytuacji.
Uzupełnienie i doprecyzowanie wniosku
Jest Pani czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT.
Posiada Pani siedzibę działalności gospodarczej tylko w Polsce.
Systemy alarmowe monitorowane są na nieruchomościach znajdujących się tylko na terytorium Polski.
Podstawą wykonywania usługi jest umowa, z której wynika zakres świadczonej usługi i tak występują umowy na poniższy zakres usług:
·abonament za monitorowanie systemu alarmowego,
·abonament za monitorowanie systemu alarmowego oraz ochronę fizyczną,
·abonament za monitorowanie oraz abonament za kartę GSM.
W ramach opłaty abonamentowej za monitorowanie odbierane są sygnały drogą komunikacji elektronicznej przy użyciu nadajników radiowych lub nadajników GSM z kartą SIM z ochranianych obiektów do stacji odbiorczej wyposażonej w odbiorniki radiowe oraz odbiorniki GPRS/GSM. Nadajniki radiowe przekazują sygnały na częstotliwości przyznanej przez Urząd Komunikacji Elektronicznej - opłata za częstotliwość jest Pani kosztem. Natomiast w nadajnikach GSM są montowane karty SIM zakupione wcześniej u różnych operatorów telefonii komórkowej. Karty posiadają swoje numery telefoniczne i służą tylko do przekazywania sygnałów alarmowych pomiędzy obiektem a stacją odbiorczą. Z nadajników GSM nie można rozmawiać, wysyłać tekstów SMS oraz korzystać z transmisji do innych celów. Operatorka obsługująca stację odbiorczą odbiera różne sygnały z obiektów, w których znajdują się systemy alarmowe np. o załączeniu lub wyłączeniu systemu alarmowego, sygnał napadowy, sygnał awarii w systemie alarmowym itp. Operatorka kontaktuje się z osobą upoważnioną w umowie informując o zdarzeniu.
Opłata abonamentowa za monitorowanie oraz ochronę fizyczną obejmuje przekazanie przez Operatorkę stacji monitorowania informacji o zdarzeniu w obiekcie patrolowi interwencyjnemu, który natychmiast interweniuje w obiekcie, z którego nadszedł sygnał alarmowy.
Informacja o alarmie do patrolu interwencyjnego zazwyczaj jest przekazywana radiowo lub telefoniczne.
W przypadku gdy system alarmowy przekazuje sygnały przez nadajnik GSM wówczas montowana jest w nim karta SIM, za którą pobiera Pani opłatę wynikającą z umowy na wykonywaną usługę.
Cały zakres usług i związane z tym opłaty abonamentowe wynikają z jednej umowy zazwyczaj zatytułowanej „Umowa o usługę ochronną w formie monitorowania elektronicznego systemu sygnalizacji włamania i napadu” lub „Umowa o usługę ochronną w formie monitorowania elektronicznego systemu włamania i napadu i ochronę mienia”.
Kontrahent, któremu inna firma zainstalowała system alarmowy przychodzi do Pani celem korzystania z Pani usług monitorowania tegoż systemu alarmowego, otrzymuje ofertę na zakres możliwych usług. Umowa zawiera punkt o wysokości miesięcznej opłaty za monitorowanie lub za monitorowanie i ochronę fizyczną oraz zapis dodatkowy, który brzmi cyt.: „zawiera/nie zawiera się umowę na korzystanie z karty GSM, miesięczna opłata wynosi 10 zł + VAT za jeden obiekt”.
W zależności czy kontrahent korzysta z karty GSM zostaje skreślone odpowiednie słowo.
Pod koniec każdego miesiąca są wystawiane faktury a dla osób fizycznych paragony i faktury. Faktury w znacznej większości są wysyłane elektronicznie.
Sprzedaż abonamentów do wykonywanych usług jest usługą świadczoną za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową oraz przechowywania danych.
Usługi świadczone przez Pani firmę w ramach PKD 80.20.Z są usługami elektronicznymi świadczonymi dla podmiotów mających siedzibę czy stałe miejsce zamieszkania tylko w Polsce.
Usługa sprzedawana przez Pani firmę nie znajduje się w załączniku I rozporządzenia wykonawczego Rady (UE) nr 282/2011 z 15 marca 2011 r. ustanawiającego środki wykonawcze do dyrektywy 2006/112/WE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej.
Sprzedaż ww. abonamentów odbywa się za pomocą sieci elektronicznej i Internetu.
Sprzedaż usług i co za tym idzie abonamentów jest w dużej części zautomatyzowana ponieważ sygnały są odbierane przez urządzenia elektroniczne, ale do ich obsługi potrzebny jest człowiek, który odczyta sygnały i przekaże dalej informację w ramach procedur.
Sprzedaż abonamentów wymaga znacznego udziału człowieka, ponieważ sam sygnał alarmowy nie przyniósłby rezultatu, dopiero praca operatorki, która kontaktuje się z obiektem i podejmuje odpowiednie decyzje daje efekt rezultatu np. powiadomienie kontrahenta, wysłanie patrolu interwencyjnego.
Sprzedaż abonamentów do wykonywanych usług bez zastosowania usług elektronicznych jest niemożliwa.
Pytania ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu do wniosku
1.Czy wystawienie faktury dla osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej mającej siedzibę na terytorium Polski na opłatę abonamentową za monitorowanie systemu alarmowego powinno być oznakowane w JPK w ramach procedur symbolem EE?
2.Czy wystawienie faktury dla osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej mającej siedzibę na terytorium Polski na opłatę abonamentową za kartę SIM GSM powinno być oznakowane w JPK w ramach procedur symbolem EE?
Pani stanowisko w sprawie ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu do wniosku
W ramach działalności PKD 80.20.Z wykonuje Pani usługi ochrony w zakresie obsługi i monitorowania elektronicznych systemów bezpieczeństwa z wykorzystaniem systemów telekomunikacyjnych. Usługi wykonywane są tylko na terytorium Polski i dla podmiotów mających siedzibę na terytorium Polski.
Według Pani oznakowanie faktur w JPK w ramach procedur symbolem EE wystawionych na rzecz osób prywatnych dotyczy osób mających siedzibę lub stałe miejsce zamieszkania inne niż terytorium Polski. Dlatego wystawiane przez Panią faktury nie są oznakowane w ramach procedur symbolem EE.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r. poz. 685 ze zm.), zwanej dalej ustawą:
Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają:
1) odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;
2) eksport towarów;
3) import towarów na terytorium kraju;
4) wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;
5) wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.
Z powyższego przepisu wynika tzw. zasada terytorialności, zgodnie z którą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlega m.in. odpłatne świadczenie usług, ale tylko w sytuacji, gdy miejscem ich świadczenia (określanym na podstawie przepisów ustawy) jest terytorium kraju.
W myśl definicji zawartej w art. 2 pkt 1 ustawy:
Przez terytorium kraju rozumie się terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z zastrzeżeniem art. 2a.
Stosownie do art. 2 pkt 4 ustawy:
Przez terytorium państwa członkowskiego rozumie się terytorium państwa wchodzące w skład terytorium Unii Europejskiej, z zastrzeżeniem art. 2a.
Na podstawie art. 7 ust. 1 ustaw:
Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (...).
W myśl art. 8 ust. 1 ustawy:
Przez świadczenie usług, o którym mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się każde świadczenie na rzecz osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, które nie stanowi dostawy towarów w rozumieniu art. 7, w tym również:
1) przeniesienie praw do wartości niematerialnych i prawnych, bez względu na formę, w jakiej dokonano czynności prawnej;
2) zobowiązanie do powstrzymania się od dokonania czynności lub do tolerowania czynności lub sytuacji;
3) świadczenie usług zgodnie z nakazem organu władzy publicznej lub podmiotu działającego w jego imieniu lub nakazem wynikającym z mocy prawa.
W przypadku świadczenia usług od określenia miejsca świadczenia zależy, czy dana usługa podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług w Polsce, czy też nie.
Stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy :
Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
W myśl art. 15 ust. 2 ustawy :
Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Zgodnie z art. 99 ust. 1 ustawy:
Podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani składać w urzędzie skarbowym deklaracje podatkowe za okresy miesięczne w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po każdym kolejnym miesiącu, z zastrzeżeniem ust. 2-10, art. 130c, art. 133 i art. 138g ust. 2.
W myśl art. 99 ust. 7c ustawy:
Deklaracje podatkowe, o których mowa w ust. 1-3, zawierają dane niezbędne do rozliczenia podatku, obliczenia jego wysokości, w tym wysokości podstawy opodatkowania, podatku należnego i podatku naliczonego, a także dane dotyczące podatnika.
Stosownie do treści art. 99 ust. 11b ustawy:
Deklaracje, o których mowa w ust. 1-3, 3c-6, 8-9 i 11a, składa się wyłącznie za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Zgodnie z art. 99 ust. 11c ustawy:
Deklaracje podatkowe, o których mowa w ust. 1-3, są składane zgodnie z wzorem dokumentu elektronicznego w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 346, 568, 695, 1517 i 2320), który obejmuje deklarację i ewidencję, o której mowa w art. 109 ust. 3. Dokument elektroniczny, o którym mowa w zdaniu pierwszym, jest przesyłany w sposób określony w przepisach wydanych na podstawie art. 193a § 3 Ordynacji podatkowej i zgodnie z wymaganiami określonymi w tych przepisach.
Na podstawie art. 109 ust. 3 i 3b ustawy:
Podatnicy, z wyjątkiem podatników wykonujących wyłącznie czynności zwolnione od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 lub przepisów wydanych na podstawie art. 82 ust. 3 oraz podatników, u których sprzedaż jest zwolniona od podatku na podstawie art. 113 ust. 1 lub 9, są obowiązani prowadzić ewidencję zawierającą dane pozwalające na prawidłowe rozliczenie podatku i sporządzenie informacji podsumowującej, w szczególności dane dotyczące:
1) rodzaju sprzedaży i podstawy opodatkowania, wysokości kwoty podatku należnego, w tym korekty podatku należnego, z podziałem na stawki podatku;
2) kwoty podatku naliczonego obniżającego kwotę podatku należnego, w tym korekty podatku naliczonego;
3) kontrahentów;
4) dowodów sprzedaży i zakupów.
Podatnicy, o których mowa w art. 99 ust. 1, są obowiązani przesyłać, na zasadach określonych w art. 99 ust. 11c, za każdy miesiąc do urzędu skarbowego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, ewidencję, o której mowa w ust. 3, łącznie z deklaracją podatkową, w terminie do złożenia tej deklaracji.
Z powyższego przepisu wynika, że podatnicy VAT czynni są obowiązani przesyłać za każdy miesiąc do urzędu skarbowego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, ewidencję prowadzoną na potrzeby podatku od towarów i usług, łącznie z deklaracją podatkową, w terminie do złożenia tej deklaracji.
15 października 2019 r. Minister Finansów, Inwestycji i Rozwoju wydał rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych zawartych w deklaracjach podatkowych i w ewidencji w zakresie podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2019 poz. 1988 ze zm.), zwanego dalej rozporządzeniem, którego przepisy weszły w życie 1 października 2020 r.
Stosownie do § 10 ust. 4 pkt 2 rozporządzenia obowiązującego do 30 czerwca 2021 r.:
Dodatkowo ewidencja zawiera oznaczenia dotyczące świadczenia usług telekomunikacyjnych, nadawczych i elektronicznych, o których mowa w art. 28k ustawy – oznaczenie EE.
Natomiast 1 lipca 2021 r. weszło w życie rozporządzenie Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 29 czerwca 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu danych zawartych w deklaracjach podatkowych i w ewidencji w zakresie podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2021 r. poz. 1179), zwane dalej rozporządzeniem zmieniającym. W ww. rozporządzeniu zastąpiono oznaczenie „SW” i „EE” jednym wspólnym oznaczeniem „WSTO_EE”.
Konieczność dostosowania przedmiotowego rozporządzenia w zakresie oznaczeń „SW” - dostawy w ramach sprzedaży wysyłkowej z terytorium kraju, o której mowa w art. 23 ustawy, oraz „EE” - świadczenia usług telekomunikacyjnych, nadawczych i elektronicznych, o których mowa w art. 28k ustawy, wynikała z ustawy wdrażającej tzw. pakiet VAT e-commerce, który uchylił pojęcie sprzedaży wysyłkowej na i z terytorium kraju oraz regulacje odnoszące się do tej sprzedaży i wprowadził pojęcie wewnątrzwspólnotowej sprzedaży towarów na odległość (WSTO) oraz regulacje w tym zakresie.
Stosownie do § 2 rozporządzenia zmieniającego:
Przepisy § 7 pkt 8 oraz § 10 ust. 2 pkt 1 lit. f i ust. 4 pkt 2b rozporządzenia zmienianego w § 1 stosuje się począwszy od rozliczenia za styczeń 2022 r.
W rozliczeniach za miesiące od lipca do grudnia 2021 r. w ewidencji, o której mowa w art. 109 ust. 3 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, wykazuje się oznaczenie „EE” dotyczące:
1) wewnątrzwspólnotowej sprzedaży na odległość towarów, które w momencie rozpoczęcia ich wysyłki lub transportu znajdują się na terytorium kraju;
2) świadczenia usług telekomunikacyjnych, nadawczych i elektronicznych, o których mowa w art. 28k ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, na rzecz podmiotów niebędących podatnikami, posiadających siedzibę, stałe miejsce zamieszkania lub miejsce pobytu na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju.
Do rozliczenia za czerwiec 2021 r. stosuje się przepisy dotychczasowe.
W związku z powyższym, w myśl § 10 ust. 4 pkt 2a rozporządzenia w sprawie szczegółowego zakresu danych zawartych w deklaracjach podatkowych i w ewidencji w zakresie podatku od towarów i usług obowiązującego w stanie prawnych od 1 stycznia 2022 r.:
Dodatkowo ewidencja zawiera oznaczenie dotyczące wewnątrzwspólnotowej sprzedaży na odległość towarów, które w momencie rozpoczęcia ich wysyłki lub transportu znajdują się na terytorium kraju, oraz świadczenia usług telekomunikacyjnych, nadawczych i elektronicznych, o których mowa w art. 28k ustawy, na rzecz podmiotów niebędących podatnikami, posiadających siedzibę, stałe miejsce zamieszkania lub miejsce pobytu na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju – oznaczenie WSTO_EE.
Zgodnie z ww. § 7 pkt 8 oraz § 10 ust. 2 pkt 1 lit. f i ust. 4 pkt 2b rozporządzenia oznaczenie WSTO_EE stosowane jest począwszy od rozliczenia za styczeń 2022 r. Natomiast za miesiące lipiec-grudzień 2021 r. do wewnątrzwspólnotowej sprzedaży na odległość towarów, które w momencie rozpoczęcia ich wysyłki lub transportu znajdują się na terytorium kraju, oraz świadczenia usług telekomunikacyjnych, nadawczych i elektronicznych, tzw. usługi TBE, o których mowa w art. 28k ustawy, na rzecz podmiotów niebędących podatnikami, posiadających siedzibę, stałe miejsce zamieszkania lub miejsce pobytu na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju było stosowane w ewidencji oznaczenie EE.
W myśl art. 28k ust. 1 ustawy:
Miejscem świadczenia usług telekomunikacyjnych, usług nadawczych i usług elektronicznych na rzecz podmiotów niebędących podatnikami jest miejsce, w którym podmioty te posiadają siedzibę, stałe miejsce zamieszkania lub zwykłe miejsce pobytu.
Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą kwestii oznaczenia faktur wystawionych na osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej mających siedzibę na terytorium kraju zarówno na opłaty abonamentowe za monitorowanie systemu alarmowego oraz na opłaty abonamentowe karty SIM GSM w ewidencji JPK symbolem EE.
Jak wskazano powyżej w ewidencji JPK oznaczenie:
·EE - w stanie prawnym obowiązującym do 31 grudnia 2021 r.,
·WSTO_EE- w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2022 r.,
powinny zawierać świadczenia usług telekomunikacyjnych, nadawczych i elektronicznych na rzecz podmiotów niebędących podatnikami, posiadających siedzibę, stałe miejsce zamieszkania lub miejsce pobytu na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju.
Z wniosku wynika, że jest Pani czynnym podatnikiem VAT i prowadzi Pani działalność gospodarczą m.in. w zakresie obsługi i monitorowania elektronicznych systemów bezpieczeństwa (PKD 80.20.Z). W ramach świadczonych przez Panią usług – na rzecz podmiotów mających siedzibę, stałe miejsce zamieszkania tylko w Polsce - można wyróżnić sprzedaż: abonamentu za monitorowanie systemu alarmowego; abonamentu za monitorowanie systemu alarmowego oraz ochronę fizyczną oraz abonament za monitorowanie i abonament za kartę GSM. Systemy alarmowe monitorowane są na nieruchomościach znajdujących się tylko na terytorium kraju.
W świetle powołanych przepisów należy stwierdzić, że świadczy Pani usługi jedynie na rzecz podmiotów mających siedzibę, stałe miejsce zamieszkania tylko na terytorium kraju.
W związku z powyższym, nie ma/nie miała Pani obowiązku oznaczania w ewidencji VAT faktur wystawionych dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, mających siedzibę na terytorium Polski na opłatę abonamentową za monitorowanie systemu alarmowego oraz na opłatę abonamentową za kartę SIM GSM symbolem:
·EE - w stanie prawnym obowiązującym do 31 grudnia 2021 r.,
·WSTO_EE- w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2022 r.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pani do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2022 r. poz. 329; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.).