Korekta deklaracji VAT-7 w związku z błędnym wykazaniem importu towarów. - Interpretacja - 0114-KDIP1-2.4012.19.2023.2.RM

Shutterstock
Interpretacja indywidualna z dnia 24 marca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.19.2023.2.RM

Temat interpretacji

Korekta deklaracji VAT-7 w związku z błędnym wykazaniem importu towarów.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

16 stycznia 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 11 stycznia 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy korekty deklaracji VAT-7. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 22 lutego 2023 r. (data wpływu za pośrednictwem ePUAP 22 lutego 2023 r.). Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Rozliczają Państwo import towarów zgodnie z art. 33a ustawy (import uproszczony).

Kwoty w deklaracji VAT-7 są deklarowane na podstawie zestawień otrzymywanych od obsługujących Państwa agencji celnych.

Na początku listopada, otrzymali Państwo z agencji celnej zestawienie odpraw uproszczonych, w którym została wykazana następująca odprawa: Wpis w rej. (...) netto (...), VAT (...).

Po złożeniu deklaracji VAT-7 za 10/2022, w której ujęta została ww. odprawa, otrzymali Państwo informację, że Naczelnik (...) Urzędu Celno-Skarbowego w (…), w dniu (…) listopada 2022 roku wydał decyzję (...), na mocy której zostały zmienione dane spółki importującej (odbiorcy).

Pierwotnie odbiorcą była spółka A. Sp. z o.o. , decyzją zmieniono dane odbiorcy na B. Sp. z o.o.

W uzupełnieniu wniosku, w odpowiedzi na pytania dotyczące wskazania:

1)okresu (daty), w którym przeprowadzona została transakcja, której dotyczy wskazana we wniosku decyzja Naczelnika (...) Urzędu Celno-Skarbowego w X (dalej decyzja organu celno-skarbowego),

2)czy transakcja, której dotyczy wskazana we wniosku decyzja organu celno-skarbowego stanowi import towarów, w rozumieniu art. 2 pkt 7 ustawy o VAT,

3)kiedy agencja celna dokonała zgłoszenia celnego (należy podać dokładną datę) w związku z transakcją będącą przedmiotem zapytania,

4)kto jest faktycznym nabywcą towarów będących przedmiotem transakcji objętej pytaniem, tj. czy nabywcą towarów jest spółka A. Sp. z o.o. czy B. Sp. z o.o.,

5)kto był faktycznym importerem towarów - spółka A. Sp. z o.o. czy B. Sp. z o.o.,

6)jak należy rozumieć informację wskazaną przez Państwa w stanie faktycznym, że decyzją organu celno-skarbowego „zostały zmienione dane spółki importującej (odbiorcy) – należy jednoznacznie i precyzyjnie wyjaśnić (opisać) z jakiego powodu/z czego wynika ww. zmiana danych spółki importującej (odbiorcy), tj. czy

ww. zmiana dotyczy tylko samych danych formalnych (nazwa firmy, adres, NIP) bez zmiany strony dokonującej importu towaru, tzn. czy importerem nadal pozostaje podmiot pierwotnie zgłaszający towar do procedury celnej czy też

zmiana ta spowodowała jednocześnie zmianę strony dokonującej importu towaru, w wyniku której status importera towaru nabywa inny podmiot,

7)czy w wyniku ww. decyzji organu celno-skarbowego dochodzi do zmiany procedury importu, tj. procedury szczególnej (import uroszczony wg art. 33a ustawy o VAT) na procedurę zwykłą i czy w wyniku tej zmiany powstał obowiązek zapłaty podatku VAT – jeśli tak, to który z podmiotów był zobowiązany do jego zapłaty,

8)na którym podmiocie - na spółce A. Sp. z o.o. czy na spółce B. Sp. z o.o. - ciążył obowiązek uiszczenia cła, również w przypadku, gdy na podstawie przepisów celnych importowany towar jest zwolniony od cła albo cło na towar zostało zawieszone, w części lub w całości

wskazali Państwo następująco:

1)Transakcja została przeprowadzona w październiku 2022 roku.

2)Transakcja dotyczy importu towarów, zdefiniowanego w art. 2 pkt 7 ustawy o VAT. Spółka korzysta z importu uproszczonego zgodnie z art. 33a ustawy.

3)Agencja celna dokonała zgłoszenia w dniu 5 października 2022 r.

4)Faktycznym nabywcą towarów była spółka B. Sp. z o.o.

5)Faktycznym importerem była spółka B. Sp. z o.o.

6)Odprawa (...) nie została wykazana w zestawieniu odpraw uproszczonych dla spółki B, ponieważ została wykazana w zestawieniu odpraw na spółkę A. Zestawienie było wystawione przed wydaniem decyzji zmieniającej przez (...) Naczelnika Urzędu Celno-Skarbowego w (…), czyli w stanie prawnym aktualnym na moment wydania zestawienia.

7)Wydanie decyzji zmieniającej odbiorcę było konieczne, ponieważ producent odprawił towar na danych spółki A, która nie była faktycznym importerem towaru. Producent źle wystawił dokumenty do importu.

8)Wszystkie opłaty dotyczące tej odprawy były dokonane przez spółkę B., która była rzeczywistym importerem towaru. Zmiana dotyczy samych danych formalnych, importerem od początku był ten sam podmiot - spółka B. Sp. z o.o.

9)W wyniku ww. decyzji organu celno-skarbowego nie dochodzi do zmiany procedury importu. Obie spółki rozliczają import towarów zgodnie z art. 33a ustawy o VAT (tzw. import uproszczony).

10)Po korekcie zgłoszenia celnego obowiązek uiszczenia cła ciążył na spółce B. Sp. z o.o.

Pytania

W związku z powyższym, proszą Państwo o informację, która z poniższych tez jest prawidłowa, czy w celu sprostowania powyższej sytuacji:

1)Spółka powinna dokonać korekty pierwotnej deklaracji VAT-7 za miesiąc 10/2022, w zakresie podatku należnego i naliczonego?

2)Korekta powinna zostać ujęta w deklaracji VAT-7 za m-c 11/2022 (w dacie wydania decyzji zmieniającej odbiorcę), w zakresie podatku należnego i naliczonego?

3)Korekta powinna zostać ujęta w deklaracji VAT-7 za m-c 12/2022 (w dacie wpływu ww. decyzji), w zakresie podatku należnego i naliczonego?

Państwa stanowisko w sprawie

Państwa zdaniem, w celu sprostowania powyższej sytuacji, powinna być skorygowana pierwotna deklaracja VAT-7, za miesiąc 10/2022, zarówno w zakresie podatku należnego, jak i naliczonego.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 931 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”:

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, podlegają:

1)odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju;

2)eksport towarów;

3)import towarów na terytorium kraju;

4)wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów za wynagrodzeniem na terytorium kraju;

5)wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

Z powołanego przepisu wynika tzw. zasada terytorialności, zgodnie z którą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają wymienione czynności, ale tylko w sytuacji, gdy miejscem ich świadczenia jest terytorium kraju.

Przy tym, w myśl art. 2 pkt 1 ustawy:

Przez terytorium kraju rozumie się terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z zastrzeżeniem art. 2a.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy:

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel.

Stosownie do art. 2 pkt 6 ustawy:

Towarami są rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Zgodnie z art. 2 pkt 7 ustawy:

Przez import towarów należy rozumieć przywóz towarów z terytorium państwa trzeciego na terytorium Unii Europejskiej.

Na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Jednocześnie w myśl art. 17 ust. 1 pkt 1 ustawy:

Podatnikami są również osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne na których ciąży obowiązek uiszczenia cła, również w przypadku, gdy na podstawie przepisów celnych importowany towar jest zwolniony od cła albo cło na towar zostało zawieszone, w części lub w całości, albo zastosowano preferencyjną, obniżoną lub zerową stawkę celną.

Na podstawie art. 5 pkt 15, 18 i 19 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 952/2013 z 9 października 2013 r. ustanawiającego Unijny Kodeks Celny (Dz. Urz. UE L 269 z 10 października 2013 r. str. 1 ze zm.) – zwanym dalej UKC:

„zgłaszający” oznacza osobę, która składa zgłoszenie celne, deklarację do czasowego składowania, przywozową deklarację skróconą, wywozową deklarację skróconą, zgłoszenie do powrotnego wywozu lub powiadomienie o powrotnym wywozie we własnym imieniu, albo osobę, w której imieniu takie zgłoszenie, deklaracja lub powiadomienie są składane;

„dług celny” oznacza nałożony na określoną osobę obowiązek zapłaty stosownej kwoty należności celnych przywozowych lub wywozowych, określonej dla danych towarów na mocy obowiązujących przepisów prawa celnego;

„dłużnik” oznacza każdą osobę odpowiedzialną za dług celny.

Stosownie do art. 77 UKC:

1)Dług celny w przywozie powstaje w wyniku objęcia towarów nieunijnych podlegających należnościom celnym przywozowym jedną z następujących procedur celnych:

a.dopuszczenia do obrotu, w tym na mocy przepisów o końcowym przeznaczeniu;

b.odprawy czasowej z częściowym zwolnieniem z należności celnych przywozowych.

2)Dług celny powstaje w chwili przyjęcia zgłoszenia celnego.

3)Dłużnikiem jest zgłaszający. W przypadku przedstawicielstwa pośredniego dłużnikiem jest również osoba, na której rzecz dokonuje się zgłoszenia celnego. (...)

Natomiast art. 173 UKC stanowi, że:

1)Zgłaszający, na wniosek, za zgodą organu celnego może po przyjęciu zgłoszenia celnego sprostować jedną lub kilka jego danych. Sprostowanie nie może powodować, że zgłoszenie celne będzie dotyczyć towarów innych niż te, których dotyczyło pierwotnie.

2)Sprostowanie nie jest możliwe, jeżeli wnioskowano o nie po tym, jak organy celne:

a.poinformowały zgłaszającego o zamiarze przeprowadzenia rewizji towarów;

b.stwierdziły nieprawidłowość danych zawartych w zgłoszeniu celnym;

c.zwolniły towary.

3)Na wniosek zgłaszającego, w terminie trzech lat od daty przyjęcia zgłoszenia celnego, można wyrazić zgodę na sprostowanie zgłoszenia celnego po zwolnieniu towarów, co umożliwi zgłaszającemu spełnienie obowiązków wynikających z objęcia towarów daną procedurą celną.

Stosownie natomiast do art. 33 ust. 1 ustawy:

Podatnicy, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 1 i 2 oraz ust. 1b, są obowiązani do obliczenia i wykazania w:

1)zgłoszeniu celnym albo

2)rozliczeniu zamknięcia, o którym mowa w art. 175 rozporządzenia 2015/2446, w przypadkach, o których mowa w art. 324 lub art. 325 rozporządzenia 2015/2447

- kwoty podatku, z uwzględnieniem obowiązujących stawek, z zastrzeżeniem art. 33b.

Przy tym, jak stanowi art. 33a ust. 1 ustawy:

Podatnik zarejestrowany jako podatnik VAT czynny może rozliczyć kwotę podatku należnego z tytułu importu towarów w deklaracji podatkowej składanej za okres, w którym powstał obowiązek podatkowy z tytułu importu tych towarów.

Jak stanowi art. 26a ust. 1 ustawy:

Miejscem importu towarów jest terytorium państwa członkowskiego, na którym towary znajdują się w momencie ich wprowadzenia na terytorium Unii Europejskiej.

W myśl art. 26a ust. 2 ustawy:

W przypadku gdy towary zostaną objęte z momentem ich wprowadzenia na terytorium Unii Europejskiej jedną z następujących procedur:

1)uszlachetniania czynnego,

2)odprawy czasowej z całkowitym zwolnieniem od należności celnych przywozowych,

3)składowania celnego,

4)tranzytu, w tym także składowaniem czasowym przed objęciem towarów jedną z procedur celnych,

5)wolnego obszaru celnego

- miejscem importu takich towarów jest terytorium państwa członkowskiego, na którym towary te przestaną podlegać tym procedurom.

W myśl art. 19a ust. 9 ustawy:

Obowiązek podatkowy z tytułu importu towarów powstaje z chwilą powstania długu celnego, z zastrzeżeniem ust. 10a i 11.

Oznacza to, że w przypadku gdy na podstawie przepisów celnych powstaje dług celny w związku z dopuszczeniem towarów do obrotu wówczas także, co do zasady, powstanie obowiązek podatkowy w podatku VAT z tytułu importu tych towarów.

Z treści wniosku wynika, że rozliczają Państwo import towarów zgodnie z art. 33a ustawy. Kwoty w deklaracji VAT-7 są deklarowane na podstawie zestawień otrzymywanych od obsługujących Państwa agencji celnych. Na początku listopada 2022 r., otrzymali Państwo z agencji celnej zestawienie odpraw uproszczonych, w którym została wykazana odprawa: Wpis w rej. (...) netto (...) zł, VAT (...) zł. Przedmiotową odprawę ujęli Państwo w deklaracji VAT-7 za październik 2022 r. Po złożeniu ww. deklaracji, (…) listopada 2022 r. Naczelnik (...) Urzędu Celno-Skarbowego w (…) wydał decyzję, którą zmienił dane spółki importującej (odbiorcy), tj. ze spółki A. Sp. z o.o. na B. Sp. z o.o.

Państwa wątpliwości dotyczą korekty deklaracji VAT-7.

W tym miejscu wskazać należy, że zgodnie z art. 99 ust. 1 ustawy:

Podatnicy, o których mowa w art. 15, są obowiązani składać w urzędzie skarbowym deklaracje podatkowe za okresy miesięczne w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po każdym kolejnym miesiącu, z zastrzeżeniem ust. 2-10, art. 130c, art. 133 i art. 138g ust. 2.

W myśl art. 99 ust. 7c ustawy:

Deklaracje podatkowe, o których mowa w ust. 1-3, zawierają dane niezbędne do rozliczenia podatku, obliczenia jego wysokości, w tym wysokości podstawy opodatkowania, podatku należnego i podatku naliczonego, a także dane dotyczące podatnika.

Natomiast jak wskazuje art. 99 ust. 11c ustawy:

Deklaracje podatkowe, o których mowa w ust. 1-3, są składane zgodnie z wzorem dokumentu elektronicznego w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2020 r. poz. 346, 568, 695, 1517 i 2320), który obejmuje deklarację i ewidencję, o której mowa w art. 109 ust. 3. Dokument elektroniczny, o którym mowa w zdaniu pierwszym, jest przesyłany w sposób określony w przepisach wydanych na podstawie art. 193a § 3 Ordynacji podatkowej i zgodnie z wymaganiami określonymi w tych przepisach.

Stosownie do art. 99 ust. 13a i 13b ustawy:

Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi i udostępni na elektronicznej platformie usług administracji publicznej wzór dokumentu, o którym mowa w ust. 11c.

Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowy zakres danych, o których mowa w ust. 7c, wraz z objaśnieniami co do sposobu wypełniania i miejsca składania deklaracji podatkowych, o których mowa w ust. 1-3, oraz niezbędnymi pouczeniami, uwzględniając konieczność prawidłowego rozliczenia podatku oraz kontroli tego obowiązku przez organ podatkowy.

Zatem od 1 października 2020 r. dotychczasowe deklaracje VAT-7 i VAT-7K i informacja o ewidencji zostały zastąpione przez przesyłany łącznie jeden dokument elektroniczny JPK_VAT, w formie JPK_V7M lub JPK_V7K. Elementy nowego JPK_VAT określa rozporządzenie Ministra Finansów, Inwestycji i Rozwoju z 15 października 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu danych zawartych w deklaracjach podatkowych i w ewidencji w zakresie podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2019 r. poz. 1988 ze zm.).

Jednocześnie, jak stanowi art. 81 § 1 i 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.) – zwanej dalej Ordynacją podatkową:

Jeżeli odrębne przepisy nie stanowią inaczej, podatnicy, płatnicy i inkasenci mogą skorygować uprzednio złożoną deklarację.

Skorygowanie deklaracji następuje przez złożenie korygującej deklaracji.

Podatek od towarów i usług należy do grupy podatków powstających z mocy prawa, który pobierany jest w trybie tzw. samoobliczenia. Dlatego też szczególnie istotną rolę w tym podatku odgrywają deklaracje podatkowe. Przy ich pomocy podatnik określa i zgłasza organowi podatkowemu (deklaruje) wysokość zobowiązania podatkowego.

Korekta deklaracji ma na celu poprawienie błędu, który został popełniony przy poprzednim jej sporządzeniu. Może ona dotyczyć każdej pozycji deklaracji, np. określenia wysokości zobowiązania podatkowego, wysokości kwoty zwrotu podatku oraz innych danych zawartych w treści deklaracji (np.: adresu, nr NIP) – o ile odrębne przepisy nie stanowią inaczej. Skorygowanie deklaracji polega na ponownym – poprawnym już – wypełnieniu jej formularza, z zaznaczeniem, że w tym przypadku mamy do czynienia z korektą uprzednio złożonej deklaracji. Skorzystanie przez podatnika z wprowadzonej przez ustawodawcę instytucji korekty deklaracji powoduje, że złożona przez niego deklaracja korygująca zastępuje pierwotną (korygowaną) deklarację i pociąga za sobą skutki prawne, pozbawiające jednocześnie pierwotną deklarację mocy prawnej. Korekta deklaracji ma na celu skorygowanie błędu poprzez zastąpienie go właściwym zapisem.

Wskazali Państwo, że na podstawie zestawienia odpraw uproszczonych otrzymanego z agencji celnej, w deklaracji VAT-7 za październik 2022 r. wykazali Państwo odprawę (...) netto (...) zł, VAT (...) zł. Przedmiotowa odprawa dotyczyła transakcji zrealizowanej w październiku 2022 r. (import towarów, w rozumieniu art. 2 pkt 7 ustawy) i została wykazana w zestawieniu odpraw na Państwa spółkę (A Sp. z o. o.). Jednakże (…) listopada 2022 roku Naczelnik (...) Urzędu Celno-Skarbowego w (...) wydał decyzję, w której zmienił dane spółki importującej (odbiorcy) - ze spółki A. Sp. z o.o. (pierwotny odbiorca) na B. Sp. z o.o. Przy czym, jak Państwo wskazują, zmiana ta dotyczy jedynie danych formalnych ponieważ to spółka B. Sp. z o.o. była od początku faktycznym nabywcą i importerem towarów jak również uiściła wszystkie opłaty dotyczące odprawy. Po korekcie zgłoszenia celnego obowiązek uiszczenia cła ciążył na spółce B. Sp. z o.o. Wskazali Państwo również, że wydanie decyzji zmieniającej odbiorcę było konieczne, ponieważ producent źle wystawił dokumenty do importu, tj. odprawił towar z danymi Państwa spółki. Natomiast Państwo nie byliście faktycznym importerem towaru.

Mając na uwadze obowiązujące przepisy prawa oraz przedstawione okoliczności sprawy należy uznać, że skoro nie byli Państwo faktycznym nabywcą i importerem towarów, nie ciążył na Państwu obowiązek uiszczenia cła, to nie wystąpił u Państwa obowiązek rozliczenia podatku VAT z tytułu importu towarów. Transakcja, której dotyczy odprawa nr (...) netto (...) zł, VAT (...) zł została zrealizowana przez inny podmiot (B. Sp. z o.o.). Oznacza to, że nie powinni Państwo wykazywać transakcji opisanej we wniosku w złożonej przez siebie deklaracji. W tej sytuacji powinni Państwo skorygować deklarację VAT-7 za miesiąc październik 2022 r.

Tym samym Państwa stanowisko, z którego wynika, że w celu sprostowania sytuacji opisanej we wniosku należy skorygować pierwotną deklarację VAT-7 za miesiąc 10/2022 należy uznać za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosują się Państwo do interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259; dalej jako „PPSA”). Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).