Temat interpretacji
Brak prawa do odzyskania w całości lub w części podatku VAT od wydatków związanych z realizacją projektu.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
Państwa wniosek z 20 marca 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odzyskania w całości lub w części podatku VAT od wydatków związanych z realizacją projektu pn. „(…)” wpłynął 20 marca 2023 r.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Gmina jest zarejestrowanym i czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Jako jednostka samorządu terytorialnego posiada osobowość prawną na podstawie art. 165 Konstytucji RP (Dz. U. z 1997 r. Nr 78, poz. 483, z 2001 r. Nr 28, poz. 319, z 2006 r. Nr 200, poz. 1471, z 2009 r., Nr 114, poz. 946) i art. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40).
Do zadań własnych Gminy, na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 2 oraz pkt 3 ustawy o samorządzie gminnym, należą sprawy w zakresie gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego oraz wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz. Poza zadaniami właściwymi dla jednostki samorządu terytorialnego jako organu władzy publicznej, Gmina wykonuje również działalność na podstawie umów cywilnoprawnych.
Gmina na podstawie umowy o dofinasowanie z dn. (…) r. zawartej z (…) z siedzibą w (…), realizuje projekt (operację) pn. „(…)”, w ramach działania (…) oraz w celu zwiększenia efektywności energetycznej przyczyniającej się do ochrony środowiska, w zakresie Priorytetu 1. Promowanie (…) zrównoważonego środowiskowo, zasobooszczędnego, innowacyjnego, konkurencyjnego i opartego na wiedzy, zawartego w Programie Operacyjnym „(…)”.
Celem operacji jest podnoszenie konkurencyjności i rentowności przedsiębiorstw w sektorze (...), w tym floty (…) oraz poprawa bezpieczeństwa lub warunków pracy.
Operacja jest realizowana w dwóch etapach. W ramach I etapu realizacji operacji Gmina w (…) r. zrealizowała zadanie pn. „(…)” i poniosła koszty wykonania tego zadnia. Przedmiot zadania objął następujący zakres robót:
1)w zakresie robót drogowych: roboty przygotowawcze, roboty pomiarowe, roboty przygotowawcze - usunięcie drzew, roboty rozbiórkowe, podbudowy - jezdnia, skrzyżowania, miejsca postojowe, zjazdy, ciągi piesze, elementy ulic, krawężniki, oporniki, nawierzchnie, jezdnia, skrzyżowania, miejsca postojowe, zjazdy, ciągi piesze; urządzenia bezpieczeństwa ruchu, oznakowanie pionowe, oznakowanie poziome, roboty wykończeniowe, roboty inne;
2)w zakresie robót sanitarnych:
a)budowę kanalizacji deszczowej: - roboty przygotowawcze, roboty ziemne pod studnie, separator z osadnikami i pod studzienki ściekowe, roboty ziemne pod kolektory i przykanaliki, rurociągi, studnie kanalizacyjne, studzienki ściekowe, osadnik, separator;
b)przebudowę i remont sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej: roboty instalacyjne (wodociąg), roboty ziemne (wodociąg), roboty instalacyjne (kanalizacja sanitarna), roboty ziemne (kanalizacja sanitarna);
3)w zakresie robót elektrycznych: budowa sieci oświetlenia ulicznego, likwidacja kolizji istniejącej infrastruktury.
Zadanie zostało zrealizowane w drodze powiatowej - ul. (…), na podstawie porozumienia z Powiatem (…). Wszystkie faktury dokumentujące wydatki poniesione w związku z realizacją zadania zostały wystawione na Gminę. W wyniku realizacji ww. działania Gmina nie osiągnęła przychodów. Również nie będzie osiągała przychodów podczas dalszego wykorzystywania rezultatów projektu. Nabyte w trakcie realizacji projektu towary i usługi, zakupione w związku z realizacją przedmiotowego zadania i udokumentowane fakturami, nie będą wykorzystywane do wykonywania przez Gminę czynności opodatkowanych. Gmina nie prowadzi i nie będzie prowadziła żadnej sprzedaży opodatkowanej podatkiem VAT z wykorzystaniem ww. inwestycji. Gmina nie pobiera/i nie będzie pobierać opłat za korzystanie z drogi objętej zadaniem (droga jest drogą publiczną, ogólnodostępną, nieodpłatną, wchodzi w główny układ komunikacyjny miasta ).
Wybudowana kanalizacja deszczowa związana jest z zarządzaniem drogą i służy wyłącznie odwodnieniu ulicy. Nie ma ona charakteru miejskiej sieci kanalizacji deszczowej, do której byłaby możliwość włączenia prywatnych nieruchomości, co związane byłoby również z naliczaniem stosownych opłat. Przebudowana i wyremontowana sieć wodociągowa służy zaopatrzeniu mieszkańców w wodę, natomiast za pośrednictwem kanalizacji sanitarnej, dokonywany jest odbiór ścieków komunalnych.
Na mocy uchwały Nr (…) Rady Miejskiej w (…) z dnia (…) r. w sprawie powierzenia spółce (…) zadań własnych gminy, Gmina powierzyła spółce komunalnej wykonywanie zadań własnych gminy m.in. w zakresie wodociągów i zaopatrzenia w wodę oraz kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych. Prowadzona przez (…) Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w (…) działalność w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków, z wykorzystywaniem m.in. przebudowanej i wyremontowanej w ramach zadania sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej, polega w szczególności na wykonywaniu - na podstawie umów cywilnoprawnych - odpłatnych czynności w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków na rzecz podmiotów zewnętrznych, tj. w szczególności mieszkańców gminy oraz działających na jej terenie przedsiębiorstw i innych podmiotów. Czynności w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków są dokumentowane wystawianymi na kontrahentów przez (…) Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością fakturami VAT oraz to (…) Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, a nie Gmina, rozlicza z tego tytułu podatek należny.
W związku z powyższym Gmina zaliczyła koszty podatku VAT zrealizowanej inwestycji do kosztów kwalifikowalnych projektu i uzyskała wsparcie do kosztów całkowitych projektu (tj. do kosztów netto powiększonych o podatek VAT). W związku z tym musi wykazać przed instytucją płatniczą, że nie ma prawa do odzyskania w całości lub części naliczonego podatku VAT, z otrzymanych faktur VAT dokumentujących poniesione nakłady na realizację powyższego zadania.
Pytanie
Czy Gminie przysługuje w związku ze zrealizowanym zadaniem pn. „(…)”, będącym częścią projektu pn. „(…)”, prawo do odzyskania w całości lub części naliczonego podatku VAT?
Państwa stanowisko w sprawie
Gmina stoi na stanowisku, że nie przysługuje jej prawo do odzyskania (w całości ani w części) naliczonego podatku VAT objętego fakturami dokumentującymi poniesienie kosztów realizacji zadania pn. „(…)”, będącego częścią projektu pn. „(…)”, ponieważ Gmina nie będzie prowadziła sprzedaży opodatkowanej VAT z wykorzystaniem inwestycji, nie zaistnieje zatem konieczny związek zakupów ze sprzedażą opodatkowaną podatkiem VAT. W myśl art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2022 r. poz. 931, 974, 1137, 1301, 1488, 1561, 2180, 2707), w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124. Zgodnie z art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług. Z brzmienia art. 86 ust. 1 ustawy wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje podatnikowi jedynie wtedy, gdy spełnione zostaną określone warunki. Przepis ten wyłącza możliwość dokonywania odliczeń podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających opodatkowaniu. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest niewątpliwy i bezsporny związek zakupów z wykonanymi czynnościami opodatkowanymi. Stosownie do cytowanych wyżej przepisów prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towar i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi. Przepisy te wykluczają zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 931 ze zm.), zwanej dalej ustawą. W świetle tego przepisu:
W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
Stosownie do treści art. 86 ust. 2 ustawy:
Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:
a) nabycia towarów i usług,
b) dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.
Na podstawie art. 87 ust. 1 ustawy
W przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 2, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku należnego, podatnik ma prawo do obniżenia o tę różnicę kwoty podatku należnego za następne okresy lub do zwrotu różnicy na rachunek bankowy.
Zasady dokonywania zwrotu różnicy podatku na rachunek bankowy podatnika określone zostały w art. 87 ust. 2-6 ustawy.
Z cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego.
Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.
Ponadto ustawodawca stworzył podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Ten ostatni przepis określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Wyjaśnić należy, że przepisy art. 87 ustawy o VAT regulują sposób dokonania przez podatnika rozliczenia w sytuacji, gdy w danym okresie rozliczeniowym deklaruje on nadwyżkę podatku naliczonego nad należnym. Przepisy te umożliwiają otrzymanie przez podatnika rzeczywistego zwrotu nadwyżki podatku naliczonego nad należnym. Warunkiem, który musi spełnić podatnik, by domagać się zwrotu, jest powstanie w okresie rozliczeniowym różnicy pomiędzy kwotą podatku naliczonego a kwotą podatku należnego. Powyższe wynika z generalnej zasady określonej w przywołanym powyżej art. 87 ust. 1 ustawy o VAT.
Na zakres prawa do odliczeń w sposób bezpośredni wpływa również pojmowanie statusu danego podmiotu jako podatnika podatku od towarów i usług wykonującego czynności opodatkowane. Tylko podatnik w rozumieniu art. 15 ustawy, ma prawo do odliczenia podatku naliczonego. Co do zasady status podatnika związany jest z prowadzeniem przez dany podmiot działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy.
W świetle postanowień art. 15 ust. 1 ustawy:
Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Stosownie do treści art. 15 ust. 2 ustawy:
Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
W myśl art. 15 ust. 6 ustawy:
Nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.
Z powołanych przepisów wynika, że organy władzy publicznej nie będą podatnikami podatku od towarów i usług w związku z realizacją zadań, które podejmują jako podmioty prawa publicznego, nawet jeśli pobierają należności, opłaty lub składki. Organy te, będą natomiast podatnikami podatku od towarów i usług, w przypadku wykonywanych przez nie czynności na podstawie umów cywilnoprawnych. Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności: czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Stosownie do przepisu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 40):
Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.
Jak stanowi art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym:
Do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.
Na mocy art. 7 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o samorządzie gminnym:
Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy z zakresu ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej, gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego.
Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że zrealizowali Państwo zadanie pn. „(…)” w ramach operacji „(…)”.
Państwa wątpliwości dotyczą prawa do odzyskania w całości lub części naliczonego podatku VAT w związku ze zrealizowanym zadaniem pn. „(…)”.
Podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny.
W omawianej sprawie, jak wynika z okoliczności przedstawionych przez Państwa, związek taki nie występuje. Jak Państwo wskazali o opisie stanu faktycznego, w wyniku realizacji ww. działania Gmina nie osiągnęła przychodów. Również nie będzie osiągała przychodów podczas dalszego wykorzystywania rezultatów projektu. Nabyte w trakcie realizacji projektu towary i usługi, zakupione w związku z realizacją przedmiotowego zadania i udokumentowane fakturami, nie będą wykorzystywane do wykonywania przez Gminę czynności opodatkowanych. Gmina nie prowadzi i nie będzie prowadziła żadnej sprzedaży opodatkowanej podatkiem VAT z wykorzystaniem przedmiotowej inwestycji.
W rezultacie nie będą mieli Państwo – na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy – prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu, ani prawa do zwrotu różnicy podatku VAT, o którym mowa w art. 87 ust. 1 ustawy.
Nie będzie również możliwości uzyskania zwrotu podatku na zasadach określonych w rozdziale 4 rozporządzenia Ministra Finansów z 16 grudnia 2013 r. w sprawie miejsca świadczenia usług oraz zwrotu kwoty podatku naliczonego jednostce dokonującej nabycia (importu) towarów lub usług (Dz. U. z 2021 r., poz. 80). Ewentualny zwrot na podstawie tych przepisów obwarowany jest pewnymi warunkami, które podatnik winien spełnić. Wśród warunków tych ustawodawca wymienia m.in. złożenie zgłoszenia rejestracyjnego i pochodzenie środków finansowych ze źródeł określonych w § 8 ust. 3 i 4 ww. rozporządzenia, a w zakresie środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej podpisanie umowy o dofinansowanie przed 1 maja 2004 r.
Reasumując, ponieważ – jak wynika z okoliczności sprawy – towary i usługi nabyte w ramach ww. projektu nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług także z uwagi na fakt, iż w przedmiotowej sprawie Gmina nie występuje w charakterze podatnika podatku od towarów i usług, nie będą mieli Państwo prawa do odliczenia ani ubiegania się o zwrot podatku naliczonego w związku z realizacją projektu pn. „(…)”.
Zatem Państwa stanowisko jest prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywiste zdarzenie przyszłe sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywać się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. Zatem w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.
Organ zauważa również, że kwestie nieobjęte zapytaniem Wnioskodawcy nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa – rozpatrzone.
Ponadto pojęcie „kosztu kwalifikowalnego” nie jest pojęciem podatkowym i organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowalnych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocowych. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne Wnioskodawcy przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowalnym.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t .j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259; dalej jako „PPSA”.
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa.