Temat interpretacji
Zwolnienie od podatku od towarów i usług czynności wniesienia do Spółki aportem działek niezabudowanych.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
19 kwietnia 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 14 kwietnia 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zwolnienia od podatku od towarów i usług czynności wniesienia do Spółki aportem działek niezabudowanych. Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 15 czerwca 2023 r. (wpływ 15 czerwca 2023 r.) oraz pismem z 21 czerwca 2023 r. (wpływ 21 czerwca 2023 r.). Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Gmina (...) (dalej jako „Gmina”) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Gmina jest właścicielem prawa własności niezabudowanych nieruchomości oznaczonych nr działek: 60/2 o pow. 0,17 ha, 61/2 o pow. 0,17 ha i 62/2 o pow. 0,16 ha o łącznej pow. 5000 m2 położonych w miejscowości (...).
Działki w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego Gminy (...) oznaczone są symbolem RP - teren upraw polowych - rolnicza przestrzeń produkcyjna - zachowanie istniejącej rozproszonej zabudowy - zgodnie z ustaleniami ogólnymi.
Przedmiotowe nieruchomości były przez Gminę wykorzystywane do wykonywania czynności nieopodatkowanych VAT - były przedmiotem dzierżawy rolnej jako uprawy rolne.
Nie były wykorzystywane przez Gminę w prowadzeniu własnej działalności.
Rynkowa wartość prawa własności nieruchomości wszystkich działek o łącznej powierzchni 5000 m2 została określona przez rzeczoznawcę majątkowego 2 marca 2023 roku na kwotę 40500,00 zł. (kwota nie zawiera podatku VAT).
Gmina w ostatnich dwóch latach na nieruchomościach nie ponosiła żadnych wydatków w celu ich ulepszenia/budowy/przebudowy.
Gmina powzięła wątpliwości co do sposobu oraz zakresu opodatkowania VAT przy wniesieniu wkładu niepieniężnego (aportu) do spółki X Sp. z o.o. (100% własność Gminy (...)) własności przedmiotowych nieruchomości w zamian za nowe udziały.
Uzupełnienie i doprecyzowanie opisu stanu faktycznego
W odpowiedzi na pytanie, czy nabycie działek o nr 60/2, 61/2 oraz 62/2 nastąpiło w ramach czynności opodatkowanej podatkiem VAT i było udokumentowane fakturą, a w związku z tym, czy przysługiwało Państwu prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia ww. działek?
Wskazali Państwo:
- nabycie działki o nr 60/2o pow. 0,17 ha nastąpiło na podstawie Decyzji Wojewody (...) z 29 grudnia 1994 r. Nr (...) w związku z tym czynność nie była opodatkowana podatkiem VAT, nie była udokumentowana fakturą, a w związku z tym nie przysługiwało Gminie prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia przedmiotowej działki;
- nabycie działki o nr 61/2 o pow. 0,17 ha nastąpiło na podstawie Decyzji Wojewody (...) z 29 grudnia 1994 r. Nr (...) w związku z tym czynność nie była opodatkowana podatkiem VAT, nie była udokumentowana fakturą, a w związku z tym nie przysługiwało Gminie prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia przedmiotowej działki;
- nabycie działki o nr 62/2 o pow. 0,16 ha nastąpiło na podstawie Decyzji Wojewody (...) z 2 grudnia 1994 r. Nr (...) w związku z tym czynność nie była opodatkowana podatkiem VAT, nie była udokumentowana fakturą, a w związku z tym nie przysługiwało Gminie prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego z tytułu nabycia przedmiotowej działki.
W jaki sposób wykorzystywali/wykorzystują/będą wykorzystywali Państwo każdą z działek od momentu nabycia do momentu aportu?
- działka o nr 60/2 była przedmiotem dzierżawy rolnej jako uprawy rolne do 31 grudnia 2022 roku. Obecnie jest nieużytkowana w związku z zamiarem przekazania jej aportem;
- działka o nr 61/2 była przedmiotem dzierżawy rolnej jako uprawy rolne do 31 grudnia 2022 roku. Obecnie jest nieużytkowana w związku z zamiarem przekazania jej aportem;
- działka o nr 62/2 była przedmiotem dzierżawy rolnej jako uprawy rolne do 31 grudnia 2022 roku. Obecnie jest nieużytkowana w związku z zamiarem przekazania jej aportem.
Czy działki były/są/będą do momentu aportu udostępnione osobom trzecim? Jeżeli tak, to należy wskazać: w jakim okresie (kiedy), na podstawie jakiej umowy (najem, dzierżawa, użyczenie, inna umowa - jaka).
- działka o nr 60/2 była przedmiotem umowy dzierżawy rolnej do 31 grudnia 2022 r. Obecnie jest nieużytkowana w związku z zamiarem przekazania jej aportem;
- działka o nr 61/2 była przedmiotem umowy dzierżawy rolnej do 31 grudnia 2022 r. Obecnie jest nieużytkowana w związku z zamiarem przekazania jej aportem;
- działka o nr 62/2 była przedmiotem umowy dzierżawy rolnej do 31 grudnia 2022 r. Obecnie jest nieużytkowana w związku z zamiarem przekazania jej aportem.
Czy działki nr 60/2, 61/2 oraz 61/2 były/są/będą wykorzystywane przez Państwa w całym okresie posiadania wyłącznie na cele działalności zwolnionej od podatku? Jeżeli tak, to jaką działalność zwolnioną od podatku VAT, do której były wykorzystywane ww. działki, Państwo wykonywali?- proszę podać podstawę prawną zwolnienia.
- działka o nr 60/2 była wykorzystywana w całym okresie posiadania na cele zwolnione od podatku. Zawarte były umowy dzierżawy gruntu rolnego zwolnione od podatku VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień;
- działka o nr 61/2 była wykorzystywana w całym okresie posiadania na cele zwolnione od podatku. Zawarte były umowy dzierżawy gruntu rolnego zwolnione od podatku VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień;
- działka o nr 62/2 była wykorzystywana w całym okresie posiadania na cele zwolnione od podatku. Zawarte były umowy dzierżawy gruntu rolnego zwolnione od podatku VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z 20 grudnia 2013 r w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Czy miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dopuszcza dla działek nr 60/2, 61/2 i 62/2 oznaczonych symbolem RP - możliwość lokalizacji/budowy obiektów budowlanych tj. budynków, budowli bądź obiektów małej architektury) w rozumieniu ustawy z 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U z 2023 r. poz. 682 ze zm.). Jeśli tak, to proszę wskazać dla każdej z działek osobno jaka zabudowa jest dopuszczalna?
Gmina nie jest organem właściwym o rozstrzyganiu możliwości zabudowy lokalizacji/budowy obiektów budowlanych (tj. budynków, budowli bądź obiektów małej architektury) w rozumieniu ustawy z 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 682 ze zm.) Organem właściwym jest Wydział Architektury i Budownictwa Starostwa Powiatowego w (...), który po złożeniu wniosku przez wnioskodawcę szczegółowo rozpatruje możliwości lokalizacji danej budowli/budynków/małej architektury.
Czy w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego dla działek nr 60/2, 61/2 i 62/2, są wyznaczone linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu, tj. dopuszczające możliwość zabudowy i/lub brakiem możliwości zabudowy?
W miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego dla działek nr 60/2, 61/2 62/2, nie są wyznaczone linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu. Całe powierzchnie działki nr 60/2, 61/2, 62/2 oznaczone są symbolem RP.
Pytanie
Czy Gmina (...) przy wniesieniu wkładu niepieniężnego (aportu) do spółki X Sp. z o.o. (100% własność Gminy (...)) własności niezabudowanych nieruchomości położonych w (...) oznaczonych numerami 60/2, 61/2 i 62/2 o łącznej powierzchni 0,50 ha w zamian za nowe udziały będzie korzystać ze zwolnienia z VAT?
Państwa stanowisko w sprawie
Gmina (...) przy wniesieniu wkładu niepieniężnego (aportu) do spółki X Sp. z o.o. (100% własność Gminy (...)) własności niezabudowanych nieruchomości położonych w (...) oznaczonych numerami 60/2, 61/2 i 62/2 o łącznej powierzchni 0,50 ha w zamian za nowe udziały będzie korzystać ze zwolnienia z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o VAT.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 931 ze zm.) zwanej dalej „ustawą”:
Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.
Na mocy art. 2 pkt 6 ustawy:
Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o towarach – rozumie się przez to rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.
Zgodnie z art. 2 pkt 22 ustawy:
ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o sprzedaży - rozumie się przez to odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.
W myśl art. 7 ust. 1 ustawy:
Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).
Zgodnie z przedstawionymi wyżej przepisami, grunt spełnia definicję towaru wynikającą z art. 2 pkt 6 ustawy, a jego sprzedaż jest traktowana jako czynność odpłatnej dostawy towarów na terytorium kraju, o której mowa w art. 7 ust. 1 ustawy.
Wskazać należy, że nie każda czynność stanowiąca dostawę towarów, w rozumieniu art. 7 ustawy podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, ponieważ aby dana czynność podlegała opodatkowaniu tym podatkiem, musi być wykonana przez podmiot, który w związku z jej wykonaniem jest podatnikiem podatku od towarów i usług.
Pojęcie „podatnik” zostało zdefiniowane w art. 15 ust. 1 ustawy:
Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Art. 15 ust. 2 ustawy:
Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Organy władzy publicznej mają w podatku od towarów i usług szczególny status, wynikający z art. 15 ust. 6 ustawy:
Nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.
Oznacza to, że organ władzy publicznej będzie uznany za podatnika podatku od towarów i usług w dwóch przypadkach, tj. gdy wykonuje czynności inne niż te, które mieszczą się w ramach jego zadań, oraz gdy wykonuje czynności mieszczące się w ramach jego zadań, ale czyni to na podstawie umów cywilnoprawnych.
Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności: czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT.
Zatem jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny.
Będą to zatem wszystkie realizowane przez te jednostki czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy, itp., umów prawa cywilnego (nazwanych i nienazwanych). Tylko w tym zakresie ich czynności mają bowiem charakter działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy.
Z opisu sprawy wynika, że Gmina (...) jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Gmina jest właścicielem niezabudowanych nieruchomości oznaczonych nr działek: 60/2, 61/2 i 62/2. Gmina planuje wnieść aportem do spółki X Sp. z o.o. (100% własność Gminy (...)) własności przedmiotowych nieruchomości w zamian za nowe udziały.
Państwa wątpliwości dotyczą kwestii, czy przy wniesieniu wkładu niepieniężnego (aportu) do spółki X Sp. z o.o. (100% własność Gminy (...)) własności niezabudowanych nieruchomości położonych w (...) oznaczonych numerami 60/2, 61/2 i 62/2 o łącznej powierzchni 0,50 ha w zamian za nowe udziały będzie korzystać ze zwolnienia z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o VAT.
Aport to wkład na utworzenie lub powiększenie majątku spółki, który daje prawo do udziału w jej zyskach. Przedmiotem aportu mogą być pieniądze (aporty pieniężne), rzeczy lub prawa (aporty rzeczowe) oraz umiejętności, kompetencje techniczne czy zawodowe. W związku z wniesieniem wkładu do spółki realizują się dwa rodzaje świadczeń ekonomicznych:
- wnoszący wkład (aport) przenosi na spółkę, do której dokonuje wkładu, prawo do rozporządzania określonymi składnikami majątku,
- w zamian za aport wnoszący otrzymuje pewne uprawnienia (udziały) mające określoną wartość.
Taka transakcja bez wątpienia ma charakter odpłatny. Odpłatność może przybierać różne formy – nie jest konieczne, aby została ustalona lub dokonana w pieniądzu. Odpłatnością jest więc także np. otrzymanie udziałów spółki, w związku z którym wnoszący aport uzyskuje pewną wymierną korzyść.
Wniesienie aportu rzeczowego do spółki prawa handlowego lub cywilnego – w zależności od tego co jest jego przedmiotem – spełnia definicję odpłatnej dostawy towarów lub odpłatnego świadczenia usług. Tym samym, w rozumieniu art. 2 pkt 22 ustawy, uznawane jest za sprzedaż, ponieważ odbywa się za wynagrodzeniem: istnieje bowiem bezpośredni związek pomiędzy dostawą towarów lub świadczeniem usług, a otrzymanym wynagrodzeniem w formie wyrażonych pieniężnie udziałów.
W sytuacji zatem, gdy przedmiotem aportu są towary w rozumieniu art. 2 pkt 6 ustawy i gdy czynność ta prowadzi do przeniesienia prawa do rozporządzania tymi towarami jak właściciel, mamy do czynienia z odpłatną dostawą towarów w ujęciu art. 7 ust. 1 ustawy.
Wniesienie aportem prawa własności niezabudowanych działek o nr 60/2, 61/2 i 62/2 w zamian za udziały należy uznać za odpłatną dostawę towarów na terytorium kraju.
Wnosząc do Spółki aport w postaci prawa własności niezabudowanych działek o nr 60/2, 61/2 i 62/2 nie będą Państwo działać w roli organu władzy publicznej, lecz w charakterze podatnika podatku od towarów. Czynność ta będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług jako dostawa towaru dokonywana za wynagrodzeniem (w formie wyrażonych pieniężnie udziałów), zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy.
Przepisy ustawy o podatku od towarów i usług oraz rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy, przewidują dla niektórych towarów i usług zwolnienie od podatku.
Zakres i zasady zwolnienia od podatku od towarów i usług dostawy towarów lub świadczenia usług zostały określone między innymi w art. 43 ustawy.
Na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy:
Zwalnia się od podatku dostawę terenów niezabudowanych innych niż tereny budowlane.
W świetle art. 2 pkt 33 ustawy:
Przez tereny budowlane rozumie się grunty przeznaczone pod zabudowę zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, a w przypadku braku takiego planu - zgodnie z decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, o których mowa w przepisach o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
Powyższe oznacza, że w przypadku dostawy nieruchomości gruntowych niezabudowanych opodatkowane są wyłącznie te, których przedmiotem są tereny budowlane (przeznaczone pod zabudowę). Pozostałe natomiast dostawy gruntów niezabudowanych, będących gruntami leśnymi, rolnymi itp., nieprzeznaczonymi pod zabudowę – są zwolnione od podatku od towarów i usług.
Analiza powołanego wyżej przepisu art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy wskazuje jednoznacznie, że zwolnienie od podatku obejmuje zbycie nieruchomości niezabudowanych innych niż tereny budowlane.
W tym miejscu zauważam, że w myśl art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 977 ze zm.):
Kształtowanie i prowadzenie polityki przestrzennej na terenie gminy, w tym uchwalanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, z wyjątkiem morskich wód wewnętrznych, morza terytorialnego i wyłącznej strefy ekonomicznej oraz terenów zamkniętych, należy do zadań własnych gminy.
Jak stanowi art. 4 ust. 1 ww. ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym:
Ustalenie przeznaczenia terenu, rozmieszczenie inwestycji celu publicznego oraz określenie sposobów zagospodarowania i warunków zabudowy terenu następuje w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.
W myśl zapisów art. 4 ust. 2 ww. ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym:
W przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego – określenie sposobów zagospodarowania i warunków zabudowy terenu następuje w drodze decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, przy czym:
1)lokalizację inwestycji celu publicznego ustala się w drodze decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego;
2)sposób zagospodarowania terenu i warunki zabudowy dla innych inwestycji ustala się w drodze decyzji o warunkach zabudowy.
Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że działki w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego Gminy (...) oznaczone są symbolem RP - teren upraw polowych - rolnicza przestrzeń produkcyjna - zachowanie istniejącej rozproszonej zabudowy - zgodnie z ustaleniami ogólnymi. Przedmiotowe nieruchomości były przez Gminę wykorzystywane do wykonywania czynności nie opodatkowanych VAT - były przedmiotem dzierżawy rolnej jako uprawy rolne. Nie były wykorzystywane przez Gminę w prowadzeniu własnej działalności. W miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego dla działek nr 60/2, 61/2, 62/2 nie są wyznaczone linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu. Całe powierzchnie działki nr 60/2, 61/2, 62/2 oznaczone są symbolem RP.
Z uwagi na fakt, iż na dzień aportu przedmiotowych działek nie będą wydane decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu a w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego ww. działki oznaczone są symbolem RP - teren upraw polowych (rolnicza przestrzeń produkcyjna) – działki o nr 60/2, 61/2, 62/2, należy traktować jako teren inny niż budowlany, którego dostawa (aport) będzie zwolniona z opodatkowania na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy.
Mając na uwadze powyższe oraz obowiązujące przepisy należy stwierdzić, że wniesienie aportem do Spółki działek o numerach 60/2, 61/2, 62/2, będzie stanowić czynność podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, korzystającą ze zwolnienia, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosują się Państwo do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 259 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).