Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe - Interpretacja - null

ShutterStock
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe - Interpretacja - null

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

27 lutego 2025 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej. Uzupełnił go Pan pismami w dniach 2 kwietnia 2025 r. i 4 kwietnia 2025 r. – w odpowiedzi na wezwanie.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Znalazł Pan informację, iż osobom wracającym z zagranicy po 31 grudnia 2021 r. przysługuje tzw. „ulga na powrót”. Prosi Pan o zapoznanie się i weryfikację swojej sytuacji.

Od (…) 2016 r. do (…) 2023 r. nieprzerwanie pracował Pan na terytorium Niemiec. Pracę świadczył Pan w niemieckiej firmie (…) na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony. Wszystkie składki były odprowadzane do niemieckiego urzędu skarbowego. Był Pan pracownikiem (…), któremu firma zapewniała zakwaterowanie na terytorium Niemiec przez cały okres trwania umowy. W związku z tym, iż praca ta wiązała się z częstymi zmianami miejsc pracy (…) nie miał Pan stałego miejsca zamieszkania. Na terenie Niemiec było Pana centrum życia ekonomicznego, kulturowego i społecznego. Do Polski wracał Pan sporadycznie w okresach urlopowych lub świąteczno-weekendowych, aby odwiedzić rodzinę. Podczas pracy na terytorium Niemiec nie miał Pan innych dochodów w Polsce.

Wrócił Pan do Polski (…) 2023 r. i rozpoczął Pan pracę w polskiej firmie na podstawnie umowy o pracę (gdzie pracuje Pan do dziś).

W pismach, stanowiących uzupełnienie podania wyjaśnił Pan, że od momentu powrotu do Polski:

·przebywał Pan na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 183 dni w roku kalendarzowym. Wrócił Pan do Polski (…) 2023 r. i od tego czasu stale przebywa Pan na terytorium Polski.

·centrum Pana interesów osobistych i gospodarczych znajduje się w Polsce. Mieszka Pan tutaj, ma Pan stałą pracę, rodzinę i życie towarzyskie.

·posiada Pan miejsce zamieszkania do celów podatkowych w Polsce i podlega Pan nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu z tytułu umowy o pracę.

Chciałby Pan skorzystać z ulgi w latach podatkowych 2024-2027.

W latach, w których chce Pan skorzystać z ulgi zamierza uzyskiwać Pan dochody ze stosunku pracy. Od (…) 2023 r. ma Pan podpisaną umowę o pracę z polskim pracodawcą. Dochody za cały 2024 rok były uzyskiwane ze stosunku pracy.

Nie miał Pan miejsca zamieszkania na terenie Polski w okresie trzech lat kalendarzowych poprzedzających bezpośrednio rok, w którym wrócił Pan do Polski oraz od początku roku do dnia poprzedzającego dzień, w którym przeprowadził się Pan do Polski.

Posiadał Pan miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przez co najmniej 5 lat kalendarzowych poprzedzających okres pobytu za granicą. Urodził się Pan, uczył oraz pracował na terenie Polski przed wyjazdem za granicę.

Nie posiada Pan certyfikatu niemieckiej rezydencji podatkowej. Jest Pan natomiast w posiadaniu innych dowodów dokumentujących Pana miejsce zamieszkania poza Polską w okresie trzech lat kalendarzowych poprzedzających bezpośrednio rok, w którym przeprowadził się Pan do Polski oraz do dnia poprzedzającego dzień powrotu do Polski. Są to takie dokumenty jak: umowa o pracę z niemieckim pracodawcą, niemieckie zeznania podatkowe, paski wynagrodzeń, wyciągi bankowe, zaświadczenie od pracodawcy o zapewnieniu zakwaterowania, certyfikaty ukończenia szkoleń na terenie Niemiec.

Posiada Pan obywatelstwo polskie.

W okresie w którym przebywał Pan na terenie Niemiec podlegał Pan nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Niemczech.

Pytanie

Czy może Pan skorzystać z ulgi na powrót?

Pana stanowisko w sprawie

W celu własnej interpretacji powołuje się Pan na warunki korzystania z ulgi na powrót art. 21 ust. 1 pkt 152:

1)Z ulgi mogą korzystać osoby fizyczne, które przeniosły miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po 31 grudnia 2021 roku - zgodnie z ww. informacją od (…) 2023 roku przeniósł Pan swoje miejsce zamieszkania do Polski i rozpoczął Pan pracę na podstawie umowy o pracę, a Pana dochody są w całości opodatkowane na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Centrum Pana życia aktualnie znajduje się w Polsce, nie zamierza Pan już wyjeżdżać na stałe za granicę.

2)Podatnik nie miał miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okresie obejmującym 3 lata kalendarzowe poprzedzające bezpośredni rok, w którym zmienił miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz miał miejsce zamieszkania w państwie członkowskim UE lub innych wymienionych w ustawie - w okresie od 2016 roku do (…) 2023 roku zamieszkiwał i pracował Pan na terenie Niemiec (członek UE). Miał Pan podpisaną umowę o pracę z niemieckim pracodawcą, który zapewniał Panu zakwaterowanie w całym okresie trwania umowy. Zgodnie z zapisami ustawy z dnia 29 października 2021 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wynika, iż za osobę mającą miejsce zamieszkania na terytorium RP uważa się osobę fizyczną, która posiada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej centrum interesów osobistych lub gospodarczych lub przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 183 dni w roku podatkowym - fakt, że ponad 3/4 roku (ponad 183 dni) przebywał Pan na terenie Niemiec, wiązał się z tym, iż tam było centrum Pana życia towarzyskiego (posiada Pan tam wielu znajomych) i gospodarczego. W celu lepszej komunikacji uczestniczył Pan także (…) w kursie języka niemieckiego oraz innych szkoleniach doszkalających na terenie Niemiec, posiada Pan odpowiednie certyfikaty potwierdzające udział w szkoleniach. Korzystał Pan tam także z opieki zdrowotnej, posiadał Pan tamtejszą kartę ubezpieczenia.

3)Podatnik posiada obywatelstwo polskie – spełnia Pan ten warunek, jest Pan obywatelem Polski. Urodził się Pan, dorastał i początkowo też pracował w Polsce.

4)Posiada Pan certyfikat rezydencji lub inny dowód dokumentujący miejsce zamieszkania do celów podatkowych. Zgodnie z interpretacją organu podatkowego (interpretacja Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 2 maja 2024 r., nr 0113-KDIPT2-2.4011.266.2024.3.SR) innymi dowodami wskazującymi na miejsce zamieszkania poza Polską mogą być m.in. umowa o pracę, historia zatrudnienia, zagraniczne zeznania podatkowe, paski wynagrodzeń, wyciągi bankowe, czy też zagraniczne zaświadczenie od pracodawcy – jest Pan w posiadaniu umowy o pracę, kwitków z wypłaty, potwierdzeń rozliczenia się z niemieckim urzędem skarbowym oraz zaświadczenia od pracodawcy o zapewnieniu Panu zakwaterowania w okresie trwania całej umowy.

Podlegał Pan w Niemczech nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu. Wszystkie podatki w okresie zatrudnienia były uiszczane do tamtejszego urzędu skarbowego, aby rozliczyć się z niemieckim urzędem skarbowym był Pan zobligowany do dostarczenia z Polski dokumentu potwierdzającego brak dochodów w Polsce, dlatego składał Pan corocznie PIT-36 zerowy.

5)Nie korzystał Pan uprzednio w całości lub części z ulgi na powrót - nie korzystał Pan wcześniej z tej ulgi.

Na podstawie powyższych informacji, dokumentów jakie Pan posiada oraz pozytywnie rozpatrzonej indywidualnej interpretacji podatnika, który znajdował się w analogicznej sytuacji (decyzja z 29 kwietnia 2024 r. nr 0113-KDIPT2-2.4011.111.2024.2.SR) wnioskuje Pan, iż wskazana ulga na powrót Panu przysługuje. Prosi Pan o potwierdzenie, czy przy rozliczaniu aktualnego dokumentu PIT może ją Pan zastosować.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 152 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.):

Wolne od podatku dochodowego są przychody podatnika, który przeniósł miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 85 528 zł, osiągnięte:

a)ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej i spółdzielczego stosunku pracy,

b)z umów zlecenia, o których mowa w art. 13 pkt 8,

c)z pozarolniczej działalności gospodarczej, do których mają zastosowanie zasady opodatkowania określone w art. 27, art. 30c albo art. 30ca albo ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym w zakresie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych,

d)z zasiłku macierzyńskiego, o którym mowa w ustawie z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa

- w czterech kolejno po sobie następujących latach podatkowych, licząc od początku roku, w którym podatnik przeniósł to miejsce zamieszkania, albo od początku roku następnego, z zastrzeżeniem ust. 39, 43 i 44.

Na podstawie art. 21 ust. 39 ww. ustawy:

Przy obliczaniu kwoty przychodów podlegających zwolnieniu od podatku na podstawie ust. 1 pkt 148 i 152-154 nie uwzględnia się przychodów podlegających opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym na podstawie niniejszej ustawy, zwolnionych od podatku dochodowego oraz od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.

Stosownie do art. 21 ust. 43 ww. ustawy:

Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1 pkt 152, przysługuje pod warunkiem, że:

1)w wyniku przeniesienia miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej podatnik podlega nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu oraz

2)podatnik nie miał miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okresie obejmującym:

a)trzy lata kalendarzowe poprzedzające bezpośrednio rok, w którym zmienił miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, oraz

b)okres od początku roku, w którym zmienił miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, do dnia poprzedzającego dzień, w którym zmienił miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, oraz

3)podatnik:

a)posiada obywatelstwo polskie, Kartę Polaka lub obywatelstwo innego niż Rzeczpospolita Polska państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa należącego do Europejskiego Obszaru Gospodarczego albo Konfederacji Szwajcarskiej lub

b)miał miejsce zamieszkania:

-nieprzerwanie co najmniej przez okres, o którym mowa w pkt 2, w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Konfederacji Szwajcarskiej, Australii, Republice Chile, Państwie Izrael, Japonii, Kanadzie, Meksykańskich Stanach Zjednoczonych, Nowej Zelandii, Republice Korei, Zjednoczonym Królestwie Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej lub Stanach Zjednoczonych Ameryki, lub

na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej nieprzerwanie przez co najmniej 5 lat kalendarzowych poprzedzających okres, o którym mowa w pkt 2, oraz

4)posiada certyfikat rezydencji lub inny dowód dokumentujący miejsce zamieszkania dla celów podatkowych w okresie niezbędnym do ustalenia prawa do tego zwolnienia, oraz

5) nie korzystał uprzednio, w całości lub w części, z tego zwolnienia - w przypadku podatników, którzy ponownie przeniosą miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

W myśl natomiast art. 21 ust. 44 ww. ustawy:

Suma przychodów zwolnionych od podatku na podstawie ust. 1 pkt 148 i 152-154 nie może w roku podatkowym przekroczyć kwoty 85 528 zł.

Ww. przepisy zostały wprowadzone z dniem 1 stycznia 2022 r. przez art. 1 pkt 13 lit. a) tiret 13 ustawy z dnia 23 listopada 2021 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2021 r. poz. 2105 ze zm.).

Ponadto, z art. 53 ww. ustawy zmieniającej wynika, że:

Zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 152 ustawy zmienianej w art. 1, ma zastosowanie do podatników, którzy przenieśli miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 31 grudnia 2021 r.

Zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 152 ustawy zmienianej w art. 1, ma zastosowanie do podatników, którzy przenieśli miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 31 grudnia 2021 r.

W konsekwencji, zwolnienie przedmiotowe, o którym mowa w ww. art. 21 ust. 1 pkt 152 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych polega na zwolnieniu od podatku dochodowego niektórych przychodów osiągniętych w czterech kolejno po sobie następujących latach podatkowych przez podatników, którzy w wyniku przeniesienia po dniu 31 grudnia 2021 r. miejsca zamieszkania na terytorium Polski podlegają w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu.

Jak wynika z art. 3 ust. 1a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Za osobę mającą miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uważa się osobę fizyczną, która:

1)posiada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej centrum interesów osobistych lub gospodarczych (ośrodek interesów życiowych) lub

2)przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 183 dni w roku podatkowym.

W świetle art. 4a ww. ustawy:

Przepisy art. 3 ust. 1, 1a, 2a i 2b stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie unikania podwójnego opodatkowania, których stroną jest Rzeczpospolita Polska.

Zatem, ww. ulga, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 152 przedmiotowej ustawy polega na zwolnieniu od podatku dochodowego od osób fizycznych niektórych przychodów osiągniętych w czterech kolejno po sobie następujących latach podatkowych przez podatników, którzy – tak jak Pan – przenieśli miejsce zamieszkania na terytorium Polski po 31 grudnia 2021 r.

W celu skorzystania z ww. preferencji podatkowej, tj. tzw. „ulgi na powrót” spełnione muszą być jednak wszystkie dodatkowe warunki wskazane w art. 21 ust. 39, 43 i 44 ustawy.

Aby zapewnić sobie możliwość skorzystania z omawianej preferencji podatkowej, należy zarówno przez trzy lata kalendarzowe poprzedzające bezpośrednio rok, w którym zmieniono miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, oraz w okresie od początku roku, w którym zmieniono miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, do dnia poprzedzającego ten dzień, nie posiadać miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i co istotne – w wyniku przeniesienia miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej należy mieć nieograniczony obowiązek podatkowy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Z analizy sprawy wynika, że do Polski powrócił Pan i przeniósł miejsce zamieszkania (…) 2023 r. i od tego momentu podlega Pan w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu. Warunek wskazany w art. 21 ust. 43 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych został więc spełniony.

W okresie trzech lat kalendarzowych poprzedzających bezpośrednio rok, a także od początku roku do dnia poprzedzającego dzień, w którym przeprowadził się Pan do Polski, nie miał Pan miejsca zamieszkania w Polsce. Zatem, zrealizował Pan wymagania wskazane w art. 21 ust. 43 pkt 2 lit. a) i b) ww. ustawy.

Co równie istotne miał Pan co najmniej 5 lat kalendarzowych nieprzerwanego zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej poprzedzających okres pobytu za granicą, a także posiada Pan obywatelstwo polskie – a więc, spełnił Pan również wymóg z art. 21 ust. 43 pkt 3 ww. ustawy.

Kolejnym istotnym kryterium umożliwiającym zastosowanie „ulgi na powrót” jest stosownie do art. 21 ust. 43 pkt 4 ustawy, posiadanie certyfikatu rezydencji lub innych dowodów dokumentujących miejsce zamieszkania dla celów podatkowych w okresie niezbędnym do ustalenia prawa do tego zwolnienia.

Zgodnie z art. 5a pkt 21 ww. ustawy:

Ilekroć w ustawie mowa jest o certyfikacie rezydencji - oznacza to zaświadczenie o miejscu zamieszkania podatnika dla celów podatkowych wydane przez właściwy organ administracji podatkowej państwa miejsca zamieszkania podatnika.

Z treści ww. regulacji wynika, że dokumentowanie miejsca zamieszkania dla celów podatkowych w okresie niezbędnym do ustalenia prawa do „ulgi na powrót” może alternatywnie nastąpić posiadanym przez podatnika certyfikatem rezydencji lub innym dowodem. Wystarczy zatem, że podatnik posiada inne dokumenty, które potwierdzą jego miejsce zamieszkania w innym państwie, niemniej muszą być to dokumenty potwierdzające miejsce zamieszkania dla celów podatkowych. Takimi dokumentami mogą być np. umowa o pracę, albo umowa najmu mieszkania za granicą, albo zaświadczenie od byłego pracodawcy.

Choć przepisy podatkowe nie wymieniają w tym zakresie żadnego katalogu, to należy pamiętać, że zgodnie z art. 180 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2383 ze zm.):

Jako dowód należy dopuścić wszystko, co może przyczynić się do wyjaśnienia sprawy, a nie jest sprzeczne z prawem.

Powyższe oznacza, że innymi dowodami wskazującymi na miejsce zamieszkania poza Polską mogą być m.in. umowa o pracę, historia zatrudnienia, zagraniczne zeznania podatkowe, zagraniczna umowa najmu nieruchomości, paski wynagrodzeń, wyciągi bankowe czy też zagraniczne zaświadczenie od pracodawcy. Można w tym zakresie przedstawić również inne dowody.

W opisie sprawy podał Pan, że jest Pan w posiadaniu innych dowodów dokumentujących Pana miejsce zamieszkania poza Polską w okresie trzech lat kalendarzowych poprzedzających bezpośrednio rok, w którym przeprowadził się Pan do Polski oraz do dnia poprzedzającego dzień powrotu do Polski. Są to takie dokumenty jak: umowa o pracę z niemieckim pracodawcą, niemieckie zeznania podatkowe, paski wynagrodzeń, wyciągi bankowe, zaświadczenie od pracodawcy o zapewnieniu zakwaterowania, certyfikaty ukończenia szkoleń na terenie Niemiec. Tym samym spełnił Pan warunek wskazany w art. 21 ust. 43 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Ponadto spełnił Pan również obwarowanie wynikające z art. 21 ust. 43 pkt 5 cytowanej ustawy podatkowej, ponieważ od sierpnia 2016 roku nie mieszkał Pan w Polsce, a wrócił Pan do Polski (…) 2023 r.

Po powrocie do Polski rozpoczął Pan pracę w polskiej firmie na podstawnie umowy o pracę (gdzie pracuje Pan do dziś) i w latach, w których chce Pan skorzystać z ulgi zamierza uzyskiwać Pan dochody ze stosunku pracy.

Biorąc powyższe pod uwagę, stwierdzam, że przysługuje Panu prawo do skorzystania z tzw. „ulgi na powrót”, o której mowa w art. 21 ust. 1 pkt 152 ww. ustawy w odniesieniu do przychodów uzyskiwanych z umowy o pracę. Przedmiotowe zwolnienie z opodatkowania obejmuje przychody do wysokości nieprzekraczającej łącznie w roku podatkowym kwoty 85 528 zł, osiągnięte z tytułów wymienionych w przepisie – w czterech kolejno po sobie następujących latach podatkowych, licząc od początku roku, w którym nastąpiło przeniesienie miejsca zamieszkania, albo od początku roku następnego, z zastrzeżeniem ust. 39, 43 i 44.

Swoje miejsce zamieszkania do Polski przeniósł Pan w 2023 r., a więc ulga na powrót przysługuje Panu w latach 2023-2026 albo od początku roku następnego, tj. w latach 2024-2027. Zatem, skoro – jak wyjaśnił Pan we wniosku – chciałby Pan skorzystać z ulgi w latach podatkowych 2024-2027 to we wskazanym przez Pana okresie przysługuje Panu taka możliwość.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

W odniesieniu do powołanych przez Pana we wniosku interpretacji indywidualnych, stwierdzam, że zostały one wydane w indywidualnych sprawach i nie mają zastosowania, ani konsekwencji wiążących w odniesieniu do żadnego innego zaistniałego stanu faktycznego, czy też zdarzenia przyszłego.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.