
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
24 grudnia 2024 r. wpłynął Pana wniosek z 21 grudnia 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 11 marca 2025 r. Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca jest polskim rezydentem podatkowym, podlegającym w Polsce opodatkowaniu od całości swoich dochodów bez względu na miejsce ich osiągania (nieograniczony obowiązek podatkowy).
Wnioskodawca osiąga w Polsce przychody m.in. z umowy o pracę oraz zasiadania w zarządzie spółki z o.o. z siedzibą w Polsce. Wnioskodawca jest w wieku emerytalnym lecz nie pobiera jeszcze w Polsce emerytury (Wnioskodawca nie wystąpił jeszcze do ZUS z wnioskiem o emeryturę).
Wnioskodawca w okresie 1 września 1981 r. – 19 marca 1986 r. pracował w spółce z siedzibą w Wielkiej Brytanii. Spółka ta posiada (prowadzi) pracowniczy fundusz emerytalny, zwany dalej „PFE”. Obecnie, aby uzyskać świadczenia emerytalne z PFE, Wnioskodawca musi złożyć do PFE stosowny wniosek oraz dokonać wyboru jednej z opcji wypłat świadczeń emerytalnych. Wnioskodawca ma do wyboru trzy opcje.
Opcja nr 1, dalej zwana „Opcją 1”, przewiduje, że Wnioskodawca otrzymywać będzie comiesięczną pełną emeryturę o określonej wysokości, wypłacaną dożywotnio.
Opcja nr 2, dalej zwana „Opcją 2”, przewiduje, że Wnioskodawca otrzyma jednorazowe świadczenie (wypłatę) zryczałtowane o wartości maksymalnej określonej przez PFE (do x% środków Wnioskodawcy zgromadzonych w PFE) oraz otrzymywać będzie dożywotnio obniżoną comiesięczną emeryturę (w wysokości niższej niż comiesięczna pełna emerytura z Opcji 1).
Opcja nr 3, dalej zwana „Opcją 3”, przewiduje, że Wnioskodawca otrzyma jednorazowe świadczenie zryczałtowane w kwocie wybranej przez siebie (nie wyższe niż jego wartość maksymalna z Opcji 2) oraz otrzymywać będzie dożywotnio obniżoną comiesięczną emeryturę o określonej wysokości.
W okresie pobierania świadczeń emerytalnych z PFE Wnioskodawca będzie polskim rezydentem podatkowym.
Uzupełnienie wniosku
„PFE”, jako pracowniczy program emerytalny, działa w ramach systemu emerytalnego funkcjonującego w Wielkiej Brytanii – „PFE” został utworzony i działa w oparciu o przepisy dotyczące pracowniczych programów emerytalnych obowiązujących w Wielkiej Brytanii.
Brytyjski system emerytalny opiera się na trzech filarach emerytalnych, są to: emerytura państwowa, firmowa (z emerytalnych programów pracowniczych) i prywatna.
Uprawnienie do wnioskowania o wypłatę środków z „PFE” wynika z osiągnięcia przez Wnioskodawcę wieku emerytalnego 65 lat. Po przekroczeniu tegoż wieku, nie później jednak niż do ukończenia 75 lat, Wnioskodawca jest uprawniony do zawnioskowania do PFE o wypłatę należnych mu świadczeń emerytalnych.
Pytania
1.Czy otrzymywanie przez Wnioskodawcę w ramach opisanej w stanie faktycznym Opcji 1 comiesięcznej emerytury z pracowniczego funduszu emerytalnego utworzonego w Wielkiej Brytanii podlegać będzie opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych („PIT”) w Polsce?
2.Czy otrzymanie przez Wnioskodawcę w ramach opisanych w stanie faktycznym Opcji 2 i 3 jednorazowego zryczałtowanego świadczenia z pracowniczego funduszu emerytalnego utworzonego w Wielkiej Brytanii podlegać będzie opodatkowaniu PIT w Polsce?
3.Czy otrzymywanie przez Wnioskodawcę w ramach opisanych w stanie faktycznym Opcji 2 i 3 comiesięcznej emerytury z pracowniczego funduszu emerytalnego utworzonego w Wielkiej Brytanii podlegać będzie opodatkowaniu PIT w Polsce?
Pana stanowisko w sprawie
Ad 1
Skoro Wnioskodawca, jako osoba będąca polskim rezydentem podatkowym, będzie otrzymywał emeryturę z Wielkiej Brytanii, to w związku z art. 4a updof w odniesieniu do tych świadczeń zastosowanie znajdują uregulowania zawarte w Konwencji między Rzecząpospolitą Polską a Zjednoczonym Królestwem Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i zysków majątkowych, dalej zwanej „Konwencją”, podpisanej w Londynie dnia 20 lipca 2006 r. (Dz. U. z 2006 r. Nr 250, poz. 1840), zmodyfikowanej przez Konwencję wielostronną implementującą środki traktatowego prawa podatkowego mające na celu zapobieganie erozji podstawy opodatkowania i przenoszeniu zysku, sporządzoną w Paryżu dnia 24 listopada 2016 r., podpisaną w Paryżu dnia 7 czerwca 2017 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 1369).
Kwestię zasad opodatkowania dochodów uzyskiwanych ze świadczeń emerytalnych pochodzących m.in. z pracowniczych programów emerytalnych reguluje art. 17 Konwencji.
W myśl art. 17 ust. 1 Konwencji, z zastrzeżeniem postanowień artykułu 18 ustęp 2 Konwencji, emerytury, renty i inne podobne wynagrodzenia wypłacane osobie mającej miejsce zamieszkania w Umawiającym się Państwie, podlegają opodatkowaniu tylko w tym Państwie.
Natomiast zgodnie z art. 17 ust. 2 Konwencji, bez względu na postanowienia ustępu 1 niniejszego artykułu, jednorazowe wypłaty w ramach systemu emerytalnego utworzonego w jednym Umawiającym się Państwie i wypłacane na rzecz osoby mającej miejsce zamieszkania w drugim Umawiającym się Państwie podlegają opodatkowaniu tylko w pierwszym wymienionym Państwie.
Z art. 17 ust. 1 Konwencji wynika zatem, że w przypadku emerytury wypłacanej osobie mającej miejsce zamieszkania w Polsce, emerytura ta podlega opodatkowaniu tylko (wyłącznie) w Polsce.
W konsekwencji uznać należy, że otrzymywana przez Wnioskodawcę emerytura będzie stanowiła przychód, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 1 w zw. z art. 12 ust. 7 updof, podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych w Polsce w związku z art. 4a updof i art. 17 ust. 1 Konwencji.
Zatem w przypadku otrzymywania dożywotnio przez Wnioskodawcę z PFE comiesięcznych świadczeń emerytalnych w ramach Opcji 1 świadczenia takie powinny podlegać opodatkowaniu wyłącznie w Polsce. Wnioskodawca, w trybie i na zasadach określonych w art. 44 updof, winien samodzielnie dokonywać kalkulacji i wpłat należnych zaliczek na podatek.
Ad 2
W Pana ocenie, otrzymanie zryczałtowanej płatności w ramach pracowniczego funduszu emerytalnego z Wielkiej Brytanii nie będzie stanowić przychodu do opodatkowania w Polsce stosownie do art. 17 ust. 2 Konwencji, w związku z art. 4a updof.
Zgodnie z art. 17 ust. 1 Konwencji, z zastrzeżeniem postanowień artykułu 18 ustęp 2 Konwencji, emerytury, renty i inne podobne wynagrodzenia wypłacane osobie mającej miejsce zamieszkania w Umawiającym się Państwie, podlegają opodatkowaniu tylko w tym Państwie.
W świetle natomiast art. 17 ust. 2 Konwencji, bez względu na postanowienia ustępu 1 niniejszego artykułu, jednorazowe wypłaty w ramach systemu emerytalnego utworzonego w jednym Umawiającym się Państwie [tutaj: Wielka Brytania] i wypłacane na rzecz osoby mającej miejsce zamieszkania w drugim Umawiającym się Państwie [w Polsce] podlegają opodatkowaniu tylko w pierwszym wymienionym Państwie [tutaj: w Wielkiej Brytanii].
Z powyższych przepisów wynika zatem, że emerytury, renty i inne podobne wynagrodzenia (płatne okresowo) otrzymywane z Wielkiej Brytanii – z wyjątkiem wypłat jednorazowych wskazanym w ust. 2 tego przepisu – wypłacane osobie mającej miejsce zamieszkania w Polsce, podlegają opodatkowaniu tylko w Polsce. Natomiast jednorazowa wypłata w ramach systemu emerytalnego utworzonego w Wielkiej Brytanii i wypłacana na rzecz osoby mającej miejsce zamieszkania w Polsce podlega ewentualnemu opodatkowaniu tylko w Wielkiej Brytanii.
Umowa nie definiuje co należy rozumieć poprzez sformułowanie „emerytury i podobne świadczenia”, jednakże, stosownie do wskazówek zawartych w Komentarzu do art. 18 Modelowej Konwencji w sprawie podatku od dochodu i majątku OECD, należy przyjąć, że powyższe sformułowanie powinno się odnosić do wynagrodzenia płatnego w odniesieniu do byłego zatrudnienia w sektorze prywatnym. Termin „emerytury i podobne świadczenia” oznacza wynagrodzenie, które jest wypłacane po przejściu na emeryturę i które w pierwszej kolejności, aczkolwiek nie wyłącznie, ma na celu zabezpieczenie źródła utrzymania osobie je otrzymującej.
W przypadku Opcji 2 i 3 przewidują one zróżnicowany sposób wypłaty świadczeń z PFE, tj. połączenie wypłaty zryczałtowanego jednorazowego świadczenia oraz comiesięcznych wypłat emerytury realizowanych dożywotnio.
Konwencja nie definiuje pojęcia „jednorazowych” wypłat w ramach systemu (programu) emerytalnego. W rozumieniu potocznym pojęcie to oznacza wypłaty niemające charakteru powtarzającego się, okresowego. Innymi słowy chodzi tu o wypłaty (świadczenia), do otrzymania których beneficjent ma prawo wyłącznie raz.
Jednorazowa zryczałtowana płatność w ramach PFE przewidziana w Opcjach 2 i 3 wypełnia przesłanki określone w art. 17 ust 2 Konwencji. Taka zryczałtowana płatność będzie miała bowiem charakter jednorazowy. Dokonując wyboru Opcji 2 lub 3, a w konsekwencji wybierając zryczałtowaną płatność, Wnioskodawca godzi się jednocześnie na niższą emeryturę wypłacaną comiesięcznie do końca życia w porównaniu do pełnej emerytury wynikającej z Opcji 1.
Te dwa rodzaje świadczeń – jednorazowa zryczałtowana płatność oraz comiesięczna emerytura – stanowią związane ze sobą lecz odrębne świadczenia w ramach PFE, do których Wnioskodawca ma prawo. PFE określa maksymalną wartość jednorazowego zryczałtowanego świadczenia (Opcja 2), ale daje jednocześnie beneficjentowi (Wnioskodawcy) prawo do jego zmiany – pomniejszenia (Opcja 3).
Zgodnie z Komentarzem do art. 18 Konwencji Modelowej OECD rodzaje wypłat objętych tym artykułem obejmują nie tylko emerytury wypłacane bezpośrednio byłym pracownikom najemnym, lecz również innym beneficjentom (...) oraz inne podobne świadczenia, np. renty starcze z tytułu dawnego zatrudnienia. Różne wypłaty mogę być zatem dokonywane na rzecz pracownika po ustaniu jego zatrudnienia. Wypłaty te mogą mieć zatem zarówno formę zryczałtowaną, jak i świadczeń okresowych, bądź też mogą występować w obu takich formach. Ewentualny wpływ zryczałtowanej formy świadczenia emerytalnego na zasady określenia wysokości świadczeń okresowych nie neguje faktu istnienia odrębności faktycznej obu tych form świadczeń.
Warto w tym miejscu wspomnieć, że zgodnie z informacjami zawartymi w PFE zryczałtowane świadczenie wypłacone Wnioskodawcy w ramach Opcji 2 i 3 podlegałoby, co do zasady, opodatkowaniu w Wielkiej Brytanii. Mogłoby jednak korzystać ze zwolnienia z opodatkowania do określonej wysokości.
Mając na uwadze powyższe, w ocenie Wnioskodawcy, otrzymanie przez niego zryczałtowanego jednorazowego świadczenia z brytyjskiego pracowniczego funduszu emerytalnego (PFE) nie będzie stanowić dla Wnioskodawcy przychodu do opodatkowania podatkiem PIT w Polsce lecz będzie podlegać opodatkowaniu wyłącznie w Wielkiej Brytanii.
Wniosek taki potwierdzają dotyczące analogicznego stanu faktycznego interpretacje indywidualne, przykładowo:
•z dnia 6 lutego 2024 r. wydana przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej nr 0112-KDIL2-1.4011.908.2023.1.KF,
•z dnia 26 stycznia 2022 r. wydana przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej nr 0112-KDIL2-1.4011.958.2021.2.KF,
•z dnia 29 kwietnia 2009 r. wydana przez Izbę Skarbową w Warszawie nr IPPB4/415-88/09-2/SP.
Ad 3
W Pana ocenie, otrzymywanie w ramach opisanych w stanie faktycznym Opcji 2 i 3 comiesięcznej emerytury z PFE podlegać będzie opodatkowaniu w Polsce na zasadach analogicznych, jak w przypadku comiesięcznych świadczeń emerytalnych otrzymywanych w ramach Opcji 1.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163):
Osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów (przychodów) bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów (nieograniczony obowiązek podatkowy).
Stosownie do treści art. 3 ust. 1a ww. ustawy:
Za osobę mającą miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej uważa się osobę fizyczną, która:
1)posiada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej centrum interesów osobistych lub gospodarczych (ośrodek interesów życiowych) lub
2)przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 183 dni w roku podatkowym.
Zgodnie z art. 3 ust. 2a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Osoby fizyczne, jeżeli nie mają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej miejsca zamieszkania, podlegają obowiązkowi podatkowemu tylko od dochodów (przychodów) osiąganych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (ograniczony obowiązek podatkowy).
Stosownie do treści art. 4a ww. ustawy:
Przepisy art. 3 ust. 1, 1a, 2a i 2b stosuje się z uwzględnieniem umów w sprawie zapobiegania podwójnemu opodatkowaniu, których stroną jest Rzeczpospolita Polska.
Ustawodawca przesądził zatem, że zgodnie z zasadą nieograniczonego obowiązku podatkowego (art. 3 ust. 1 ww. ustawy) osoby fizyczne, jeżeli mają miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów bez względu na miejsce położenia źródeł przychodów. Stąd też do tej kategorii osób mają zastosowanie ogólne reguły podatkowe korygowane wyłącznie treścią umów międzynarodowych w sprawie zapobieżenia podwójnemu opodatkowaniu (art. 4a ww. ustawy).
Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Wnioskodawca jest rezydentem podatkowym Rzeczypospolitej Polskiej i posiada nieograniczony obowiązek podatkowy w myśl art. 3 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Wnioskodawca nabył prawo do regularnych wypłat z brytyjskiego systemu emerytalnego.
W stosunku do przedstawionego powyżej zdarzenia przyszłego znajdą zastosowanie przepisy Konwencji między Rzecząpospolitą Polską a Zjednoczonym Królestwem Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i od zysków majątkowych, podpisanej w Londynie dnia 20 lipca 2006 r. (Dz. U. z 2006 r. Nr 250 poz. 1840), zmodyfikowanej przez Konwencję wielostronną implementującą środki traktatowego prawa podatkowego mające na celu zapobieganie erozji podstawy opodatkowania i przenoszeniu zysku, sporządzoną w Paryżu dnia 24 listopada 2016 r., podpisaną w Paryżu dnia 7 czerwca 2017 r. (Dz. U. z 2018 r., poz. 1369).
Stosownie do art. 4 ust. 1 Konwencji:
W rozumieniu niniejszej Konwencji, określenie „osoba mająca miejsce zamieszkania lub siedzibę w Umawiającym się państwie” oznacza każdą osobę, która według prawa tego Państwa podlega tam opodatkowaniu z uwagi na jej miejsce zamieszkania, miejsce stałego pobytu, siedzibę zarządu, miejsce utworzenia albo inne kryterium o podobnym charakterze i obejmuje również to Państwo oraz jakąkolwiek jego jednostkę terytorialną lub organ lokalny. Jednakże określenie to nie obejmuje osoby, która podlega opodatkowaniu w tym Państwie tylko dlatego, że osiąga ona dochód lub zyski majątkowe ze źródeł w nim położonych.
Definicja „osoby mającej miejsce zamieszkania w Umawiającym się Państwie” odnosi się bezpośrednio do określenia „miejsca zamieszkania” przyjętego w ustawodawstwach wewnętrznych państw i uwzględnia różne formy więzi osobistej z państwem, które we własnym ustawodawstwie ustala podstawę do nieograniczonego obowiązku podatkowego.
Zgodnie z art. 17 ust. 1 ww. Konwencji:
Z zastrzeżeniem postanowień artykułu 18 ustęp 2 niniejszej Konwencji, emerytury, renty i inne podobne wynagrodzenia wypłacane osobie mającej miejsce zamieszkania w Umawiającym się Państwie, podlegają opodatkowaniu tylko w tym Państwie.
Stosownie do art. 17 ust. 2 ww. Konwencji:
Bez względu na postanowienia ustępu 1 niniejszego artykułu, jednorazowe wypłaty w ramach systemu emerytalnego utworzonego w jednym Umawiającym się Państwie i wypłacane na rzecz osoby mającej miejsce zamieszkania w drugim Umawiającym się Państwie podlegają opodatkowaniu tylko w pierwszym wymienionym Państwie.
Z powyższych przepisów wynika zatem, że emerytury, renty i inne podobne wynagrodzenia otrzymywane z Wielkiej Brytanii – z wyjątkiem wskazanym w ust. 2 tego przepisu – wypłacane osobie mającej miejsce zamieszkania w Polsce podlegają opodatkowaniu tylko w Polsce. Jedynie jednorazowe wypłaty w ramach systemu emerytalnego utworzonego w danym Państwie podlegają opodatkowaniu tylko w tym Państwie, w tym przypadku w Wielkiej Brytanii.
Art. 18 ust. 2 ww. Konwencji stanowi zaś, że:
a)Jakakolwiek emerytura wypłacana lub pochodząca z funduszy utworzonych przez Umawiające się Państwo, lub jego jednostkę terytorialną albo organ lokalny, osobie fizycznej z tytułu świadczenia usług na rzecz tego Państwa lub jego jednostki terytorialnej lub organu lokalnego, podlega opodatkowaniu tylko w tym Państwie.
b)Bez względu na postanowienia punktu a) niniejszego ustępu, taka emerytura podlega opodatkowaniu tylko w drugim Umawiającym się Państwie, jeśli osoba ma miejsce zamieszkania w tym Państwie i jest obywatelem tego Państwa.
Wskazane przepisy jednoznacznie regulują, że co do zasady emerytura wypłacana z Wielkiej Brytanii osobie, która ma miejsce zamieszkania w Polsce, podlega opodatkowaniu tylko w Polsce. Wyjątek dotyczy tzw. emerytur z funduszy publicznych, których zasady opodatkowania reguluje art. 18 ust. 2 ww. Konwencji.
Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
Mając na uwadze przedstawiony opis sprawy, jednorazowa wypłata na rzecz Wnioskodawcy świadczenia zryczałtowanego z brytyjskiego pracowniczego programu emerytalnego podlegać będzie opodatkowaniu wyłącznie w Wielkiej Brytanii zgodnie z art. 17 ust. 2 Konwencji polsko-brytyjskiej.
Natomiast wypłata na rzecz Wnioskodawcy okresowych świadczeń emerytalnych, zgodnie z art. 17 ust. 1 ww. Konwencji, podlegać będzie opodatkowaniu tylko w Polsce według zasad wynikających z ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawyz dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.