Interpretacja indywidualna - Interpretacja - null

ShutterStock
Interpretacja indywidualna - Interpretacja - 0115-KDST2-1.4011.59.2025.1.RH

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna

  – stanowisko prawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

4 lutego 2025 r. wpłynął Pana wniosek z 3 lutego 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie możliwości skorzystania z ulgi termomodernizacyjnej. Uzupełnił go Pan pismem z 1 kwietnia 2025 r. (data wpływu). Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

W 2022 roku Wnioskodawca zainstalował w domu będącym współwłasnością jego i małżonki instalację fotowoltaiczną, składającą się z paneli fotowoltaicznych o mocy 9,84 kWh i falownika. Do instalacji tej otrzymał dofinansowanie w ramach programu A, a różnicę pomiędzy kwotą całkowitą, a dofinansowaniem przyjął jako koszt kwalifikowany ulgi termomodernizacyjnej w rocznym rozliczeniu PIT za rok 2022.

W roku 2024 Wnioskodawca rozbudował wyżej wymienioną instalację fotowoltaiczną o magazyn energii elektrycznej o mocy 5kW, w celu zwiększenia auto-konsumpcji energii uzyskanej z paneli fotowoltaicznych. W tym wypadku także otrzymał częściowe dofinansowanie w ramach programu B, a pozostałą część kosztów instalacji magazynu energii Wnioskodawca chciałby uwzględnić w rozliczeniu PIT jako koszt kwalifikowany ulgi termomodernizacyjnej.

Dom, o którym mowa powyżej, jest „budynkiem mieszkalnym jednorodzinnym” w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2023 r. poz. 682). Został on oddany do użytkowania w grudniu 2001 r.

Wydatki, które Wnioskodawca planuje odliczyć zostały poniesione w związku z realizacją przedsięwzięcia termomodernizacyjnego w rozumieniu art. 2 pkt 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2023 r. poz. 2496 ze zm.).

są ulepszeniem, w wyniku którego następuje zmniejszenie zapotrzebowania na energię dostarczaną na potrzeby ogrzewania i podgrzewania wody użytkowej oraz ogrzewania na potrzeby budynku mieszkalnego,

są ulepszeniem, w wyniku którego następuje częściowa zamiana źródeł energii na źródła odnawialne.

Z odliczenia od dochodów Wnioskodawca zamierza skorzystać (wraz z żoną), a kwota odliczanego wydatku nie przekroczy u każdego ze współmałżonków kwoty 53 000 zł (uwzględniając już zrealizowane i odliczone od podstawy obliczenia podatku przedsięwzięcia termomodernizacyjne).

Wyżej wymienione przedsięwzięcie termomodernizacyjne zostało zakończone w okresie 3 kolejnych lat, licząc od końca roku podatkowego, w którym został poniesiony pierwszy wydatek.

Na udokumentowanie wydatków (dostawa i montaż magazynu energii elektrycznej) Wnioskodawca posiada faktury wystawione na swoje imię i nazwisko przez podatnika podatku od towarów i usług, niekorzystającego ze zwolnienia od tego podatku (tj. przez podatnika VAT czynnego).

Magazyn energii, jest osprzętem instalacji fotowoltaicznej oraz nie może działać i być wykorzystywany bez zainstalowanej instalacji fotowoltaicznej, innymi słowy stanowi on integralną część instalacji fotowoltaicznej.

W zainstalowanej instalacji fotowoltaicznej zastosowano magazyn w celu gromadzenia i zarządzania energią wyprodukowaną przez panele fotowoltaiczne. Zgromadzona – zmagazynowana energia wykorzystywana jest w momencie, gdy ogniwa fotowoltaiczne nie produkują energii.

Magazyn energii bez paneli fotowoltaicznych nie spełniałby swoich zaprojektowanych funkcji.

Zamontowany magazyn zwiększa własną konsumpcję energii produkowaną przez fotowoltaikę, ogranicza zapotrzebowanie na energię pobieraną z sieci, a co za tym idzie ogranicza emisję CO2.

Wnioskodawca jest podatnikiem opłacającym podatek dochodowy od osób fizycznych według skali podatkowej.

Opisane przez Wnioskodawcę we wniosku wydatki (magazyn energii elektrycznej), oprócz dofinansowania B:

·nie zostały i nie zostaną zwrócone w jakiejkolwiek formie;

·nie zostały i nie zostaną zaliczone do kosztów uzyskania przychodów;

·nie zostały i nie zostaną odliczone od przychodu na podstawie ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym;

·nie zostały i nie zostaną sfinansowane (dofinansowane) ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej lub wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej;

·nie zostały i nie zostaną uwzględnione przez Wnioskodawcę w związku z korzystaniem z ulg podatkowych w rozumieniu Ordynacji podatkowej.

Uzupełnienie wniosku

Dom, w którym zainstalowano magazyn energii jest własnością wspólną małżonków (tj. Wnioskodawcy i małżonki).

Wydatki do tej pory poniesione w ramach ulgi termomodernizacyjnej:

W rozliczeniu za rok 2022 wykazano kwotę 32.690,60 zł z tytułu zakupu fotowoltaiki (tj. faktura opiewała na kwotę 38.690,60 zł), pomniejszona o uzyskaną dotację z programu (...) w kwocie 6.000 zł).

W rozliczeniu za rok 2024 Wnioskodawca zamierza wspólnie z małżonką odliczyć:

-zakup i montaż kotła gazowego kondensacyjnego – 18.700,20 zł,

-zakup i montaż magazynu energii – 13.750 zł (tj. 27.500 zł pomniejszone o otrzymaną dotację z programu (...) w kwocie 13.750 zł).

Wszystkie faktury były wystawione na jednego z małżonków, tj. na Wnioskodawcę.

Jak Wnioskodawca zaznaczył powyżej, dom jest wspólną własnością, a podatek Wnioskodawca będzie rozliczać wspólnie z małżonką.

Pytanie

Czy koszt dostawy i montażu magazynu energii elektrycznej może stanowić wydatek podlegający uldze termomodernizacyjnej, o której mowa w art. 26h ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ?

Pana stanowisko w sprawie

W ocenie Wnioskodawcy, koszt dostawy i montażu magazynu energii elektrycznej stanowi wydatek podlegający uldze termomodernizacyjnej, o której mowa w art. 26h ustawy o podatku od osób fizycznych. Wnioskodawca argumentuje to następująco:

·jest osprzętem instalacji fotowoltaicznej oraz nie może działać i być wykorzystywany bez zainstalowanej instalacji fotowoltaicznej, innymi słowy stanowi on integralną część instalacji fotowoltaicznej,

·jest ulepszeniem, w wyniku którego następuje zmniejszenie zapotrzebowania na energię dostarczaną na potrzeby ogrzewania i podgrzewania wody użytkowej oraz ogrzewania na potrzeby budynku mieszkalnego,

·jest ulepszeniem, w wyniku którego następuje częściowa zamiana źródeł energii na źródła

odnawialne. Nadmiar energii wyprodukowanej przez panele fotowoltaiczne jest gromadzony w magazynie energii elektrycznej, następnie energia z magazynu jest konsumowana na potrzeby instalacji elektrycznej budynku, w czasie kiedy słońce już nie operuje. Tym samym wydłuża on czas korzystania z energii odnawialnej.

·w Rozporządzeniu Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 21 grudnia 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 2489 z późn. zm.), w punkcie 13 wymieniony jest jako osprzęt ogniwa fotowoltaicznego.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które Pan przedstawił we wniosku, jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

W myśl art. 26h ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 226 ze zm.):

Podatnik będący właścicielem lub współwłaścicielem budynku mieszkalnego jednorodzinnego ma prawo odliczyć od podstawy obliczenia podatku, ustalonej zgodnie z art. 26 ust. 1 lub art. 30c ust. 2, wydatki poniesione w roku podatkowym na materiały budowlane, urządzenia i usługi, związane z realizacją przedsięwzięcia termomodernizacyjnego w tym budynku, określone w przepisach wydanych na podstawie ust. 10, które zostanie zakończone w okresie 3 kolejnych lat, licząc od końca roku podatkowego, w którym poniesiono pierwszy wydatek.

Adresatami ulgi termomodernizacyjnej są podatnicy podatku dochodowego opłacający podatek dochodowy według skali podatkowej, 19% stawki podatku, będący właścicielami lub współwłaścicielami jednorodzinnych budynków mieszkalnych, ponoszący wydatki na realizację przedsięwzięć termomodernizacyjnych.

Prawo do odliczenia przedmiotowej ulgi przysługuje także podatnikom opłacającym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych w myśl art. 11 ust. 1 i 2 ustawy z 24 listopada 2022 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 776 ze zm.).

Ponadto, odliczenie przysługuje pod warunkiem zakończenia przedsięwzięcia termomodernizacyjnego w okresie do trzech kolejnych lat, licząc od końca roku podatkowego, w którym poniesiono pierwszy wydatek.

W myśl art. 26h ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Kwota odliczenia nie może przekroczyć 53 000 zł w odniesieniu do wszystkich realizowanych przedsięwzięć termomodernizacyjnych w poszczególnych budynkach, których podatnik jest właścicielem lub współwłaścicielem.

Stosownie do art. 26h ust. 3 ww. ustawy:

Wysokość wydatków ustala się na podstawie faktur wystawionych przez podatnika podatku od towarów i usług niekorzystającego ze zwolnienia od tego podatku.

Art. 26h ust. 4 komentowanej ustawy stanowi:

Jeżeli poniesione wydatki były opodatkowane podatkiem od towarów i usług, za kwotę wydatku uważa się wydatek wraz z podatkiem od towarów i usług, o ile podatek ten nie został odliczony na podstawie ustawy o podatku od towarów i usług. Za datę poniesienia wydatku uważa się dzień wystawienia faktury.

Natomiast, zgodnie z art. 26h ust. 5 cytowanej ustawy:

Odliczeniu nie podlegają wydatki w części, w jakiej zostały:

1)sfinansowane (dofinansowane) ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej lub wojewódzkich funduszy ochrony środowiska i gospodarki wodnej lub zwrócone podatnikowi w jakiejkolwiek formie;

2)zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, odliczone od przychodu na podstawie ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym lub uwzględnione przez podatnika w związku z korzystaniem z ulg podatkowych w rozumieniu Ordynacji podatkowej.

Powyższa regulacja wskazuje na brak możliwości odliczenia wydatków, których podatnik nie poniósł, gdyż zostały mu zrefinansowane (zwrócone). Odliczeniu podlegają te wydatki, których ciężar ekonomiczny ponosi podatnik (uszczuplają jego majątek). Nie ma także możliwości odliczenia wydatków, które w jakiejkolwiek formie pomniejszyły już zobowiązanie podatkowe podatnika.

Art. 26h ust. 6 ww. ustawy stanowi, że:

Odliczenia dokonuje się w zeznaniu za rok podatkowy, w którym poniesiono wydatki.

W myśl art. 26h ust. 7 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Kwota odliczenia nieznajdująca pokrycia w rocznym dochodzie podatnika podlega odliczeniu w kolejnych latach, nie dłużej jednak niż przez 6 lat, licząc od końca roku podatkowego, w którym poniesiono pierwszy wydatek.

Zgodnie z art. 26h ust. 8 ww. ustawy:

Podatnik, który po roku, w którym dokonał odliczeń, otrzymał zwrot odliczonych wydatków na realizację przedsięwzięcia termomodernizacyjnego, jest obowiązany doliczyć odpowiednio kwoty poprzednio odliczone do dochodu za rok podatkowy, w którym otrzymał ten zwrot.

Stosownie zaś do art. 26h ust. 9 cytowanej ustawy:

W przypadku niezrealizowania przedsięwzięcia termomodernizacyjnego w terminie, o którym mowa w ust. 1, podatnik dolicza kwoty poprzednio odliczone do dochodu za rok podatkowy, w którym upłynął ten termin.

Zgodnie z upoważnieniem zawartym w art. 26h ust. 10 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Minister właściwy do spraw budownictwa, planowania i zagospodarowania przestrzennego oraz mieszkalnictwa w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw klimatu, ministrem właściwym do spraw gospodarki oraz ministrem właściwym do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, wykaz rodzajów materiałów budowlanych, urządzeń i usług związanych z realizacją przedsięwzięć termomodernizacyjnych, o których mowa w ust. 1, mając na uwadze zapewnienie poprawy efektywności energetycznej przedsięwzięć termomodernizacyjnych oraz ich wpływ na poprawę jakości powietrza.

Definicję budynku mieszkalnego jednorodzinnego, o którym mowa w art. 26h ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zawiera art. 5a pkt 18b tej ustawy.

Zgodnie z tym przepisem (art. 5a pkt 18b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych):

Ilekroć w ustawie jest mowa o budynku mieszkalnym jednorodzinnym - oznacza to budynek mieszkalny jednorodzinny w rozumieniu art. 3 pkt 2a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 682, z późn. zm.).

Art. 3 pkt 2a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2024 r. poz. 725 ze zm.):

Ilekroć w ustawie jest mowa o budynku mieszkalnym jednorodzinnym – należy przez to rozumieć budynek wolno stojący albo budynek w zabudowie bliźniaczej, szeregowej lub grupowej, służący zaspokajaniu potrzeb mieszkaniowych, stanowiący konstrukcyjnie samodzielną całość, w którym dopuszcza się wydzielenie nie więcej niż dwóch lokali mieszkalnych albo jednego lokalu mieszkalnego i lokalu użytkowego o powierzchni całkowitej nieprzekraczającej 30% powierzchni całkowitej budynku.

Artykuł 5a pkt 18c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych definiuje natomiast przedsięwzięcie termomodernizacyjne. Zgodnie z tą regulacją:

Ilekroć w ustawie jest mowa o przedsięwzięciu termomodernizacyjnym - oznacza to przedsięwzięcie termomodernizacyjne w rozumieniu art. 2 pkt 2 ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków.

W myśl art. 2 pkt 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1446 ze zm.):

Użyte w ustawie określenia oznaczają, przedsięwzięcia termomodernizacyjne – przedsięwzięcia, których przedmiotem jest:

a)ulepszenie, w wyniku którego następuje zmniejszenie zapotrzebowania na energię dostarczaną na potrzeby ogrzewania i podgrzewania wody użytkowej oraz ogrzewania do budynków mieszkalnych, budynków zbiorowego zamieszkania oraz budynków stanowiących własność jednostek samorządu terytorialnego służących do wykonywania przez nie zadań publicznych,

b)ulepszenie, w wyniku którego następuje zmniejszenie strat energii pierwotnej w lokalnych sieciach ciepłowniczych oraz zasilających je lokalnych źródłach ciepła, jeżeli budynki wymienione w lit. a, do których dostarczana jest z tych sieci energia, spełniają wymagania w zakresie oszczędności energii, określone w przepisach prawa budowlanego, lub zostały podjęte działania mające na celu zmniejszenie zużycia energii dostarczanej do tych budynków,

c)wykonanie przyłącza technicznego do scentralizowanego źródła ciepła, w związku z likwidacją lokalnego źródła ciepła, w wyniku czego następuje zmniejszenie kosztów pozyskania ciepła dostarczanego do budynków wymienionych w lit. a,

d)całkowita lub częściowa zamiana źródeł energii na źródła odnawialne lub zastosowanie wysokosprawnej kogeneracji.

Katalog wydatków podlegających odliczeniu znajduje się natomiast w załączniku do rozporządzenia Ministra Inwestycji i Rozwoju z 21 grudnia 2018 r. w sprawie określenia wykazu rodzajów materiałów budowlanych, urządzeń i usług związanych z realizacją przedsięwzięć termomodernizacyjnych (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 273).

Zgodnie z ww. rozporządzeniem – w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2022 r. do 31 grudnia 2024 r. – odliczeniu podlegają wydatki na materiały budowlane i urządzenia, m. in.:

·ogniwo fotowoltaiczne wraz z osprzętem (ust. 1 pkt 13 wykazu),

·montaż instalacji fotowoltaicznej (ust. 2 pkt 13 wykazu).

Zaznaczam, że odliczeniu w ramach tej ulgi podlegają jedynie te wydatki, na które wskazują przepisy wykonawcze, czyli wskazane wyżej rozporządzenie.

Pana wątpliwość budzi możliwość uwzględnienia w ramach ulgi termomodernizacyjnej poniesionych przez Pana wydatków na zakup i montaż magazynu energii.

Z podanych przez Pana informacji wynika, że w 2022 roku zainstalował Pan w budynku mieszkalnym jednorodzinnym, stanowiącym współwłasność Pana oraz małżonki, instalację fotowoltaiczną składającą się z paneli fotowoltaicznych o mocy 9,84 kW i falownika. W roku 2024 rozbudował Pan wyżej wymienioną instalację fotowoltaiczną o magazyn energii elektrycznej o mocy 5kW, w celu zwiększenia auto-konsumpcji energii uzyskanej z paneli fotowoltaicznych. Otrzymał Pan też częściowe dofinansowanie do ww. inwestycji w ramach programu B, a pozostałą część kosztów instalacji magazynu energii chciałby Pan uwzględnić w rozliczeniu PIT jako koszt kwalifikowany ulgi termomodernizacyjnej. Magazyn energii, jest osprzętem instalacji fotowoltaicznej oraz nie może działać i być wykorzystywany bez zainstalowanej instalacji fotowoltaicznej – stanowi integralną część instalacji fotowoltaicznej. W zainstalowanej instalacji fotowoltaicznej zastosowano magazyn w celu gromadzenia i zarządzania energią wyprodukowaną przez panele fotowoltaiczne. Zgromadzona – zmagazynowana energia wykorzystywana jest w momencie, gdy ogniwa fotowoltaiczne nie produkują energii. Magazyn energii bez paneli fotowoltaicznych nie spełniałby swoich zaprojektowanych funkcji. Zamontowany magazyn zwiększa własną konsumpcję energii produkowaną przez fotowoltaikę, ogranicza zapotrzebowanie na energię pobieraną z sieci, a co za tym idzie ogranicza emisję CO2. Wydatki (dostawa i montaż magazynu energii elektrycznej) zostały udokumentowane posiadanymi przez Pana fakturami wystawionymi na Pana imię i nazwisko przez podatnika podatku od towarów i usług, niekorzystającego ze zwolnienia od tego podatku (tj. przez podatnika VAT czynnego).

Mając powyższe na uwadze oraz fakt, że zainstalowany magazyn energii stanowi integralną część instalacji fotowoltaicznej i służy wyłącznie do zasilania w energię elektryczną budynku mieszkalnego jednorodzinnego, którego jest Pan współwłaścicielem, to wydatki poniesione przez Pana w 2024 r. na zakup i montaż magazynu energii (w części niepodlegającej dofinansowaniu w ramach projektu B) można uznać za wydatki podlegające odliczeniu w ramach ulgi termomodernizacyjnej na podstawie art. 26h ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Ponadto wskazuję, że wysokość poniesionych wydatków termomodernizacyjnych dotyczących Pana odliczenia nie może przekroczyć 53 000 zł, w odniesieniu do wszystkich przedsięwzięć termomodernizacyjnych, które Pan zrealizuje, z uwzględnieniem wszystkich budynków mieszkalnych jednorodzinnych, których jest Pan właścicielem lub współwłaścicielem.

Limit ulgi nie jest zatem związany z jedną inwestycją lub jednym przedsięwzięciem termomodernizacyjnym, lecz jest określony dla danego podatnika, niezależnie od liczby inwestycji termomodernizacyjnych, zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Wskazać należy, że z uwagi na to, że interpretacje prawa podatkowego wydawane są w indywidualnej sprawie zainteresowanego, co wynika z art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa – niniejsza interpretacja dotyczy jedynie Pana indywidualnej sprawy, tym samym nie wywołuje skutków prawnych dla innych osób (np. Pana żony).

Ponadto niniejsza interpretacja rozstrzyga wyłącznie zagadnienie objęte pytaniem, tj. kwestię możliwości odliczenia w ramach ulgi termomodernizacyjnej wydatków poniesionych na zakup i montaż magazynu energii elektrycznej. A zatem, nie dotyczy innych kwestii zawartych w opisie sprawy (w szczególności innych wydatków wskazanych w opisie sprawy), które nie były przedmiotem Pana zapytania.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy  z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy  z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.